STP Timișoara Forum: A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (148 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km

#2321 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 30 august 2013 - 02:45

Vezi postareaChagall, la 20 august 2013 - 14:02, a spus:

O analiza foarte buna realizata de catre Radu Trifan - Opinia Timisoarei, despre stadiul lucrarilor la lotul 1.


Avand in vedere ca autorul este coleg pe un alt forum, iata cateva imagini din articolul de mai sus, realizat de catre acesta:
Imagine atasata: A1-radutm-August-2013-01.jpg Imagine atasata: A1-radutm-August-2013-02.jpg Imagine atasata: A1-radutm-August-2013-03.jpg Imagine atasata: A1-radutm-August-2013-04.jpg Imagine atasata: A1-radutm-August-2013-05.jpg
Sigur ca de la data respectiva, lucrarile au avansat, fiind asternut stratul de uzura pe un sens intreg, acesta fiind marcat integral si pregatit pentru deschidere.
Acum se lucreaza la sensul celalalt.

Este iluzie optica sau aici s-o fi gresit putin aliniamentul?!
Imagine atasata: A1-radutm-August-2013-06.jpg Imagine atasata: A1-radutm-August-2013-07.jpg
2

#2322 Useril este offline   coracao 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 25 octombrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 30 august 2013 - 22:49

Nu e iluzie optica, lipseste linia pentru banda de urgenta doar.
0

#2323 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 02 septembrie 2013 - 12:30

:up_arow:

Eu m-am referit la "manevra" de ocolire la stanga :)

*****

Altfel, "colegul" EYE-IN-THE-SKY a dat o raita pe langa Balint:
Imagine atasata: A1--EYE-IN-THE-SKY--Sep-2013-01.jpg
sursa
2

#2324 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 septembrie 2013 - 19:30

Tot Opinia Timisoarei si Radu Trifan...



CNADNR: Tronsonul de autostrada Lugoj – Faget, va fi inaugurat la finalul lunii septembrie!
4 septembrie, 2013 - 8:01 PM Radu Trifan


Imagine postata



Potrivit Companiei Nationale de Drumuri Nationale din Romania, primul lot din autostrada Lugoj – Deva, care leaga Lugojul de Faget, va fi dat in folosinta la sfarsitul lunii septembrie. Odata cu deschiderea acestui tronson, numarul de km de autostrada de pe teritoriul judetului Timis va urca la aproximativ 55.

Cei 27,6 km de autostrada traverseaza valea Begheiului, la cativa km nord de Lugoj, incep din dreptul localitatii Sanovita si se termina la est de localitatea Traian Vuia, unde se intersecteaza cu drumul national DN68A.
1

#2325 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 septembrie 2013 - 20:19

Sincer, nu era mai important tronsonul Timisoara-Lugoj? Parca nu suntem normali... Avem raspandite prin tara tronsoane de autostrada care duc de nicaieri spre... niciunde: Turda-Gilau, Lugoj-Faget, Deva-Simeria si chiar Arad-Remetea (ca Timisoara e cam departe), Bucuresti-Ploiesti (aproape nefolosita), etc.
-1

#2326 Useril este offline   coracao 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 254
  • Inregistrat: 25 octombrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 septembrie 2013 - 21:07

Desi tronsonul Turda - Gilau pare nefolositor, traficul dinspre Turda spre Oradea era mai mult decat o nenorocire inainte, in special pentru camioane. Deva - Orastie era unul dintre cele mai circulate drumuri din tara. Majoritatea zic ca sunt nefolositoare dar nu e chiar asa. Iar cu tronsonul Lugoj - Traian Vuia scutesti ceva dealuri si ceva kilometrii. Pentru cei ce sunt nevoiti sa circule des pe acolo sunt mana cereasca. Speram doar ca la un moment dat (nu foarte indepartat) sa existe totusi o continuitate.

Aceasta postare a fost editata de coracao: 04 septembrie 2013 - 21:08

0

#2327 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 05 septembrie 2013 - 02:48

@ Florin.B, explicatii pentru votul negativ acordat mesajului de mai sus:

Stereotipul "de nicaieri spre niciunde" este patentat de catre Mircea Badea. Care, intre noi fie vorba, nu reprezinta o somitate in domeniu, ba chiar nu prea are nicio legatura cu infrastructura, ca sa poata emite pretentii de a fi luat in seama atunci cand face analize si comentarii despre aceasta. Decat, ca, probabil, se foloseste si el de ea, ca noi toti.

Binenteles ca era mai util lotul Timisoara - Lugoj (adica Izvin - Sanovita) decat lotul I din Lugoj - Deva (adica Sanovita - Dumbrava), insa pentru cine?!
Pentru lugojeni? Pentru timisoreni? Pentru hunedoreni? Pentru mehedinteni? Pentru restul? Pentru turci?
De fapt, fiecare lot de autostrada deschis circulatiei isi are utilitatea sa, toata lumea avand de castigat, mai ales daca prin deschiderea acestuia se salveaza macar o viata in plus.
Bucurestenilor in mod sigur le-ar fi mai utila o centura sub forma de autostrada sau un tronson Bucuresti - Brasov.
Turcilor, Bulgarilor, Iranienilor, etc, le-ar fi mai util un tronson Calafat - Cenad, ca sa tranziteze repede tara noastra.
Iesenilor le-ar fi mai utila o autostrada Iasi - Bors, de exemplu.

Acum, ce sa fi facut constructorii de la Tirrena Scavi?! Daca tot au castigat executia lotului Sanovita - Dumbrava, sa nu fi executat lucrarile, ci sa fi stat pe loc pana ar fi fost executat lotui Izvin - Sanovita?!
Povestea nedesemnarii inca a unui constructor pe Izvin - Sanovita a fost scrisa si rescrisa, deci nu o mai amintesc.


Generalitati: in toate tarile in care eu urmaresc evolutia infrastructurii (a se vedea hartile cu retelele din Polonia si Croatia de pe thread-ul de evolutie), actiunile de construire au fost realizate etapizat, traseele pe care se realizeaza lucrarile fiind impartite in loturi mici, spre foarte mici, de cativa zeci de kilometri (si mai nou, chiar sub 10 Km), pentru a creste competitivitatea ofertelor de executie, adica pentru a se oferi posibilitatea participarii la licitatii si firmelor mai mici in vederea scaderii costurilor si de ce nu, in vederea deschiderii rapide a circulatiei.
Este evident ca un lot de 10 Km poate fi finalizat intr-un an si oferit rapid spre circulatie, in timp ce un lot de 200 de Km are nevoie de 3, 4, 5 ani pentru a fi realizat integral. Ca sa nu mai vorbim de diferenta enorma intre forta financiara si capacitatea de resurse necesara constructorilor candidati la executia primului, fata de cele necesare constructorilor in cazul celui de-al doilea lot.

Binenteles ca si in cele doua tari, circulatia a fost deschisa pe masura ce lucrarile au fost finalizate, existand peste tot situatii in care drumurile nu se terminau in centrul unor mari orase, ci se descarcau in camp, in sosele nationale.
Am cautat asa rapid si nu am gasit referinte despre vreun ciot de autostrada din cele doua tari, finalizat dar nedeschis pentru ca nu leaga un oras mare de alt oras mare. Ineptia asta a fost pusa pe tapet la noi de catre Mircea Badea pe cand se isteriza la tembelizor catre Boc din cauza presupusei inutilitati a tronsonului Gilau - Turda. Care se dovedeste insa foarte util si foarte circulat.
Apoi isteria a fost amplificata si de catre noi, timisorenii, nemultumiti de distanta relativ mare pana la Giarmata sau pana la Izvin. Insa pentru acest fapt, ii putem multumi lui nea' Ostaficiuc.

Una peste alta, la cata cerneala a curs pe forum despre autostrazi, incep sa am pretentii de la membri ca au ajuns la maturitate si inteleg fenomenul intr-atat incat pot tria... analizele pertinente si obiective de cele ne.
Indiferent daca suntem fani sau nu ai "vedetelor media experte in toate" sau poate doar le urmarim (de)zbaterile pe ecran, noi trebuie sa ramanem obiectivi, iar atunci cand acestea fac afirmatii, sa zicem, "in necunostinta de detalii", macar sa nu le propagam imbecilitatea si prostia.



Revenind la cazul particular al tarii noastre, finalizarea si deschiderea loturilor in momente diferite decat cele planificate, a fost influentata de:
- lipsa de expertiza a reprezentantilor CNADNR si ministerului (sau a tertilor care au prestat in numele acestora) in realizarea de caiete de sarcini si de licitatii care sa reduca timpul necesar stabilirii executantilor lucrarilor si sa scada la infim posibilitatea realizarii de contestatii, prin excluderea cerintelor si criteriilor ambigue si interpretabile
- birocratia si neglijenta factorilor implicati in eliberarea de sarcini a terenurilor (realizarea de exproprieri, de descarcari arheologice, de relocari utilitati apa, gaz, energie, sonde de gaz, de petrol, etc), care s-au miscat mai greu decat in alte tari europene. De exemplu, regiile sau companiile de distributie energie au fost intotdeauna ultimele care si-au relocat utilitatile din calea excavatoarelor (cum a fost si cazul stalpilor de pe Arad Sud-Giarmata, mutati cu cateva zile inainte de deschiderea circulatiei, stalpii vechi fiind si acum lasati "in paragina" la pamant, langa autostrada).
- birocratia din cadrul administratiilor centrale si locale romane care se ocupa cu eliberarea de avize necesare diferitelor etape de constructie (de la CNADNR, DRDP, pana la consilii judetene si primarii)
- schimbarile de guvern si minister, implicit cu viziuni diferite de prioritizare a finalizarii loturilor (vezi actualul guvern, care insista pentru tronsonul Sebes-Turda, in detrimentul altora), adica inexistenta unui masterplan de data recenta si astfel nerespectarea unei directii clare de evolutie, pe termen lung
- lipsa de expertiza a beneficiarului (sau a tertilor, desemnati de acesta) in supervizarea realizarii de lucrari de acest gen
- alti factori care au impactat "decisiv de negativ" actiunile unor constructori straini cu o vasta experienta in domeniu si cu mii de kilometri de autostrada la activ, cu lucrari realizate la termen pe alte meleaguri insa cu intarzieri, abateri grave, rezilieri, procese si scandaluri nationale la noi: Bechtel, Colas, FCC, Astaldi, Impregilo, etc.
- etc.
2

#2328 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 septembrie 2013 - 09:06

Ok. Sa inteleg ca nu prea are importanta finalizarea unei autostrazi? Daca un tronson de cativa kilometri e circulat intens e super si nici nu conteaza ca finalizarea intregului va avea loc peste 20 de ani sau...deloc (se vor rezilia contracte si vom pierde zeci sau sute de milioane de euro, cum s-a intamplat in cazul A3, unde avem tronsonul laudat de voi, dar care ne-a costat miliarde de euro)?
Stiu ca peste tot s-a construit etapizat (umblu prin Ungaria de zeci de ani si am vazut cum au progresat acolo), dar la noi "etapele" dureaza muuult mai mult si costa enorm. De fapt asta incercam sa critic, adica lentoarea "ardeleneasca" cu care se lucreaza si nu utilitatea autostrazilor (n-am dat in mintea lui Basescu sa spun ca nu sunt utile). Nu am sustinut sub nicio forma ca bucatelele terminate nu trebuiau deschise circulatiei , ci doar ca nu ma multumesc cu atat. Nu stiu cum de s-a inteles asta... :intrebare:
Cand vreau sa traversez Ungaria, Austria, Slovacia, etc., stiu ca o pot face rapid pe autostrazi, in schimb cand un european (sau un constantean sa zicem, unul care vrea sa mearga inspre vestul Europei) se uita pe harta noastra, il doare mintea cand vede bucatele de autostrazi de cativa kilometri, raspandite prin toata tara, care nu-l ajuta la nimic, deci injura printre dinti si se pregateste de drum de parca ar traversa Africa de pe o coasta pe alta.
Cand spuneam ca tronsonul Timisoara-Lugoj era mai important, ma gandeam la interesul timisenilor. Ma doare in cot de bulgari sau turci, cum ii doare si pe ei de mine. :D Ei si-au construit autostrazi pentru ei, nu pentru mine, care n-am trecut niciodata (si probabil nu voi trece niciodata) pe acolo.
Imi cer scuze, dar frustrarea vine in urma faptului ca probabil nu voi apuca sa vad, in timpul vietii mele, o autostrada cap-coada de la Nadlac la Constanta, sa zicem si asta la 23 de ani de la revolutie.
0

#2329 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 05 septembrie 2013 - 10:53

Tratand punctual problema, in opinia mea loturile I, II, III si IV din Lugoj-Deva sunt mai prioritare pentru coridorul paneuropean IV, decat lotul 2 Tm-Lugoj.
De ce? Pentru ca momentan pe Tm-Lugoj avem alternativa, un drum europeam recent reabilitat in stare buna, pe unde se poate tranzita in conditii decente, in schimb actualul drum Lugoj-Deva este execrabil de prost, plin de serpentine si implicit inadecvat pentru transportul de marfa.

Stim bine cand, cum si de cate ori s-a tot licitat lotul 2 din Tm-Lugoj si n-are rost sa mai vorbim despre asta. Probabil solutia cea mai eleganta din partea CNADNR, la urmatoarea licitatie ar fi sa imparta lotul 2 in 2 loturi distincte pentru a nu mai fi miza atat de mare pentru cei care au pofta de contestatii.
0

#2330 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 septembrie 2013 - 12:12

Stiu sigur ca nu faci naveta pe acest traseu, dar intreaba colegii/prietenii care o fac (am cativa) si iti vor spune ca traficul e infernal si foarte periculos din cauza miilor de camioane care circula pe aici. Din cate spuneau, doar duminica e ceva mai acceptabil, dar nici atunci nu e prea grozav. De asemenea mai spuneau ca in pofida radarelor (chiar si in cascada), camionagii nu merg cu mai putin de 70-80 km/h prin localitati. Repet (dar nu o voi mai face :( ), fiecare bucatica are importanta ei, dar care nu se compara cu o autostrada intreaga, finalizata cap coada, cu parcari si utilitati (nu surogatele pe care le avem acum), fara acces direct din camp si fara limitari de viteza sau reparatii dupa nici un an de la inaugurare. Ei, pana vom avea asa ceva, vor mai trece foarte multi ani, chiar daca acum pare ca treaba se misca. :(

Daca e sa vorbim despre bucatele de drum , eu zic ca prioritare ar fi cele marcate cu rosu si galben pe harta de mai jos (chiar daca e doar o prognoza si destul de veche, probabil astea sunt tendintele):

Imagine atasata: harta-trafic-rutier.jpg
1

#2331 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 05 septembrie 2013 - 21:16

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 05 septembrie 2013 - 09:06, a spus:

Imi cer scuze, dar frustrarea vine in urma faptului ca probabil nu voi apuca sa vad, in timpul vietii mele, o autostrada cap-coada de la Nadlac la Constanta, sa zicem si asta la 23 de ani de la revolutie.



Si eu sunt cam in aceeasi situatie.

Prin '76-80 cand am inceput sa merg la mare, Marea Neagra evident, imi doream si speram ca intr-o buna zi voi parcurge distanta Timisoara-Constanta pe autostrada sau cu un tren de mare viteza. Aveam sub 20 de ani si toata viata in fata...

Iata ca toata viata din fata s-a scurtat atat de mult ca am ajuns in pragul pensiei iar de autostrada TM-CT nici vorba iar de trenurile rapide din visele mele nici atat.

Pe deasupra, s-au schimbat si destinatiile. Nu mai mergem la Marea Neagra ci la Marea Adriatica, Egee sau ... mai departe. Deci din acest punct de vedere, marea autostrada TM-CT devine inutila pentru multi timisoreni...

Iar in alta ordine de idei, vine doctorul si spune "tataie, esti batran, numai sta atata in soare, mai fereste-te si dumneata, stai la umbra!"...deci nu-i voie la mare...si la soare...

Si iata cum trece o viata de om asteptand un rahat de autostrada, nascuta greu de tot, cu forcepsul, pe bucatele, iar cand va fi gata, nu mai ai nevoie de ea...


Iata de ce apar diferente de opinii. Speranta este invers proportionala cu varsta...
3

#2332 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 septembrie 2013 - 21:25

Daca ma gandesc bine, parca si fiica mea e deja prea in varsta pentru ritmul super constructorilor romani, sau de alte natii, care au venit pe meleagurile nostre sa ne tepuiasca... :rad_masa:
0

#2333 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 06 septembrie 2013 - 03:32

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 05 septembrie 2013 - 09:06, a spus:

Ok. Sa inteleg ca nu prea are importanta finalizarea unei autostrazi?

[...]

Evident ca este cel mai important aspect. Dar aceasta este o alta discutie, diferita fata de cea derivata din ineptia lui Mircea Badea!

Sincer, nu tin neaparat sa "dezgropam mortii", pentru ca mai important este ca treburile (inca) se misca, la viteza cu care se misca, decat cine, ce si de ce nu a vrut realizat in ultimii 23 de ani.
Insa putem sa o luam si punctual:

A3. Pentru ca tot a fost amintita in mesajele anterioare, autostrada A3 Brasov - Bors are o istorie zbuciumata:
- prin anul 2003 se contracteaza initial Bechtel, companie care are la activ vreo 20.000 de Km de autostrada construiti prin toata lumea, careia insa din anumite motive in Romania i-a fost incredintat contractul direct, cu dedicatie si mult supraevaluat, sub conducerea unui guvern PSD
- intre 2003 si 2009, dupa sincope, scandaluri si renegocieri, compania construieste si finalizeaza vreo 52 de Kilometri intre Gilau si Campia Turzii, insa mai realizeaza lucrari partiale (terasement, structuri, viaducte, etc. de vreo 200 MEuro) pe lotul Bors - Suplacu de Barcau. Pentru toate acestea dar si pentru mobilizari, demobilizari, organizari de santier si altele, Bechtel incaseaza sume care au crescut enorm pretul per Km de autostrada finalizat
- in 2010 - 2011, realizand ridicolul si probabil la presiunile UE si ale bugetului national din care erau finantate lucrarile, vechea guvernare PDL (ministrii Boagiu si Nazare), a dorit si a reusit partial rezilierea contractului cu Bechtel in vederea impartirii pe loturi mici si relicitarii lucrarilor de constructie, in format etapizat, la alte standarde de cost, facute publice la vremea respectiva de catre Boagiu

Nota: Chiar si contractul cu Bechtel prevedea realizarea autostrazii etapizat, pe loturi, care ar fi urmat sa fie deschise circulatiei pe masura ce erau executate si finalizate

- in 2012, schimbarea de guvern a adus alti ministrii cu alte viziuni, care se pare ca nu mai sunt interesati de actualul traseu Brasov - Bors, drept dovada ca in mai putin de un an de la preluarea guvernarii, contractul cu Bechtel a fost reziliat complet (foarte bine!), s-au lansat licitatii pentru tronsonul Sebes - Turda iar lotul Gilau - Mihaiesti (parte din traseul initial al A3) licitat, atribuit si semnat in 2012 cu UMB a fost anulat in 2013 de catre Sova (foarte rau!). Mai mult, in acest moment se anticipeaza ca se intentioneaza si realizarea conexiunii Sibiu - Brasov, caz in care vechiul traseu A3 de la Turda la Brasov are sanse foarte mici sa mai fie construit in urmatorii 20 de ani

Mentiuni:
- nu sunt fan al autostrazii A3
- la ultimele alegeri am votat pe linie USL

Concluzie:
Chiar colegii de alianta ai lui Mircea (caci de la ineptia lui a pornit discutia) "au facut-o de oaie" cu acest contract megalomanic cu Bechtel, prin pretul contractat, prin incredintarea directa, prin proiectarea lucrarilor pe cei aprox 400 de Km etapizat, cu deschiderea de loturi "de nicaieri spre niciunde", dupa care, cand au revenit la guvernare, si-au schimbat directia nemaidorind sa fie finalizat traseul proiectat initial tot de catre ei.
Degeaba a ras Mircea de Boc (al carui fan nu sunt) ca inaugureaza cioturi de autostrada ce duc "de nicaieri spre niciunde", caci pozitia si lungimea lotului Gilau - Campia Turizii nu a fost stabilita de Emilica, ci tocmai de colegi mai vechi de-ai lui Badea.


A1. Autostrada A1 are o istorie tot zbuciumata, insa din alte puncte de vedere:
- pe la inceputul anilor 2000, guvernarea PSD ignora importanta acestui traseu pentru care UE (prin comisia specializata) insista, preferand in schimb o autostrada (A3) finantata de la bugetul de stat
- de prin 2006 treburile incep sa se miste in favoarea A1, tot la insistenta UE, cand sunt incepute demersuri pentru construirea loturilor Arad - Giarmata si Deva - Orastie, lucrari pentru care se primeste asistenta de la UE din fonduri de pre-aderare si BEI. Totusi, prin anul 2010 tronsonul Arad - Giarmata este promovat la finantare din POS-T, Axa 1, insa n-am idee de ce Deva - Orastie n-a fost promovat, ci a ramas finantat din fonduri ISPA
- de prin 2009 - 2010 se porneste "tavalugul", cand sub conducerea lui Boagiu sunt lansate licitatii si executii pentru mai multe tronsoane cuprinse intre Nadlac si Sibiu, mai putin portiunea Dumbrava - Soimus care se estima ca va fi mai scumpa din cauza reliefului si care nu se mai incadra pe ciclul de finantare 2007 - 2013.
Din motivele explicate in mesajul de mai sus, tronsoanele sunt impartite in loturi mici, care luate separat duc "de nicaieri spre niciunde", insa impreuna formeaza un intreg.
Toate loturile licitate in 2010 au avut termen de proiectare 6 luni si termen de executie a lucrarilor 2 ani !!

- in 2012 - 2013, finalmente, sunt licitate proiectarea si lucrarile de constructie de pe portiunea Dumbrava - Soimus (loturile II, III si IV din tronsonul Lugoj - Deva), insa din cauza unor greseli sau manevre, apare din nou o suita de contestatii care dureaza mai multe luni. Chiar si pe lotul IV, semnat cu UMB, inca este pe rol o contestatie depusa de Strabag, dupa semnare
- in aer ramane tronsonul Sibiu - Pitesti, estimat la un cost destul de mare din cauza reliefului, pe care niciun minister nu se grabeste sa-l lanseze in executie, in mare parte datorita controversei "Care strapungere a Carpatilor sa fie prima?! Valea Oltului sau Valea Prahovei?!"


Q1: De ce aceste loturi lansate in 2010, aproape de finalizare astazi (cu exceptiile Nadlac - Arad si Izvin - Sanovita), duc "de nicaieri spre niciunde" ?!
Raspunsuri:
a. Din punctul de vedere al impartirii pe loturi, am explicat deja
b. Din punctul de vedere al nefinalizarii simultane a doua loturi vecine:
b1. constructori diferiti = resurse si forta de executie diferita, management diferit, probleme diferite, chiar studii de fezabilitate cu erori
b2. interes scazut al actualei guvernari pentru A1 (de ce sa continuam noi ce au inceput altii?!), deci supervizare mai neglijenta si lipsa de presiune comparativ cu primii doi ani din proiecte (din 2010 pana in 2012), sub conducerea PDL
b3. Pe Izvin - Sanovita, ambitia competitorilor care au pierdut licitatiile de a taragana semnarea contractelor prin suita de contestatii + incapacitatea CNADNR si CNSC de a finaliza contestatiile rapid + greseala lui Ponta de a renunta la termenul de solutionare de 20 de zile impus de Boagiu
b4. Pe Nadlac - Pecica, greseala lui Boagiu de a semna cu Romstrade si supervizare neglijenta atat sub guvernare PDL cat si sub USL
b5. Pe Pecica - Arad, ghinion: faliment Alpine + lipsa de presiune in ultimul an si jumatate, deoarece lucrarile trebuiau finalizate inca din Decembrie 2012, dupa cum au evoluat in primii 2 ani
c. Din punctul de vedere al traseului, departe de oras: pentru timisoreni si lugojeni, aportul decisiv in aceasta privinta l-a avut comisia din CJT condusa de catre nea' Ostaficiuc. Deci lui sa-i multumim.

Q2: De ce a fost depasit termenul de 2 ani la toate loturile?!?!
R: Poate stie Mircea sa raspunda, caci de 1 an si jumatate la minister sunt colegii sai de alianta, iar in toata aceasta perioada avantul a incetinit intr-atat incat ne bucuram ca inca se mai lucreaza.
Presuspendarea rambursarilor din cauza lui Romstrade nu are legatura cu avantul in scadere, ci cu neinceperea altor loturi.


Ax. Autostrazile A2 si A4...
* nu fac obiectul analizei


Am tinut "sa pierd" doua ore si jumatate in redactarea acestui mesaj pentru a intelege mai bine (chiar si eu, dupa ce am adunat si sintetizat toate aceste informatii) de ce nu avem inca o autostrada "cap-coada" finalizata. Si de ce consider eu afirmatia lui Badea o ineptie.
6

#2334 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 06 septembrie 2013 - 10:42

Parerea mea (nu a lui Badea :) ) e ca impartirea in mici loturi de cativa kilometri, realizati de firme diferite, e o greseala. De ce? Pai cam astea ar fi motivele:

-utilaje cu performate diferite
-muncitori cu calificare si experienta diferita
-materiale din surse diferite si de calitati diferite (chiar daca pe acte sunt prevazute standarde clare)
-viteza de executie diferita, astfel se termina tronsoane fara nicio importanta (luate separat), dar treneaza realizare altora, poate mai importante
-divizarea raspunderii: nimeni nu raspunde pentru termenul final, sau pentru calitatea intregului. Fiecare va spune ca :"eu mi-am facut treaba, ceilalti intarzie si nu au facut treaba de calitate"
-costuri mai mari: se putea obtine un pret mai mic pentru intreaga lucrare (una e cand negociezi o lucrare de miliarde de euro si alta cand discuti de sume de zeci de milioane)
-pe loturi mici, pot castiga firme mai mici, cu utilaje foarte putine si neperformante (cum se si observa in multe poze postate pe forum, unde se vad doua-trei excavatoare si trei basculante)

Cam asta e parerea mea si eu zic ca nu inseamna ca daca si altii au adoptat metoda asta prin Europa, asta e cea mai buna. As prefera ca o firma serioasa, mare sa preia constructia de la a la z chiar daca o face pe tronsoane, dar sa poarte intreaga raspundere pentru costuri, calitate si respectarea termenului de executie.
In conditile actuale e exasperant sa auzi ca dupa ce a inceput constructia unui tronson pe care tu il consideri important, patronul firmei a cheltuit banii pe avioane (la propriu si e doar un exemplu) si din nou lucrarea se amana pana la urmatoarea contestatie, acuzatie, sau mai stiu eu ce alta manarie. Trebuie sa fim constienti ca aici suntem in Romania si nimic ce functioneaza in lumea mare, aici nu va functiona la fel. :censored:

:respekt: pentru analiza :up_arow: prezentata. :beer2:
2

#2335 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 septembrie 2013 - 10:38

Am dat like-uri la ambele ultimele postari deoarece sunt deacord cu amandoua desi aparent ele par a fi contradictorii.


Si eu sunt de parere ca deocamdata segmentele de AS pe care le avem "duc de nicaieri spre niciunde" si care in mod cert vor avea intr-o buna zi (cand oare!) continuitate...iar analiza asupra cauzei acestei situatii este una absolut corecta...si daca as putea, i-as "condamna" pe fiecare politician implicat in constructia de autostrazi sa stea cu aceasta analiza in fata ochilor timp de o saptamana, cu ea si doar cu ea, s-o citeasca si s-o reciteasca intruna si cu voce tare...pana o vor sti pe de rost ca pe Tatal nostru...Poate astfel le-ar veni mintea la cap...


Sambata trecuta am fost pana la Arad. M-am dus pe DN si m-am intors pe AS...

DN-ul a fost neaglomerat si am ajuns repede. Legatura cu Aeroportul Arad, venind dinspre Timisoara, este una mai mult decat perfecta.

La intoarcere am venit pe AS, prima data de cand s-a dat in folosinta. Nu pot sa zic ca am fost marcat de ce-am vazut. Dealurile de pe traseu au fost prea putin taiate (in adancime) iar vaile au fost prea putin umplute, cu alte cuvinte relieful de pe traseu n-a prea fost adus la orizontala ci doar indulcit putin...

A doua chestiune, dupa ce am coborat la Giarmata am mai facut 17 km pana acasa in Freidorf, prin Giarmata cu bariera CF, prin Dumbravita cu 1 1/2 benzi pe sens plus Calea Lipovei, etc.,... Pai 17 + 32 de AS = 49, adica cat am si pe DN, iar durata aceeasi in ambele situatii, poate un pic mai mare pe AS...
2

#2336 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 18 septembrie 2013 - 11:28

Poze noi realizate de catre colegii de la Opinia Timisoarei. :coolspeak:
1

#2337 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 septembrie 2013 - 18:57

Poze foarte faine ale acestui tronson: link
0

#2338 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 01 octombrie 2013 - 08:25

Citeaza

etapele construtiei Podului de la Simeria (Uroi) de pe noul tronson de Autostrada A1 Deva-Orastie

August 2011

Imagine postata

Imagine postata

Octombrie 2011

Imagine postata

Noiembrie 2011

Imagine postata

Aprilie 2012

Imagine postata

Iulie 2012

Imagine postata

Septembrie 2012

Imagine postata

Noiembrie 2012

Imagine postata

August 2013

Imagine postata

Imagine postata

claudiu_ne2000 - forum SSC
3

#2339 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 octombrie 2013 - 20:14

Nu-mi vine sa cred cat de aproape de Mures si-au construit inconstientii aceia casele. :crazy:
0

#2340 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10594
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 05 octombrie 2013 - 09:51

Citeaza

Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România, Narcis Ștefan Neaga, a declarat pentru presa locală din Alba că luna viitoare vor fi inauguraţi 43 km din cei 82,07 km ai autostrăzii Orăştie-Sibiu.

În urmă cu câteva zile au fost finalizate lucrările la nodul rutier de legătură cu DN1, una dintre cele mai aglomerate puncte ale circulației, de la intrare în Sebeș, ceea ce a dus deja la o descongestionare semnificativă a traficului dinspre Alba Iulia înspre Sibiu, scrie alba24.ro.

Stadiul lucrărilor la șoseaua ocolitoare a Sebeșului este de 80%. Pe tronsoanele de autostradă, din județul Alba, lucrările se prezintă astfel: Orăștie-Sibiu (Lot 1) Orăștie – Vințu de Jos km 0+000 – 24+110 – 87,31%, iar pe Lotul 2 Vințu de Jos – Cut/Cunța km 24+110 – 43+855 – 80,00%.

De asemenea, potrivit CNADNR, a fost găsită o soluție pentru problemele de alunecare de teren din zona Apoldu de Jos, care au încetinit lucrările: „Au fost avizate în Consiliul Tehnico-Economic al CNADNR SA soluțiile tehnice pentru ariile cu instabilitate ridicată a versanților, înainte și după viaductul de la Aciliu, în zonele cuprinse între km 57+460 și 60+920, km 61+240 și 62+180 și 63+520 și 63+770”, a precizat Narcis Ștefan

Unul dintre cele mai aşteptate tronsoane de autostradă este cel de la Sibiu la Orăştie, mai ales pentru faptul că va scuti şoferii de traficul insuportabil din localitatea Sebeş (jud. Alba).
...

Capital
0

Arata acest topic


  • (148 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi