rue, la 13 martie 2021 - 09:52, a spus:
In Germania nu exista Tesco, iar Lidl si Aldi se adreseaza unei alte categorii de clienti, decat Rewe... Insa Rewe, chiar ai la fiecare colt de strada. Ceea ce este si mai complicat, este faptul ca Rewe functioneaza ca si franciza, pe cand restul nu. (Profi parca mai era franciza).
Piata este impartita putin altfel. Avem:
Hypermarketuri: Hit, Globus, famila, Kaufland, Real, Markt-Kauf.
Supermarkturi: Rewe, Edeka, Markant, Nah und Frish, tegut, Nahkauf, Spar-Express, tegut, Combi
Discounter: Netto, Netto Marken Discount, Penny, Aldi Süd, Aldi Nord, Lidl, Norma
Bünting si Bartels-Langness: Combi, famila, Markant -> aici avem o situatie putin similara ca si Aldi Süd si Aldi Nord, unde doua entitati diferita, au magizine sub acelasi brand (cu mentiunea ca Aldi difera vizual, aici nu)
Schwarz-Gruppe: Kaufland, Lidl
Edeka: Markt-Kauf, Edeka, Spar-Express, Netto Marken Discount
Rewe: Rewe, Nahkauf, Penny, Hit (mai mult cooperatie)
In rest toate sunt de sine statatoare.
Ce am vrut sa evidentiez, este faptul ca structura magazinelor este putin mai bine gandita, decat la noi. Atat strategic cat si ca si organizare. Chiar daca impanzesc orasul (o companie) o fac impartita pe cele 3 categorii. In asa numit ghetto-uri o sa gasesti mai degraba discounter, iar in zonele mari industriala mai degraba hypermarket-uri. In rest doar supermarketuri prin centrele comerciala, sau prin centrul orasului.