Linia 3 Momentan suspendata / inlocuita cu autobuze
#181
Postat 10 martie 2010 - 00:52
#183
Postat 10 martie 2010 - 20:31
Chagall, la 6 Mar 2010, 22:53, a spus:

Cand vine vorba de stricat suntem primii. Si plus de asta noi habar nu avem sa apreciam ce au facut altii, uitate si la caile ferate de la noi din judet si din Caras, multe cu valoare istorica, facute cu truda si multa sudoarea, dar nimanui nui mai pasa. Am mai spus si o mai zic, pacat doar ca cei care au cunostinte, respecta si au pasiune pentru asa ceva nu detin banii necesari pentru a se impune cumva si nu au functii acolo unde trebuie. Eu unul n-am crezut "vrajeala" cu "inchisa pe timp de criza", doarece daca era asa nu se mai dadeau jos cabluri, scoteau sine si facuta o linie de autobuz cu acelasi numar care acopera "suspect" de bine zona chear mai bine decat tramvaiul. E de apreciat chestia ca aici alesii s-au gandit pe termen lung, pentru ca daca criza va trece si se va reevalua situatia de a repune linia in functiune ea va iesi nerentabila din cauza autobuzlui, ceea ce demonstreaza ca atunci cand cineva vrea sa gandeasca gandeste o solutie pe termen lung , partea rea e ca nu se gandesc solutii bune ci numai tampenii, ceea ce ma duce iar la ideea, daca tot nu investesti cum trebe in tramvai de ce il mai lauzi atata, ca e rentabil, ieftin si economic.
Mare pacat zic si eu , cred ca suntem singurul oras din tara in care tramvaiul a detronat detasat autobuzul (lucru care numi vine sa cred dar slava Domnului ca inca se tine tare), si chear ar avea un potential urias in viitor, asta daca se vrea.
#184
Postat 27 martie 2010 - 22:34
#186
Postat 24 mai 2010 - 22:50
mile, la 24 mai 2010 - 12:16, a spus:


Domnule mile, nu pot să cred că RATT va renunţa definitiv la linia 3 tramvai. Principalul considerent pe care îmi bazez afirmaţia, este acela că transportul electric pe şină este cel mai ieftin şi avantajos. Infrastructura există, iar aceasta este principala condiţie a funcţionării unui traseu. Odată cu reabilitarea căii de rulare şi cu achiziţionarea de noi unităţi, linia 3 îşi va reintra în drepturi. Transportul urban pe trama stradală este infinit mai costisitor. Fie că vorbim de autobuze sau de troleibuze.
Deşi tramvaiele au un preţ de achiziţie enorm, întreţinerea lor solicită fonduri mult mai reduse decât cele ale mtc-urilor pe cauciuc. La fel şi întreţinerea infrastructurii.
Troleibuzele sunt de asemenea foarte scumpe, datorită tehnologiei înglobate şi a materialelor incluse. Doar din preţul cuprului conţinut în motoarele lor electrice se poate cumpăra un autobuz la second hand.
Avantajul conferit de mtc-urile electrice este acela al preţului avantajos al energiei consumate, luat prin comparaţie cu preţul motorinei.
Un autobuz poate fi cumpărat cu mai puţin de jumătate din preţul unui troleibuz, în schimb, consumabilele costă foarte mult. Avantajul pe care îl prezintă autobuzul, este acela că nu e dependent de reţeaua de contact, putând circula pe orice traseu, la orice oră.
În concluzie, cel mai ieftin mijloc de transport urban, este reprezentat de tramvai, mai ales dacă punem în balanţă şi capacitatea sporită de transport a acestuia.
#188
Postat 15 iunie 2010 - 10:50
#189
Postat 15 iunie 2010 - 10:54

#190
Postat 15 iunie 2010 - 11:00
#191
Postat 15 iunie 2010 - 11:01
#192
Postat 15 iunie 2010 - 11:33
#193
Postat 15 iunie 2010 - 11:42

#194
Postat 14 iulie 2010 - 16:33
De vina este o greseala de dactilografiere, spun reprezentantii Primariei.
O greseala a unui functionar din Primaria Timisoara, precum si cresterea TVA sunt motivele pentru care alesii locali vor fi nevoiti sa voteze in favoarea rectificarii sumei alocate pentru studiul de fezabilitate care vizeaza reabilitarea liniilor de tramvai si modernizarea tramei stradale pe strada Ardealul.
In 15 decembrie 2009, Consiliul Local a aprobat o valoare a investitiei de 39,5 milioane de lei, inclusiv TVA, dintre care constructii montaj reprezenta 23,5 milioane de lei. In noua hotarare de consiliu care prevede rectificarea indicatorilor tehnico-economici a lucrarii de reabilitare de pe strada Ardealul, valoarea totala a investitiei este de, fara TVA, este de 68,7 milioane de lei, din care constructii montaj – 60,4 milioane de lei.
Proiectul a fost intocmit de catre IPROTIM si prevede inlocuirea liniilor de tramvai pe 1,8 kilometri, reabilitarea a 24 de mii de metri patrati de carosabil si a 8.500 mp de trotuare, plantarea a 140 de arbori si amenajarea de spatii verzi pe o suprafata de 12.300 mp.
Lucrarile trebuie finalizate in opt luni din momentul inceperii.
„Pe traseul care urmeaza a fi modernizat (str. Ardealul) este prevazuta linie cale dubla in carosabil, cu 4 benzi de circulatie, amplasata central pe strada cu stalpii retelei de contact amplasati in mijloc intre linii. Traficul rutier este prevazut cu o banda de viraj la stanga in dreptul strazii Rahova, amenajandu-se o intersectie giratorie in jurul parcului Petöfi Sándor. Lucrarile de modernizare includ drumurile, trotuarele, pistele de biciclisti, semaforizarile de intersectii, pasajele, viaductele, iluminatul stradal, lucrarile la retele tehnico-edilitare (apa, canal, gaz). Datorita unei erori materiale de dactilografiere, valoarea totala a investitiei prevazuta in indicatorii tehnico-economici aprobati de Consiliul Local al Municipiului Timisoara prin H.C.L. nr. 469/15.12.2009 nu corespunde devizului general. Avand in vedere cele prezentate precum si majorarea taxei pe valoare adaugata, propunem rectificarea indicatorilor tehnico-economici prevazuti in Studiul de Fezabilitate pentru Reabilitare linii de tramvai si modernizare trame stradale pe strada Ardealul – Timisoara”, se arata in referatul care va ajunge in atentia consilierilor locali.
agenda.ro
Deci se pare ca nu se renunta la linia 3 cum credeam majoritatea dintre noi

#195
Postat 26 noiembrie 2010 - 22:16
#196
Postat 27 noiembrie 2010 - 02:11
Recent a fost asfaltata o strada perpendiculara pe linia 3, iar asflatul a fost turnat pana in sosea(Ardealul), peste linii.
#197
Postat 29 noiembrie 2010 - 18:34
#198
Postat 29 noiembrie 2010 - 18:36
#199
Postat 29 noiembrie 2010 - 18:47
#200
Postat 29 noiembrie 2010 - 19:56
Paul85, la 29 noiembrie 2010 - 18:34, a spus:
De acord cu tine. Am vazut si eu numeroase exemple. Iata unul. In urma cu 3 - 4 ani strada Basarabia (fosta Plugarilor) din Mehala a fost asfaltata (fiind de pamant si "umpluta" de locatari cu moloz pana atunci) dupa 80 de ani de la alipirea Mehalei la Timisoara iar dupa 6 - 7 luni de la asfaltare au spart-o exact pe mijloc (central) pentru a introduce canalizarea. Am impresia ca excavatorul nu putea sapa santul decat pozitionat pe asfalt. Nu va mai spun ca la fiecare casa (bransare) a fost taiat asfaltul transversal pentru introducerea conductelor de canalizare. Iar pana la aceasta faza, detinutii au executat canale (de suprafata) cu dale la marginea drumului (intre trotuar si drum) pentru scurgerea apelor pluviale. Am ramas usor socat de ceea ce am vazut. Nu-mi venea sa cred. Am impresia ca pe aceasta strada sta cineva "tare" de la primarie.