Piata Unirii in reabilitare - zona pietonala in cartierul Cetate (finalizat) - din fonduri UE, constructor: ROMPREST
#1661
Postat 28 noiembrie 2015 - 09:07
Mai bine se puneau pe piedestaluri niste busturi sau statui complete a unor persoane semnificative Timisoarei.
In continuare ne straduim sa NU avem turism, sa nu atragem turisti si sa nu le aratam nimic semnificativ din istoria locului (inca sper sa faca ceva, desi probabil vom ramane cu ruine acoperit si fara macheta lor, si cu statui abstracte 'unicat' care probabil nu sunt nici unicate.
#1662
Postat 28 noiembrie 2015 - 13:48
http://sflib1.sfpl.o...record=b1041181
Si de asemenea... model de inspiratie pentru o posibila statuie (inclusiv cu "maimutica"):
http://www.erbzine.com/mag9/0991.html
#1664
Postat 30 noiembrie 2015 - 18:20
Preferam niste busturi cu Eugeniu de Savoia, Florimund Mercy sau orice alta personalitate importanta a Timisoarei. Poate chiar bustul lui Alexandru Ioan Cuza...
#1665
Postat 30 noiembrie 2015 - 19:27
Centrul vechi al unui oras, nu este galerie de etalat artisti no name, cu diferite fantazme. Faptul ca in zilele noastre astfel de artisti au aspiratie la un public din ce in ce mai mic, iar galeriile de arta dedicata sunt mai mult goale, nu ar trebuii sa justifice cu nimic decizia Primariei de a 'chinuii' ochii a multor generatii de acum incolo, cu astfel de bucati de metal.
Ar fi existat atatea variante clasice si de bun gust. Si hai sa fim seriosi, chiar si cu kitch-ul te poti obisnuii, ochii tai asociind dupa o vreme ceea ce vezi cu decorul (vorbim de cele din Alba Iulia), insa aceste 'chestii' nu se vor integra NICIODATA in peisajul urban al centrului istoric.

#1666
Postat 30 noiembrie 2015 - 22:44
#1667
Postat 30 noiembrie 2015 - 23:30
#1670
Postat 01 decembrie 2015 - 01:02
In schimb, ar fi interesant de aflat cati bani s-au dat pe cele din Unirii.
#1671
Postat 01 decembrie 2015 - 01:30
Citeaza
– “ Marea piramida“, autor Mircea Roman, bronz, circa 96x102xh=170 cm
– “Coaja de om”, autor Mircea Roman, bronz, 98x115xh=200 cm
– “ Supermam“, autor Virgil Scripcariu, bronz, 55x65xh=155 cm
– “ Eva“, autor Virgil Scripcariu, bronz
– Ansamblu de coloane, autor Ion Nicodim, bronz si tehnica mixta, h=cca.200 cm
– “De-a telefonul”, autor Bogdan Rata, bronz patinat, h=cca.200 cm
– “Totem”, autor Mircea Roman, bronz, h=circa 3 m
...
Costul total al lucrarilor de arta este de 523.010,55 lei, fara TVA.
...
opinia timisoarei
Ar fi interesant de stiut pretul defalcat pe lucrari, daca include si coloanele pe care sint montate etc.
#1672
Postat 01 decembrie 2015 - 03:10
In special soclul, am zis mai devreme pe forum ca s-ar putea sa fie pentru statui dar tot speram ca ieftineala respectiva sa nu apara in Cetate. Arata hidos, nelucrata, murdara, s-ar potirvi in parc de sat nu in Timisoara. Sculpturile nu ma deranjeaza cat soclul, aia cu televizoul arata chiar interesant si e si bine pozitionata.
"Supermam" n-are niciotreaba cu Mercy si chiar la intrare in Unirii. Ar trebui ceva petitie sa scapam de ea. Sau macar de soclu ca statuia in sine hai ca merge, ii punem un fular cu Poli si o facem amuzanta.
Si ca tot veni vorba de Alba Iulia, statuile de acolo sunt mai urate ca astea din Timisoara. Pur si simplu n-are ce sa iasa bine cand comanzi statui la gramada. Asta imi aminteste de povestea de pe vremea lui Ceasca cu securistul care si-a luat mobilier nou si merge repede la librarie si cere 5 metri de carte.
Asa si noi sau Alba Iulia, la pachet 100 de m de statui. Nu merge asa, fa o competitie, fa niste sondaje, foloseste ce ai. Daca nu, nu e musai sa pui azi statuile.
#1673
Postat 01 decembrie 2015 - 10:08

#1674
Postat 01 decembrie 2015 - 11:37
In ceea ce-l priveste pe Scripcaru, se pare ca este foarte bine cotat, dar nu am reusit sa gasesc o evaluare a lucrarilor lui.
Un articol din 2014 face o prezentare chiar a statuii amplasate acum la Timisoara:
http://www.hotnews.r...eria-annart.htm
Un alt articol, mai recent, vorbeste despre expozitia cu acelasi nume prezentata la Londra:
http://www.hotnews.r...tata-londra.htm
Vazand si restul lucrarilor, ne dam seama ca face parte dintr-o serie care prezinta cam aceleasi caracteristici. Judecati si voi daca are valoare sau nu. Mie personal imi plac toate, sunt sugestive si chiar originale. Busturi clasice avem in Timisoara suficiente si trecem pe langa ele fara sa le bagam in seama. Va garantez ca daca intrebati unde este amplasat bustul regelui Ferdinand de Jecza, 9 din 10 timisoreni habar nu au, desi trec pe langa el foarte des, chiar in buricul targului.
E adevarat ca genul de statui de la Alba Iulia, la sol, au farmecul lor, sunt mai aproape de persoana si se pare ca acea a doua statuie deja amplasata este tot ceva asemanator, in aceeasi idee, doar ca este mai ciudata, mai originala. Sa vedem cum vor fi celelalte...Dar despre statuia Supermam, care este si indrazneata si amplasata ostentativ, putem spune ca acceptarea ei arata ca Timisoara este un oras mereu deschis, cosmopolit, cu idei noi, care stie cand sa se ia in serios si cand sa nu o faca. Autoironia si autocritica sunt apanajul comunitatilor cu identitate puternica. De asta vedem peste tot in marile orase occidentale arta moderna cu mult mai "scandaloasa" expusa foarte la vedere, pentru noi cu totul de neinteles. Pentru ca exista toleranta pentru ideile altora.
Eu nu cred ca o statueta atat de mica si inofensiva este capabila sa rascoleasca atat de tare spiritul acestui oras incat sa o dam jos. Vreau sa cred ca Timisoara poate acomoda in sanul ei si pe cei cu idei noi, nu doar ceea ce este evident si ceea ce s-a gandit si s-a facut in 100-200 de ani in Occident. Din punctul asta de vedere, Supermam este un test pentru traditionalul spirit de toleranta al Timisoarei. Ca de valoarea ei artistica s-au pronunta deja altii si se pare ca se confirma.
La multi ani de ziua Romaniei!
Aceasta postare a fost editata de radutm: 01 decembrie 2015 - 16:27
#1675
Postat 01 decembrie 2015 - 13:09
#1676
Postat 01 decembrie 2015 - 13:39
https://ro.wikipedia...C8.9Bi_marcante
#1678
Postat 01 decembrie 2015 - 14:05
radutm, la 01 decembrie 2015 - 11:37, a spus:
E adevarat ca genul de statui de la Alba Iulia, la sol, au farmecul lor, sunt mai aproape de persoana si se pare ca acea a doua statuie deja amplasata este tot ceva asemanator, in aceeasi idee, doar ca este mai ciudata, mai originala. Sa vedem cum vor fi celelalte...Dar despre statuia Supermam, care este si indrazneata si amplasata ostentativ, putem spune ca acceptarea ei arata ca Timisoara este un oras mereu deschis, cosmopolit, cu idei noi, care stie cand sa se ia in serios si cand sa nu o faca. Autoironia si autocritica sunt apanajul comunitatilor cu identitate puternica. De asta vedem peste tot in marile orase occidentale arta moderna cu mult mai "scandaloasa" expusa foarte la vedere, pentru noi cu totul de neinteles. Pentru ca exista toleranta pentru ideile altora.
Da si nu prea.
Cand voi avea timp voi face cateva poze cu 'ciudateniile' din Köln, si vei vedea deintada unde sunt acestea amplasate.
E una sa accepti aceste statui pe niste strazi laturalnice, sau mai putin principale, si alta sa te impiedici de ele zi de zi in centrul istoric.
#1679
Postat 01 decembrie 2015 - 14:55
Citeaza
Monumentul, realizat de sculptorul Vasile Gorduz, are o inaltime de 2,15 metri, transpus in material definitiv bronz, si il reprezinta pe imparatul Traian, simbol al latinitatii poporului roman, in postura impunatoare, stand in picioare si tinand in brate Lupoaica Romei - element reprezentativ. Masa totala a lucrarii este de aproximativ 500 de kilograme. Costul lucrarii a fost de 200.000 de lei.
Vasile Gorduz (1931 - 2008) a fost un cunoscut sculptor roman si profesor universitar la catedra de sculptura a Universitatii Nationale de Arte din Bucuresti. Gorduz a fost distins de-a lungul vietii de Uniunea Artistilor din Romania, Ministerul Culturii, Academia Romana si Fundatia Anonimul.
...
hotnews
Din linkul postat de radutm:
Citeaza
...
Virgil Scripcariu (n. 1974, Vatra Dornei) este unul dintre cei mai originali şi promiţători sculptori români contemporani. A studiat sculptura la UNA Bucureşti între 1998 și 2005, clasa prof. Vasile Gorduz, ...
hotnews
As trage 2 concluzii pripite si neprofesioniste:
1. Orice asemanare nu este intimplatoare.
2. Amindoua lucrarile au zacut in expozitii si nu le-a cumparat nici dracu, deci valoarea este departe de pretul platit din bani publici.
Pozele de astazi, Sf. Gheorghe nu mai are sulita, rau ca nu l-au furat cu totul...








Cu Sf. Gheorghe m-am lamurit, astept cu "rerabdare" viziunea moderna a unui artist asupra lui Isus sau de ce nu, chiar si Dumnezeu sau Fecioara Maria.

#1680
Postat 01 decembrie 2015 - 16:23
Wegmann, la 01 decembrie 2015 - 13:09, a spus:
Degradarea sau vandalizarea unei opere de arta se poate intampla oriunde, chiar si la noi in Timisoara. Daca am ceda in fata necivilizatilor atunci probabil ca strazile noastre ar fi pustii si nimic frumos nu ar mai fi expus, poate nici macar intr-un muzeu. Si acolo se poate gasi un nebun care sa distruga ceva.
rockrider, la 01 decembrie 2015 - 13:39, a spus:
https://ro.wikipedia...C8.9Bi_marcante
Efectul este cunoscut in toata istoria omenirii. Ceea ce la inceput scandalizeaza (ideea din spatele obiectului, gestului) cu timpul devine tolerat, apoi obisnuit, iar in fine asimilat sau chiar iubit. Nu e general obligatoriu, dar exemplele abunda. Statui cu personalitatile marcante s-au tot inaugurat in ultimii ani, exemplul cel mai bun e aleea personalitatilor din Parcul Central unde s-au recuperat zeci de ani dominati de cenzura ideologica fata de unele personalitati "incomode" din istoria multiculturala a orasului.
Sacratis, la 01 decembrie 2015 - 14:03, a spus:
Aici sunt de acord cu tine. Soclul este hidos.
cseh_17, la 01 decembrie 2015 - 14:05, a spus:
Cand voi avea timp voi face cateva poze cu 'ciudateniile' din Köln, si vei vedea deintada unde sunt acestea amplasate.
E una sa accepti aceste statui pe niste strazi laturalnice, sau mai putin principale, si alta sa te impiedici de ele zi de zi in centrul istoric.
Tehnic statuia nu e in Piata Unirii ci pe str. Mercy. Nu stiu cine si cum a ales sa fie amplasata acolo, dar daca asta si-a propus, a obtinut un efect contradictoriu. Nu stiu daca un oras precum Koln sau altul pot fi neapart un exemplu. Sunt monumente ciudate expuse in buricul targului, altele in alte zone, ideea este sa fie vazute, ca daca le dosesti acolo unde nu pot fi vazute de nimeni atunci mai bine nu le expui deloc.
Doppler, la 01 decembrie 2015 - 14:55, a spus:
Daca pentru tine "puta goala" este partea care cel mai mult te deranjeaza, atunci prin comparatie aceasta statuie este una extrem de inocenta. Sunt statui mult mai expresive si detaliate din acest punct de vedere si care au sute de ani. Ca sa nu mai vorbim de statui-falus care erau la moda prin anii 90. Noi suntem clar mult prea pudici pentru asa ceva.
Interesant este ca statuia de la Bucuresti a devenit ceva banal si dupa scandalul initial nu mai supara pe nimeni, ba chiar este obiect de interes (a devenit faimoasa si a vorbit o tara intreaga despre ea). O statuie nu trebuie neaparat sa decoreze un spatiu. E un obiect de cultura care transmite idei sau emotii (mai bune sau mai rele).
Doppler, la 01 decembrie 2015 - 14:55, a spus:

Arta care reinterpreteaza temele biblice in cheie moderna este deja istorie veche in Occident. Scandalul acolo s-a stins de mult, se merge pe alte coordonate.
Ca sa mergem un pic inapoi in timp, ca tot e Ziua Nationala, pauza de 5 decenii de comunism ne-a cam rupt de arta mondiala iar publicul larg a fost privat de orice contact cu arta cat de cat moderna. In comunism (si nu numai) arta era doar un instrument de propaganda a statului. Daca era de folos ideologiei de stat, era buna si declarata "frumoasa", daca nu, era cenzurata. E simplu, pentru ca arta libera = idei libere, inseamna "think outside the box", adica un pericol pentru ordinea instituita. In mod clar avem de recuperat si nu e un proces usor, nu am avut si nici azi nu avem un Muzeu de Arta pe masura marimii orasului. Timisoara era candva un oras avantgardist care nu de putine ori s-a aventurat sa adopte solutii inovative, chiar nebunesti, in toate domeniile (de la industrie la case de toleranta si posibil la arta - aici mai trebuie sa ma informez, doar presupun), in ciuda opozitiei de status quo sau a "politiei moravurilor"...
Concluzia, daca ma intrebati pe mine din operele lui Scripcaru as fi ales "Maternitate", as fi pus-o pe soclu mai ingust si mai elaborat, amplasat a cam 20-30 de metri mai retras fata de Piata Unirii.
Aceasta postare a fost editata de radutm: 01 decembrie 2015 - 16:30