A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km
#941
Postat 19 octombrie 2011 - 16:55
19 octombrie 2011
Potrivit unor surse oficiale, proiectanţii autostrăzii Nădlac-Arad au ajuns cu o porţiune tocmai în Ungaria. Ca să nu se ajungă la un scandal internaţional, constructorii s-au mulţumit cu cel de acasă: au mutat lucrările pe terenurile însămânţate cu grâu ale unor localnici din Nădlac.
Surse din cadrul autoriăţilor au dezvăluit că banda de decelare a autostrăzii Nădlac-Arad ajungea în Ungaria. Pentru a rezolva această problemă, executanţii au băgat şoseaua înapoi în ţara noastră cu aproximativ 50 de metri, potrivit aceloraşi surse.
Primarul localităţii Nădlac, Vasile Ciceac, spune că, în urma întâlnirii dintre proprietari şi reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, s-a ajuns la concluzia ca cei afectaţi vor fi despăgubiţi de către cei de la Drumuri.
În baza unui studiu de fezabilitate întocmit în urmă cu mai mulţi ani, Guvernul a despăgubit proprietarii terenurilor pe care urma să treacă autostrada. CNADNR a licitat atât realizarea proiectului tehnic, cât şi a execuţiei, deodată. Însă, când au întocmit proiectul, realizatorii acestuia au proiectat bucla de urcare şi coborâre de pe autostradă foarte aproape de graniţa vestică a ţării noastre.
„Cei de la Drumuri le-au promis nădlăcanilor că vor primi despăgubiri. În cel mai scurt timp va fi emisă o hotărâre de Guvern prin care oamenii vor fi expropriaţi", spune primarul Vasile Ciceac. În zona unde sunt acum probleme nu se mai lucrează. Totuși constructorii efectuează lucrări la segmentul de autostradă propriu-zis.
Sursa: Adevarul
#943
Postat 20 octombrie 2011 - 09:24

Se lucreaza la crearea nodului dintre Arad Bypass si viitoarea autostrada Nadlac-Arad.
Arad Bypass se continua mai departe pana la legatura cu viitorul drum express Arad-Oradea.
Poate era mai logic ca Arad Bypass sa se continue spre Nadlac, iar descarcarea sa se faca pe viitorul drum express Arad-Oradea, si nu invers.
Acum practic cei care vor veni de pe Nadla-Arad, vor trebui sa intre de pe o autostrada pe alta prin bretele, in loc sa aibe cale directa.
#944
Postat 20 octombrie 2011 - 13:47
#945
Postat 20 octombrie 2011 - 13:59
Citeaza
respectiv
Citeaza
Schema de mai jos, clarifică lucrurile:

Din dreapta vine autostrada dinspre Timișoara iar în stânga sus se continuă înspre Oradea.
Nodul cu DN 7 (Arad vest) ar urma așadar să fie efectiv pe DX/A Arad - Oradea, la nord de desprinderea de autostrada înspre Nădlac. Așadar (forțând lucrurile) centura Arad așa cum este ea acum construită conține și o porțiune din Drumul Expres Arad - Oradea...
(Lucrurile sunt ceva mai complicate - și implică rerutarea (dacă există acest cuvânt) a traseului autostrăzii înspre Nădlac de la nord de DN 7 la sud de DN 7 pentru evitarea unui câmp de sonde petrolifere... dar acest lucru s-a petrecut după ce nu mai eram la CNADNR).
Rampele semidirecționale înspre/dinspre Nădlac au ambele (din câte știu) două benzi pe sens și asigură o viteză de proiectare de (cred) 100 km/h (în practică și în condiții de carosabil uscat... 140-150 km/h). În concluzie diferența de confort este minoră.
Pe de altă parte, pentru axa nord-sud nu m-am gândit doar la relația de trafic dintre orașele mari de pe axa de vest (Satu Mare, Oradea, Arad, Timișoara) dar și la posibilitatea României de a polariza o axă nord-sud la nivel european între statele baltice și cele balcanice, pe relația (UA-)Halmeu - Stamora Moravița(-SR)... dar asta este o poveste mult mai lungă
#951
Postat 21 octombrie 2011 - 11:07
#952
Postat 21 octombrie 2011 - 12:45
#953
Postat 21 octombrie 2011 - 12:47

Aceasta era postarea stearsa:
Citeaza

Ca sa inteleaga lumea despre ce vorbim:


#956
Postat 21 octombrie 2011 - 19:20

#958
Postat 23 octombrie 2011 - 23:39
Citeaza
Despre ce este vorba, mai exact? Constructorul i-a explicat lui Boc că trebuie modificat proiectul inițial pentru că acesta nu prevedea o legătură cu autostrada de la unguri, în sensul exista o diferență de cote: Noi avem nivelul 0 pe Marea Neagră, în timp ce ungurii au nivelul 0 pe Marea Adriatică.
...
Capital
#959
Postat 24 octombrie 2011 - 06:09


#960
Postat 24 octombrie 2011 - 08:54
