A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km
#2684
Postat 19 noiembrie 2017 - 09:04
Cătălin Drulă, deputatul USR de Timiş, fost consilier pe teme de infrastructură al lui Dacian Cioloş, afirmă că Autostrada Lugoj-Deva nu va fi gata până în 2024.
Cătălin Drulă a explicat, pe pagina sa de Facebook, de nu vom avea finalizată Autostrada Lugoj-Deva până în anul 2024. Acesta susţine că nu numai că vom mai avea mult de aşteptat până când vom putea merge pe austostrada Sibiu-Nădlac, fără să fim nevoiţi să coborâm pe un drum naţional cu serpentine, dar că în 2017 „s-a pierdut timp şi s-a dat înapoi ceasul proiectului”.
“Pe viitoarea autostrada dintre Lugoj şi Deva au început lucrările în 2014, dar nici astăzi, la sfârşit de 2017 nu avem contract (sau măcar o licitaţie lansată) pentru un sector de 9 kilometri care include deja faimoasele tunele. Acest sector de nouă kilometri va fi peste un an-doi singura întrerupere a coridorului de transport european, între Sibiu şi graniţa cu Ungaria. Imaginaţi-vă tot traficul de mărfuri şi persoane cu şi dinspre Europa, înghesuit pe o distanţă de 15 kilometri (atât are ocolul) pe un drum naţional nemodernizat cu serpentine", susţine Drulă. Rezultatul: vor fi cozi de kilometri, timp şi bani pierduţi. "Cu fiecare zi care trece fără rezolvarea situaţiei finalizarea acestui coridor se împinge mai departe. De când vor începe lucrările va dura minim 3-4 ani de zile fiind vorba de execuţia unor tunele de aproape doi kilometri. Din păcate, anul acesta nu numai că nu s-au făcut paşi spre deblocarea situaţiei, dar lucrurile s-au încurcat şi mai rău prin deciziile dezastruose ale Companiei de drumuri CNAIR. Pentru şase kilometri din cei nouă kilometri, respectiv sub-sectorul pe care nu sunt tunele, existau toate avizele, acordurile şi autorizaţiile pentru a fi începute lucrările. Constructorul aştepta doar ordinul de începere din partea CNAIR. Din păcate, aceştia au decis să rezilieze contractul pentru acest sub-sector cu o motivaţie alambicată, dar ca pe scurt spune . Pentru ceilalţi trei kilometri, adică sub-sectorul cu tunele, în 2015 CNAIR i-a cerut constructorului să facă proiectul tehnic, urmând ca amiabil să se scoată din contract execuţia lucrărilor şi să se reliciteze acel sub-sector pe baza proiectului tehnic. Motivul fiind că valoarea acestor tunele (neprevăzute în studiul de fezabilitate superficial făcut în anii 2008-2010) era foarte mare raportată la valoarea iniţială a contractului. Zis şi... nefăcut. Adică constructorul a făcut proiectul tehnic în anii 2015-2016 cu studii geotehnice şi investigaţii, cu proiectare şi tot tacâmul, dar... în vara lui 2017, CNAIR-ul condus de dl. Ioniţă a decis să nu mai plătească acel proiect tehnic şi a reziliat complet secţiunea cu tunele din contract", este de părere Cătălin Drulă. A trecut aproape tot anul 2017 şi "suntem în pom cu proiectul ca urmare a deciziilor directorului CNAIR Ştefan Ioniţă şi conducerii PSD la Transporturi. Situaţia e gravă, iar în acest timp de la CNAIR şi Ministerul Transporturilor auzim minciuni gogonate despre inaugurări de zeci şi sute de km de autostrada”, a explicat Cătălin Drulă.
sursa: www.adevarul.ro
#2685
Postat 19 noiembrie 2017 - 10:44

#2686
Postat 17 martie 2018 - 10:10

#2687
Postat 17 martie 2018 - 10:55
Anul trecut zicea Serbanescu ca da drumul la licitatie in luna februarie a anului curent, dar suntem la jumatatea lui martie si nimic.
”Secțiunea a fost scoasă din contract şi pentru construirea tunelului în cauză se va scoate la licitaţie în februarie sperăm noi contractul pentru proiectare şi execuție. Deocamdată trebuie să așteptăm să se finalizeze documentația, să o trimitem la ANAP pentru avizare şi în funcție de asta vom ştie exact care este termenul de proiectare şi care e termenul de execuție”
Partea buna este ca teoretic de anul viitor ar trebui sa ramana doar portiunea asta de ~10-15 km fara autostrada, partea proasta este ca reprezinta cea mai periculoasa parte de pe Timisoara-Deva.
DAR daca CNAIR nu semneaza contractele aditionale la nodul Holdea (din declaratiile lui Sova si Ionita dau de inteles ca nu vor sa o faca), atunci nu vor face intrarea provizorie pe autostrada si va trebui sa mergi de la Margina pana la Ilia tot pe DN68A desi in paralel va exista o bucata de autostrada numai buna de folosit.
Aceasta postare a fost editata de RB93: 17 martie 2018 - 10:59
#2688
Postat 04 mai 2018 - 22:12
http://forum.peundem...95344#msg195344
PS: Stie cineva de ce chiar daca pun linkul de youtube intre [media][/media] tot nu il incorporeaza aici, ca sa poti da play direct?
Aceasta postare a fost editata de RB93: 04 mai 2018 - 22:39
#2691
Postat 02 iunie 2018 - 16:02
Ciprebbe: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=2.msg199089#msg199089
Aceasta postare a fost editata de RB93: 02 iunie 2018 - 16:08
#2692
Postat 06 martie 2019 - 20:07
CNAIR anunţă că a finalizat procesul de evaluare a ofertelor şi a desemnat câştigătorul contractului de proiectare şi execuţie ca fiind Porr Construct SRL. Propunerea financiară s-a ridicat la 612.647.863,38 lei fără TVA, echivalentul a 129 milioane euro fără TVA. Asta înseamnă că un kilometru de autostradă va costa 9,7 milioane euro fără TVA. Durata de realizare a contractului va fi de 48 de luni, din care perioada de proiectare a lucrărilor va fi de 12 luni, iar perioada de execuţie a lucrărilor va fi de 36 luni. Ofertantul declarat câştigător a ofertat o perioadă de garanţie a lucrărilor de 10 ani.
Mai multe detali pe Adevarul.
#2693
Postat 06 martie 2019 - 20:50
#2694
Postat 31 mai 2019 - 10:47
_____
Sursa: https://www.youtube....mQlD2if4ZbQgpIQ
Aceasta postare a fost editata de GPS: 31 mai 2019 - 10:49
#2700
Postat 28 august 2019 - 10:41

Citeaza
La 16 zile de când tronsonul de 21 km aflat la un procent fizic de 99% putea fi dat în trafic, ministrul Cuc și executanții lui din CNAIR au persistat în șantajarea constructorului și obligarea acestuia de a accepta o extindere a garanției tuturor lucrărilor de la 4 la 10 ani, neluând în calcul în niciun moment deschiderea autostrăzii.
Imaginați-vă rezilierea unui contract al unei case unde mai trebuie pus un bec. Pentru profesioniștii din domeniul infrastructurii de transport așa ceva este de neimaginat. Probabil vorbim de o premieră la nivel mondial.
Nodul Holdea (parte a altui contract cu același antreprenor) NU este reziliat, iar unul dintre cele două ecoducte construite NU a fost inclus și nici plătit în cel reziliat astăzi.
În concluzie, INAUGURAREA CELOR 21 DE KM DEVINE INCERTĂ. Singurul lucru sigur este că statul român VA PIERDE DEFINITIV GARANȚIA DE 4 ANI și că VOM AVEA MULȚI ANI DE PROCESE în urma cărora riscăm să plătim tot noi, contribuabilii români, daune financiare de zeci de milioane constructorului.
Asociația Pro Infrastructură