STP Timișoara Forum: București - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (83 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

București

#1421 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 06 decembrie 2019 - 09:49

Soluția pe scurt la contestația Solaris: pronunțarea a fost amânată pe lunea care a trecut. Nu mai e trecută altă ședință de judecată, așadar așteptăm să vedem decizia finală:

Citeaza

Tip solutie: Amână pronunţarea
Solutia pe scurt: Amână pronunţarea la 02.12.2019. Cu recurs odată cu fondul. Pronunţată azi, 28.11.2019, prin punerea solutiei la dispozitia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.

0

#1422 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 06 decembrie 2019 - 12:24

A venit și rezultatul final: contestația a fost respinsă:

Citeaza

Tip solutie: Respinge cererea
Solutia pe scurt: Admite excepţia lipsei de interes, invocată de pârâtă şi intervenienta Asocierea BOZANKAYA OTOMOTIV MAKINA IMALAT ITHALAT VE IHRACAT A.Ş. (lider) - SILEO GMBH. Respinge acţiunea ca lipsită de interes. Respinge cererea de intervenţie accesorie formulată de SKODA ELECTRIC A. S. Admite cererea de intervenţie accesorie formulată de Asocierea BOZANKAYA OTOMOTIV MAKINA IMALAT ITHALAT VE IHRACAT A.Ş. (lider) - SILEO GMBH. Ia act că pârâta solicită cheltuieli de judecată pe cale separată. Cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare. Calea de atac se depune la sediul Tribunalului Bucureşti, conform art.490 alin.(1) Cod pr. civ. Pronunţată azi, 02.12.2019, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei.

1

#1423 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 09 decembrie 2019 - 09:57

Ce facem, măi băieți?
Confundăm Bucureștiul cu Tulcea? :rad_masa:

Fisiere atasate


0

#1424 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 11 decembrie 2019 - 12:19

Licitația pentru cele 100 de autobuze electrice a fost anulată. :ok:
0

#1425 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 12 decembrie 2019 - 07:36

La tramvaie (cele 100 de 36m) a fost prelungit termenul limită al evaluărilor până pe 15 iunie 2020.
0

#1426 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 12 decembrie 2019 - 16:58

Vești calde și bune: a fost soluționată contestația Astrei, a fost admisă parțial și se dispune remedierea. Așteptăm și decizia în PDF.
1

#1427 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 13 decembrie 2019 - 14:38

Bun. Deci:
- PMB trebuie să reevalueze oferta Durmazlar în maxim 20 de zile de la comunicare (până de Revelion).
- PMB trebuie să-i plătească Astrei costul cu avocații (35 000 lei).
A, și Club Feroviar a întrebat-o pe Firea dacă ar fi fost în Cipru în 2018, dacă a fost însoțită de cineva și dacă s-au întâlnit cu reprezentanți ai OTOKAR și/sau Durmazlar. Primăria infirmă că Firea s-ar fi întâlnit cu reprezentanții în cauză, însă nu a specificat dacă a fost în Cipru.
Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

Decizia de atribuire de la licitația pentru tramvaie organizată de Primăria Capitalei, prin care turcii de la Durmazlar au fost desemnați câștigători, a fost anulată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. De asemenea, Primăria va trebui să-i plătească societății Astra Vagoane Călători cheltuielile cu avocații.

”În temeiul art. 26 alin. (2) și (5) din Legea nr. 101/2016, pentru considerentele evocate în motivarea prezentei, admite, în parte, contestația formulată de Astra Vagoane Călători SA, în contradictoriu cu Municipiul București, și anulează adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire nr. 3307/04.11.209 și 3308/04.11.2019 și raportul procedurii de atribuire nr. 3297/04.11.2019”, se arată în Decizia CNCS obținută în exclusivitate de Club Feroviar.

CNSC obligă Primăria Municipiului București la reevaluarea ofertei Durmazlar Makia Sanayi Ve Ticaret Aș, în termen de 20 de zile de la primirea deciziei. De asemenea, CNSC obligă Primăria Capitalei la plata sumei de 35.000 de lei către Astra Vagoane Călători SA, reprezentând cheltuielile cu avocații: ”În temeiul art. 26 alin. (9) din lege, admite solicitarea contestatoarei privind plata cheltuielilor efectuate în cursul soluționării contestației și obligă Municipiul București la plata către Astra Vagoane Călători a sumei de 35.000 lei, reprezentând onorariu avocat.

Decizia CNSC este obligatorie pentru părți, dar împotriva ei se poate formula plângere în termen de zece zile lucrătoare de la comunicare.

Licitația pentru tramvaie, similară cu cea de la Metrorex, unde a intervenit DNA
Procedura derulată de Primăria Capitalei pare trasă la indigo după licitația organizată de Metrorex în iunie 2014 pentru cumpărarea a până la 51 de trenuri noi pentru Magistrala 5, cu o valoare estimată de 1,55 miliarde de lei, fără TVA.

Firma spaniolă CAF a fost declarată câştigătoarea licitaţiei, însă rezultatul a fost contestat ulterior de Alstom şi Astra Vagoane Călători Arad. Pe fir au intrat și procurorii DNA, care i-a trimis în judecată pe doi angajați ai Metrorex, care au și fost condamnați în 2017 la pedepse de închisoare cu suspendare pentru trucarea licitației.

Cu doi ani înainte, avusese loc licitația organizată de Primăria Cluj Napoca, la care polonezii de la PESA au fost declarați câștigători, cu toate că tramvaiele lor nu aveau podea coborâtă pe toată lungimea și avea în față o ușă simplă, nu dublă, așa cum prevedea caietul de sarcini. Astra Vagoane Călători a făcut contestație, iar acest caz privind achiziționarea a 12 tramvaie în valoare de 18 milioane de euro a ajuns la vremea respectivă în atenția DNA.

Cum spețele sunt similare, DNA ar putea să se autosesizeze și în cazul ilegalităților comise de Comisia de licitație de la Primăria Capitalei, condusă de fostul director general al Tarom Eugen Davidoiu și girată de primarul general Gabriela Firea. De altfel, edilul i-a apărat constant pe turcii de la Durmazlar, negând evidența.

Apel public către Gabriela Firea
Club Feroviar i-a solicitat Gabrielei Firea, prin intermediul Biroului de presă al Primăriei Capitalei, răspunsuri la trei întrebări:

În cursul anului 2018 ați făcut o deplasare în Cipru, în interes personal sau/și în interes de serviciu?
Dacă da, de cine ați fost însoțită?
În cursul acestei deplasări ați avut discuții cu reprezentanți ai companiilor Otokar și/sau Durmazlar?
Nu am primit răspuns decât la a treia întrebare: ”Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea NU a avut întâlniri oficiale sau neoficiale, în țară sau în afara tării, cu reprezentanți ai companiilor Otokar și/sau Durmazlar”.

Pe această cale, Club Feroviar îi cere public primarului general să răspundă și la primele două întrebări.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 13 decembrie 2019 - 15:30

0

#1428 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 13 decembrie 2019 - 17:22

Decizia CNSC (cu numărul 2253) în format PDF. A fost admisă parțial și cererea de intervenție a Durmazlar. Lectură plăcută! :naughty1:

Fisiere atasate


0

#1429 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 16 decembrie 2019 - 15:11

Vezi postareaSPECTR-2, la 30 septembrie 2019 - 13:07, a spus:

ACHIZIȚIA A 40 DE TRAMVAIE NOI DE 18M CU POSIBILITATEA DE SUPLIMENTARE CU MAXIM 60 DE TRAMVAIE (TOTAL MAXIM: 100 TRAMVAIE)
Link SEAP:
https://sicap-prod.e.../view/100072848
Date generale:
- lungime: 18m, 3 sau 4 uși
- buget alocat: 307,6 milioane RON (cele 40 obligatorii) până la 769 milioane RON (maximul de 100 de tramvaie), adică undeva la 1,7 milioane EURO/tramvai.
- podea: total coborâtă.
- anul sosirii ultimelor tramvaie: 2022 (primele 40) și 2024 (cele suplimentare).
- condiții suplimentare: ofertanții trebuie să fi livrat minim 20 de tramvaie de același tip sau similare cu tipul cerut în ultimii 5 ani.
- termeni limită:
• depuneri oferte: 2 decembrie 2019
• evaluare tehnică și evaluare financiară: 2 iunie 2020.

Interesant e că această achiziție nu e organizată de PMB, ci în mod direct de STB.

O să iasă bâlci. :Facepalm_emote_gif:
1) ELECTROPUTERE VFU PAȘCANI
2) Asocierea ASTRA VAGOANE CĂLĂTORI - ATELIERELE CFR GRIVIȚA - CRRC QINGDAO SIFANG.
1

#1430 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 16 decembrie 2019 - 19:17

:popcorn: :rad_masa:
3

#1431 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 16 decembrie 2019 - 20:40

Bine zis, bine zis :clap2:
Trebuie în mod deosebit să vă mulțumim vouă, celor de la Timișoara, pentru contractul de modernizare din Wegmann în Armonia, înaintat de amândouă spre a putea participa la această licitație. Fără acest contract, n-am fi avut parte de aceste două companii de mare renume și cu produse atât de răspândite la nivel mondial! :rad_masa: Și asta pentru că ai noștri au cerut un număr de neatins în acest domeniu, 20! Vă dați seama ce număr mare? Nici măcar săracii de la CRRC nu au putut atinge acest număr de tramvaie de 18m! Domnule, 5 mai merge, ne descurcăm, 10 deja e greu, 15 e aproape de imposibil, dar 20? Văleleu, cred că va începe o nouă revoluție industrială! Ai noștri au atins de curând numărul interzis, 20! :rad_masa:
Partea bună e că nimeni n-o să mai sară ca fript că nu se cumpără tramvaiele noastre de renume mondial, produse la Astra sau VFU Pașcani.:Facepalm_emote_gif: Mă rog, mai degrabă VFU, că Astra nu par așa rele.
Mie nu mi se pare o idee bună asta cu modernizările, cel puțin în cazul VFU. Cel puțin, știm deja în ce hal sunt Armoniile, iar know-how pentru un tramvai produs de la 0 e... Well, 0.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 16 decembrie 2019 - 21:08

0

#1432 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 16 decembrie 2019 - 21:54

Foarte tare, ambele au 20 datorită unui contract comun, iar acum concurează una contra celeilalte.
0

#1433 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 24 decembrie 2019 - 10:52

La tramvaiele lungi, scandalul e în toi: după ce CNSC le-a transmis ieri celor 3 părți încheierea, PMB și Astra au depus plângeri:

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 24 decembrie 2019 - 10:55

0

#1434 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 31 decembrie 2019 - 22:23

Interviu cu Blidar, legat de achiziția celor 100 de tramvaie lungi:
https://www.cotidian...goane-calatori/

Citeaza

Rep. Domnule Valer Blidar, cum apreciați derularea procedurii privind Licitația Pentru Achiziția a 100 tramvaie organizată de Primăria Municipiului Bucuresti?

V.B. Dacă vă referiți doar la derularea procedurii, aceasta s-a desfășurat în condiții normale și mă refer la depunerea ofertelor, solicitării de clarificări pe parcursul analizei de către Comisia de Licitație și nu am observat abateri ale Comisiei de la o procedură normală.

Rep. Cum apreciați Raportul procedurii pin care firma Durmazlar – Makina a fost declarată câștigătoare?

V.B. Șocant. În primul rând că noi, fabricanții din domeniul materialului rulant, ne cunoaștem atât competențele cât și produsele pe care concurența le fabrică. Știam că firma din Turcia nu a fabricat niciodată un tramvai modular care să se încadreze în prevederile Caietului de Sarcini. Mai știam și faptul că Durmazlar nu dispune de Omologare de tip pentru tramvaiul fabricat de acestia obținut într-o țară UE și, în consecință, aceștia nu puteau prezenta decât un prototip, ceea ce era interzis de caietul de sarcini.


Rep. Cum vă explicați faptul că Durmazlar, în condițile prezentate mai înainte, a fost totuși declarată câștigătoare?

V.B. Cred că ați observat și dumneavoastră faptul că în toate explicațiile date de reperezentanții PMB acestia, în exprimările lor, folosesc termeni ca „tramvaiul ofertat” și evită cu grijă să se refere la „tramvaiul fabricat” de Durmazlar și am crezut în primă fază că, poate, comisia de licitație a fost indusă în eroare, confundând cele două exprimări fară să ia în analiză faptul că turcii au ofertat un tramvai pe care nu l-au fabricat niciodată.

Secretizarea de tip turcesc cu care nu ne-am mai întâlnit până acum, deși am participat la licitații pe patru continente, a avut ca scop tocmai faptul că ei au ofertat un prototip.

Rep. Aveți suspiciuni că licitația a fost aranjată?


V.B. La început am crezut că este vorba de erori ale Comisiei de Licitație până la ieșirile extrem de nervoase ale doamnei primar general, mă refer la doamna Firea. Este pentru prima dată în sutele de licitații la care am participat, când achizitorul și-a abandonat rolul de arbitru transformându-se într-un apărător îndârjit al unei părți. Noi în acțiunile noastre am criticat produsul fabricat de Durmazlar și în loc ca firma contestată să-și apere interesul intervine doamna Firea care critică și amenință pe toți cei care își exprimă surprinderea privind câștigătorul licitației.

Nervozitatea doamnei Firea privind această licitație creează mari suspiciuni.

Rep. La ce vă referiți?

V.B. În scurta noastră istorie posdecembrista, și mai ales după intrarea României în UE când Achizițiile Publice trebuie să se efectueze după reguli bine stabilite transparente, au aparut și anumite proceduri de viciere a licitațiilor, cea mai des întâlnită fiind cea de întocmire a Caietelor de Sarcini și orientarea către un anumit produs care, în cele din urmă, devenea câștigător. Acest procedeu a devenit cunoscut și a intrat în atenția organelor cu competențe în domeniu așa că a fost abandonat și înlocuit cu altul care constă în punctare cu un procent mare a termenelor de livrare. Sub motivația că achizitorul are nevoi urgente, acesta justifică procentul mare acordat deși scopul este altul, așa că după declararea câștigătorului, termenul de livrare, de regulă, nu poate fi respectat și, fie că se încheie un Act Adițional de prelungire, fie acesta achită penalități de întârziere, dar scopul a fost atins, adică câștigarea frauduloasă a unei licitații.

Rep. Credeți că la Licitația PMB s-a procedat la fel?

V.B. Da.

Rep. Este singura hibă în această licitație?

V.B. Nicidecum. Firma turcă nu dispune de Omologare, nu a mai fabricat un tramvai similar cu cel ofertat, s-au acordat puncte pe baza unor declarații pe propria răspundere fără să se prezinte documente, tramvaiul fabricat este unitar și nu modular, iar, dacă au ofertat un tramvai modular, înseamnă că este vorba de un prototip așa cum apreciază și AFER, singurul organism notificat de Omologare material rulant din România.

În exprimările sale, doamna Primar General a afirmat de mai multe ori, cu ocazia unor apariții televizate, că Domnia-sa nu poate favoriza firma românească că nu îi permite legislația UE ori favorizarea firmei turcești a fost posibilă pentru că Turcia nu este membru UE?

Care sunt parametri superiori ai tramvaiului turcesc care o îndreptățesc să afirme că produsul firmei Durmazlar se situează ca performante și fiabilitate peste cele ale tramvaiului Astra? În punctajul acordat de Comisia de licitație nu am găsit fiind propulsați pe locul întâi de cele 8 puncte aferente Graficului de livrari inclus în documentație, ulterior termenului de depunere a ofertelor în timpul analizei documentelor de licitație ceea ce este ilegal și părtinitor avantajând decisiv firma turcească.

Rep. Dacă mai aveți ceva de adăugat?

V.B. Mă gândesc dacă doamna Firea va reuși să convingă pe cineva că o firmă începătoare în fabricarea materialului rulant care într-o concepție proprie proiectează și produce un tramvai neverificat în timp cum este cel fabricat de Durmazlar poate depăși în performanțe și fiabilitate un tramvai fabricat de o firmă care activează în domeniul materialului rulant de peste 130 de ani dispunând și de o licență Siemens?

Ps. Și o curiozitate. Într-o seara un ziarist mi-a solicitat un interviu pe care l-am acordat la o cafenea din București, lucru pe care nu l-am negat și nici nu a constituit un secret. La ora respectivă, localul era gol. Ulterior, doamna Firea a făcut referire la aceasta întâlnire, iar pe net au aparut și poze cu mine și ziaristul respectiv. Mă întreb dacă doamna Firea are un serviciu propriu de filaj sau o institutie de profil este în serviciul doamnei Firea. Și care era scopul, cumva șantajul?

1

#1435 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 03 ianuarie 2020 - 13:47

O să iasă interesant cu licitația de troleibuze. Solaris și Skoda (în calitate de intervenient) au făcut recurs pe data de 31 decembrie 2019.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 03 ianuarie 2020 - 13:47

0

#1436 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 03 ianuarie 2020 - 21:02

Întrucât Ecotrans STCM este membră cu drepturi depline a A.D.T.P.B.I., consider că acest topic e perfect pentru a pune o licitație a Consiliului Local Chitila:

ACHIZIȚIA A 7 AUTOBUZE SECOND-HAND DE CAPACITATE MEDIE
Link SICAP: https://e-licitatie..../view/100085283
Date generale:
- lungime: :intrebare: (nu e specificat explicit, dar bănuiesc că între 8 și 10m)
- finanțare: fonduri bugetare
- buget aproximativ alocat: 2,5 milioane RON.
- an de fabricație: minim 2012
- ponderea punctajului:
• 65% preț
• 30% media aritmetică a numărului de kilometri parcurși de autobuzele ofertate
• 5% existența unui service autorizat de producător în regiunea București-Ilfov.
- termene limită:
• depuneri oferte: 5 februarie
• evaluare tehnică și evaluare financiară: 29 mai.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 04 martie 2020 - 18:04

0

#1437 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 10 ianuarie 2020 - 12:56

La licitația pentru autobuzele SH pentru Chitila, termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost mutat cu o zi, pe 6 februarie.
Am găsit și plângerea făcută de PMB la Curtea de Apel București în privința tramvaielor noi. Pe 23 ianuarie, se judecă:
http://portal.just.r...79786&id_inst=2
0

#1438 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 10 ianuarie 2020 - 22:31

A apărut și dosarul recursului făcut de Solaris și Skoda la Curtea de Apel București, în cazul licitației de troleibuze.
http://portal.just.r...99896&id_inst=2
Ca de obicei, linkul nu funcționează permanent, ci doar din când în când.
0

#1439 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 11 ianuarie 2020 - 09:16

Să vedem și ce nu-i convine PMB-ului. Articol de pe Club Feroviar:

Citeaza

Primăria Municipiului București, condusă de Gabriela Firea, a făcut o plângere la Curtea de Apel București împotriva Deciziei CNSC de la licitația pentru tramvaie. Practic, Municipalitatea cere să se modifice decizia CNSC, în sensul respingerii contestației formulate de Astra Vagoane Călători Arad, ca fiind neîntemeiată. Mai mult, în plângerea depusă la instanță, PMB dă practic vina pe CNSC pentru poluarea din București.

Municipalitatea se plânge de starea proastă în care se află în momentul de față tramvaiele care circulă pe șinele Bucureștiului.

”(…) învederăm instanței faptul că starea tehnică actuală a tramvaielor care circulă în Municipiul București este foarte precară și din punct de vedere tehnic, gradul de uzură este avansat, iar interesul public impune ca termenele de livrare să fie cât mai scurte având în vedere gradul de aglomerație existent în București”, se arată în plângerea depusă la instanță.

Lucru care nu poate fi contestat de nimeni, dar pe de altă parte PMB ar fi putut să dea curs Deciziei CNSC și astfel licitația s-ar fi soluționat mult mai rapid decât în cazul unui proces în instanță. În plus, așa cum vom vedea în cele ce urmează, Primăria Capitalei se erijează practic în avocat al turcilor de la Durmazlar, în condițiile în care aceștia nu au scos nicio vorbă despre Decizia amintită a CNSC.

Calitatea aerului, asigurată doar de turci?
Revenind la motivele invocate de oamenii Gabrielei Firea pentru a introduce această acțiune în instanță și a solicita soluționarea ei cu celeritate, se aduce în discuție calitatea aerului din București. ”De asemenea, menționăm faptul că obiectivul principal al procedurii de achiziție este reprezentat de reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat la nivelul Municipiului București. (…) În acest sens, învederăm faptul că deja este declanșată o procedură de infringment de către Comisie (Comisia Europeană – n.red.) privitoare la gradul ridicat al noxelor care este de natură a afecta grav sănătatea cetățenilor, astfel că finalizarea proiectului cât mai repede și la timp se impune”, se arată în plângerea PMB.

De parcă dacă Primăria ar cumpăra tramvaie turcești ele ar fi mai puțin poluante decât cele produse la Arad. Unde mai pui că, nu mai departe de joi seara, primarul general Gabriela Firea spunea că în București este poluare din cauza faptului că nu a putut prelua de la Ministerul Transporturilor Centura Capitalei și Metrorex.

Licitația pentru tramvaie se putea finaliza mai repede dacă PMB nu făcea plângere în instanță
Municipalitatea mai notează și faptul că, prin achiziționarea celor 100 de tramvaie care vor circula pe opt linii, se urmărește creșterea atractivității și eficienței transportului public de călători și, implicit, reducerea numărului bucureștenilor care aleg să se deplaseze cu mașinile personale. În plus, Primăria Capitalei aduce în discuție faptul că proiectul de achiziție este finanțat prin Programul Operațional Regional și că întârzierea procedurii de atribuire poate duce la pierderea banilor europeni.

Nimic mai adevărat, însă și acest risc putea fi eliminat dacă Municipalitatea nu ataca în instanță Decizia CNSC și trecea la reevaluarea ofertei depuse de Durmazlar. Nimeni nu o obliga să introducă acțiune în instanță și nimeni nu putea să o sancționeze dacă nu făcea acest lucru.

Municipalitatea, avocatul din oficiu al turcilor de la Durmazlar la licitația pentru tramvaie
Revenind la fondul plângerii, Primăria Municipiului București ea se constituie, așa cum spuneam mai sus, într-un adevărat avocat al companiei turcești. Vom trece cu vederea greșelile de redactare din plângerea depusă de Municipalitate – de exemplu, nu mai departe de pagina 3 a documentului apare ”Astra București”, când este clar pentru toată lumea că Astra Vagoane Călători are sediul în Arad.

În cele ce urmează, vom prezenta cum se încrâncenează Primăria Capitalei să atribuie licitația pentru cele 100 de tramvaie turcilor de la Durmazlar, contestând Decizia Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor comunicată la data de 13 decembrie 2019.

Oamenii Gabrielei Firea spun că RINA e omologul AFER
Să le luăm pe rând. În Decizia amintită, CNSC se îndoiește de calitatea RINA Services SpA din Italia de a fi autoritate competentă de omologare/certificare în domeniul feroviar. ”Consiliul nu a putut identifica faptul că acest organism eliberarează și certificate de omologare în domeniul feroviar, o astfel de dovadă nefiind făcută de ofertant sau de autoritatea contractantă”, se arată în documentul din decembrie. Trebuie menționat faptul că la serviciile RINA au apelat turcii de la Durmazlar.

”În acest sens, subscrisa a transmis către CNSC dosarul achiziției, în care este cuprinsă și adresa AFER nr. 1000/101/05.05.2009, în care este confirmat în mod clar faptul că RINA SpA este organism de omologare similar AFER din statele membre UE”, se arată în plângerea Municipalității. În concluzie, reprezentanții PMB cer înlăturarea acestui motiv reținut de CNSC.

Apoi, Primăria acuză CNSC de nepricepere și spune că face confuzie între două tipuri de omologări ale vehiculelor: ”Consiliul a făcut o gravă confuzie a celor două tipuri de omologare (…) CNSC a confundat cele două tipuri de omologări, apreciind că tramvaiul final livrat ar trebui să fie absolut identic cu cel inițial omologat, dar nu doar cele două oferte nu ar putea respecta acest aspect, ci niciun alt ofertant nu ar fi putut”.

Greu de crezut că CNSC a făcut atât de multe confuzii. Dar asta o va stabili instanța
Cea mai dură concluzie a CNSC se referea la graficul de livrare, care nu a fost depus de Durmazlar odată cu oferta, ci abia atunci când i s-au cerut clarificări: ”(…) completarea, prin intermediul clarificărilor, a unui factor de evaluare punctat cu 8 puncte și care a avantajat în mod evident ofertanta câștigătoare, determinând modificarea clasamentului, este de neacceptat, singura măsură care putea fi aplicată fiind cea a respingerii ofertei (sublin. ns.), care este o măsură proporțională. Regimul factorilor de evaluare este unul strict, tocmai datorită importanței lor în stabilirea ofertei câștigătoare, astfel că nu pot fi permise derogări care au ca efect denaturarea rezultatului procedurii”.

Acum, Primăria Capitalei susține că nu este adevărat. ”(…) ofertantul Durmazlar a prezentat în oferta inițială Declarația privind îndeplinirea în totalitate a clauzelor contractuale, inclusiv graficul de livrare anexă a acestuia. De asemenea, Durmazlar a prezentat prin documentul depus în SICAP – parte din oferta inițială – asumarea faptului că va livra un număr de 55 de tramvaie în primul an după omologarea capului de serie”.

În consecință, PMB contrazice CNSC și spune că ofertantul (în speță turcii de la Durmazlar) nu a modificat oferta inițială, ci a oferit doar clarificări la angajamentul făcut prin ofertă de a livra 55 de tramvaie în primul an. Greu de crezut că cei de la CNSC au făcut atâtea confuzii și erori, însă asta va stabili instanța, dacă plângerea Primăriei va fi admisă spre judecare.

Oficialii PMB și-au făcut un ”plan B” în cazul în care contestația Astra la licitația pentru tramvaie nu este respinsă
La concluzii, Municipalitatea cere modificarea deciziei CNSC, în sensul respingerii contestației formulate de Astra Vagoane Călători SA ca fiind neîntemeiată. Oficialii PMB și-au făcut și un ”plan B” pentru situația în care această cerere va fi respinsă. ”În subsidiar, modificarea Deciziei CNSC nr. 2253/C9/2442 din 11.12.2019 în sensul obligării la reevaluarea ambelor oferte, cu indicarea în mod clar și precis a limitelor reevaluării, respectiv identitatea ofertelor care fac obiectul reevaluării, etapa/etapele procedurii de atribuire vizată/vizate de reevaluare și măsurile concrete pe care le va adopta autoritatea contractantă în cadrul reevaluării”.

O solicitare în acest sens mai fusese făcută de PMB și la CNSC, care i-a răspuns că trebuie reevaluată doar oferta Durmazlar, dat fiind faptul că cea a Astra Vagoane Călători nu a fost contestată de nimeni.

0

#1440 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 ianuarie 2020 - 11:59

Sincer, nu prea pricep de ce AFER sau alte organisme similare, indiferent cum s-ar numi ele, au autoritate in privinta unor vehicule de transport in comun urbane. Da, sigur, calea de rulare e similara cu cea a trenurilor, dar aici se opreste orice asemanare, regulile aplicate la circulatia tramvaielor fiind prevazute in Codul Rutier, nu in stiu eu ce regulamente ale cailor ferate. Aceste vehicule circula practic pe o cale de rulare incorporata de cele mai multe ori in infrastructura rutiera, printre vehicule rutiere, pietoni, etc, deci nu inteleg de ce ARR nu ar trebui sa se ocupe si de acest tip de vehicule. Cu metroul e alta treaba si da acolo e clar cumva ca AFER ar fi autoritatea competenta. Parerea mea.
1

Arata acest topic


  • (83 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi