STP Timișoara Forum: A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (146 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km

#81 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 25 noiembrie 2009 - 20:30

Deficitul bugetar amână finanţarea pentru autostradă

Problemele bugetare ale României, în 2009, afectează contractul de finanţare pentru autostrada Banatului.

Deoarece contractarea creditelor pentru plata lucrărilor ar majora puternic deficitul bugetar aferent acestui an, Guvernul a convenit cu Banca Europeană de Investiţii să prelungească până în 2010 termenul în care România trebuie să contracteze creditul de peste 400 milioane euro acordat pentru autostrada Arad – Lugoj şi refacerea unor drumuri inundate.

În ceea ce ne priveşte, înţelegerea pentru finanţarea lucrărilor pentru autostrada Arad - Timişoara - Lugoj, în valoare de 200 milioane euro, acordul a fost semnat în 2003. Din suma totală contractată, în cazul autostrăzii Arad – Lugoj, România a utilizat, până în prezent, 12 milioane euro. Ambele contracte prevedeau că dată limită de tragere a împrumutului ziua de 30 noiembrie 2009. Guvernul a decis însă să solicite BEI extinderea termenul în care pot fi atrase sumele pentru autostrada dintre Arad şi Lugoj până la 15 februarie 2010. Hotărârile prin care sunt introduse aceste amendamente la contractele de finanţare au fost adoptate în şedinţa de miercuri a Guvernului, având la bază acordul primit din partea BEI.

Sursa: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/def...091125-06244639
0

#82 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29737
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 25 noiembrie 2009 - 21:18

Off topic: Reportaj cu poze faine de pe A3 aici
0

#83 Useril este offline   Bogdan DS 

  • Membru Senior ***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 555
  • Inregistrat: 23 aprilie 09
  • Sexul:nespecificat
  • Locatia:Timisoara

Postat 11 decembrie 2009 - 01:51

2 capturi foarte faine postate de Cosmin pe SSC

27/11/2009
Imagine postata

31/08/2009
Imagine postata

Alte poze facute de iuli - de la postul #191 - http://www.skyscrapercity.com/showthread.p...658&page=10

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg

0

#84 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 11 decembrie 2009 - 09:31

Ma bucura sa vad ca la acest tronson chiar se lucreaza serios, iar daca se vor tine de treaba in acest ritm de lucru, ar avea sanse sa termine inainte de termen.
Pacat ca de anul viitor Berceanu vrea sa reduca ritmul lucrarilor din lipsa de bani. :huh:
0

#85 Useril este offline   Bogdan DS 

  • Membru Senior ***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 555
  • Inregistrat: 23 aprilie 09
  • Sexul:nespecificat
  • Locatia:Timisoara

Postat 11 decembrie 2009 - 12:11

Pai acest tronson nu cred ca ar trebui sa fie afectat fiind coridor pan-european - deci finantarea e asigurata in mare parte din vest
0

#86 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 10 ianuarie 2010 - 01:01

Desi n-are de-a face cu investitiile din Timis, tine in mod direct de autostrada Arad-Timisoara
Precum se vede la Arad se poate, la noi NU! :coolpics:

Tunel pe centura Aradului

ARAD - Ministerul Transporturilor a optat împreună cu firma constructoare pentru un tunel lângă aeroport.

Vom avea centură în regim de autostradă cu tunel în vecinătatea aeroportului. Aceasta este ultima decizie luată de Ministerul Transporturilor în urma consultării cu constructorul centurii Aradului. Varianta pentru care se optase până acum vorbea de finanţarea prelungirii cu 350 de metri a pistei Aeroportului Arad, pentru ca autostrada să nu mai încurce traficul aerian. Realizarea şoselei la doar 392 de metri de pistă ar fi disturbat buna funcţionare a echipamentelor aeroportuare şi a Instrument Landing System (ILS), aparat care poate ghida avioanele la aterizare în condiţii de ceaţă.

Întreaga investiţie a pornit de la scandalul legat de faptul că şosea intersecta perpendicular pista. Cum problema a fost descoperită, se spune, după proiectare, iar efectele erau dezastruoase pentru baza aviatică arădeană, s-au căutat soluţii. Una viza prelungirea pistei cu 350 de metri (cu un cost undeva pe la cinci milioane de euro), alta, mult mai costisitoare, construirea unui tunel aflat la minimum trei metri sub nivelul solului, prin care să treacă autostrada propriu-zisă. O altă variantă, aproape imposibil de realizat, se referea la mutarea totală a amplasamentului centurii (caz în care trebuia refăcută documentaţia).

Soluţia ieftină, abandonată

Iniţial, în consiliul tehnico-economic al Ministerului Transporturilor s-a aprobat finanţarea prelungirii pistei. Urma să se facă un studiu de fezabilitate şi un proiect tehnic, acte aflate deja în lucru. Reprezentanţii Aeroportului rezolvau astfel două probleme: realizau pe banii ministerului un vis de ani de zile, prelungirea pistei, dar şi plângerile arădenilor legate de zgomotul creat de survolarea avioanelor (se schimba direcţia de aterizare a avioanelor, adică se muta de la survolarea dinspre oraş la cea dinspre IAS Mureşul).

Oficialii sperau că lucrările la prelungirea pistei vor începe în primăvară, moment până la care aeroportul ar fi avut ceva de suferit în condiţiile în care pista era scurtată 300 de metri, pentru a lăsa un spaţiu în apropierea şantierului autostrăzii.

Tunel în regim de autostradă

Lucrurile s-au schimbat între timp. Potrivit secretarului de stat din Ministerul Transporturilor, Eusebiu Pistru, factorii decizionali au optat în cele din urmă pentru realizarea unui tunel în vecinătatea aeroportului, în condiţiile în care nu puteai obliga firma constructoare să execute o altă lucrare decât cea la care s-a obligat prin contract (centura în regim de autostradă).

„Nu putem să le impune altceva. Schimbarea soluţiei iniţiale a fost acceptată de constructor. Vreau însă să vă spun că nu vom suplimenta bugetul alocat centurii Aradului pentru realizarea acestui tunel care va fi tot în regim de autostradă. Vom avea, ca atare, în vecinătatea aeroportului, autostrada îngropată. Tunelul va avea două benzi pe sens iar construcţia acestuia nu va întârzia termenul final de predare al centurii”, susţine Eusebiu Pistru.

Sursa: Arad Online
0

#87 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2280
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 10 ianuarie 2010 - 02:53

Eu te inteleg, insa chiar ne intereseaza Arad-Timisoara? Cenadul, da, asta ar fi alta poveste. Pana la urma la autostrada europeana vrei sa ajungi! Pana la Nadlac oricum nu va fi autostrada in urmatorii 10 ani. Aceeasi problema o vor avea si aia la Oradea/Bors. Poate ungurii vor construi una pana in vama. Chit ca nici macar nu e coridor european. Romanii cu Bechtel sigur nu o vor termina! Nici in 10 ani.
0

#88 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29737
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 ianuarie 2010 - 12:36

Dar autostrada Timisoara-Cenad nu o sa vedem nici in 20 de ani. <_< Ungurii vin tare! Anu' asta urcam pe autostrada langa Mako.
0

#89 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 ianuarie 2010 - 12:39

Exact! <_<

Deci noi Timisoarenii, avem 80 de KM de drum national (Timisoara-Lovrin-Sanicolau Mare-Cenad) si urcam pe o autostrada care ne leaga de Europa!
0

#90 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 10 ianuarie 2010 - 13:56

Daca se va finaliza ruta Timisoara-Arad-Nadlac, si ungurii vor finaliza si ei la randul lor tronsonul Nadlac-Mako-Szeged, pentru un drum Timisoara-Szeged, lumea va alege mai degraba tronsonul Timisoara-Arad-Mako-Szeged, decat Timisoara-Cenad-Szeged.

Nu uitati de restrictiile de viteze din localitati, iar intre Mako si Szeged sunt localitati unde pe anumite portiuni bune sunt restrictii aberante de 30-40km/h, pe cand pe autostrada se va putea merge constant cu 130km/h, fara stres, depasiri la mustata sau limitari de viteze.
0

#91 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 ianuarie 2010 - 14:06

Da, pacat ca doar nepotii nostri vor avea acest lux... <_<
0

#92 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 12 ianuarie 2010 - 09:20

Informatii despre stadiul lucrarilor de pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România

Tronsonul Arad - Timişoara 32.20 km

Tronsonul Nădlac - Arad 38.88 km

Imagine atasata: nadlac_arad.JPG

Tronsonul Timişoara - Lugoj 35.62 km

Tronsonul Lugoj - Deva 99.50 km

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Plan_Autostrada_Sibiu_Pitesti.jpg

0

#93 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 12 ianuarie 2010 - 10:36

Cateva poze luate de pe SSC (autor: iuli)

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Cele doua intrari pe autostrada dinspre Timisoara

Imagine postata

Cele patru intrari pe autostrada dinspre Arad

Imagine postata
0

#94 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29737
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 12 ianuarie 2010 - 18:14

Pozele sunt din octombrie. Or mai fi avansat ceva de atunci?
0

#95 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 23 ianuarie 2010 - 12:02

Şantierul Astaldi de la Giarmata; pozele sunt făcute pe 21 ianuarie:

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Autor: nenea_hartia, forum SSC
0

#96 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 23 ianuarie 2010 - 22:21

Poate mi-a scapat mie ceva din postarile anterioare dar mi se pare cel putin caraghios ca Aradul sa aibe 4 incarcari/descarcari de pe autostrada la o populatie de 170-180 de mii de locuitori iar Timisoara doar doua la o populatie dubla fata de municipiul Arad, dintre care una trece prin Dumbravita pe o strada de o banda si jumatate (am inteles ca in Dumbravita sunt trei benzi pentru ambele sensuri !!!) iar cealalta va fi dincolo de Remetea ( nu stiu exact pe unde), respectiv pe Calea Lugojului, ambele iesiri din oras fiind foarte solicitate si la aceasta ora. Ma intreb ce va fi cand se va gata aceasta autostrada.
0

#97 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 23 ianuarie 2010 - 22:54

Si ca o completare, pentru inceput, deoarece autostrada se va termina la Giarmata, vom avea o singura cale de acces pe autostrada, pe cand aradenii vor avea din start 4 cai de acces. :rolleyes:
0

#98 Useril este offline   lorand 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 926
  • Inregistrat: 12 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 ianuarie 2010 - 23:32

Trebuie sa intelegem ca autostrada venind inspre Timisoara face un ocol, drumul din vest catre Bucurest fiind DN7 (Arad-Lipova-Ilia-Deva), autstrada deviind de la ceasta ruta.
Intr-un fel Aradul "are dreptul la 4 iesiri (aberant sau nu) caci autostrada oricum trecea in dreptul orasului.
Normal era ca o autostrada sa pastreze ruta normala (paralel cu DN7), iar una sa vina dinspre Serbia (daca tot vor sarbii sa faca o autostrada pan' la vama), si sa urmeze ruta Timisoara-Lugoj-Tr. Severin-Craiova- Bucuresti.
0

#99 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 23 ianuarie 2010 - 23:38

Craiova nu va pupa autostrada in urmatorii 20 de ani, si era cat pe ce sa fim si noi in situatia lor. :rolleyes:

Daca s-ar mai face o a treia cale de acces de pe Calea Aradului ar fi cat de cat suficient pentru orasul nostru cu 3 cai de acces pe autostrada.
0

#100 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 24 ianuarie 2010 - 13:35

In multe situatii, Aradul a fost mai presus de Timisoara. Caz concret aeroportul... :lol: :D
0

Arata acest topic


  • (146 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi