Orasul santier
#623
Postat 28 octombrie 2020 - 14:24


Incredibil, dar groapa din mijlocul bulevardului S.Barnutiu nu a fost astupata inca! Nu se lucreaza absolut nimic de saptamani bune (trec zilnic pe acolo)
#625
Postat 04 noiembrie 2020 - 21:24

#626
Postat 04 noiembrie 2020 - 22:59
#627
Postat 21 noiembrie 2020 - 16:50


Macar de ar pune ceva placi de lemn sau reziduri din urma decopertarii stratului asfaltic. Dupa ceva iesiri la plimbare, pe ploaie sau dupa, prin aceste zone pantofii sunt buni de aruncat...
In schimb, muncitorii aproape au terminat de pavat B-ul Eminescu, sectorul dintre I.C. Bratianu si Primarie (primele 2 sunt pe Loga si ultima in spate la primarie):
#628
Postat 22 noiembrie 2020 - 10:01
Ma irita ca nemernicii astia de fac lucrarile, efectiv contamineaza fiecare petec de spatiu verde din oras. Cand ma refer la contaminare, ma refer ca amesteca pamantul cu pietris, moloz, gunoaie, plastic, etc iar aici s-ar presupune sa supravietuiasca vegetatia. Vad peste tot copaci proaspeti pusi care intr-o poroportie foarte mare se usuca, oare de ce?
Copacii care sunt deja batrani noroc ca unii mai rezista si cu tot molozul, mizeria si excavarile la baza acestora ca au radacinile adanci...
ORICUM <JALE>



Aceasta postare a fost editata de michidutza: 22 noiembrie 2020 - 10:52
#629
Postat 22 noiembrie 2020 - 12:47
Oare au facut deja zona Petrom - Glissando - Mercedes?
#630
Postat 22 noiembrie 2020 - 21:06
michidutza, la 22 noiembrie 2020 - 10:01, a spus:
Ma irita ca nemernicii astia de fac lucrarile, efectiv contamineaza fiecare petec de spatiu verde din oras. Cand ma refer la contaminare, ma refer ca amesteca pamantul cu pietris, moloz, gunoaie, plastic, etc iar aici s-ar presupune sa supravietuiasca vegetatia. Vad peste tot copaci proaspeti pusi care intr-o poroportie foarte mare se usuca, oare de ce?
Copacii care sunt deja batrani noroc ca unii mai rezista si cu tot molozul, mizeria si excavarile la baza acestora ca au radacinile adanci...
Asa sunt cam toate “amenajarile de spatii verzi. La final, peste moloz, gunoaie si alte resturi de materiale, se arunca pamant, se planteaza un copacel tip bat si se pune niste gazon. Iar apoi ne miram ca acele bete nu supravietuiesc.
#634
Postat 16 ianuarie 2021 - 20:21
https://renasterea.r...Efi9vS2wvcFUj6M
Citeaza
Pentru stâlpii amplasați pe Str. Holdelor-Str. Sfinții Apostoli Petru și Pavel, Sens AEM – Piața Gheorghe Domășnean, Calea Șagului – în dreptul Shopping City, polițiștii locali au încheiat proces-verbal de constatare a contravenției la data de 04.12.2020 conform Legii 50/1991 republicată, art. 26, pentru amplasarea fără autorizație de construire a acestora. Procesul verbal a fost înaintat arhitectului șef, care a stabilit amendă de 1.000 lei și măsura complementară de intrare în legalitate, în caz contrar desființarea lucrărilor, cu termen 04.12.2021”.
Semafoarele și trecerile de pietoni din Calea Aradului s-au amenajat fără autorizație de construire și de mediu și fără aviz al Poliției Rutiere, chiar lângă stația de măsurare a calității aerului.
#635
Postat 25 februarie 2021 - 11:52
Pasajul Solventul, inelele de trafic, noua Maternitate Odobescu, regenerare urbana in Iosefin, dar si Timisoara transformata intr-un netcity. Dominic Fritz viseaza sa schimbe fata orasului cu banii din Planul de Redresare si Rezilienta. Proiectele trebuie depuse
Bani europeni din Planul National de Redresare si Rezilienta nu doar pentru proiectele vechi, aflate deja in derulare, ci si pentru altele care sunt inca in stadiul de schite ori idei. Asta ne promite administratia Fritz, care anunta ca lucreaza deja pentru a concepe planuri noi de investitii, cu valori de zeci de milioane de euro.
Primarul Dominic Fritz anunta ca va propune mai toate proiectele lasate in lucru de fosta administratie pentru finantare prin PNRR.
Pe de alta parte, pe modelul fostei administratii, si primarul Fritz ar incepe cu cartierul in care locuieste, Iosefin.
„Trebuie sa gasim proiecte cu sume mari. N-o sa intram cu proiecte de 1-2 milioane de euro, ci mai degraba de la 5-10 milioane in sus, dar cautam proiecte care sunt deja ori intr-un stadiu de maturitate, ori care pot fi realizate pana atunci. Noi lucram zi si noapte sa depunem proiecte. Cu siguranta vom propune maternitatea noua a Spitalului Municipal spre finantare la PNRR, avem si cateva proiecte de mobilitate urbana pe care vrem sa le propunem: linii noi de tramvai sau reabilitarea unor linii, dar si completarea inelelor, este un proiect unde noi speram foarte mult ca vom prinde bani de la PNRR, inclusiv pasajul Solventul. Acum lucram la justificare de ce credem noi ca aceste proiecte de infrastructura si mobilitate contribuie, de fapt, la niste reforme in mobilitate in Romania.
Dar ne gandim si la anumite proiecte noi, de exemplu, vrem sa propunem un proiect mare de regenerare urbana pentru toata zona Iosefin, dar lucram si la un proiect mare pentru o zona verde si de agrement si de festivaluri in zona Aradului, in sudul aerodromului Cioca, in sudul acestui teren mare, de 100 de hectare, vrem sa construim acel spital nou, iar in sud, sa avem aceasta zona de agrement, pe care sa o legam si de o impadurire si de centura verde si suntem foarte entuziasti despre aceste idei si despre aceste proiecte si inca o data noi punem pe hartie idei si planuri care se pot realiza destul de repede, dar care si absorb sume mari de bani”, a spus edilul Dominic Fritz, care confunda inca zona Aradului cu Torontalului, acesta referindu-se, in fapt, la spatiul de la aeroportul Utilitar, atunci cand vorbea despre zona de agrement ori noul spital.
Printre planurile primarului se numara si transformarea Timisoarei intr-un net city.
„Un alt proiect pe care o sa-l depunem pe PNRR si la care o sa lucram acuma este unul de net city si smart city, sa avem o retea subterana pentru tot orasul unde putem baga si fibra optica, si o retea pentru incarcare electrica a masinilor, smart lightening, adica iluminat inteligent, cu senzori. Asta va fi un proiect consistent, mai ales Val Muresan (consilierul personal, n.r.) lucreaza cu un grup de experti la acest proiect si va fi de o valoare de cateva zeci de milioane de euro si speram foarte mult ca vom primi bani de la PNRR. Suntem optimisti, pentru ca tocmai aceste proiecte sunt cautate, proiecte verzi, de digitalizare. Comisia nu vrea sa finanteze doar infrastrastructura si este important sa aiba aceste aspecte. Noi suntem destul de optimisti ca putem sa avem succes cu unele dintre aceste proiecte”, a adaugat Fritz.
Ramane asadar de vazut daca Timisoarei i se vor aloca bani consistenti din acest program, asa cum nadajduieste primarul Dominic Fritz, program la care se inscrie toata tara.
Prin Planul National de Redresare si Rezilienta, Romania poate beneficia de aproximativ 30,5 miliarde de euro, compuse din 13,8 miliarde de euro sub forma de granturi si 16,7 miliarde de euro sub forma de imprumuturi. Sunt insa de indeplinit mai multe conditii pentru ca tara noastra sa primeasca toti acesti bani, printre care 70% din proiecte sa fie contractate pana la finalul anului 2022, termenul limita pentru accesarea diferentei de 30% din granturi fiind 31 decembrie 2023. In plus, sumele integrale trebuie cheltuite pana la finele lui 2026.
Statele membre UE pot transmite oficial catre Comisia Europeana Planul lor National de Redresare si Rezilienta (PNRR) pana la 30 aprilie 2021, in vederea emiterii de catre Comisie a deciziei de aprobare a Planului national.
Pana la aceasta data finala, statele sunt invitate sa transmita Comisiei proiecte intermediare.
#636
Postat 25 februarie 2021 - 11:56
Reîncep șantierele la Timișoara: muncitorii revin pe Bd. Sudului, Prezan și Alexandrescu
Gata cu pauza! Marile șantiere din Timișoara vor mișuna în curând de muncitori. Primarul Dominic Fritz spune că a semnat ordinele pentru reînceperea lucrărilor pe Bd. Sudului, Mareșal C-tin Prezan și Grigore Alexandrescu. Se pregătește și șantierul de pe Calea Bogdăneștilor.
Reprezentanții primăriei au semnat ordinele de începere pentru lucrările de pe străzile Mareșal Constantin Prezan și Bd. Sudului. Revin muncitorii și pe Grigore Alexandrescu, unde se pare că au fost rezolvate problemele cu stâlpii de electricitate.
ADVERTISING
„Am dat, luni, ordinele de începere la unele proiecte de infrastructură mari. Știu că mulți s-au întrebat de ce nu se lucrează, dar a fost iarnă, nu a inventat primarul Fritz chestia asta. Am dat ordinele pentru str. Prezan, o să se execute săptămâna aceasta lucrări la rețele edilitare, o să facem la rețeaua de canalizare racordarea blocurilor de pe Bd. Sudului, tronsonul Oglinzilor – Mareșal Prezan, la rețeaua de alimentare cu apă se face pregătirea și montarea căminelor de pe Prezan, intersecție cu Sudului. Tot pe Sudului am început să lucrăm la edilitare, deocamdată se face montarea stâlpilor suport la rețele electrică, la rețeaua de alimentare cu apă pregătim și montăm căminul de vane”, a explicat edilul Dominic Fritz.
Zilele acestea vor fi reluate lucrările și pe strada Grigore Alexandrescu, unde au fost probleme cu stâlpii de electricitate.
„Pe Alexandrescu se pare că nu mai sunt probleme și vor reîncepe și acolo în câteva zile lucrările, iar echipa primăriei este chiar azi (miercuri – n.r.) pe Calea Bogdăneștilor, unde avem acest proiect mare”, a conchis Fritz.
Lucrările pe str. Mareșal Constantin Prezan, fostă Lidia, au început în vara anului trecut. După două luni de șantier s-a intrat în blocaj, iar reprezentanții primăriei explicau că trebuie înlocuită magistrala Colterm, pentru că este foarte degradată. 1 milion de lei ar fi vrut fosta conducere a primăriei să plătească pentru modificări, deoarece conducta de termoficare nu era inclusă în proiect. Noua administrație a decis că nu este cazul să fie înlocuită conducta, pentru că „în ultimii zece ani nu a fost nicio avarie, după spusele Colterm”.
Lucrările pot continua așadar. De șantier se ocupă societatea Strabag, care lucrează cu subcontractanții Tubular Tehno Sistem și Cons Electrificarea Instal. Costă 41,7 milioane de lei cu TVA, echivalentul a 8,6 milioane de euro. Investiția se face cu bani din bugetul local, iar durata contractului este de 16 luni.
Pe Bd. Sudului a fost deschis șantierul la începutul lunii iulie a anului trecut. Șoseaua a fost lărgită deja la patru benzi, iar pe trotuarele pavate vor fi amenajate piste de biciclete bidirecționale. Odată cu modernizarea șoselei se vor face amenajări și în intersecții: în cea cu Liviu Rebreanu va fi lărgit accesul spre Bd. Sudului de la o bandă la două benzi și va fi realizată și o alveolă pentru STPT. De asemenea, se va realiza o bandă suplimentară pentru virajul la dreapta de pe Bd. Sudului pe Bd. Iosif Bulbuca. Intersecția cu Mareșal C-tin Prezan va fi transformată în sens giratoriu cu două benzi.
Durata lucrărilor a fost stabilită la zece luni, acestea fiind executate de Porr Construct, cu 10,82 milioane de lei cu tot cu TVA. Societatea care a reabilitat Pasajul Jiul lucrează cu subcontractanții Path’s Rout SRL, Tubular Tehno Sistem Industrial SRL, Cons Electrificarea Instal SRL și Vimato SRL.
Șantierul de pe str. Grigore Alexandrescu a fost deschis, teoretic, tot în luna iulie a anului trecut. Nu s-a lucrat prea mult, pentru că în august constructorul a cerut sistarea șantierului. S-au descoperit probleme cu stâlpii de electricitate, care trebuiau să fie mutați pentru lărgirea drumului. Strada fără trotuare și iluminat public ce leagă Torontalului de Aradului ar trebui să fie ca un bulevard în opt luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.
Dacă totul merge bine și nu mai apar blocaje, șoseaua ar putea fi data în folosință în toamna acestui an, cu tot cu lunile de iarnă în care nu s-a lucrat. Lucrările sunt executate de Super Construct, care a câștigat licitația primăriei la 6,65 milioane de lei cu tot cu TVA.
Primăria Timișoara trebuie să înceapă în curând lucrările și pe Calea Bogdăneștilor, pentru refacerea carosabilului și repunerea pe traseu a tramvaiului 5. Contractul pentru proiectare și execuție pentru reabilitarea liniei de tramvai și a carosabilului de pe Calea Bogdăneștilor a fost atribuit în iunie 2020.
Asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România a semnat cu primăria un contract de 116 milioane de lei și trebuie să termine lucrarea în 31 de luni. Trei luni au fost destinate proiectului tehnic. Aproximativ 90 de milioane de lei sunt bani europeni, prin POR, Axa prioritară
#637
Postat 01 aprilie 2021 - 17:40
mile, la 01 aprilie 2021 - 00:02, a spus:
Despre ambele le-am scris, momentan n-am primit vre-un raspuns. Oricum, de strada N Andreescu se ocupa SDM, deci vor reabilita tot de la liceul auto si pana la pasaj (poate si dupa...)
#638
Postat 01 aprilie 2021 - 20:05

#639
Postat 01 aprilie 2021 - 20:15
dan.s, la 01 aprilie 2021 - 17:40, a spus:
Decat sa faci alveole asa scurte (care ar fi bune doar pt microbuze), mai bine renunti la ele. oamenii care asteapta autobuzul se vor inghesui cu pietonii pe acel trotuar lat de 1 metru... daca renuntau la alveola le iesea o statie decenta.
#640
Postat 01 aprilie 2021 - 20:16

