Reșița - Resicabánya - Reschitz jud. Caraș-Severin
#102
Postat 11 octombrie 2019 - 08:24
#103
Postat 20 octombrie 2019 - 15:47
https://mobilitate.e...aie-resita-noi/
Citeaza
Ordinul de finanţare a proiectului a fost semnat pe 27 septembrie 2019, de ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, iar investiţia va fi implementată de MDRAP (în calitate de lider de parteneriat) şi municipiul Reșita (în calitate de partener).
Obiectivul proiectului îl reprezintă îmbunătățirea transportului public prin reînnoirea materialului rulant din municipiu. Valoarea finanțării nerambursabile este de 17.642.466,17 lei, iar perioada de implementare – de 48 de luni.
Proiectul a fost depus în cadrul apelului cu numărul POR/2018/4/4.1/3/în parteneriat, Obiectivul specific 4.1 „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă” din Axa prioritară 4 ”Sprijinirea dezvoltării urbane durabile” a POR 2014-2020.
#104
Postat 13 noiembrie 2019 - 20:34
https://adrvest.ro/a...nfrastructurii/
Citeaza
Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest și Primăria Municipiului Reșița au semnat astăzi, 10 iulie 2019, contractul de finanțare pentru „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 1”, proiect în valoare totală de aproape 20 de milioane de euro.
Se dorește implementarea unui pachet integrat de investiții în mobilitatea urbană, prin reintroducerea transportului public nemotorizat cu tramvaiul la Reșița, realizarea infrastructurii aferente de rulare, modernizarea stațiilor de transport, a spațiilor publice, a zonelor pietonale și a celor verzi – linie cale de tramvai înierbată, amenajarea depoului, cu hala de garare, spații administrative și de mentenanță/ reparații etc.
Ținta proiectului este reducerea emisiilor de dioxid de carbon și creșterea calității vieții în municipiul Reșița.
Vor rezulta 3,7 km cale dublă de rulare pentru tramvai modernizată, un depou reabilitat și extins (cu o hală pentru reparații și ateliere având o suprafață construită totală de 1.965 mp, hală pentru vopsitorie și spălătorie - 478,50 mp și hală pentru gararea tramvaielor - 2.400,05 mp), 7 staţii de transport public construite/ modernizate/ reabilitate, 27.143 mp platformă cale de rulare tramvai modernizată și 21.047 mp de spațiu verde - înierbarea liniei cale.
De asemenea, proiectul prevede reabilitarea și modernizarea suprastructurii Podului Triaj, utilizat de tramvaie, în lungime de 228 metri.
Traseul pe care se vor realiza intervențiile este: Bd. Republicii - Calea Caransebeșului - Calea Timișoarei, până la intrarea pe Bd. Revoluția din Decembrie. Investiția va acoperi și parte din Aleea Crizantemelor, precum și terenul depoului de tramvaie, situat pe Bd. Republicii.
Proiectul este complementar cu alte proiecte depuse spre finanțare în cadrul Regio-POR 2014-2020, și anume: „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 2”, respectiv „Achiziție de mijloace de transport public – tramvaie electrice”, în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP).
Semnatarii contractului au fost domnul Ioan POPA, primarul municipiului Reșița, și domnul Sorin MAXIM, directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest - Organism Intermediar pentru POR 2014-2020 în Regiunea Vest.
Valoarea totală a proiectului este de 94.846.694,01 lei, valoarea finanțării nerambursabile fiind de 89.658.234,49 lei. Perioada de implementare este de 53 de luni.
***
Proiectul beneficiază de finanțare prin Regio - Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014-2020, Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de Investiții 4e, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.
#105
Postat 20 ianuarie 2020 - 17:52
#107
Postat 18 februarie 2020 - 10:11
#108
Postat 18 februarie 2020 - 10:47
#109
Postat 18 februarie 2020 - 16:52
Citeaza
Totodată, noua investiţie cuprinde modernizarea infrastructurii rutiere pe 8,37 km (carosabil, trotuare, borduri, bolarzi etc.) şi reabilitarea integrală a structurii podurilor Doman şi Libertăţii, care vor avea o linie dedicată transportului public şi autovehiculelor de intervenţie. Prin proiect vor fi amenajate şi piste pentru biciclişti, trasee în lungime de 5,13 km. Valoarea totală a proiectului este de 94.707.278,61 lei, din care 22.037.842,51 lei finanţare nerambursabilă. Perioada de implementare este de 48 de luni. Investiţia este complementară altui proiect cuprins în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Reşiţa (PMUD) – ‘Modernizarea transportului public electric şi amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reşiţa – faza 1’, contractat în iulie 2019.
#110
Postat 18 februarie 2020 - 18:52
E ca si cand am avea noi pe linia 9 (o semitura are cam 9km) 13 tramvaie. Nu stiu daca la ei e vorba de 9km cale dubla, sau 4,5km + 4,5km.
#111
Postat 18 februarie 2020 - 20:58
Într-adevăr, se vede că există niște ambiții mari: în zona Govândari să existe peroane centrale, pe modelul unor orașe din străinătate precum Budapesta, iar parcările-spic din zonă să fie făcute longitudinale. Vă las un articol din presa locală (Caon) din iulie, unde se văd planurile primarului:
http://caon.ro/va-in...ramvai/2288365/
Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 18 februarie 2020 - 21:21
#112
Postat 18 februarie 2020 - 21:40
Citeaza
Nu pot decat sa
#113
Postat 18 februarie 2020 - 23:42
#114
Postat 19 februarie 2020 - 08:01
#115
Postat 19 februarie 2020 - 19:56
#117
Postat 23 mai 2020 - 10:11
Citeaza
Cele două terminale intermodale locale vor fi în zona Muncitoresc: o stație de capăt de tramvai – terminal pentru traseul de tramvai şi o stație de capăt de autobuze, cu 5 peroane – terminal pentru traseul de autobuz (două clădiri P+1 cu design simetric, cu facilitați pentru spații de așteptare, pentru vânzarea tichetelor de călătorie și informații, grupuri sanitare, stații de încărcare rapidă pentru autobuze).
Se vor amenaja o parcare tip „park-and-ride” cu 36 de locuri pe strada Castanilor, care va fi reabilitată și reconfigurată (carosabil, trotuare, piste de biciclete) şi 42 de stații de autobuz și tramvai dotate cu suprastructuri de protejare a călătorilor, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile, iluminat LED şi panouri LED de informare.
Va exista un sistem integrat de management al traficului și de supraveghere video – vor fi semaforizate toate intersecțiile de pe traseul liniei de tramvai, se vor amenaja 24 de intersecții şi se vor monta 31 de camere de supraveghere a traficului.
De asemenea, proiectul cuprinde şi construirea unui garaj pentru autobuzele electrice, cu 12 stații de alimentare, spații administrative și de monitorizare (dispecerat, centru de comandă pentru managementul traficului), echipamente pentru spălăt și mentenanță etc.
De-a lungul traseului de tramvai se vor amplasa 110 bănci, 78 de coșuri de gunoi și 55 de rasteluri pentru biciclete.
Pentru sistemul de bike-sharing / bike rental, vor fi amenajate 6 stații de închiriere care vor asigura 72 de locuri pentru biciclete şi vor fi achiziţionate 60 de biciclete.
O altă componentă a proiectului vizează reabilitarea străzilor Calea Timișoarei și Bârzăviței, cu prioritizarea transportului public, amenajarea de piste pentru biciclete, modernizarea trotuarelor, reconfigurarea/ amenajarea aliniamentelor de spatii verzi și nouă stații de transport.
Valoarea totală a proiectului este de 91.694.356,72 lei, din care 82.362.404,76 lei reprezintă finanţare nerambursabilă, prin Regio-POR 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile. Perioada de implementare este de 42 de luni.
Sursa: Mobilitate.eu
#118
Postat 03 iunie 2020 - 09:11
Citeaza
Primarul Ioan Popa a povestit despre vizita partenerilor turci, de la Durmazlar, care au trimis la mijlocul lunii martie, la începutul crizei Covid la noi, o delegaţie de şase persoane din Izmir, la Reşiţa.
„Am discutat cu turcii punct cu punct proiectul de contract, cuprins în caietul de sarcini. Inclusiv un calendar, în funcţie de cât timp le ia să le facă şi de când avem noi nevoie de ele. Pentru că şi dacă le-ar face într-un an, ni le-ar trimite şi le-am avea degeaba, pentru că nu suntem gata cu infrastructura. Una dintre preocupările lor – justificată şi importantă – era legată de faptul că contractul este în lei. Deci achiziţia celor 13 tramvaie, pe echivalentul în lei a 26 de milioane de euro, este de fapt în lei“.
Turcii s-au arătat preocupaţi de faptul că, dacă leul este erodat în mod semnificativ de o inflaţie de 3-5%, ei ar pierde, în doi ani de realizare a investiţiei, 10% din valoarea reală a contractului. Problema a fost transmisă Ministerului Dezvoltării, pentru căutarea unei soluţii.
„Suntem în faza de aşteptare a unui răspuns care nu ştiu dacă va veni, mărturiseşte edilul. Pentru că nu ştiu cine îşi asumă să facă modificări de genul ăsta. Practic, turcii şi-au asumat în momentul în care au semnat un contract în lei. Dacă lucrurile s-ar degrada din punct de vedere inflaţionist în România, ar fi o problemă majoră pentru ei. Dar suntem pe cale să semnăm contractul cu ei“.
Sursa: Caon.
#119
Postat 16 iunie 2020 - 06:46
- 40% preț
- 36% gradul de adecvare a corelației dintre datele intrate și soluția finală.
- 24% gradul de experiență al experților cheie.
Termene limită:
- depuneri oferte: 20 iulie
- evaluări: 17 noiembrie
Link E-licitație: http://e-licitatie.r.../view/100097361
#120
Postat 25 iunie 2020 - 18:54
Citeaza
Vă reamintim că societatea Durmazlar din Turcia a fost singurul ofertant care s-a prezentat la licitația derulata de Ministerul Dezvoltarii pentru achiziționarea tramvaielor destinate municipiului Reșița. Este vorba de aceeași companie implicata în scandalul tramvaielor turcești de la București, unde decizia prin care turcii au fost desemnați câștigatori ai licitației organizate de Primăria Capitalei, a fost anulata de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. La aflarea veștii că Durmazlar a fost singura companie care s-a prezentat la licitație, primarul Ioan Popa declara că, deși inițial a avut unele rezerve, astăzi este încrezator că tramvaiele ce vor ajunge în municipiul Reșița vor fi unele de calitate.
„Turcii de la Durmazlar au fost la Reșița, chiar la începutul pandemiei. A venit o delegație de 6 persoane din Turcia, de la Izmir și ne-am uitat împreuna pe draftul de la contract. În caietul de sarcini pe achiziție tramvai a existat un draft de contract pe care noi l-am discutat cu turcii punct cu punct. Am discutat și un calendar, cam cât le ia să le faca, când avem noi nevoie de ele, pentru că și dacă le-ar face într-un an, ni le-ar trimite și le-am avea degeaba pentru că nu suntem gata cu infrastructura.
Una dintre preocupările lor, justificată zic eu, era legată de faptul că contractul este în lei. Deci achiziția celor 13 tramvaie care în echivalent euro astăzi era de vreo 26 de milioane de euro este de fapt în lei și ei aveau o preocupare legată de faptul că dacă ei au un timp de realizare a investiției de doi ani ce se întâmpla dacă inflația va eroda în mod semnificativ moneda națională. Pentru că dacă avem o inflație de 4-5% pe an, te poți trezi în doi ani că de fapt ei au pierdut 10% din valoarea reală a contractului”, a precizat primarul Ioan Popa.
Sursa: Radio Reșița.