A1 Autostrada Bucuresti - Pitesti - Sibiu - Deva - Timisoara - Arad - Nadlac 581km
#1521
Postat 23 aprilie 2012 - 09:39
Sa vedem daca se va da drumul (macar pe vreo portiune) la circulatie anul acesta.
#1523
Postat 24 aprilie 2012 - 11:26


Remarcaţi Vărşăndul... :bash:

Grinzile sunt gata, s-a strâns macaraua:


nenea_hartia - forum.peundemerg.ro
#1526
Postat 24 aprilie 2012 - 15:54
#1527
Postat 24 aprilie 2012 - 16:55

#1528
Postat 25 aprilie 2012 - 16:59
29 noiembrie / 27 martie / 20 aprilie


















radutm - forum SSC
#1529
Postat 25 aprilie 2012 - 16:59
Evolutia lucrarilor la tronsonul I din autostrada Timisoara - Lugoj
29 noiembrie / 27 martie / 20 aprilie


















radutm - forum SSC
#1530
Postat 25 aprilie 2012 - 17:00
Evolutia lucrarilor la tronsonul I din autostrada Timisoara - Lugoj
29 noiembrie / 27 martie / 20 aprilie


















radutm - forum SSC
#1531
Postat 25 aprilie 2012 - 17:00
Evolutia lucrarilor la tronsonul I din autostrada Timisoara - Lugoj
29 noiembrie / 27 martie / 20 aprilie



radutm - forum SSC
#1532
Postat 25 aprilie 2012 - 17:07

Din aceasta vara am putea circula pe primul tronson al autostrazii Timisoara Lugoj
25 aprilie 2012
Chiar dacă oficial termenul de finalizare a lucrărilor la primul tronson al autostrăzii Timişoara – Lugoj este primăvara anului viitor, şoferii ar putea circula pe noua şosea încă din luna august a acestui an. Compania care se ocupă de lucrări a finalizat aproape în totalitate lucrările importante, de artă, poduri şi podeţe, iar realizarea suprafeţei de rulare s-ar putea încheia mult mai repede.
„Lucrările la primul lot al autostrăzii Timişoara – Lugoj erau finalizate în proporţie de 26%”, a declarat, miercuri, Victor Dee, inginer în cadrul companiei Louis Berger, cea care asigură consultanţa lucrărilor la acest tronson din coridorul rutier pan-european IV. Chiar dacă termenul de finalizare era luna aprilie a anului viitor, constructorul român, societatea UMB trage tare la lucrări şi apreciază că acestea ar putea fi finalizate chiar înainte de finalul acestui an. Aceasta este declaraţia oficială prezentată de şeful de şantier din partea constructorului. Neoficial, lucrările ar putea fi terminate chiar în cursul lunii iulie. Iniţial s-a vorbit de luna septembrie, dar după cum decurge investiţia, nu este exclus ca în august să putem deja să circulăm pe noua autostradă.
Acest tronson porneşte de la nodul de legătură existent la Giarmata, acolo unde se termină autostrada care vine de la Arad. De aici autostrada merge spre Remetea Mare, la ieşirea din localitate fiind deja în curs de execuţie un alt nod rutier, care va face descărcarea către DN6 Timişoara – Lugoj. Lungimea totală a tronsonului este de 9,5 kilometri, iar construcţia a necesitat realizarea a 10 pasaje şi podeţe. „Vestea bună este că cea mai mare parte a lucrărilor la aceste traversări au fost deja finalizate”, am aflat de la Şerban Şerbu, şef de şantier la autostradă. Cea mai importantă parte a investiţiei s-a referit exact la aceste poduri şi podeţe. Odată acestea finalizate constructorii pot trece la finalizarea terasamentului şi la aşternerea celor trei straturi de asfalt special. „Important erau de realizat lucrările de artă, la poduri şi podeţe, aici durează mai mult până se uscă betonul. La punerea terasamentului şi la aşternerea asfaltului merge mult mai uşor. Dacă ai utilaje merge totul strună!”, am aflat de la unul dintre inginerii UMB.
Pe lângă autostradă pe marginea tronsonului vor trebui instalate garduri de protecţie, dar vor fi realizate şi două spaţii de odihnă, cu toalete şi benzinării. De asemenea, în zona localităţii Giarmata, pe lângă care trece autostrada, vor fi instalate panouri speciale fonoabsorbante.
Au preferat proprii angajaţi şi nu forţa de muncă locală

Strategia celor de la UMB a fost foarte clară: societatea preferă să lucreze cu oamenii proprii, fără subcontractanţi sau forţă de muncă locală. „Noi preferăm să lucrăm cu oamenii noştri. Sunt deja pregătiţi, îi cunoaştem, avem încredere deplină în ei. Gândiţi-vă că noi am adus aici oamenii de la firmă, nu sunt din zonă, plătim cazare pentru aceştia. Astfel, este mult mai rentabil să terminăm mai repede lucrările şi nu mai plătim cazare şi masă pentru ei”, ne-a mai declarat Şerban Şerbu. Important este că muncitorii sunt bine plătiţi, nu au în gând să caute cumpărători pentru betonul „uitat” a fi turnat pe şantier sau să caute persoane interesate de combustibilul din utilaje. Iar aceasta se vede în modul rapid în care decurg lucrările. „În acest moment avem 540 de oameni pe şantier. De câteva zile a mai venit o echipă de 34 de muncitori care lucrează la turnarea asfaltului”, am mai aflat de la Şerbu. Ca o curiozitate, pe şantier lucrează chiar şi o întreagă familie. „Avem aici un inginer tânăr, e venit de curând şi deja a dovedit că e un specialist de calitate. La podul următor lucrează fratele său şi tot acolo este o ingineră, soţia unuia dintre cei doi”, am mai aflat de la unul dintre şefii de şantier.
Valoarea totală a lucrărilor la tronsonul 1 al Autostrăzii Timişoara – Lugoj este de peste 210 milioane de lei, din care 178,8 milioane reprezintă contribuţia Uniunii Europene, iar 31,5 milioane cea a Guvernului României. Importanţa acestui tronson este extrem de importantă, aceasta deoarece preia traficul dinspre Arad şi oferă acces spre DN 6 Timişoara – Lugoj, eliminând aproape în totalitate traficul greu care în prezent intră în Timişoara şi ocupă drumul judeţean Timişoara – Lipova, care oferă accesul camioanelor la centura de ocolire a Timişoarei.
Sursa: TiON
#1537
Postat 26 aprilie 2012 - 07:10
Altfel, din aceasta imagine se intelege ca deja s-a turnat al doilea strat:
Citeaza

#1538
Postat 26 aprilie 2012 - 10:45
- km 0+000 al drumului de legătură, la intrarea în Nădlac; sus, unde se văd stâlpii, se va construi un sens giratoriu pe DN7:

- acest drumeag existent va fi modernizat:

- km 1+430 al drumului de legătură; şi aici se va construi un giratoriu, dar MonteAdriano nu au început încă să lucreze. Pe câmp se văd doar ţăruşii topo:


- km 4+400, tot pe sectorul MonteAdriano:


- organizarea de şantier Romstrade de lângă Peregu Mare:

- se forează coloane la pasajul pe DC103 peste autostradă, km 11+330:


nenea_hartia - forum.peundemerg.ro