STP Timișoara Forum: A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (148 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km

#261 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 24 septembrie 2010 - 07:46

bogdymol - forum SSC :jos:

Citeaza

Astazi am facut 2 poze din tren la viitorul pasaj peste calea ferata Arad - Timiosoara a autostrazii AR-TM:

Imagine postata

Imagine postata

poze facute aici

0

#262 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 24 septembrie 2010 - 07:51

iuli - forum SSC :jos:

Citeaza

Imagini din avion deasupra nodului cu DN69 si cu bypass-ul.

Imagine postata

Imagine postata

0

#263 Useril este offline   madad 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 17 august 10

Postat 24 septembrie 2010 - 15:53

marfa :)
multumim pentru poze :jos:
0

#264 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 24 septembrie 2010 - 16:54

Interesant este ca intregul lant de bretele a fost construit pe partea dreapta cum ne uitam pe imagine...
Le-o fi fost foarte usor de expropriat in acest mod.
0

#265 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 30 septembrie 2010 - 20:40

Vesti proaste... :naughty1:


Autostrada Arad - Timisoara mai intarzie

Joi, 30 09 2010

Autostrada Arad-Timisoara (35 km) si centura Arad (12 km) vor fi finalizate in 2012, cu un an intarziere fata de termenul initial, potrivit secretarului de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii Eusebiu Pistru.

"Suntem in intarziere cu aceste lucrari din cauza proiectantilor si, de asemenea, organizarea de santier a durat foarte mult. Contractul a fost semnat la sfarsitul lui 2008-inceputul lui 2009 si va fi finalizat la inceputul anului 2012", a declarat Pistru.

Pistru a precizat ca in prezent toate contractele sunt verificate in vederea penalizarii companiilor care genereaza intarzieri.

"Toate contractele sunt acum in verificari si cautam anumite lucruri unde sa ii penalizam pe constructori si proiectanti, daca au intarziat", a afirmat Pistru.

Valoarea lucrarilor pentru tronsonul Arad-Timisoara si centura Arad, la profil de autostrada, este de aproximativ 160 milioane euro.

Sursa: Agenda
0

#266 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 septembrie 2010 - 21:52

Probabil asta nu va fi singura amanare a termenului de finalizare... :naughty1:
0

#267 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 30 septembrie 2010 - 22:54

Dupa cum am scris si pe SSC, Pistru asta imi pare depasit.
Altfel, autorul articolului e dezinformat.
Iata de ce:
- lungimea tronsonului Arad - TM este de 32.25 km
- valoarea contractului este de 134 mil euro
- va fi finalizat in 2011, spre deosebire de Centura Aradului (12 km) care, probabil, va fi "rezolvata" abia in 2012.
0

#268 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 octombrie 2010 - 10:31

Speram, sincer, sa fie asa.
0

#269 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 01 octombrie 2010 - 10:36

Declaratia lui Pistru vine pe seama faptului ca, intr-adevar, Centura Aradului este in mare intarziere.
Iar cum acesta este aradean, sincer, nu cred ca-l prea intereseaza portiunea Arad - Timisoara (presupunand ca se deplaseaza la servici ori cu avionul, ori cu autoturismul pe DN 7), astfel tratand cele doua segmente de autostrada ca un pachet, in care cel mai important (segment) pentru el se va finaliza in 2012.
0

#270 Useril este offline   madad 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 17 august 10

Postat 07 octombrie 2010 - 22:50

ceva noutati/poze ... care mai e statusul ? merci :)
0

#271 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 08 octombrie 2010 - 08:41

Apai se lucreaza, se lucreaza.
Nu putem face nici noi poze din doua in doua saptamani...
0

#272 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 10 octombrie 2010 - 19:34

De pe SSC, de la nenea_hartia:

nenea_hartia;65114967][B]Arad-Timişoara motorway, la site of Pişchia (km 43), October 6:[/B, a spus:


Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

0

#273 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 10 octombrie 2010 - 20:03

Citeaza

Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata


Se pare ca pentru aceste imagini s-a deplasat cu masina chiar pe asfalt...
0

#274 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 10 octombrie 2010 - 20:35

Multumim pentru update MHN. :w00t:

Fata de pozele tale de data trecuta, nu prea remarc schimbari spectaculoase pe santier. :whistle:
0

#275 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 octombrie 2010 - 02:02

...nici nu ar avea cum sa fie schimbari majore in zona Giarmata - Pischia, decat la pasajul CF si nodul cu DJ 691, ultimul nevizitat de catre sursa imaginilor - nenea_hartia.
In schimb, se vad multe urme de roti pe asfalt, ceea ce inseamna ca acesta este folosit de catre constructori, de unde deduc ca din ce in ce mai multe portiuni izolate devin conectate.
Oricum, am impresia ca toate fortele sunt concentrate fie pe santierele deschise pe centura Aradului, fie pe lucrarile de arta de pe Ar - TM ramase in urma, din cauza finalizarii in trepte a descarcarilor arheologice, lucrari ce nu se afla intre km 39 - 44 ci inainte, cu exceptia pasajului peste CF TM - Lipova (Radna) si nodul cu DJ 691.
Ar mai fi totusi si o a treia varianta: dat fiindca FCC si Astaldi au mai multe proiecte simultan in tara, alocarea resurselor pentru diferitele lucrari sa fie mai ciudata, desi ar fi greu de inteles costurile suplimentare generate de vesnica mutare a utilajelor si echipelor dintr-o regiune intr-alta. De exemplu, de pe A1 (Ar - TM) pe A2 (jud. Constanta), sau variante.
0

#276 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 octombrie 2010 - 09:36

... cu placere :04:

Altfel, un articol din Romania Libera despre rata de absorbtie a mai multor tronsoane de autostrada, aflate in diferite stadii de proiectare/executie:
Imagine postata

Citeaza

Cum am ratat banii UE pentru "Autostrada" Nădlac-Constanţa

Procedurile UE sunt deja greoaie, însă oficialii români nici măcar nu le încep. Asta este explicaţia pentru gradul redus de absorbţie a fondurilor pentru infrastructură. Pe nici unul dintre tronsoanele care separă Nădlac de Constanţa, gradul de absorbţie nu depăşeste 50%.

În 2012, Ungaria va finaliza ultimul tronson de autostradă care o desparte de România, Mako-Nădlac. Şoferii vor trece de pe o autostradă nou-nouţă cu patru benzi pe un drum naţional cârpit, pe care zonele cu două benzi pe sens sunt rarităţi.

Bun venit în România, ţara care n-a reuşit să ia decât 30 de milioane de euro din cele 4,57 miliarde puse la dispoziţie de UE pentru infrastructură. Iată cum arată lungul, sinuosul şi accidentatul drum al banilor europeni de la Nădlac până în portul Constanţa: 820 de kilometri, 14 ore şi mai puţin de 1% rată de absorbţie.

1. Nădlac-Arad

Traficul se înghesuie pe drumul naţional de două benzi pe sens. Autostrada care ne-ar lega de proiectul ungurilor nu a fost începută, deoarece Ministerul Transporturilor nu a trimis proiectul la Comisia Europeană. Termenul iniţial de finalizare era 2006, ministrul Transporturilor din 2003 declarând că e posibilă începerea lucrărilor anul următor. Ultimul termen avansat e 2013.

Distanţă: 39 km

Trafic: 16.000 maşini/zi

Cost total: 432 mil. euro (66% UE)

Stadiu: 0%

2. Centura Arad

Oraşul are o centură, însă şoferii trebuie să stea la bariera căii ferate spre Bucureşti. Cele 70 de treceri de trenuri determină închiderea barierei trei ore pe zi. Lucrările la centura-autostradă au fost începute abia anul trecut de către consorţiul FCC-Porr, iar dacă banii vor fi viraţi la timp, tronsonul ar trebui să fie gata anul viitor. Proiectul de finanţare a fost trimis târziu la Comisia Europeană şi încă nu a venit acceptul.

Distanţă: 12 km

Trafic: 16.000 maşini/zi

Cost: 115 milioane euro 
(21% UE).

Stadiu: 10%, nouă luni 
de întârziere.

3. Arad-Timişoara

DN 69, care uneşte municipiile este numit „şoseaua morţii" ca urmare a numărului mare de accidente rutiere. Şi pe această distanţă şoferii aşteaptă finalizarea autostrăzii. Lucrările au fost începute anul trecut de consorţiul FCC-Astaldi, iar termenul de predare este tot 2011. Şi în acest caz Comisia Europeană analizează dacă să aprobe finanţarea.

Distanţă: 32 km

Trafic: 16.000 maşini/zi

Cost: 161 mil. euro (20% UE)

Stadiu: Întârzieri de şase luni, 30%.

4. Timişoara-Lugoj

Drumul naţional a fost reabilitat după şase ani de lucrări, rămânând însă tot la două benzi. Lucrările la autostradă nu au început, iar propunerea de finanţare nici măcar nu a fost trimisă la Uniunea Europeană. Termenul de definitivare este stabilit însă pentru 2014.

Distanţă: 35 km

Trafic: între 8.000 şi 16.000 maşini/zi

Cost: 309 mil. euro (60% 
din fonduri UE)

Stadiu: 0%.

5. Lugoj-Deva

Drumul a fost construit în 1966 şi niciodată nu a fost în lucrări de reparaţii capitale, deşi au existat planuri în acest sens în 2008. Pe 80% din lungimea sa în judeţul Hunedoara este distrus. Solicitarea de finanţare pentru tronsonul de autostradă nu a fost trimisă la UE. De asemenea, în 2014 ar trebui încheiate lucrările.

Distanţă: 91 km

Trafic: între 3.500 şi 8.000 
de maşini/zi

Cost: 929 milioane euro 
(45% UE)

Stadiu: 0%.

6. Deva-Orăştie

Segmentul din DN7 dintre cele două municipii este unul dintre cele mai aglomerate din ţară. Tranzitarea oraşului Orăştie de către camioane a cauzat chiar proteste publice din partea a 200 de proprietari ale căror case au fost avariate. Construirea autostrăzii care are şi rol de centură ar remedia situaţia, însă licitaţia e blocată de contestaţiile depuse de cinci firme participante. Termenul iniţial de începere era 2009, ceea ce ar fi însemnat că finalizarea s-ar fi terminat în 2011. Noul termen nu este cunoscut.

Distanţă: 32 km

Trafic: peste 16.000 vehicule zilnic

Cost: 200 milioane euro 
(70% UE)

Stadiu: 0%.

7. Orăştie-Sibiu

Proiectul nu a fost trimis spre aprobare UE. Începerea lucrărilor era aşteptată pentru anul trecut, ceea ce ar fi însemnat că încheierea lor va avea loc în 2011. Noul termen este 2013.

Distanţă: 82 km

Trafic: între 8.000 şi 16.000 vehicule zilnic

Cost: 823 milioane euro 
(50% UE)

Stadiu: 0%.

8. Centura Sibiu

Proiectul centurii a început în 2004 şi nu e gata nici acum. Contractul iniţial cu Todini a fost reziliat, iar acum lucrările sunt făcute de Max Boegl şi Vectra Service. Finanţarea este asigurată din fonduri preaderare ISPA şi de la buget.

Distanţă: 23 km

Trafic: peste 16.000 
maşini/zi

Cost total: 100 mil. euro 
(25% UE)

Stadiu: 50%.

9. Sibiu-Piteşti

Drumul pe Valea Oltului are doar o bandă pe sens, blocajele fiind foarte frecvente. Uniunea Europeană refuză să finanţeze autostrada pentru că ar fi „prea scumpă". România ar trebui să suporte integral costurile sau să găsească un parteneriat public-privat, însă deocamdată nu există nici un proiect. Termenul iniţial de finalizare era 2008.

Distanţă: 116 km

Trafic: porţiuni cu peste 16.000 maşini/zi

Cost total: 3,2 mld. euro 
(0% UE)

Stadiu: 0%.

10. Centura Piteşti

Abia acum şoferii intră pe un drum cu două benzi pe sens. Autostrada a fost inaugurată în 2007, iar finanţarea a venit dintr-un împrumut BERD şi de la buget.

Distanţă: 15 km

Trafic: porţiuni cu peste 16.000 maşini/zi

Cost total: 110 mil. euro (0% UE)

Stadiu: 100%.

11. Piteşti-Bucureşti

Autostrada e singura definitivată înainte de 1990, mai precis în 1973. Periodic intră în lucrări de reparaţie, îngreunând viaţa şoferilor. Se estimează că până acum s-ar fi putut construi o autostradă nouă cu banii alocaţi reparaţiilor.

Distanţă: 113 km

Trafic: peste 16.000 vehicule/zi

Cost reparaţii după 2000: 
150 milioane euro (0% UE)

Stadiu:100%

12. Centura Bucureşti

Deocamdată, se circulă pe un drum pe două benzi care este în curs de extindere la patru benzi. Costurile de 240 milioane de euro au fost deja depăşite. Aceasta se doreşte a fi o soluţie intermediară până la construirea unei centuri noi, cu profil de autostradă.
Anunţat iniţial în 2008 cu termen de finalizare 2011 sub formă de concesiune, proiectul a fost îngropat cu totul.

Distanţă: 100 km (52 Nord, 
48 Sud)

Trafic: peste 16.000 vehicule/zi

Cost estimat: 1 miliard 
euro (0% UE)

Stadiu: 0%.

13. Bucureşti-Cernavodă

Autostrada a afost terminată în mai multe etape, până în 2007. Lucrările de pe tronsonul Drajna-Feteşti-Cernavodă au fost finanţate şi cu fonduri UE de preaderare ISPA.

Distanţă: 160 km

Trafic: până la 16.000 
de vehicule/zi, 
maximum 50.000

Cost total: 300 milioane euro (23% UE)

Stadiu: 100%

14. 
Cernavodă-Constanţa + centura Constanţa

Estimările Ministerului Transporturilor din 2007 erau că 
autostrada va fi terminată în 2009.
Proiectul este singurul de construire de autostrăzi care are aprobarea Uniunii Europene.
Constructorii sunt Colas (Cernavodă-Medgidia), Max Boegl-Astaldi (Medgidia-Constanţa) şi doar Astaldi pentru Bypass Constanţa. Ultimul termen avansat pentru predare e 2011.

Distanţă: 51 km+22 km

Trafic: până la 16.000 de vehicule/zi, maximum 50.000

Cost total: 603 milioane euro (19% UE)

Stadiu: 25%.

0

#277 Useril este offline   madad 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 17 august 10

Postat 11 octombrie 2010 - 18:54

Vezi postareaMHN, la 11 octombrie 2010 - 09:36, a spus:

6. Deva-Orăştie

Segmentul din DN7 dintre cele două municipii este unul dintre cele mai aglomerate din ţară. Tranzitarea oraşului Orăştie de către camioane a cauzat chiar proteste publice din partea a 200 de proprietari ale căror case au fost avariate. Construirea autostrăzii care are şi rol de centură ar remedia situaţia, însă licitaţia e blocată de contestaţiile depuse de cinci firme participante. Termenul iniţial de începere era 2009, ceea ce ar fi însemnat că finalizarea s-ar fi terminat în 2011. Noul termen nu este cunoscut.

Distanţă: 32 km

Trafic: peste 16.000 vehicule zilnic

Cost: 200 milioane euro 
(70% UE)

Stadiu: 0%.


Strabag va construi autostrada Deva-Orăştie
1 Septembrie 2010

Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a decis că firma câştigătoare a contractului pentru construirea autostrăzii Deva - Orăştie este asocierea condusă de Strabag, a anunţat miercuri, într-o conferinţă de presă, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.

'Un contract pentru care azi în sfârşit s-a decis câştigătorul este Autostrada Deva-Orăştie, proiect estimat la 200 milioane euro, în cadrul licitaţiei, suma oferită de asocierea câştigătoare, Strabac plus alte companii, fiind de 179 milioane euro. Este un contract cu fonduri europene, iar tronsonul face parte din Culoarul IV', a spus Berceanu.

Ministrul Transporturilor a mai anunţat că CNSC s-a pronunţat şi în privinţa construirii digului de larg din portul Constanţa, în valoare de 97 milioane euro.

'E un termen de zece zile, după care va fi semnat contractul cu consorţiul câştigător. E un contract cu fonduri europene şi are termen de realizare doi ani', a precizat Berceanu.

Sursa
0

#278 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 11 octombrie 2010 - 20:12

Licitatia aceasta pare cel putin ciudata, astfel incat dupa schimbarea lui Berceanu inca nu a vorbit nimeni despre ea...
0

#279 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 13 octombrie 2010 - 08:11

Si iata ca inevitabilul s-a intamplat... :rolleyes:


Lucrările la autostrada Arad-Timișoara au fost suspendate din cauza unor datorii

Marţi 12 oct 2010

Lucrările la autostrada Arad-Timişoara au fost suspendate, iar şantierul intră în conservare, după ce contructorul susţine că are de recuperat de la Ministerul Transporturilor aproximativ 25 de milioane de euro.

Lucrările la autostradă au început în 2009 şi ar trebui să fie gata în 2011, fiind în valoare aproape 500 de milioane de lei. Însă sunt deja în urmă cu circa 1 an de zile.
Reprezentanţii consorţiului Fcc Porra Astaldi, care realizează lucrările, spun că au de recuperat circa 25 de milioane de euro de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în schimbul lucărilor realizate deja.
taguri

Aşa că au anunţat autorităţile române că au suspendat lucrările pentru că nu mai pot plăti tot ei pentru ceea ce fac. Şantierul autostrătizii va intra în conservare până la deblocarea plăţilor.

„Am luat decizia aceasta din cauza problemele financiare. Am fost obligaţi să suspendăm lucrările, ceea ce nu înseamnă terminarea contractului. Menţinem o rată de producţie foarte scăzută, am cheltuit foarte mulţi bani ca să lucrăm pe acest proiect şi nu am fost plătiţi până în acest moment. Există o datorie de 25 milioane euro, diferenţa între lucrările realizate şi plătite”, a declarat Marco Grinovero, project manager Fcc Porr Astaldi.

De cealaltă parte, reprezentanţii Ministerului Transporturilor recunosc că există datorii către constructor, dar spun că vina îi aparţine acestuia întrucât nu ar fi emis facturile aferente.

Constructorii spun că nu au mai păţit aşa în nicio ţară pe unde au mai lucrat, cu o singură excepţie, iar asta s-a întâmplat în Africa.

În şantierul autostrăzii Arad-Timişoara sunt implicaţi aproximativ 1100 de oameni, dintre care mulţi riscă să rămână fără un loc de muncă, dacă lucrările nu se vor relua cât mai repede.

După ce s-a anunţat că se suspendă lucrările, la şantierul autostrăzii au început controalele din partea poliţiei, gărzii financiare şi a gărzii de mediu. Probleme sunt şi la şoseaua de centură în regim de autostradă a Municipiului Arad, ce face parte din autostradă. Ministreul Transporturilor a acuzat constructorul că bate pasul pe locul, însă acesta spune că vina apraţine autorităţilor care au aprobat exproprierile mult prea târziu.

Şoseaua de centură are 12 km şi ar trebui să fie gata anul viitor. Costă aproape 450 milioane lei fără TVA şi cuprinde inclusiv un nou pod peste Mureş.
În ceea ce priveşte tronsonul de autostradă Arad-Nădlac, pe unde se va face legătura cu autostrada din Ungaria, lucrurile stau şi mai rău... licitaţia nici măcar nu a început, aşa că de termene nici nu mai poate fi vorba.

Sursa: Adevarul
0

#280 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 13 octombrie 2010 - 09:28

Ca la noi la nimeni.
Adica pardon, doar la africani :rolleyes:
0

Arata acest topic


  • (148 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi