Masini pe alese
#1024
Postat 10 septembrie 2018 - 21:37

Ce costum si ce casca avea pilotul, de zici ca urma sa ruleze cu 400 km/h... Oprirea ar fi fost o reala problema, cu discuri de frana facute din piese Lego.

#1025
Postat 19 octombrie 2018 - 15:36
Citeaza
Evenimentul va avea loc sâmbătă, în 20 octombrie, în Piața Libertății, între orele 10-13. Retroparada Toamnei, organizată de Filiala Timiș a Retromobil Club România, va aduce în zona centrală a urbei de pe Bega peste 50 de vehicule mai vechi de 30 de ani: autoturisme, motociclete, microbuze, camioane.
#1027
Postat 22 martie 2019 - 11:35
Dacă are cineva întrebări despre subiect, răspund cu drag !
#1028
Postat 22 martie 2019 - 14:56
Ce marca e?
Autonomia in functie de drum (autostrada si munte), nu din specificatiile din fabrica, ci de-adreptul cat te-o tinut la 'un plin'.
Cat dureaza si te costa o incarcare de acasa (daca ai facut asa ceva)
Aspecte pozitive / negative fata de o masina cu motor termic.
...cam atat din partea mea.

#1029
Postat 22 martie 2019 - 18:10
2. Autonomia este mai mare în oraș decât la drum lung. De fapt, cum trece viteza peste 60 Km/h, crește drastic consumul.
În oraș am făcut cel mai mult 315 Km dar toamna - când temperatura este în medie între 20 și 25°
În afara orașului (indiferent de anotimp) și iarna, scade drastic autonomia.
Cea mai mică, în cazul meu, a fost de vreo 160 Km, astă iarnă, la drum lung și cu căldura pornită (mod ECO off), adică TM - Reșița - Văliug - Reșița.
3. Despre încărcare, bateria acestui model având o capacitate de 41 KWh (lithiu ion):
- la 230 - 240 V (să zicem la o priză de acasă), durează aprox 24 h de la gol la plin și costă vreo 18 lei ptr cei 280 - 300 Km de autonomie standard (primăvara-vara-toamna)
- la o priză trifazică CEE de aprox 400 V, durează între 3 ore și 6 ore, în funcție de amperaj (16 sau 32 A) și costă tot în jur de 18 lei
- la stațiile de încărcare EV, ptr modelul meu, durează aprox 2h:30min la cea de 22 KWh (KVA) sau 1h:15 min la cea de 43 KWh (KVA), iar la foarte multe stații din astea din țară este gratuită (încă)
Aspecte pro:
- poluare zero la rulare (de fapt o parte din poluare a fost transferată de la utilizator la producătorul bateriilor, dar asta-i doar o fază)
- reduceri costuri de până la 6-7 ori per Km parcurs, în comparație cu Diesel-ul
- facilități de parcare sau de acces gratuit în anumite zone din centrele unor orașe (deocamdată prin Vestul UE, dar în curând și pe la noi)
- silențioasă și plăcută la condus
- acelerație puternică datorită cuplului maxim din secunda 0
- autonomia în creștere la modelele care văd că urmează să fie lansate de acum (peste 450 Km reali)
- costuri minime de întreținere deoarece structura e diferită, de exemplu 20 componente la motorul electric față de peste 200 la cel clasic, nu se schimbă ulei la motor, etc.
- încărcare destul de rapidă până la 80%, undeva pe la 40 de minute la stațiile AC rapide (43 KWh), deci în cazul unei rețele de încărcătoare bine structurată în teritoriu, șoferul ar putea face pauze de încărcare mai dese dar mai scurte (doar până la 80%)
- încărcare și mai rapidă pentru mașinile cu capabilități DC, cam în 25 - 30 de minute putând ajunge la 80% la stațiile de 50 KWh
Aspecte contra:
- deși în TM există aprox 30 de stații, în afara orașelor de la noi din țară încă sunt puține
- așa numita "range anxiety" la șoferii EV = frica de a rămâne fără curent
Dacă mai îmi vin altele în minte, revin pe subiect.
#1030
Postat 23 martie 2019 - 08:57
Cand vor trebui schimbate bateriiile si cat costa un set nou ?
Ce garantie ti-a oferit producatorul ?
Cum de nu ti-ai luat un hibrid, pentru o autonomie mai mare ?
#1031
Postat 23 martie 2019 - 10:06
#1032
Postat 04 aprilie 2019 - 08:38
Deocamdată am făcut revizia de 1 an. Nu știu cât a costat, deoarece vehiculul este în leasing operațional, deci a plătit firma de leasing.
Bateriile cică au o durată de viață de 8 ani. Eu intenționez să schimb mașina asta după 5 ani.
Revin cu date despre garanție. Fiind vorba de leasing operațional, nu am acordat atenție acestei informații.
Utilizăm 2 vehicule în familie, celălalt fiind Diesel. Chiar și așa, cu asta electrică am fost la Priștina, Beograd, Zrenjanin, Târgu-Mureș, Sibiu, Reșița, Muntele Mic, etc. Deocamdată, în toate aceste excursii am încărcat gratuit sau în cel mai rău caz, încărcarea a fost făcută în contrapartidă cu achitarea unui serviciu la furnizorul respectiv (masa la restaurant sau hotel, cumpărături, etc).
#1034
Postat 31 mai 2019 - 19:44
Cu toate ca am avut si am condus ani in sir Dacia 1300 si am inca o Dacia 1310TLX, modelul asta realizat pe genunchi, nu mi-a placut niciodata. Arata ca facut de niste tinichigii auto indieni in fundul curtii.
#1035
Postat 31 mai 2019 - 20:24
#1037
Postat 11 iunie 2019 - 12:42