A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km
#462
Postat 12 aprilie 2011 - 10:06
12 aprilie 2011
Ministerul Transporturilor vrea banii înapoi de la companiile care lucrează pe şoselele din judeţul nostru.
Cea mai mare amendă o poate primi, însă, consultantul JV Egis Route, care se ocupă de segmentul de autostradă Arad-Timişoara. Oficialii CNADNR vor să amendeze consultantul cu peste opt milioane de euro pentru o serie de nereguli descoperite la această lucrare: erori în elaborarea detaliilor de execuţie, modificarea proiectului tehnic fără acceptul companiei naţionale, lipsa identificării utilităţilor, erori la documentaţia cadastrală (fapt ce a dus la suplimentarea valorii serviciilor juridice dar şi a valorii suprafeţelor terenurilor expropriate). Până la punerea în execuţie a sancţiunii, CNADNR a hotărât să sisteze plăţile şi a trimis o solicitare către asiguratorul lucrării prin care anunţă valoarea totală a amenzilor care trebuie plătite.
Probleme şi pe centură
Nici consorţiul FCC-Porr, care a câştigat licitaţia pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Arad nu a scăpat de penalităţi. Deoarece lucrările sunt în întârziere de aproximativ un an de zile, reprezentanţii CNADNR au aplicat o sancţiune de 6.708.472 de lei, aproximativ un milion şi jumătate de euro. Penalitatea prevede atât întârzierile lucrărilor, cât şi întârzierea cu care a fost finalizat proiectul tehnic al centurii în regim de autostradă. Rezilierea ar putea bate şi ea la uşile acestor companii, aşa cum ameninţa la Arad ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
Sursa: AradON
#463
Postat 12 aprilie 2011 - 12:26
Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj
Lotul 1 "Proiectare si execuţie autostrada Timişoara-Lugoj km 44+500 - km 54+000" – valoare estimată 266,55 milioane lei, câştigător Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Carena SpA Impresa di Costruzioni, valoare ofertă câştigătoare 210,36 milioane lei. Spedition UMB face parte din grupul UMB deținut de Dorinel Umbrărescu.
Lotul 2 "Proiectare şi execuţie autostrada Timişoara-Lugoj km 54+000 – km 79+625" – valoare estimată 611,88 milioane lei, câştigător Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Costruzioni SpA, valoare ofertă câştigătoare 445,64 milioane lei.
#464
Postat 12 aprilie 2011 - 12:27
Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva
Lotul 1 "Proiectare şi execuţie autostrada Lugoj-Deva km 0 + 000 – km 27 + 400" valoare estimată 1.118,84 milioane lei, câştigător Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA – Cossi Construzioni SpA, valoare ofertă câştigătoare 681,04 milioane lei.
#465
Postat 12 aprilie 2011 - 14:21
mile, la 08 aprilie 2011 - 19:18, a spus:
Chagall, la 08 aprilie 2011 - 19:55, a spus:
+1
Din cauza formatului diferit fata de DN, segmentul de autostrada pe care se vede in imaginile de pe tion.ro acea inclinatie importanta, se intinde de fapt pe o portiune de 2-3 km.
Iar la 130 km/h nici nu sesizezi panta respectiva.
Aceasta postare a fost editata de MHN: 22 aprilie 2011 - 13:52
#466
Postat 13 aprilie 2011 - 10:54
#468
Postat 27 aprilie 2011 - 19:18
27 aprilie 2011
Lipsa de comunicare între instituţiile statului şi neatenţia pun beţe în roţile constructorilor autostrăzii Timişoara-Arad. În 2009, Comisia de fond funciar din Giarmata a dispus retrocedarea a două terenuri în suprafaţă totală de 1,5 hectare, primite de la Agenţia Domeniilor Statului, fix pe traseul viitoarei autostrăzi. Eroarea a fost descoperită acum de constructorii consorţiului FCC-Astaldi, care şi-au dat seama că lucrează pe terenuri private.
Reprezentanţii consorţiului FCC-Astaldi s-au întâlnit, miercuri, cu prefectul judeţului Timiş, Mircea Băcală, căruia i-au comunicat că, la doi ani după exproprierea terenurilor care se află pe traseul autostrăzii Timişoara-Arad, au ajuns să lucreze tot pe terenuri private.
Mai exact, în 2009, Comisia locală de fond funciar a primit două loturi de teren de la Agenţia Domeniilor Statului (ADS) pentru a le retroceda unor proprietari care le revendicaseră în instanţă.
În mod curios, deşi în acel moment traseul final al autostrăzii era stabilit, lucrările începând chiar în vara acelui an, terenul a fost retrocedat fix pe traseul autostrăzii.
„Acum statul trebuie să exproprieze acei cetăţeni care au primit teren tot de la stat”, a afirmat prefectul Mircea Băcală, care a precizat că lucrările la autostradă nu sunt oprite în acest moment, ci continuă şi pe acele parcele, însă fără acceptul proprietarilor.
Reprezentantul Guvernului în teritoriu a declarat că va cere, joi, Comisiei locale de fond funciar Giarmata să găsească alte parcele pe care să le ofere la schimb proprietarilor celor două loturi.
La rândul lui, primarul comunei Giarmata, Ioan Delvai, a declarat că nu cunoaşte această problemă, dar că vina nu aparţine primăriei, ci ADS care a pus la dispoziţie terenul, şi Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), care nu a comunicat traseul.
„Toate terenurile pe care le-am dat au fost puse la dispoziţie de ADS. Noi nu ştiam la vreme aia că va trece autostrada pe acolo şi nimeni nu ne-a sesizat de treaba asta la momentul respectiv. Titlul de proprietate îl acordă Comisia locală de fond funciar, dar în baza unor documente emise de alte instituţii, noi suntem doar o rotiţă a sistemului. Dacă s-au făcut confuzii în acest caz, ele aparţin ADS şi CNADNR, nu nouă. Se va rezolva, acolo unde e interes naţional nu are de ce să nu se rezolve…”, ne-a declarat Delvai.
În opinia directorului adjunct al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara Horaţiu Simion, această problemă nu ar avea de ce să oprească lucrările la cei 33 de kilometri ai autostrăzii Timişoara-Arad, proprietarii acelor terenuri urmând să fie despăgubiţi de stat după clarificarea situaţiei juridice a acelor parcele.
Vă reamintim că, la ultima vizită în judeţul Timiş, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a afirmat că autostrada Timişoara-Arad ar trebui să fie dată în folosinţă la finele acestui an, lucrările urmând să fie terminate la jumătatea anului viitor.
„Constructorul nu este optimist” în ceea ce priveşte respectarea acestui termen, a afirmat prefectul Mircea Băcală după întâlnirea de miercuri.
TiON
#469
Postat 27 aprilie 2011 - 19:39
Citeaza
Pasajul peste CF Arad - Timisoara, vazut de pe DN69 (la intrarea in Arad);
Acelasi pasaj, vazut astazi din tren (vedere spre Arad):
Devierea temporara a DN69 langa Arad pentru construirea pasajului peste autostrada (devierea s-a facut pe vitoarele bretele de acces pe autostrada):
Venind dinspre Timisoara:
Venind dinspre Arad:
Centura Arad vazuta de pe drumul deviat:
^^ Acolo se construieste pasajul peste CF Arad - Zadareni
Inceputul Centurii Arad:
autor: bogdymol - forum SSC
#470
Postat 27 aprilie 2011 - 19:40
Citeaza

Traseul Centurii Arad (cu portocaliu) si al autostrazii Arad - Timisoara (cu verde):
Traseul Centurii Arad (desenele erau foarte arse de soare, le-am mai ajustat eu putin pe calculator, dar nu se vad cum ar trebui



Nodurile rutiere de pe Centura Arad (harta - A=1; B=2; C=3; D=4):
Nodul 1 (DN7 Arad - Nadlac):
Nodul 2 (Aeroport Arad):
Nodul 3 (DJ682):
Nodul 4 (DN69 Arad - Timisoara; cu continuare in autostrada Arad - Timisoara):
autor: bogdymol - forum SSC
#471
Postat 27 aprilie 2011 - 19:41
Citeaza
Viaductul de acces (plan apropiat) si podul (plan indepartat):
Sub viaduct:
Viaductul de acces pe pod:
Pila principala dinspre Aeroport:
Blocurile din cartierul Afla vazute de pe pod:
Sus pe partea finalizata a podului:
Pila principala dinspre Timisoara, vazuta de sus:
Viaductul de acces pe pod:
Sectiune chesonata:
autor: bogdymol - forum SSC
#472
Postat 27 aprilie 2011 - 19:42
Citeaza
Sus pe partea finalizata a viaductului:
Nivelul este aproximativ egal cu etajul 4 al unui bloc din vecinatate:
2 viaducte paralele?
Vedere spre pila principala dinspre aeroport (inca se lucra la viaduct la montarea armaturilor):
Vedere de pe viaduct spre aeroport (se lucra la terasamente):
Viaductul este finalizat intr-un procentaj destul de ridicat:
^^ In ultimele 3 poze se poate vedea suprainaltarea drumului din cauza ca viaductul este in curba.
autor: bogdymol - forum SSC
#473
Postat 27 aprilie 2011 - 19:43
Citeaza
Pila dinspre Timisoara:
Deschiderea podului:
De pe malul dinspre aeroport:
De pe malul dinspre Timisoara:
De pe podul provizoriu:
Podul provizoriu folosit pentru transportul materialelor:
autor: bogdymol - forum SSC
#474
Postat 27 aprilie 2011 - 19:44
Citeaza
Vedere de la pod spre Timisoara:
Podul din poza precedenta vazut transversal (podul este peste un curs mic de apa si a fost realizat atat de inalt pentru a realiza panta impusa podului peste Mures):
Din cate am inteles eu cele 2 parti ale podului peste Mures se vor intalni la mijloc prin luna Iulie, iar la sfarsitul lui August podul poate fi gata. Din pacate, toata centura va fi finalizata abia in vara anului viitor. Referitor la cei 2 km de langa aeroport neatacati inca, am inteles ca in maxim o luna se va rezolva problema si vor incepe lucrarile si acolo.
autor: bogdymol - forum SSC
#475
Postat 27 aprilie 2011 - 20:08


#476
Postat 27 aprilie 2011 - 20:28

Citeaza
Firma germană Max Boegl şi firma franceză Colas contestă rezultatele licitaţiilor la două dintre cele nouă tronsoane de autostradă, unul câştigat de importanţi asfaltatori români din noua generaţie, scrie România liberă.
Mai multe firme străine s-au adresat Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), reclamând nereguli la licitaţiile desfăşurate recent pentru construirea a nouă tronsoane de autostradă între Nădlac şi Sibiu. Firmele ce au contestat licitaţiile sunt Max Boegl-Geiger-Tancrad-Primacons (lotul 2 din Orăştie-Sibiu, 19 km) şi Colas-SCCF Iaşi-Egis (lotul 2 din Timişoara-Lugoj, 25 km).
Sursa: Realitatea.NET
#477
Postat 30 aprilie 2011 - 21:32

#480
Postat 05 mai 2011 - 16:46

Citeaza






autor: nenea_hartia - forum SSC