Nu stiu daca ati urmarit in ultima vreme scandalul Porsche-VW. citez din
Jurnalul:
Citeaza
Negocieri dure: Fuziune cu scântei Porsche-VW
Porsche se consideră şantajat, după ce Volkswagen i-a dat ultimatum până azi pentru realizarea fuziunii, potrivit ediţiei online a The Wall Street Journal.
29/06/2009
Potrivit publicaţiei germane Der Spiegel, planul prevede ca Volkswagen să preia 49% din afacerea de maşini sport a Porsche, pentru 3-4 miliarde de euro. Grupul Porsche a acuzat Volkswagen şi landul Saxonia Inferioară, acţionarul-cheie al VW, de şantaj, după ce grupul auto i-a fixat un ultimatum până luni, 29 iunie, ca să accepte fuziunea.
"Nu vom accepta şantajul. Ultimatumurile nu-şi au locul în secolul al XXI-lea", se arată într-un comunicat semnat de Wolfgang Porsche.
Porsche este acţionarul majoritar al Volkswagen, la care deţine 51% din acţiuni, participaţie la care a ajuns îndatorându-se masiv, cu 9 miliarde de euro. Miza operaţiunii era atingerea unei participaţii de 75% din capitalul Volkswagen, ce ar fi permis Porsche să obţină acces la lichidităţile importante ale VW.
După debutul crizei financiare, Porsche nu a mai reuşit să-şi majoreze participaţia pentru a obţine controlul VW şi, în lipsă de alternative, a fost nevoit chiar să recurgă, la finalul lunii mai, la un împrumut de 700 milioane de euro de la Volkswagen.
Acum VW a ameninţat că ar putea să ceară ca Porsche să ramburseze în septembrie creditul de 700 milioane de euro pe care i l-a acordat în luna mai, dacă Porsche respinge oferta. Compania care ar rezulta în urma fuziunii ar fi deţinută în proporţie de 40% de familiile Porsche şi Piech, 20% din capital va aparţine landului Saxonia Inferioară, Qatarul va deţine 15%, iar un alt fond suveran - 5%.
Astazi Porsche a respins oferta. Conform analistilor, fuziunea e totusi foarte probabila, miza la ora actuala fiind doar care inghite pe care. Situatia e oarecum bizara, deoarece ambele clanuri (Porsche si Piech) sunt descendentii directi a lui Ferdinand Porsche. Practic e o lupta intre veri de gradul I. Piech e sef la VW si coproprietar la Porsche, firma care la randul ei detine 51% din VW. Cheia insa aici e landul Saxonia inferioara care - desi nu e actionar majoritar - printr-o lege speciala are drept de veto la VW. Ei ar fi de acord cu oricare fel de fuziune, conditia fiind sa nu-si piarda acest drept. Insa asta bineinteles nu-i place familiei Porsche. Piech in schimb e bun prieten cu prim-ministrul Saxoniei inferioare si le cam scuipa in ciorba.
Rezultatul ar fi totusi unul interesant. Pe langa Bugatti, Lamborghini, Bentley, Phaeton si Audi ar mai include si Porsche, deci in mod clar ar domina piata masinilor de lux in Europa (poate chiar si pe plan mondial).
Totusi, produsul cel mai exclusiv al VW ramane Bugatti Veyron EB 16.4. Motor de 8l, 16 cilindri, 1001 cp, vmax 407km/h. Accelereaza 0-100 in 2,5 sec, 0-400 in 50 sec. Consum mediu/max 40,1/78 l. Costa ceva peste 2 milioane EUR (varianta "pentru saraci" porneste de la 1,2 mil., insa n-a comandat-o nimeni pana acum). Editia este limitata la 300 buc., din care aprox 200 s-au vandut. Pentru urmatorul model, Grand Sport, tinta este un vmax de 430 km/h. Si masina va fi...decapotabila.

La 430 km/h?
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 30 iunie 2009 - 14:52