Timisoara in imagini Poze din Timisoara
#361
Postat 07 iulie 2013 - 07:50
Nu putem încheia aceste rânduri fără a evoca cea mai ...mică şi modestă gară a Timişoarei: halta „Pavilioanele” (pe numele ei întreg „Pavilioanele CFR”), trecută şi ea în istorie de când a intrat în circuitul feroviar triajul de la Ronaţ.
„Pavilioanele” formează grupul celor patru clădiri cu trei nivele – clădiri aflate lângă linia ferată ce duce spre Arad, la circa 2,5-3 kilometri de „Gara Mare”. Sunt construite prin anii 30 în stil „neoromânesc” (stil creat de celebrul arhitect Ion Mincu, prin folosirea – în principal – a unor elemente de construcţie şi decoraţie din epoca brâncovenească); destinaţia „pavilioanelor” a fost, iniţial, aceea de locuinţe pentru personalul căii ferate. Micul cvartal al celor patru clădiri era prevăzut cu halta la linia ferată, haltă având peron betonat, pe o lungime apreciabilă; toate amenajările aveau scopul de a facilita navetele făcute de ceferiştii ce locuiau aici.
Astăzi, halta nu mai există, iar „Pavilioanele” (cu zidurile şi acoperişurile marcate de intemperii), sunt locuite de diverse familii, printre care - poate – şi unele ale cârtorva ceferişti. Dar, niciun tren nu mai opreşte la „Pavilioane”...
sursa adevarul.ro
#366
Postat 13 iulie 2013 - 13:05
#368
Postat 26 septembrie 2013 - 22:10
Andy, la 26 septembrie 2013 - 21:39, a spus:

Chiar daca ar fi asa, astia cu carnetele luate "la Pitesti", tot cu 40-50 ar circula. Foarte multi merg pe ideea ca daca mergi incet nu trebuie sa cunosti nicio regula, nu trebuie sa semnalizezi si nici sa dai prioritate. Pur si simplu mergi cu 40 (pe banda a doua, desigur) si nu ai nicio problema.
Stiu ca ma repet, dar de cand au pus limitarea de 70 pe Rebreanu, eu nu am reusit sa depasesc 50 km/h din cauza specimenelor de care vorbeam mai sus. (si se stie ca de obicei, cand bordul indica 50 km/h, ai de fapt cam 45 masurat de un GPS)
#369
Postat 29 septembrie 2013 - 14:13
Andy, la 26 septembrie 2013 - 21:39, a spus:


Am observat că au dispărut indicatoarele de la Rotary şi Lions:

Am văzut un reportaj în care zicea că erau puse ilegal, pe indicatorul de localitate. Era vorba despre altă zonă din oraş.
Ce inseamna alea totusi?
Florin.B RATT, la 26 septembrie 2013 - 22:10, a spus:
Stiu ca ma repet, dar de cand au pus limitarea de 70 pe Rebreanu, eu nu am reusit sa depasesc 50 km/h din cauza specimenelor de care vorbeam mai sus. (si se stie ca de obicei, cand bordul indica 50 km/h, ai de fapt cam 45 masurat de un GPS)
Si totusi, nici nu prea ai loc sa mergi cu 70. Rareori se prinde "unda aceea verde". Si totusi, credeti ca un GPS oarecare e mai exact?

#370
Postat 29 septembrie 2013 - 17:13
Florin.B RATT, la 26 septembrie 2013 - 22:10, a spus:
Stiu ca ma repet, dar de cand au pus limitarea de 70 pe Rebreanu, eu nu am reusit sa depasesc 50 km/h din cauza specimenelor de care vorbeam mai sus. (si se stie ca de obicei, cand bordul indica 50 km/h, ai de fapt cam 45 masurat de un GPS)
Aceasta problema am si eu cu soferi din astia care nu stiu sa se uite la indicatoare, si nci macar nu stiu ca nu se merge pe banda a doua daca mergi mai incet. Din pacate eu sunt putin mai rebel in trafic si trebuie sa depasesc pe prima banda sa merg mai repede.
#371
Postat 29 septembrie 2013 - 19:14
cseh_17, la 29 septembrie 2013 - 14:13, a spus:
Citeaza
L.E.: Despre Rotary am găsit doar în engleză: wiki
Aceasta postare a fost editata de Andy: 29 septembrie 2013 - 19:21
#372
Postat 29 septembrie 2013 - 19:22



GPS-ul arata viteza corecta intotdeauna, precizia depinzid doar de aparat. Pe vremuri in testele auto se folosea a 5-a roata (ca de bicicleta), astazi cu toate ca ar fi posibil sa se foloseasca o masurare cu efect doppler (




#373
Postat 29 septembrie 2013 - 21:13
Desigur ca si eu ii "depasesc" pe prima banda... cand pot. In majoritatea cazurilor se merge cu 40-50 pe ambele benzi, astfel manevra asta devine imposibila sau obligandu-te sa faci "slalom printre fraieri", vorba cantecului. Vad chiar si masini de scola in situatia asta, urmand sa vireze stanga, dar peste un kilometru. Instructorul probabil ca-i spune elevului "ramai pe banda asta ca si asa o luam la stanga". Probabil pe criteriul asta merg si camionagii kilometri pe banda a doua, ei urmand sa se inscrie in virajul la stanga, pe Calea Sagului.

Complicat! Si vad ca aici, unde politia chiar a vrut sa fluidizeze traficul, e degeba.

#374
Postat 30 septembrie 2013 - 00:08
#375
Postat 30 septembrie 2013 - 23:00
#378
Postat 16 octombrie 2013 - 17:54
