STP Timișoara Forum: Masini pe alese - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (60 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Masini pe alese

#381 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 martie 2010 - 20:10

De fapt se cunoaste destul de putin despre abilitatile off road ale Duster (care s-ar putea sa fie slabute, dar s-ar putea sa le depaseasca pe ale unor SUV-uri cu pretentii). Desi foarte putini au avut ocazia sa-l testeze pana acum, deja avem carcotasi care cred ca doar de la 40.000 € in sus sunt SUV-uri, restul sunt crossovere. Majoritatea spun ca partea de tractiune 4x4 a fost preluata de la Nissan, deci s-ar putea sa avem surprize placute.

Daca tot ne luam dupa Wikipedia, recomand citirea definitiei pentru SUV Crossover.

"Un SUV crossover este un automobil cu design de SUV dar care este mai apropiat de maşinile de stradă. Multe crossovere sunt mai degrabă break-uri cu suspensie mai înaltă, tracţiue 4x4 şi scut-uri pentru a oferi posibiltăţi de deplasare pe teren accidentat."

Sa nu-mi spuneti ca definitia de acolo e editata de cei de la Dacia. :coolspeak:

Pentru comparatie:

Imagine atasata: 800px_2008_Volvo_XC70_front.jpg Crossover vs. SUV Imagine atasata: dacia_duster_4x4.jpg

Ca sa inchei aceasta discutie, care poate continua la nesfarsit, eu zic sa nu ne cramponam de o simpla denumire. Fiecare poate sa-i spuna cum vrea: "SUV compact", "Crossover SUV", "SUV", dar e clar ca varianta 4x4 nu e doar un "Logan cocotat pe picioroange". (Logan nu a beneficiat niciodata de tractiune integrala, nici de ESP si nici de motoare diesel de 110 CP)
0

#382 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 03 martie 2010 - 20:20

Deci cel mai bun sistem este quattro-4motion(audi-vw), iar dupa aceea x-drive--4 matic(bmw, mercedes)
0

#383 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 03 martie 2010 - 20:22

Ca si o paranteza, azi am avut ocazia sa vedem primul Duster in Timisoara, in fata la Banca Nationala. :coolspeak:
0

#384 Useril este offline   A13 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25 aprilie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 martie 2010 - 21:48

Duster poate fi denumit SUV daca cei de la Dacia doresc acest lucru, in aceeasi masura in care si eu imi pot denumi baia SPA.
Problema nu era una de nomenclatura sau de incadrare a autovehiculului in vre-o clasa, ci daca acesta are cele necesare pentru a fi denumit chiar si tangential SUV. Iar raspunsul este, dincolo de preferintele sau parerile personale ale fiecaruia dintre noi, categoric NU.

Momentul in care Duster se descalifica fata de tagma SUV-urilor este acela in care incepe analiza sa tehnica, si ca totul sa fie clar si independent de definitiile date de oricine pe wikipedia, dezideratul major pe care Duster nu il indeplineste pentru a fi numit SUV este insasi platforma tehnica pe care acesta a fost conceput, in speta B0, dedicata autovehiculului cunoscut sub numele de Logan.

Nu consider ca cele spuse mai sus sunt pareri personale, cu atat mai mult cu cat nu imi amintesc sa fiu unul dintre cei direct implicati in crearea "primului SUV romanesc".

Hai bafta!
0

#385 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 martie 2010 - 21:58

Urmareste filmuletul asta si mai discutam despre platforme comune:


0

#386 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 04 martie 2010 - 22:03

Fain videoclipul <_< . Arata chiar bine Duster.
0

#387 Useril este offline   A13 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25 aprilie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 martie 2010 - 22:08

Asa, si?

Cred ca nu s-a inteles.

Din pacate se vede ca nu sunt pe un forum auto. Dar nu e nicio problema, preocuparea principala a acestui forum fiind cu totul alta, binecunoscuta de toti cei care posteaza aici.

P.S. Iar platforma este comuna atat pentru Logan, cat si pentru Logan phase II, MCV, VAN, Sandero, Duster (am uitat pe cineva?). Lucrul acesta este incontestabil. Atat presa cat si oficialii Dacia, francezi sau romani, nu au ascuns catusi de putin faptul ca platforma B0 este utilizata pentru toata gama Dacia.

Aceasta postare a fost editata de A13: 04 martie 2010 - 22:15

0

#388 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 martie 2010 - 22:17

Fisa tehnica: Fisier atasat  dst.pdf (42.14K)
Number of downloads: 280
Ce intelegi prin "platforma Logan"? Esti sigur ca este aceasi platforma? Multi spun ca nu. (in fine, o sa vedem cu ochii nostri si o sa ne lamurim)
Modelul 4x4 e diferit total de Logan. Puntea fata e diferita complect fata de Logan (brate mai mari rectangulare, alte planetare, cutie cu 6 trepte, etc), puntea spate este multibrat tip Mac-Pherson, exista o motorizare complect noua care nu apare pe Logan, etc

Vrei pe forum auto? Vino aici, expune-ti parerea si mai discutam. :)

Tare mi-a placut postul lui Victoras2001 de pe daciaclub:

"E plina tara de snobi cu stomacul lipit de foame dar cu "statutul" in fata blocului, bai caterincosilor. E plina. E plina si de cacaciosi cu "statut" procurat din banii lu' taticu' sau cu ratele platite din alocatia copilului.
Sunteti plini de "ironii fine" la adresa unor oameni care chiar se straduiesc sa faca un produs fiabil si accesibil romanilor de rand. Da, stiu. Voi nu sunteti romani de rand, voi va permiteti Mercedes-Benz G-Class, da nu va luati ca va e lene. In schimb sunteti plini de batjocura la adresa unei masini pe care n-o s-o aveti decat pe desktop."

<_<
0

#389 Useril este offline   A13 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25 aprilie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 martie 2010 - 22:47

"Directorul operational al Renault, Patrick Pelata, a declarat in septembrie 2009 ca Duster foloseste platforma tehnica a Logan (denumita tehnic si B0), care a fost usor modificata pentru a suporta tractiune 4×4, preluata de la Nissan." - am utilizat acest citat pentru a evidentia numele oficialului Dacia care a precizat ca Duster utilizeaza aceeasi platforma tehnica.

Platforma tehnica a unei masini nu are nimic in comun cu motorizarile prezente pe diferitele modele care o impart, acestea putind fi de conceptie veche sau mai noua.
Despre puntile fata/spate sau sistemul de tractiune 4x4, nu am de spus decat ca nimic nu este batut in cuie si poate fi modificat, ca in cazul de fata in care s-a utilizat, cu succes, functia copy/paste de la platforma utilizata de modelul Nissan Qashqai. Dezvoltarea unei noi platforme impune costuri enorme si ingineri cu inalta pregatire profesionala, iar la Dacia, care nu dispune de niciunul din atributele prezentate, se doreste doar castigul imediat, fara investitii in munca de cercetare, stiut fiind faptul ca Dacia este doar o companie producatoare de autovehicule low-cost.

Sunt pe acel forum de 2-3 ani.
0

#390 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 martie 2010 - 22:58

Amarata asta de platforma nu cred sa-i influenteze, in luarea deciziei, pe cumparatorii germani, francezi, etc., asa cum nu i-a influentat nici la cumpararea MCV sau Sandero. Dar e clar ca romanul e un client mult mai exigent (vezi citatul de mai sus <_< )
0

#391 Useril este offline   A13 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25 aprilie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 martie 2010 - 22:59

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 4 Mar 2010, 22:17, a spus:

Tare mi-a placut postul lui Victoras2001 de pe daciaclub:

"E plina tara de snobi cu stomacul lipit de foame dar cu "statutul" in fata blocului, bai caterincosilor. E plina. E plina si de cacaciosi cu "statut" procurat din banii lu' taticu' sau cu ratele platite din alocatia copilului.
Sunteti plini de "ironii fine" la adresa unor oameni care chiar se straduiesc sa faca un produs fiabil si accesibil romanilor de rand. Da, stiu. Voi nu sunteti romani de rand, voi va permiteti Mercedes-Benz G-Class, da nu va luati ca va e lene. In schimb sunteti plini de batjocura la adresa unei masini pe care n-o s-o aveti decat pe desktop."

<_<


Ma bucur ca ti-a placut. Mie insa nu mi-a trezit nicun interes. Sa fie din cauza ca masina pe care o conduc este din bani munciti de mine? obtinuta cu sacrificii enorme? cum numai eu si ceilalti ca mine stim?
Si ca sa fac o mica analiza pe text, acei snobi de care vorbea Victoras sunt atat de snobi incat nu ar avea niciodata o poza pe desktop cu o masina pe care o batjocoresc cand si cum apuca.
0

#392 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 martie 2010 - 23:03

Citatul l-am pus deoarece mi-a placut, nu pentru a pune la indoiala fondurile sau sacrificiile facute de cineva de pe forumul nostru la cumpararea unei masini. <_<
Cel putin pe mine, Dacia m-a convins. Conduc de patru ani un Logan care nu m-a dezamagit pana acum, absolut deloc. Singura piesa schimbata (in afara de consumabile) a fost o bujie. :)
Nu as cumpara niciodata un SUV (nici de la dacia , nici de la alt fabricant). Pur si simplu ar fi inutil pentru mine.
0

#393 Useril este offline   A13 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25 aprilie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 martie 2010 - 23:04

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 4 Mar 2010, 22:58, a spus:

Amarata asta de platforma nu cred sa-i influenteze, in luarea deciziei, pe cumparatorii germani, francezi, etc., asa cum nu i-a influentat nici la cumpararea MCV sau Sandero. Dar e clar ca romanul e un client mult mai exigent (vezi citatul de mai sus <_< )


Nu era vorba de influentarea deciziei de cumparare a unei masini, ci doar de argumentarea inexistentei SUV-ului in gama Dacia.
0

#394 Useril este offline   andyN 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 06 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 07 martie 2010 - 18:00

Cred ca nu intelegi ce inseamna conceptul de SUV. SUV = Sports Utility Vehicle , adica o masina de genul 4x4 care poate fi folosita atat in conditii off-road cat si in oras. Noua Dacia duster indeplineste aceste 2 conditii pe langa altele care nu le mai enumar. Platforma folosita nu prea conteaza deoarece a fost usor imbunatatita dupa cum chiar tu ai spus pt a suporta conditiile off-road.
0

#395 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 martie 2010 - 21:37

Depinde si ce inteles se da termenului de platforma (ca si asta e interpretabil). Ce ma intereseaza daca o gramada de repere sunt identice, din moment ce altele, care confera oarece capabilitati off road sunt complect diferite de ce e pe Logan. Cu alte cuvinte: nu conteaza daca radiatorul, alternatorul. aerul conditionat, bordul, scaunele, ABS-ul, etc., sunt identice cu cele de pe Logan, cand masina arata total diferit, are alta transmisie, transmisie cu capabilitati 4x4, alta suspensie, alt tren de rulare, etc. E totusi alta masina, nu doar un Logan cu garda la sol mai inalta.
Dar, cum am mai spus, termenii sunt interpretabili si fiecare poate sa-i spuna cum vrea acestei masini. O sa vedem mai incolo ce poate si cum se vinde. :unsure:
0

#396 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 07 martie 2010 - 21:52

Daca ar fi sa aleg intre un Duster si un MCV, as alege a doua varianta. MCV-ul este cu mult peste Duster cam la toate capitolele.
0

#397 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 martie 2010 - 00:18

Nu si pentru cei care doresc sau au nevoie de tractiune integrala.
0

#398 Useril este offline   A13 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 130
  • Inregistrat: 25 aprilie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 martie 2010 - 12:42

@andyN
Cred ca tu esti cel care nu a inteles ceea ce spuneam. Citeste cu o mai mare atentie posturile anterioare. Si ca totul sa fie clar, iti spun ca un SUV trebuie sa fie neaparat 4x4 (aici imi place expresia ocolitoare utilizata de @Florin.B RATT "transmisie cu capabilitati 4x4", oare ce defineste acest tip de transmisie?), iar expresia "care poate fi folosita atat in conditii off-road cat si in oras", este total eronata. Un SUV ca sa indeplineasca calitatea de SUV se poarte descurca lamentabil in off-road, deoarece nu intra in caietul de sarcini al acestui tip de autovehicul, excelarea performantelor pe acest tip de suprafata.

Cum poti sa sustii ca nu conteaza platforma tehnica?
Conform definitiei date de about.com: "Definition: An SUV, or sport utility vehicle, is an automotive that is defined by its capabilities. It is rugged; it combines passenger-carrying with cargo-hauling capability in a two-box design with an enclosed cargo/passenger compartment, as opposed to an open cargo compartment like a pickup truck. Originally, SUVs were built on light truck platforms, with a body bolted onto a frame. Today, many SUVs are built on car platforms, with a unibody chassis and no separate frame. On this site, we use the term SUV to encompass both body-on-frame and unibody vehicles. We refine the definition by calling the unibody vehicles "crossover vehicles" or "CUVs," and the body-on-frame vehicles "body-on-frame SUVs." - se observa ca SUV-urile actuale sunt construite pe platformele tehnice ale automobilelor, iar in functie de modul in care, nu se formeaza sau se formeaza corp comun intre sasiu si caroserie, se disting doua categorii "body-on-frame SUVs" si "crossover vehicles", din care face parte si Dusterul.
In termeni largi (chiar foarte largi), Duster poate fi numit si SUV, dar cea mai corecta denumire at fi cea de CUV sau tradus VEHICUL CROSSOVER, sau si mai simplu doar CROSSOVER.

De acord cu ce a spus si @Chagall, dar am inteles (nu am verificat aceasta informatie) ca la dotari egale MCV-ul este mai scump decat Duster. Nu ar trebui sa ridice si acest mic aspect, al pretului, un semn de intrebare?

Aceasta postare a fost editata de A13: 08 martie 2010 - 12:44

0

#399 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 martie 2010 - 15:37

Vezi postareaA13, la 8 Mar 2010, 12:42, a spus:

De acord cu ce a spus si @Chagall, dar am inteles (nu am verificat aceasta informatie) ca la dotari egale MCV-ul este mai scump decat Duster. Nu ar trebui sa ridice si acest mic aspect, al pretului, un semn de intrebare?

Pentru o masina de oras clar nu merica sa-ti iei un Duster. Specialistii spun ca MCV-ul este cel mai bun Duster cu tractiune fata.
Si de fapt este chiar invers de cum a spus A13, un Duster 4x2 fara AC este mult mai scump decat MCV superechipat cu toate obtiunile suplimentare. Si daca mai punem la socoteala si faptul ca spatiul interior al unui MCV este mult mai mare fata de cel al Duster-ului....

Loganul MCV fata de Duster oferă, ţineţi-vă bine, aer condiţionat, geamuri electrice faţă, oglinzi retrovizoare în culoarea caroseriei reglabile electric şi degivrante, volan ajustabil pe înălţime, scaun şofer cu reglare pe înălţime închidere centralizată cu telecomandă, radio-CD, computer de bord, centuri de siguranţă faţă reglabile pe înălţime, proiectoare de ceaţă, banchetă rabatabilă fracţionat - echipamentele care nu sunt disponibile nici măcar opţional pe Dusterul de bază!

Avem, aşadar, o maşină identic motorizată, în care cinci oameni pot călători la fel de bine ca în Duster, cu o gardă la sol suficient de mare (16 centimetri), un portbagaj colosal – 700 de litri (SUV-ul are 475 de litri) – şi, mai presus de orice, incomparabil echipată.
0

#400 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 08 martie 2010 - 16:19

A13 Poate am inteles eu gresit...

Dupa tine Sandero are aceeasi platforma cu Logan. Pe de alta parte Logan are aceeasi platforma cu Duster. Apoi avem Sandero si Sandero Stepeway.
Deci dupa tine Stepeway este acelasi lucru cu Duster (teoretic vorbind desigur, cu modificari mai mici sau mai mari). Hai lamurestene!

Chagall Cine vrea sa-si cumpere Duster o va face indiferent ce are MCV, si invers. Si cu asta am cam spus tot.
0

Arata acest topic


  • (60 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi