STP Timișoara Forum: A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (148 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km

#2721 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 15 octombrie 2019 - 17:57

Iata ca ziua de sambata (sambata seara) a fost importanta pentru mine pentru ca am mers si eu pe AS de la Lugoj la Timisoara pentru prima data aflandu-ma la volan si a doua oara per total...

Am avut treaba la Chizatau si mi-am zis ce-ar fi sa ma intorc pe AS catre Timisoara...

M-am uitat pe harta inainte de-a porni la drum si am vazut ca as avea o urcare pe AS la Costei pe drumul care duce la Balint insa indicatorul rutier de la Costei imi indica doar BALINT si nu si autostrada. Ca atare, decat sa am surprize, am mers catrelugoj cu ideea ca ma urc pe A6 si apoi pe A1 si vin acasa...
Insa prin Lugoj n-am vazut nici un indicator catre AS, fie A6, fie A1 (nu cunosc din capLugojul pentru ca merg o data la 10 ani pe acolo sau si mai rar, desi este o localitate relativ mica)... M-am orientat dupa indicatorul de Deva in speranta ca tot ajung la o autostrada...Si cum-necum am ajuns exact la KM 9 al A6. Exact ce mi-am dorit!...

In urma cu circa 10 zile m-am reintors din Spania (Catalunia) unde am zabovit doua saptamani si am parcurs intre 1500-2000 km pe drumurile de acolo si ceva in sudul Frantei. N-am fost sofer ci doar "observator" pe scaunul din dreapta...

Ca atare va predomina comparatia intre ce am vazut acolo si ceea ce am vazut pe A6-A1...

Pana si sudul Frantei este sub ceea ce am vazut in Catalunia...


Prima chestie ce mi-a sarit in ochi a fost bifurcatia lui A6 la intalnirea cu A1, respectiv o banda o ia in dreapta catre Timisoara iar cealalta in stanga catre Bucuresti. Practic circulatia de pe doua benzi se reduce la una...Panourile indicatoare de benzi de deasupra sunt cumva ciudate avand cate doua sageti in jos pentru fiecare banda in loc de una buna si pe mijloc...Cele doua sageti (in curbe) nu-ti spun foarte clar daca este vorba de o banda sau de doua...

Apoi daca pe podul de peste canalul Timis-Bega ardeau toate becurile de iluminat, pe podul de peste Bega cateva becuri erau arse/stinse/lipsa...Aspect urat!...

Ochiurile de pisica de pe parapeti lipseau in proportie de 30-35 % pe partea dreapta si in proportie de sub 5 % pe stanga...Ori le-a luat vantul ori au fost montate dupa un tipar stiut doar de proiectant...Ma gandesc ca nu le-au luat raufacatorii, mai ales ca pe dreapta se puteau opri mai usor pe banda de urgenta... :D ...

Iesirea de la Remetea este semnalizata ca Timisoara, Aerportul Timisoara...Mai OK era sa fie semnalizata ca TIMISOARA EST si apoi adaugat si Aeroportul...

Iesirea de la Giarmata este semnalizata ca Lipova, Timisoara, Giarmata in aceasta ordine...Pe departe mai corect era ca Timisoara sa fie pe prima pozitie si nu Lipova (10 000 loc)....Iar cel mai corect era TIMISOARA NORD...si atat...


Insa portiunea dintre cele doua iesiri (Remetea si Giarmata) de vreo 9 km parca este cea mai putin dotata cu ochiuri de pisica, acestea fiind aproape inexistente...Apoi in bucla de coborare de la Giarmata desi exista plantati stalpi de iluminat, acestia stau in bezna...precum iluminatul public timisorean...doar in sensul giratoriu ardeau lampile ca apoi iarasi sa dainuie bezna venind catre oras...Care oras?... Aveam impresia ca ma indrept catre un catun si nu catre Timisoara...Atata doar ca gropile de acum cativa ani au fost plombate insa drumul nu este deloc lin ci scutura destul de serios...

Aproximativ intre orele 21 si 22 am parcurs acest traseu pe AS...

Suntem tare departe de Catalunia si mai ales la "detalii" de tot felul...
6

#2722 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 20 decembrie 2019 - 16:05

Azi are loc recepția bretelei Holdea, luni s-ar putea să fie deschis acest lot:
https://www.economic...rse_177943.html

Citeaza

Autostrada Lugoj – Deva: lotul 3 ar putea fi deschis luni, dar cu restricţii de viteză şi tonaj - surse

Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva ar putea fi deschis luni circulaţiei, între Holdea şi Ilia, însă cu restricţii de viteză şi de tonaj, potrivit unor surse. Vineri, la ora 14.00, s-a întrunit comisia pentru recepţia bretelei de la Holdea de pe acest lot.

"Sunt şanse mari ca lotul 3 să fie dat în trafic luni, dar cu restricţii de viteză şi de tonaj", au spus sursele noastre.

Vineri, o comisie din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii (CNAIR) s-a deplasat pe acest lot în vederea efectuării recepţiei la breteaua Holdea Aceasta nu era inclusă în contractul iniţial pentru lotul 3, semnat cu spaniolii de la Comsa, şi a fost licitată separat. Constructorul care a câştigat licitaţia a fost tot compania spaniolă Comsa.

Amintim că CNAIR a reziliat la finele lunii august contractul cu asocierea care a construit lotul 3 din Autostrada Lugoj - Deva. Ulterior, a executat garanţiile constituite de asocierea de constructori la BCR şi Raiffeisen Bank.

În septembrie, o fisură de 15 metri lungime şi un centimetru lăţime a apărut pe lotul 3 al autostrăzii Lugoj-Deva, la km 57+100, fiind vorba despre o problemă de terasament, care nu putea fi rezolvată până la finele lunii septembrie, anunţa CNAIR.

Fisura de 15 metri lungime apărută pe lotul 3 din Autostrada Lugoj – Deva, la nicio lună de când trebuia recepţionat, reprezenta doar vârful icebergului în ce priveşte problemele de calitate de pe noua şosea de mare viteză, spuneau atunci surse apropiate situaţiei pentru Economica.net. Acestea anticipau că ar putea fi necesară chiar demolarea Podului peste Mureş şi construirea unuia mai lung.

Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar lucrările au fost atribuite la o valoare de 579,92 milioane lei, fără TVA asocierii de firme Teloxim Con SRL - Comsa SA - Aldesa Construccciones SA - Arcadis Eurometudes SA. Din suma totală, 492,93 milioane lei, adică 85%, reprezintă Fonduri de Coeziune, iar diferenţa de 86,98 milioane lei a fost asigurată din fonduri ale Guvernului României

1

#2723 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 23 decembrie 2019 - 14:38

Gata, s-a deschis:
https://m.digi24.ro/...e-tonaj-1235962

Citeaza

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a anunțat în debutul ședinței de guvern că începând de luni se deschide circulației publice și lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva. Circulația pe autostradă se va face însă cu restricții de viteză și de tonaj.

„Azi, CNAIR va da în trafic cei 21 de kilometri din lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, porțiunea dintre Ilia și Holdea”, a anunțat ministrul Transporturilor.

Lotul 3 va avea însă restricții de viteză de 80 km/h și de tonaj - 7,5 tone. Pentru acest lot ministrul a anunțat că s-a semnat și contractul de deszăpezire.

„Am preluat un contract reziliat iar din 4 noiembrie și până astăzi am făcut 3 expertize, am contractat lucrările la podul peste Mureș, am recepționat breteaua Holdea, iar astăzi dăm în trafic acest tronson cu restricții de 80 de km/h și 7,5 tone. Avem și contract de deszăpezire”

Lucian Bode a anunțat și care este stadiul lotului 2, unde sunt ultimii 13,6 kilometri din austrostrada care al lega Sibiul de Nădlac.

„Între Sibiu și Nădlac se circulă pe autostradă cu excepția celor 13,6 km. Pe acest lot suntem în licitație se răspunde la clarificări în acest moment”, a mai spus Lucian Bode.

Contractul pentru costrucția tronsonului de autostradă între Ilia și Holdea a fost reziliat la finalul lunii august, deși compania realizase 99% din lucrări. Ca să nu rupă contractul, șefii din transporturi au cerut extinderea garanției pentru toți cei 21 de kilometri de șosea de mare viteză la 10 ani, lucru care nu a fost acceptat de constructor.

Ministerul Transporturilor a invocat calitatea proastă a lucrărilor. În replică, spaniolii au spus că lucrările sunt conforme, iar cei 21 de kilometri de autostradă pot fi deschiși traficului, dovadă fiind faptul că au fost acceptate de CNAIR care le-a achitat 94% din valoarea contractului de aproape 580 de milioane de lei.

Odată cu rezilierea contractului, Compania de Drumuri a renunțat și la garanția de patru ani oferită de constructor. Pentru a face rost de bani pentru lucrările de reparații, CNAIR a executat scrisoarea de garanție depusă de constructor și i-a aplicat penalități.

Pentru porțiunea de 13 kilometri din lotul 2, lucrurile sunt ceva mai complicate. Secţiunea E din Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva este considerată cel mai complicat sector al autostrăzii din vestul ţării. Motivul îl reprezintă cei 2,13 kilometri de tuneluri forate. Aproape 300 de milioane de euro va costa construcţia celor 9,13 kilometri rămaşi din Autostrada Lugoj – Deva şi a celor 2,13 kilometri de ecoducte pentru trecerea carnivorelor mari. Problema „tunelurilor pentru urşi” a apărut de aproape un deceniu. Asociația Pro Infrastructura, care monitorizează stadiul lucrărilor, susținea în luna iulie, când a fost lansată o nouă licitație, că lucrările ar putea să nu fie finalizate până în 2023.

0

#2724 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30171
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 decembrie 2019 - 20:03

Se plang birocratii ca sa forezi doi kilometri de tunel e complicat... Pai sa-i lase pe ingineri sa se planga daca e cazul si ei doar sa "sara cu banu' ", ca asta e treaba lor, nu sa vaite ca niste babe, ca mai apoi sa se bata cu caramida in piept ca ce proiecte complicate au realizat ei.
Zici ca e primul tunel din lume si nimeni nu a mai forat asa ceva pana acum. :machine-gun:
5

#2725 Useril este offline   marius2002 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 30 mai 14

Postat 23 decembrie 2019 - 22:23

Un video cu lotul 3 deschis astazi:

2

#2726 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 02 ianuarie 2020 - 12:52

Stadiul lot 2 in noiembrie 2019.

https://www.bursa.ro...i-deva-23184736

Pozitia 21. CNAIR
http://www.cnadnr.ro...RINDERULARE.pdf

Aceasta postare a fost editata de raducu: 02 ianuarie 2020 - 13:11

0

#2727 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 10 martie 2020 - 08:57

A fost eliberată ieri de către Ministerul Transporturilor autorizația de construcție pentru tronsonul Sibiu - Boița. Articol de pe Economica:

Citeaza

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anuntat prin intermediul unui comunicat transmis catre Economica.net ca Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a emis pe data de 09.03.2020 Autorizația de Construire pentru Secțiunea 1 a Autostrăzii Sibiu – Pitești, Lotul 1, Sibiu – Boița (km 0+000 – km 13+170).

Contractul de proiectare și execuție pentru Lotul 1 (km 0+000 – km 13+170), cu o valoare de 612.647.863,38 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL.

Durata contractului este de 108 luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție.

Studiile topografice, geotehnice, arheologice, hidrologice, precum și lucrările de asanare și deminare au fost finalizate, astfel încât, în prezent, se lucrează la drumurile tehnologice și la platformele pentru foraje piloți.

În prezent se află în curs de evaluare cele 5 oferte depuse pentru contractul de supervizare.

1

#2728 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 26 martie 2020 - 09:32

CNAIR a lansat ieri licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic de execuție privind drumul de legătură (așa-zisa "secțiune 6") dintre A1 Sibiu - Pitești (nod Tigveni) și DN73C, precum și pentru modernizarea drumului DN73C pe un tronson de aproape 24km. Articol de pe Economica:

Citeaza

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat miercuri, 25 martie, o licitație privind drumul care va conecta Autostrada Sibiu - Pitești de orașul Râmnicu - Vâlcea, cunoscut și ca secțiunea 6.

Miercuri, 25 martie 2020, CNAIR a lansat licitația "Elaborare Studiu de fezabilitate si Proiect Tehnic de Execuţie pentru Realizare Conexiune DN 73C cu Autostrada Sibiu-Pitești (Nod Tigveni) și Modernizare DN 73C (km 44+800 – km 68+000)".

Valoarea estimată a contractului variază între 3,7 și 4,4 milioane de lei, fără TVA iar durata sa este de 18 luni.

Termenul limită de depunere a ofertelor este 26 mai 2020, potrivit datelor din platforma de achiziții publice.

CNAIR a anunțat pe 30 octombrie 2019 că a fost transmisă la Comisia Europeană cererea de finanțare pentru proiectul „Construcția autostrăzii Sibiu - Pitești Secțiunile 1, 4 si 5", depusă de C.N.A.I.R. S.A., în calitate de Beneficiar al finanțării nerambursabile alocate în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020.

Proiectul, în integralitatea sa, are o lungime de 122,11 km, fiind divizat în 5 secțiuni care traversează 3 județe: Sibiu, Vâlcea și Argeș.

În scopul implementării proiectului, Autostrada Sibiu – Pitești a fost împărțită în 5 secțiuni, după cum urmează:

Secțiunea 1: Sibiu – Boița, între km 0+000 – km 14+150, cu o lungime de 14,15 km; Lot 1.1: km 0+000 – km 13+170; Lot 1.2: km 13+170 – km 14+150.

Secțiunea 2: Boița - Cornetu, între km 14+150 – km 44+500, cu o lungime de 30,35 km;

Secțiunea 3: Cornetu - Tigveni, între km 44+500 – km 81+900, cu o lungime de 37,40 km;

Secțiunea 4: Tigveni - Curtea de Argeș, între km 81+900 – km 91+761, cu o lungime de 9,86 km;

Secțiunea 5: Curtea de Argeș - Pitești, între km 91+761– km 122+110, cu o lungime de 30,35 km.

Pe lângă cele cinci secțiuni la profil de autostradă, proiectul mai include și așa-zisa secțiune 6, adică drumul de legătură A1 - Râmnicu Vâlcea (foto jos).

Fotografia din articol:
Imagine atasata: harta-autostrada-sibiu-pitesti-34567_93053300.jpeg
Și link-ul licitației de pe SICAP: http://e-licitatie.r.../view/100091281

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 26 martie 2020 - 10:18

2

#2729 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 30 martie 2020 - 15:16

A fost semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru tronsonul Sibiu - Boița. Articol de pe Economica:

Citeaza

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicaților prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunță începerea lucrărilor la lotul 1 al secțiunii 1, Sibiu – Boița din cadrul autostrăzii Sibiu – Pitești.

A fost semnat ordinul de începere al lucrărilor pentru lotul 1 al secțiunii 1, Sibiu – Boița din cadrul autostrăzii Sibiu – Pitești.

Contractul de proiectare și execuție pentru acest lot, cu o valoare de 612.647.863,28 lei, fără TVA, a fost semnat în data de 14 aprilie 2019, între CNAIR și Compania Porr Construct SRL.

Potrivit prevederilor contractului a fost stabilită o perioadă de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție.

”Menținerea șantierelor deschise și accelerarea proiectelor majore de infrastructură sunt primordiale în această perioadă. Prin ordinul de începerea a lucrărilor se garantează continuarea acestui obiectiv atât de important pentru infrastructura rutieră din România. Putem spune cu certitudine că au început lucrările la Autostrada Sibiu-Pitești. Obiectivul este vital pentru economia României, pentru dezvoltarea agenților economici din zonă, dar și prin atragerea de noi investiții”, a spus ministrul Lucian Bode.

Constructorul austriac Porr a intrat pe teren încă din toamna anului trecut, când a început lucrările premergătoare precum cele la drumul tehnologic. În această primăvară a primit și autorizația de construire, pentru a demara oficial lucrările la prima secțiune a celui mai important proiect rutier al României.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est. Aceasta este cerută şi de către una dintre cele mai mari companii din România, Dacia – Renault.

1

#2730 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 03 aprilie 2020 - 19:04

După aproape 3 ani de la lansarea acesteia, încă e un adevărat război al contestațiilor în cazul licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 (Curtea de Argeș - Pitești): ofertantul ce era inițial pe primul loc (China Railway - Viaponte Rom) - care a fost exclus pentru că Viaponte Rom nu și-ar fi îndeplinit contractul de pe Gilău - Nădășelu, reziliat în 2017 - a contestat din nou la CNSC. Articol de pe Economica:

Citeaza

Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu - Pitești generează un adevărat război al contestațiilor între constructori chinezi și italieni. Anunțați din nou luna trecută că au fost excluși din licitație, chinezii au depus iar contestație și au cerut în plus excluderea italienilor de la Astaldi.

Asocierea China Railway - Viaponte Rom a depus pe 31 martie o nouă contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Asta după ce Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a înștiințat-o pe 19 martie că menține decizia de excludere a ofertei sale din cadrul licitației pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 Curtea de Argeș - Pitești din cel mai important proiect rutier al României.

Înainte de a fi exclusă inițial din procedură, oferta chinezilor se afla pe primul loc, urmată de cea a italienilor de la Astaldi și apoi de cea a italienilor de la Impresa Pizzarotti.

Pe lângă anularea documentului de excludere din licitație, asocierea chinezilor mai cere acum și scoaterea din cursă a rivalilor italieni de la Astaldi, care ar fi preluați de un alt gigant italian, respectiv Salini.

"Este absurd că CNAIR dorește cu orice preț să excludă din procedură un constructor extrem de puternic, pentru că asociatul acestuia cu 2,8%, Viaponte Rom, are emis pe numele său, chiar de către CNAIR, un document constatator a cărui soartă juridică nici măcar nu a fost tranșată, fiind contestat în fața instanței de contencios administrativ", spune avocatul asocierii chinezilor în contestație.

"În același timp însă, CNAIR dorește să atribuie contractul unui constructor cu probleme economice, financiare și juridice grave, care a săvârșit numeroase abateri grave în contractele care i-au fost atribuite, soldate cu zeci de rezilieri și sancțiuni pecuniare", continuă avocatul chinezilor.

Perioada de evaluare a ofertelor, prelungită de 10 ori
Epopeea licitației pentru construirea secțiunii 5 a autostrăzii Sibiu - Pitești a început în iulie 2017, cu lansarea acesteia în SEAP. Trei luni mai târziu au fost depuse ofertele, iar de atunci perioada de evaluare a acestora a fost prelungită de 10 ori, potrivit avocatului chinezilor.

El precizează că înainte de excluderea abuzivă și nelegală a ofertei chinezilor, oferta lor se afla pe primul loc, cu un punctaj maxim de 100 de puncte.

În plus, avocatul chinezilor spune că CNAIR trebuie să aștepte ca instanța să se pronunțe asupra legalității documentului în baza căruia a fost exclusă din licitație oferta asocierii chinezilor.

Avocatul chinezilor menționează că acel document, respectiv un certificat negativ, este contestat la Curtea de Apel București, dar și la Curtea de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR).

Amintim că certificatul negativ a fost emis pentru partenerul chinezilor, Viaponte Rom, pentru neîndeplinirea unui contract mai vechi în care acesta era asociat cu un alt constructor italian, Maltauro (ICM). Acel contract viza construirea tronsonului Nădășelu - Mihăiești din Autostrada Transilvania și a fost reziliat de către CNAIR în 2017, din cauză că nu ar fi fost respectați termenii contractuali de către constructor.

De la CNSC la CAB și Curtea Supremă de Justiție
Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu - Pitești este unul dintre cele mai disputate tronsoane de autostradă din România.

De la CNSC și Curtea de Apel București, soarta secțiunii 5 a ajuns și în mâna judecătorilor de la Înalta Curte de Casație și Justiție.

După ce a fost exclusă inițial din licitație, asocierea chinezilor a obținut câștig de cauză la CNSC și apoi la CAB pentru reintrarea în licitație. Însă în urma unei intervenții a italienilor de la Astaldi la CAB, aceasta a fost exclusă iar din licitație. Prin urmare, chinezii au atacat ultima decizie a CAB la Înalta Curte de Casație și Justiție. Judecătorii Curții Supreme au respins pe 20 februarie 2020 demersul asocierii chinezilor, însă aceasta a formulat recurs și așteaptă să fie stabilit un termen de judecată.

Rămâne de văzut cum, dar mai ales când se va încheia războiul italo-chinez pentru această secțiune din cel mai important proiect rutier al României.

Valoarea estimată a contractului pentru construcţia secţiunii 5 Curtea de Argeș - Pitești este de 1,83 miliarde de lei, fară TVA. În octombrie 2017, CNAIR a primit pentru acest contract opt oferte:

1. Astaldi SpA

2. Asocierea China Railway 14th Bureau Group Co Ltd - Viaponte Rom SRL - Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia SA

3. Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pizzarotti SA

4. Asocierea Itinera SpA - Retter Projectmanagement SRL

5. Societa Italiana per Condotte d'Acqua SpA

6. Asocierea Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)

7. Asocierea Tirrena Scavi SpA - Toto SpA Costruzioni Generali

8. Asocierea Trameco SA - Vahostav SK as - Construcții Erbașu SA - Vega '93 SRL - East Water Drillings SRL Secțiunea 5 din

Autostrada Sibiu - Piteşti este amplasată în județul Argeș şi are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est.

0

#2731 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 21 aprilie 2020 - 21:48

Contestația respectivă a fost respinsă. Fragment de articol de pe Economica:

Citeaza

Se apropie de final bătălia pentru secțiunea 5 din Autostrada Sibiu - Pitești, cel mai important proiect rutier al României. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația chinezilor, după ce aceștia au fost eliminați din licitație iar italienii de la Astaldi au fost declarați câștigători. Dacă decizia CNSC nu va fi atacată în instanță, se va putea semna contractul pentru lotul Curtea de Argeș - Pitești cu constructorul italian.

CNSC a respins pe 16 aprilie contestația formulată de asocierea China Railway 14-th Bureau Co Ltd – Viaponte Rom – Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia împotriva deciziei prin care oferta sa a fost exclusă iar din licitația pentru secțiunea 5 din Autostrada Sibiu - Pitești.

În aceeași contestație, chinezii au cerut să fie exclusă din licitație și oferta rivalilor de la Astaldi, însă fără succes.

"Respinge, ca nefondată, contestația formulată de VIAPONTE ROM SRL în numele asocierii CHINA RAILWAY 14TH BUREAU GROUP CO. LTD – VIAPONTE ROM SRL – VIAPONTE PROJETOS E CONSULTORIA DE ENGENHARIA SA în contradictoriu cu autoritatea contractantă COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE SA.

Admite cererea de intervenție formulată de ASTALDI SpA. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile lucrătoare de la comunicare pentru părțile cauzei, respectiv de la data luării la cunoștință de către alte persoane vătămate", se arată în decizia CNSC din 16 aprilie, ce poate fi atacată la Curtea de Apel București.

Amintim că pe 19 martie 2020, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a emis un raport al procedurii prin care oferta chinezilor a fost exclusă. Totodată, a fost declarată câștigătoare oferta italienilor de la Astaldi.

Rămâne de văzut dacă asocierea chinezilor va mai continua bătălia la Curtea de Apel București sau se va putea semna contractul cu italienii.

0

#2732 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 aprilie 2020 - 15:26

Directorul general al CNAIR a anunțat că pe 11 mai va fi semnat contractul pentru secțiunea 5. Articol de pe Economica:

Citeaza

Autostrada Sibiu - Pitești: Contractul pentru secțiunea 5 va fi semnat pe 11 mai - șefa CNAIR Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 Curtea de Argeș - Pitești din cel mai important proiect rutier al României va fi semnat pe 11 mai, a declarat miercuri Mariana Ioniță, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), într-un interviu pentru Hotnews.

"Este anul autostrăzii Sibiu-Pitești. Avem secțiunea 1 în lucru, antreprenorul austriac s-a organizat impecabil. Pe secțiunea 5 se va semna contractul pe data de 11, s-au rezolvat contestațiile", a spus Mariana Ioniță în interviul online pentru Hotnews.

Șefa autostrăzilor a mai spus că în luna mai este posibil să fie semnat și contractul pentru secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș, dacă nu vor fi contestații.

În legătură cu secțiunile grele din munți, Ioniță a spus că s-a închis evaluarea pe secțiunea 3 și că își dorește ca în luna iulie să o trimită la validare. De asemenea, pe secțiunea 2 se fac foraje iar licitația ar putea fi lansată în luna decembrie.

Amintim că CNSC a respins pe 16 aprilie contestația formulată de asocierea China Railway 14-th Bureau Co Ltd – Viaponte Rom – Viaponte Projetos e Consultoria de Engenharia împotriva deciziei prin care oferta sa a fost exclusă iar din licitația pentru secțiunea 5 din Autostrada Sibiu - Pitești.

În aceeași contestație, chinezii au cerut să fie exclusă din licitație și oferta rivalilor de la Astaldi, însă fără succes.

Pe 19 martie 2020, CNAIR a emis un raport al procedurii prin care oferta chinezilor a fost exclusă. Totodată, a fost declarată câștigătoare oferta italienilor de la Astaldi.

Valoarea estimată a contractului pentru construcţia secţiunii 5 Curtea de Argeș - Pitești este de 1,83 miliarde de lei, fară TVA. În octombrie 2017, CNAIR a primit pentru acest contract opt oferte.

Secțiunea 5 din Autostrada Sibiu - Piteşti este amplasată în județul Argeș şi are o lungime de 30,35 km. Traseul acesteia va începe în zona localităţii Curtea de Argeș și va continua paralel cu râul Argeș, până la actuala centură a Municipiului Pitești.

Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 123 kilometri şi va fi împărţită în cinci loturi, Sibiu – Boiţa, Boiţa – Cornetu, Cornetu – Tigveni, Tigveni – Curtea de Argeş şi Curtea de Argeş – Piteşti, va avea opt noduri rutiere şi nouă tuneluri.

Autostrada Sibiu – Piteşti este o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European, care traversează ţara de la vest la est.

1

#2733 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 04 mai 2020 - 10:28

Conform estimărilor oficiale, acest lot de autostradă (mai exact tronsonul rămas, Margina - Holdea) nu va fi gata mai devreme de 2023. Articol de pe OT:

Citeaza

Opiniatimisoarei.ro va anunta in premiera, acum aproape 3 ani, ca cea mai scumpa bucata de autostrada din Romania se va face in Timis si reprezinta un segment din Lotul 2 al Autostrazii Lugoj – Deva, de nici 10 kilometri.

Specialistii in drumuri estimau pe atunci pentru opiniatimisoarei.ro ca aceasta va costa peste 240 de milioane de euro. In vara lui 2019, tronsonul a fost, in sfarsit, scos la licitatie pentru 300 de milioane de euro.

Este vorba de bucata ramasa in aer intre Margina si Holdea, pe Lotul 2, scoasa din contractul initial dupa ce a fost revizuit Acordul de Mediu, iar constructorii s-au trezit ca mai au de facut noi tuneluri ‘pentru ursi’, lucru la care nu se angajasera cand au castigat licitatia.

In toamna lui 2017, ministrul de atunci al Transporturilor Razvan Cuc anunta ca este iminenta lansarea licitatiei pentru acest fragment de autostrada. Insa n-a fost asa.

Abia in 3 iulie 2019, CNAIR a lansat licitatia in Sistemul Electronic de Achizitii Publice si cauta un constructor caruia sa ii incredinteze contractul „Proiectare si executie lucrari pentru obiectivul de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220 – Sectiunea E si finalizare Sectiunea D in lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Conform conditiilor din Acordului de Mediu a fost prevazuta realizarea a doua tuneluri, ce vor fi formate din doua galerii unidirectionale prevazute pe fiecare cale de circulatie cu platforma de 11,25 m, din care parte carosabila 2×3,75 m, banda de incadrare de 0,25 m, banda de urgent de 2,50 m si acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m.

De asemenea, tunelurile trebuie prevazute cu galerii de evacuare in caz de urgente, nise de serviciu pentru amplasarea echipamentelor de securitate, instalatii electrice, de ventilare, de stingerea incendiilor si echipament ITS.

Valoarea estimata a lucrarii era de 1.560.501.398 lei, adica peste 300 de milioane de euro fara TVA.

La scurt timp insa, licitatia avea sa fie blocata de cereri de lamuriri din partea firmelor participante si in acelasi stadiu este si in ziua de azi.

Raspunzand unor intrebari ale cititorilor Hotnews zilele trecute, sefa CNAIR, Mariana Ionita, a precizat ca nu este nicio sansa ca acest segment de autostrada, piesa lipsa din soseaua de mare viteza care ar asigura o legatura continua de la Timisoara pana la Sibiu, nu va fi realizat mai devreme de 2023.

„Cred că un răspuns va fi furnizat de proiectul în sine care va avea propriul parcurs. Cel mai devreme 2023. Vorbim deci despre sectorul Lugoj-Deva sectiunea D și finalizare constructie sector E, o sectiune cu o dificultate ridicata, drept pentru care un calendar estimat in baza datelor prezente indica finalizarea in anul 2023„, a spus directorul Companiei Nationale de Adminitrare a Infrastructurii Rutiere, Mariana Ionita.

In urma cu doua saptamani, ministrul Transporturilor Lucian Bode, aflat intr-o vizita la Timisoara, anunta ca a cerut subordonatilor sai termene legate de proiectul ramas in aer.

„Cu privire la Lotul 2- sectiunea E, al aceleiasi autostrazi Lugoj-Deva, am solicitat, si aici, un grafic de implementare clar, cu termene asumate, prin care sa fie “atacat” cat mai repede acest lot de autostrada. De un an de zile noi raspundem la clarificari. inteleg ca sunt multe, dar cred ca este suficient„, declara la Timisoara Lucian Bode, ministrul Transporturilor in 26 aprilie.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 04 mai 2020 - 10:30

0

#2734 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 08 mai 2020 - 11:18

Compania Salini Impregilo, cu care CNAIR a reziliat contractul pentru lotul 2 în 2017, a obținut daune de circa 50 de milioane de euro de la Curtea Internațională de Arbitraj. Articol de pe OT:

Citeaza

In august 2017, dupa vizite cu presa pe santier in care s-au rastit la constructori, ministrul Razvan Cuc si Stefan Ionita, seful Companiei de Autostrazi de la acel moment, au reziliat contractul cu firma Salini Impregilo pentru sectiunea cu tuneluri din Lotul 2 al autostrazii Lugoj – Deva, singura bucata care acum lipseste de la Sibiu la Nadlac si care este estimata la 300 de milioane de euro.

Acum, constructorul a castigat la Curtea Internationala de Arbitraj daune de circa 50 de milioane de euro. Mai mult, arbitrii au stabilit ca fostul contract inca e in vigoare, intr-un moment in care CNAIR incearca cu disperare, pe ultima suta de metri, sa contracteze lucrarile la tuneluri pentru a nu fi nevoita sa dea banii europeni inapoi pe toata autostrada Lugoj – Deva.

Rezilierea contractului pe A1 Lugoj – Deva Lot 2 si balbaiala eterna cu tunelurile
In vara lui 2017, dupa ce la inceputul anului a incercat fara succes sa schimbe strategia CNAIR si sa renunte la realizarea tunelurilor impuse prin acord de mediu (de care se stiau, practic, dinaintea contractarii lucrarilor pe Lotul 2), ministrul Razvan Cuc (PSD) si seful CNAIR de atunci Stefan Ionita au tot facut vizite pe santierul lotului 2 Lugoj – Deva in care s-au plans in fata presei de constructor.

Pe 10 august 2017, CNAIR anunta rezilierea partiala a contractului pe lotul 2 al autostrazii Lugoj – Deva, o decizie catalogata de societatea civila drept „o masura de cosmetizare a ministrului Transporturrilor” si de a evita o decizie transanta privind tunelurile.

Trebuie precizat ca pana la acel moment Compania de Autostrazi ceruse constructorului Salini sa realizeze proiectul tehnic pentru sectiunea cu tuneluri (desi contractul semnat initial nu prevede asa ceva), dar apoi nu l-a mai platit si a schimbat strategia: a licitat abia in 2019 proiectarea si executia tunelurilor. Licitatie care e blocata de aproape un an.

Nota de plata: 50 de milioane de euro daune
Acum, aproape trei ani mai tarziu, Curtea Internationala de Arbitraj de la Paris a decis sa dea dreptate constructorului italian in problema rezilierii contractului si, practic, obliga CNAIR sa plateasca daune de 230 de milioane de lei (circa 48 de milioane de euro), plus alte cateva milioane de euro cheltuieli de judecata, informeaza Ziar de Hunedoara.

„Declara ca Contractul este inca in vigoare;

Declara ca plata pentru lucrari modificate si suplimentare si elemente ale lucrarilor care ar fi trebuit, dar nu au fost, certificate este exigibila;

Acorda plata TVA la rata de 19% pentru certificarile 1C, 1D, 1E, 1F, 1G, 1H, 1, 4.1, 4.2 si 5;

Acorda daune-interese, reprezentand suma de 232.318.809,33 RON (incluzand dobanda pana la 31 martie 2020), care sa fie platite de Parata Reclamantei;

Acorda dobanda calculata din ziua in care devin scandente daunele-interese pana la plata integrala, la rata de baza Bancii Nationale a Romaniei +8%;

Dispune ca Parata va plati Reclamantei 2.069.291,30 GBP si 67.327,52 EUR si 3.020.270,24 RON, reprezentand cheltuieli de judecata si reflectand succesul relevant al Reclamantei;

Dispune ca Parata va plati Reclamantei 142.855 USD, reprezentand cheltuili de arbitraj;

Respinge toate celelalte revendicari si cereri reconventionale”, se arata in decizia Curtii Internationale de Arbitraj.”

Decizia este definitiva din perspectiva arbitrajului, dar CNAIR poate contesta mai departe intr-o instanta de judecata – un proces care ar putea dura mult timp.

Autostrada A1 Lugoj – Deva, Lot 2 a fost contractata in 2013 cu constructorul italian Salini, iar in acelasi an Agentia de Protectie a Mediului aproba un acord de mediu revizuit care impune realizarea unor tuneluri ce nu apar in proiectul original, in locul unor sapaturi uriase care practic ar fi despicat muntele in doua.

Tunelurile „pentru ursi”, cum au mai fost ele numite in presa, au fost adaugate astfel incat coridoarele naturale de mobilitate a faunei din zona sa nu fie afectate si sectionate, practic, de noua sosea de mare viteza.

Practic CNAIR si constructorul stiau din primele momente ca proiectul nu se poate derula conform contractului initial, dar au taraganat situatia nepermis de mult.

CNAIR a improvizat o decizie si a cerut in 2015 constructorului sa faca un proiect tehnic de executie a tunelurilor, dar in 2017 s-a sucit, nu a acceptat sa mai plateasca proiectul, ba chiar a facut pasi prin care sa incerce sa renunte cu totul la ideea de tuneluri, pe motiv ca „sunt prea scumpe” – lucru neacceptat, in special la nivel european.

Astfel, in vara lui 2017 a decis rezilierea partiala pe Lotul 2, mai exact un sector de circa 9 km care include si zona de tuneluri.

Abia in 2019 CNAIR a scos la licitatie restransa proiectarea tehnica si executia tunelurilor: 9,13 km de autostrada din care 2,13 km vor fi tuneluri forate cu doua benzi pe sens si banda de urgenta. Costul total: 296 milioane de euro.

Nici pana azi nu au fost contractate lucrarile, in conditiile in care executia ar dura in realitate cativa ani buni.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 08 mai 2020 - 11:18

1

#2735 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 09 mai 2020 - 08:35

Scandalul continuă: Bode afirmă că niciun reprezentant al statului nu s-a prezentat la proces pentru a apăra interesele statului în instanță. De asemenea, ministrul a declarat că au fost demarate procedurile de contestație în anulare a deciziei. Iată un articol de la Digi24:

Citeaza

Autorităţile au demarat procedurile de contestaţie în anulare la hotărârea Curţii Internaţionale de Arbitraj de la Paris care îi dă dreptate constructorului italian Salini Impregilo în privinţa rezilierii contractului pentru execuţia secţiunii "cu urşi" a lotului 2 din autostrada Lugoj-Deva. Hotărârea stabileşte plata de către statul român a sumei de aproximativ 50 de milioane de euro drept daune, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

"Informaţia am primit-o şi eu în urmă cu câteva zile de la Compania de Drumuri.

Practic, Curtea Internaţională de Arbitraj de la Paris, printr-o hotărâre, stabileşte în legătură cu acest lot de autostradă câteva lucruri. Dincolo de suma pe care statul român este obligat să o plătească constructorului, aproximativ 50 de milioane de euro, mai stabileşte ceva. Declară că contractul este în vigoare şi mai declară că încetarea parţială a contractului de către Companie a fost abuzivă şi nelegală.

Eu cred că statul român trebuie să uzeze de toate pârghiile pe care le are pentru a opri punerea în aplicare a acestei hotărâri. Noi deja am demarat procedurile de contestaţie în anulare la această hotărâre şi am speranţa că, printr-o implicare şi printr-o apărare serioasă a intereselor statului român, putem să întoarcem această hotărâre", a afirmat Bode, la Realitatea Plus.

Practic, spune ministrul, fostul contract este în vigoare.

"Fostul contract este în vigoare. Asta spune decizia Curţii de Arbitraj de la Paris. Asta presupune că antreprenorul italian trebuie să fie repus în contract să continue lucrările la valorile stabilite în contract şi, bineînţeles, noi să achităm acele despăgubiri. Acest lucru este inadmisibil din punctul meu de vedere", a arătat el.

Ministrul Transporturilor a explicat că este vorba despre a doua instanţă, întrucât în prima instanţă România a câştigat, însă, ulterior, "niciun angajat al statului român nu s-a prezentat să apere interesele statului român".

"Vorbesc despre a doua instanţă, pentru că în primă instanţă statul român a câştigat.

Compania de Drumuri a avut câştig de cauză dintr-un motiv foarte simplu. Constructorul a semnat acel contract de execuţie a lotului 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, acei 28 de kilometri, în 2013, pentru o valoare de 560 de milioane de lei. În 2017, Compania de Drumuri a decis să scoată din contract o secţiune - 10 km - pentru un motiv, cred eu, la fel de simplu şi sustenabil. Şi anume valoarea lotului, a secţiunii era cu 130% mai mare decât valoarea iniţială a contractului. Nu aveai cum să suplimentezi valoarea unui contract de 120 de milioane de euro cu încă 130 de milioane de euro. Aşadar, am câştigat în primă instanţă.

Vom apăra interesele statului român, pentru că vreau să subliniez un lucru. Am aflat de la avocatul angajat de companie un lucru şocant: între prima instanţă şi Curtea de Arbitraj de la Paris niciun angajat al statului român nu s-a prezentat să apere interesele statului român.

Pur şi simplu, angajaţi ai Companiei de Drumuri au refuzat să meargă în instanţă şi să spună adevărul şi să apere interesele statului român. Acest lucru eu mă angajez public că-l voi clarifica.

Este inadmisibil ca tu, angajat al statului român, să refuzi să mergi să aperi interesele statului român în instanţă", a susţinut şeful de la Transporturi.

În opinia acestuia, toţi cei care au refuzat să apere interesele statului român în această speţă trebuie să răspundă în faţa legii.

"Eu am convingerea că toţi cei care au refuzat să apere voit interesele statului român trebuie să răspundă în faţa legii.

Eu am obligaţia să clarific aceste aspecte pentru că din acest lot de autostradă Lugoj-Deva, din cei 100 de km, practic, noi avem 21 de km cu restricţii de viteză şi de tonaj - lotul 3 -, respectiv avem cei 10 km secţiunea E, celebra secţiune 'cu urşi', şi aici este o discuţie pe care sigur o s-o avem cu prima ocazie: cum am ajuns de la un acord de mediu din 2010, unde nu exista picior de urs în ultimii 40 de ani, la un acord de mediu revizuit în 2016, de toţi urşii dintre Apuseni şi Meridionali traversează prin secţiunea respectivă", a adăugat Bode.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 09 mai 2020 - 08:35

0

#2736 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30171
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 mai 2020 - 12:41

N-a obtinut nicio dauna, decizia nefiind definitiva.
1

#2737 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 09 mai 2020 - 12:57

E definitivă din partea arbitrajului, scrie în articolul de pe OT:

Citeaza

Decizia este definitiva din perspectiva arbitrajului, dar CNAIR poate contesta mai departe intr-o instanta de judecata – un proces care ar putea dura mult timp.

0

#2738 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30171
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 mai 2020 - 18:19

Nu stiu de unde au informatia, dar l-am auzit personal pe fostul ministru spunand la TV ca nu e definitiva. Nu mai sti pe cine sa crezi...
0

#2739 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 11 mai 2020 - 14:51

Și, într-adevăr, azi a fost semnat contractul pentru secțiunea 5:

Citeaza

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat luni, 11 mai, contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 5 a Autostrăzii Sibiu - Pitești cu constructorul italian Astaldi. Evenimentul a avut loc la sediul Prefecturii Argeș, în prezența premierului Ludovic Orban și a ministrului Transporturilor Lucian Bode.

Sursa: Economica.
2

#2740 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 11 mai 2020 - 19:34

Asta da veste buna. :ok:
0

Arata acest topic


  • (148 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi