Licitaţie anulată pe autostrada Timişoara – Lugoj
02-Iunie-2011
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a anulat, în ultima zi a lunii mai, rezultatul licitaţiei organizate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru construirea şi proiectarea a 25 km de autostradă între Timişoara şi Lugoj – aşa-numitul “lot 2”.
Adjudecată, în 12 aprilie, de asocierea italiană “Tirrena Scavi”-“Societa Italiana per Condotte d'Acqua”-“Cossi Costruzioni” (cu o ofertă de 445,64 milioane de lei), licitaţia pentru “lotul 2” al tronsonului Timişoara – Lugoj a stabilit un record al numărului de contestaţii înregistrate, practic toţi ceilalţi ofertanţi depunându-şi nemulţumirile în instanţă.
Dintre aceştia, a ieşit în evidenţă
firma franceză “Colas”, descalificată iniţial, pentru că ar fi propus un şef de şantier care nu avea vechime de 10 ani, cum cerea caietul de sarcini, ci de... 9 ani şi 11 luni – valoare obţinută însă prin scăderea nejustificată din vechimea în muncă a celui în cauză a concediilor şi weekend-urilor.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a repus în dreptul de a participa la licitaţie atât firma “Colas”, cât şi societatea bucureşteană “Tehnologica Radion” (care a susţinut în contestaţia formulată pe 21 aprilie că firma câştigătoare nu ar întruni nici măcar cerinţele de calificare), urmând să comunice ulterior rezultatul reanalizării ofertelor.
Şi rezultatul licitaţiei pentru “lotul 1” al aceluiaşi tronson a fost contestat iniţial, însă firma nemulţumită, asocierea grecească “Aktor”-“Shapir”, şi-a retras ulterior plângerea. Astfel, pentru acest segment de circa zece kilometri, contractul de încredinţare a lucrărilor s-a putut semna la 20 mai, valoarea totală a operaţiunii de proiectare şi execuţie fiind de peste 210 milioane de lei (fără TVA), din care 85 la sută reprezintă contribuţia nerambursabilă acordată de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune.
Câştigătorii, asociaţi în grupul “Spedition UMB”-“Tehnostrade”-“Carena Spa Impresa di Construzioni”, au la dispoziţie 120 de zile pentru realizarea proiectului tehnic şi alte 540 pentru execuţia propriu-zisă a tronsonului de autostradă, care va beneficia de o garanţie de 1.460 de zile.
Celălalt tronson timişean al Autostrăzii Vestului, care se întinde de la Lugoj până la limita de judeţ şi apoi spre Deva (în lungime totală de peste 27 kilometri), a fost de asemenea parafat la 20 mai, după ce a fost retrasă o contestaţie depusă – aici, miza contractului fiind de aproape 579 de milioane de lei (tot fără TVA).
Sursa:
Renasterea Banateana