STP Timișoara Forum: A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (148 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km

#201 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 06 august 2010 - 08:54

Un articol interesant care merita lecturat. :04:

Ibericii şi italienii turează motoarele pe Autostrada Vestului

Peste 20 de spanioli şi italieni lucrează în barăcile amenajate în apropiere de localitatea Şagu. Reprezentanţii companiei de construcţii FCC au accelerat lucrările pe viitoarea autostrada dintre Arad şi Timişoara.

O mână de constructori străini are misiunea să termine în timp util Autostrada Vestului, cel mai important proiect de infrastructură din vestul ţării. Aceştia îşi au sediul central în nişte capsule care, de afară, par a fi simple barăci ce îi adăpostesc pe constructorii arşi de soare. Înăuntru însă sunt birourile consorţiului de firme FCC Construction Astaldi. O astfel de „locuinţă” costă peste 10.000 de euro. Încăperile sunt moderne (există secretariat, arhivă, contabilitate sau birou de şedinţe) cu aer condiţionat şi istalaţii IT de ultimă oră.

Imagine postata

Este locul de unde vin indicaţiile echipei de specialişti. Acolo se află şefii de producţie, angajaţii de la planificare, logistică, birou tehnic, topografi, maeştri, contabili, magazioneri şi asistenţi de producţie. Cu toţii sunt spanioli şi italieni.

„România e specială”

Unul dintre manageri este spaniolul Rogelio Sabate, care a venit în România în urmă cu doi ani. A lucrat şi la DN 6, între Timişoara şi Lugoj, şi vorbeşte deja binişor română.

Imagine postata

„România este specială. Se spune că muncitorilor de aici nu le place munca şi cam fură. Nu este chiar aşa. Din păcate, tot timpul se vede doar partea goală a paharului. (BINGO!) Dar pentru că salariile sunt de regulă proaste, au şi ei tendinţa să lucreze mai puţin. Eu am lucrat cu români şi în Spania şi pot să spun că sunt foarte buni, dar trebuie căutaţi şi găsiţi”, a declarat Rogelio Sabate, managerul de construcţii de la Autostrada Vestului. Înainte a lucrat la construirea unor drumuri la Barcelona şi într-un port din capitala Cataluniei.

Autostradă modernă

Străinii care lucrează pe şantier susţin că autostrada Arad-Timişoara va fi unul dintre cele mai moderne drumuri din România. „Am vrut să vin să fac treabă aici. Sunt aici din martie, dar acum pot să spun că deja lucrăm la capacitate maximă la autostradă. Va ieşi ceva foarte frumos”, a spus italianul Pedro Munoz, unul din maiştrii de pe şantier.

Imagine postata

Autostrada va avea o lungime de 32,5 km, 11 poduri şi 14 pasaje. La kilometrul 17 va exista o zonă de cinci hectare unde se va amenaja singura benzinărie de pe autostradă. „Asta este de abia ultima problemă. Mai întâi trebuie să terminăm lucrările la autostradă”, a explicat Rogelio Sabate.

Arheologii stopează înaintarea pe autostradă

Constructorii au accelerat lucrările de abia în ultimul timp după ce la început au avut probleme cu exproprierile, lucările arheologice, cât şi din cauza ploilor.

În judeţul Arad, în apropiere de Şagu, s-a turnat deja primul strat de asfalt, iar în Timiş acest lucru se va întâmpla săptămâna viitoare.

Siturile arheologice reprezintă şi acum o problemă. Descărcarea trebuie însă făcută conform legii.


Imagine postata

„Momentan, sunt deschise şapte situri arheologice. Nu ştiu când se vor elibera. Cert este că ne stopează mult. În Spania nu există asemenea probleme”, a mai declarat Rogelio Sabato.

Imagine postata

Sursa: Adevarul
0

#202 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 06 august 2010 - 08:59

300 de camioane pe Arad-Timişoara

ARAD - Potrivit reprezentanţilor consorţiului care realizează lucrările la autostradaArad - Timişoara, FCC PORR- Astaldi, pe şantierul de aici, în mai multe puncte de lucru lucrează aproximativ o mie de persoane, şoferi, muncitori şi ingineri.

Pe teren se află 300 de camioane şi 150 de utilaje, iar organizările de şantier se întind şi ele pe suprafeţe impresionante.

La acest moment, situaţia pe teren, potrivit datelor furnizate de executant, arată cam aşa: sunt gata 40% dintre poduri (11, dintre care două peste căi ferate), 55% din pasaje (14), 90% din podeţe, 65% din pământul vegetal a fost arat (700.000 de metru cubi), iar 40% dintre săpăturile de pe şantier au fost şi ele realizate.

La fundaţie, evoluţia lasă însă de dorit, aceasta fiind realizată în proporţie de 15%. pe total, aşa cum v-am informat şi ieri a fost turnat ceva peste un kilometru de asfalt şi vreo doi de bitum.

Sursa: AradON
0

#203 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 august 2010 - 18:09

1 km de asfalt la 10 zile pe Autostrada Vestului

Duminica, 08 08 2010

Cei 52 de kilometri dintre Arad si Timisoara par o distanta uriasa daca vorbim de Austostrada Vestului, asa cum este numita artera rutiera care va uni cele doua orase. Constructorii s-au confruntat cu tot felul de probleme, de la dificultatile legate de expropieri la lucrarile arheologice, peste toate venind ca un capac ploile care au inundat santierul in mai multe locuri.

Acum, insa, lucrurile par sa-si fi intrat in normal si ritmul tinde sa devina alert.

„Dorim sa punem un kilometru de asfalt la zece zile” a declarat dl Rogelio Sabate, managerul spaniol al proiectului autostrazii Arad-Timisoara, cel care se afla la a doua lucrare in Banat, dupa portiunea Timisoara-Lugoj de pe DN6.

Chiar un kilometru este lungimea portiunii pe care exista deja asfalt, evolutia lucrarilor lasand de dorit in ceea ce priveste fundatia, realizata in proportie de numai 15%.

Cei de la FCC PORR- Astaldi, consortiul care realizeaza lucrarile, se lauda totusi cu cele 11 poduri terminate, dintre care doua peste cai ferate (40% din total), 14 pasaje (55%), 700 de mii mc de pamant vegetal arat (65%), in timp ce 40% dintre sapaturile de pe santier au fost si ele realizate.

In mai multe puncte de lucru lucreaza aproximativ o mie de persoane, soferi, muncitori si ingineri, spun cei de la Astaldi, pe teren aflandu-se 300 de camioane si 150 de utilaje.

Autostrada Arad-Timisoara va avea o lungime de 32,5 km, predarea la cheie urmand a fi facuta anul viitor.

Sursa: Agenda
0

#204 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 10 august 2010 - 11:16

Imagini 08 august 2010 de pe Autostrada Arad - Timisoara din zona Sag:

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata



Autorul pozelor: iuli - forum SSC :clap2:
0

#205 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 13 august 2010 - 10:52

Voi merge duminica pe drumurile tehnice din zona nodului de la Giarmata, durata traseului fiind de aprox 2h, cu auto.
Este cineva interesat sa mearga cu mine?
Poate Chagall?
0

#206 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 13 august 2010 - 12:21

Sunt interesat, vorbim pe PM. :whistle:
0

#207 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 14 august 2010 - 01:12

Ok
0

#208 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 16 august 2010 - 18:21

Dupa cum am spus, am efectuat o vizita in zona santierului A1 de la Giarmata (din pacate fara colegul Chagall, care nu a putut participa in acest weekend) insa nu am facut nicio poza pentru ca nu am sesizat vreo evolutie vizibila a stadiului lucrarilor intre km 41 si km 44 cu exceptia pasajului A1 peste DJ 691, unde intr-adevar se lucreaza la turnarea fundatiei pilonilor de sustinere.
Poate, daca m-as fi deplasat pe drumurile tehnice spre km 37 - 38 (la fel ca si acum o luna) as fi vazut evolutii importante in constructia pasajelor din respectiva zona.
Dar ramane pe data viitoare.

Observatiile despre centura le postez pe thread-ul corespunzator.
0

#209 Useril este offline   madad 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 17 august 10

Postat 18 august 2010 - 03:27

cand exact va fi gata?
0

#210 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 18 august 2010 - 08:02

Vezi postareamadad, la 18 august 2010 - 03:27, a spus:

cand exact va fi gata?

Daca lucrarile vor decurge in continuare in ritmul actual, sunt sanse mari ca intreaga portiune sa fie finalizata pana la sfarsitul anului viitor.
0

#211 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 18 august 2010 - 10:25

La cum am vazut eu ca s-a evoluat in lunile Iunie + Iulie si daca ritmul acesta ar fi mentinut, vorba ta, as zice ca se va finaliza (doar tronsonul Arad - Giarmata, fara centura Aradului) chiar in prima jumatate a anului viitor.
0

#212 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 22 august 2010 - 14:32

S-a turnat asfalt la km 40, aproape de nodul cu DJ 691.
Din pacate, nu am imagini. Inca.

Altfel, se lucreaza inclusiv duminica !!!
0

#213 Useril este offline   madad 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 17 august 10

Postat 23 august 2010 - 14:05

Vezi postareaMHN, la 22 august 2010 - 14:32, a spus:

S-a turnat asfalt la km 40, aproape de nodul cu DJ 691.
Din pacate, nu am imagini. Inca.

Altfel, se lucreaza inclusiv duminica !!!


Tare, deci totusi baietii ca buretii lucreaza :coolspeak:
0

#214 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 23 august 2010 - 14:46

Nu stiu ce zic altii, dar mie-mi par seriosi astia de la FCC. Drumul Lugoj-TM este primul exemplu iar bucata aceasta de autostrada este al doilea.
0

#215 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 23 august 2010 - 15:15

Mai exact FCC + Astaldi. Si daca ne uitam la realizarile celor de la Astaldi, de exemplu pe tronsonul Arad - Oradea... acolo e cam nasoala treaba. :coolspeak:
0

#216 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 23 august 2010 - 18:03

De aceea m-am referit doar la FCC :coolspeak:
Pe Lugoj - TM, din cate stiu, ei au fost GPM (antreprenori generali), fara terti. Iar cu Astaldi sunt parteneri doar pentru acest segment din A1.
0

#217 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30166
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 august 2010 - 20:31

Se laudau la TV ca in 2011 e gata si se apuca de Timisoara-Sibiu. :coolspeak:
0

#218 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2281
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 23 august 2010 - 23:06

Sa se apuce de Arad-Nadlac. Macar ai legatura cu occidentul. Clar, si la Sibiu e frumos sa ajungi civilizat, insa nu e chiar prioritar.
0

#219 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6118
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 23 august 2010 - 23:15

De laudat ca incep toate tronsoanele dintre Sibiu si TM, o face doar Berceanu.
Iar legat de prioritizare, cred ca cea mai utila portiune dupa valorile de trafic este cea dintre Sibiu si Deva, de fapt intre cele doua orase sunt doua segmente.
Iar cea mai putin utila in acest moment este Lugoj - TM.
0

#220 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 24 august 2010 - 11:58

Timisoara - Lugoj n-are nici o valoare fara Lugoj - Deva.
Dar in schimb intregul tronson Arad - Timisoara - Lugoj - Deva dupa parerea mea ar fi mult mai prioritar decat Deva - Sibiu.
0

Arata acest topic


  • (148 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi