STP Timișoara Forum: Reșița - Resicabánya - Reschitz - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (7 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Reșița - Resicabánya - Reschitz jud. Caraș-Severin

#101 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 23 iulie 2019 - 07:23

Unicul ofertant la această licitație este Durmazlar.
0

#102 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 11 octombrie 2019 - 08:24

Termenul limită pentru evaluări a fost prelungit cu 3 luni până pe 22 ianuarie 2020.
1

#103 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 20 octombrie 2019 - 15:47

Un articol ce arată semnarea contractului de finanțare pe 27 septembrie:
https://mobilitate.e...aie-resita-noi/

Citeaza

13 tramvaie bidirecţionale, cu lungimea de 18 m, vor fi achiziţionate în municipiul Reşiţa (jud. Caraş-Severin), pentru Linia 1- unica rută de tramvai din oraş. Finanţarea va fi asigurată cu fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014-2020, coordonat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP).

Ordinul de finanţare a proiectului a fost semnat pe 27 septembrie 2019, de ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, iar investiţia va fi implementată de MDRAP (în calitate de lider de parteneriat) şi municipiul Reșita (în calitate de partener).

Obiectivul proiectului îl reprezintă îmbunătățirea transportului public prin reînnoirea materialului rulant din municipiu. Valoarea finanțării nerambursabile este de 17.642.466,17 lei, iar perioada de implementare – de 48 de luni.

Proiectul a fost depus în cadrul apelului cu numărul POR/2018/4/4.1/3/în parteneriat, Obiectivul specific 4.1 „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă” din Axa prioritară 4 ”Sprijinirea dezvoltării urbane durabile” a POR 2014-2020.

0

#104 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 13 noiembrie 2019 - 20:34

Am găsit un comunicat al ADR Vest din luna iulie ce arată semnarea contractului de finanțare pentru modernizarea căii de rulare. Să sperăm că vor lansa licitația în curând:
https://adrvest.ro/a...nfrastructurii/

Citeaza

Aproape 20 de milioane de euro pentru reintroducerea tramvaiului la Reșița. Prima etapă contractată – modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii.

Agenția pentru Dezvoltare Regională (ADR) Vest și Primăria Municipiului Reșița au semnat astăzi, 10 iulie 2019, contractul de finanțare pentru „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 1”, proiect în valoare totală de aproape 20 de milioane de euro.



Se dorește implementarea unui pachet integrat de investiții în mobilitatea urbană, prin reintroducerea transportului public nemotorizat cu tramvaiul la Reșița, realizarea infrastructurii aferente de rulare, modernizarea stațiilor de transport, a spațiilor publice, a zonelor pietonale și a celor verzi – linie cale de tramvai înierbată, amenajarea depoului, cu hala de garare, spații administrative și de mentenanță/ reparații etc.

Ținta proiectului este reducerea emisiilor de dioxid de carbon și creșterea calității vieții în municipiul Reșița.

Vor rezulta 3,7 km cale dublă de rulare pentru tramvai modernizată, un depou reabilitat și extins (cu o hală pentru reparații și ateliere având o suprafață construită totală de 1.965 mp, hală pentru vopsitorie și spălătorie - 478,50 mp și hală pentru gararea tramvaielor - 2.400,05 mp), 7 staţii de transport public construite/ modernizate/ reabilitate, 27.143 mp platformă cale de rulare tramvai modernizată și 21.047 mp de spațiu verde - înierbarea liniei cale.

De asemenea, proiectul prevede reabilitarea și modernizarea suprastructurii Podului Triaj, utilizat de tramvaie, în lungime de 228 metri.

Traseul pe care se vor realiza intervențiile este: Bd. Republicii - Calea Caransebeșului - Calea Timișoarei, până la intrarea pe Bd. Revoluția din Decembrie. Investiția va acoperi și parte din Aleea Crizantemelor, precum și terenul depoului de tramvaie, situat pe Bd. Republicii.

Proiectul este complementar cu alte proiecte depuse spre finanțare în cadrul Regio-POR 2014-2020, și anume: „Modernizarea transportului public electric și amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reșița – faza 2”, respectiv „Achiziție de mijloace de transport public – tramvaie electrice”, în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP).

Semnatarii contractului au fost domnul Ioan POPA, primarul municipiului Reșița, și domnul Sorin MAXIM, directorul general al Agenției pentru Dezvoltare Regională Vest - Organism Intermediar pentru POR 2014-2020 în Regiunea Vest.



Valoarea totală a proiectului este de 94.846.694,01 lei, valoarea finanțării nerambursabile fiind de 89.658.234,49 lei. Perioada de implementare este de 53 de luni.

***

Proiectul beneficiază de finanțare prin Regio - Programul Operațional Regional (Regio-POR) 2014-2020, Axa prioritară 4 - Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de Investiții 4e, Obiectivul Specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.

2

#105 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 20 ianuarie 2020 - 17:52

Termenul limită al evaluărilor a fost prelungit până pe 22 iulie.
0

#106 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 ianuarie 2020 - 12:22

Licitația a trecut în evaluare financiară.
0

#107 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 18 februarie 2020 - 10:11

Ieri s-a încheiat evaluarea financiară, procedura e în deliberare, iar Durmazlar a fost selectat câștigător. Urmează semnarea contractului.
0

#108 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 18 februarie 2020 - 10:47

Ok, sa zicem ca in 12-18 luni vine primul tramvai... Pe ce circula? pe trailar? Pe ramasitele de infrastructura actuala?
1

#109 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 18 februarie 2020 - 16:52

Bună întrebare. Părerea mea este următoarea: dacă nu se demarează cât mai curând licitațiile pentru refacerea liniei, vom avea parte de ceea ce a fost evitat la Botoșani prin anularea licitației: tramvaiele vor fi ținute în depou (sau în altă parte, din moment ce și acesta va fi reabilitat) până la reabilitarea liniei de tramvai din oraș. În decembrie, ADR Vest a semnat cu primăria contractul de finanțare pentru faza a 2-a a reabilitării liniei, anume tronsonul dintre Bd. Muncii și Piața Republicii. Perioada de implementare fiind de 48 de luni, ar trebui să vedem tramvaiele prin Reșița cel mai târziu în 2023-2024. Articol de la Radio Reșița:

Citeaza

Proiectul privind modernizarea transportului public electric şi amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reşiţa – faza 2 face parte dintr-un pachet integrat de măsuri pentru reintroducerea transportului cu tramvaiul în Reşiţa. Proiectul contractat astăzi, prevede intervenţii pe tronsonul de la Bulevardul Republicii, până la intersecţia cu Bulevardul Muncii – strada Făgăraş şi până la Piaţa Republicii, în cartierul Muncitoresc, plus zonele de acces către străzile laterale. De asemenea, este inclusă şi modernizarea zonei pietonale Aleea Ineu. Se va moderniza calea de rulare a tramvaielor (infrastructură, suprastructură, aparate de cale, linii de depouri, reţea fir, substaţii de redresare etc.), în lungime de 9,363 kilometri, şi se vor construi/ moderniza 9 staţii de transport pentru călători. Linia cale de tramvai va fi înierbată – va rezulta o suprafaţă de 15.821 metri pătraţi de spaţiu verde, iar în zonă vor fi plantaţi 341 de arbori.

Totodată, noua investiţie cuprinde modernizarea infrastructurii rutiere pe 8,37 km (carosabil, trotuare, borduri, bolarzi etc.) şi reabilitarea integrală a structurii podurilor Doman şi Libertăţii, care vor avea o linie dedicată transportului public şi autovehiculelor de intervenţie. Prin proiect vor fi amenajate şi piste pentru biciclişti, trasee în lungime de 5,13 km. Valoarea totală a proiectului este de 94.707.278,61 lei, din care 22.037.842,51 lei finanţare nerambursabilă. Perioada de implementare este de 48 de luni. Investiţia este complementară altui proiect cuprins în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Reşiţa (PMUD) – ‘Modernizarea transportului public electric şi amenajarea infrastructurii de transport nemotorizat în municipiul Reşiţa – faza 1’, contractat în iulie 2019.

0

#110 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29738
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 februarie 2020 - 18:52

Deci sa zicem ca totul va merge brici, adica vor avea 9km linie cale si 13 tramvaie cu o capacitate destul de maricica, toate pe o singura linie de transport. Frecventa ar trebui sa fie una fantastic de buna, probabil depasind cu mult nevoile liniei respective.
E ca si cand am avea noi pe linia 9 (o semitura are cam 9km) 13 tramvaie. Nu stiu daca la ei e vorba de 9km cale dubla, sau 4,5km + 4,5km.
0

#111 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 18 februarie 2020 - 20:58

Sunt 9km cale dublă, se aplică ceea ce spui tu. Tramvaiul e prevăzut să circule de la Kaufland (depou) până la Piața Republicii, aproape integral pe traseul scurt din Reșița (indicativul 1). Nu am înțeles de ce nu sunt incluse ciotul de pe Strada Făgărașului și bucla de la RENK, iar despre prelungirea spre Stăvila nu știu ceva exact.
Într-adevăr, se vede că există niște ambiții mari: în zona Govândari să existe peroane centrale, pe modelul unor orașe din străinătate precum Budapesta, iar parcările-spic din zonă să fie făcute longitudinale. Vă las un articol din presa locală (Caon) din iulie, unde se văd planurile primarului:
http://caon.ro/va-in...ramvai/2288365/

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 18 februarie 2020 - 21:21

1

#112 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29738
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 februarie 2020 - 21:40

Citeaza

Un alt aspect este că vom avea, probabil, un sistem de management al traficului foarte inteligent, prin care vom da prioritate tramvaielor, unde se vor întâmpla nişte lucruri pe un sistem de automatizări astfel încât atunci când vine tramvaiul să intre semafoarele pe verde la tramvaie, pe roşu la pietoni, să optimizăm traficul, circulaţia în oraş


Nu pot decat sa :rad_masa: :rad_masa:
2

#113 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 708
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 februarie 2020 - 23:42

Din cele 13, vreo 4-5 ar putea fi de rezerva, si sa circule doar vreo 8-9 (la orele de varf), ceea ce ar da un interval de cam 10-12 minute (presupunand undeva pe la 90-95 de minute durata unei ture complete, similara cu linia 9 din Timisoara). Iar in afara orelor de varf, de exemplu cu 6 garnituri, ar avea undeva la 15-16 minute. Nu stiu care ar fi nevoile liniei, dar ca si intervale de circulatie, ar fi similara cu linia 4 de la noi (sau chiar cu linia 9 inainte de prelungirea pana la Ciarda).
3

#114 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 19 februarie 2020 - 08:01

Florin, într-adevăr, exprimarea e precară, dar acest fragment m-a dus cu gândul la un sistem aplicat (inițial) și la linia de metrou ușor 41 de la noi: tramvaiele sunt echipate cu o comandă pentru semafoarele destinate tramvaielor. Când tramvaiul se apropie, se execută acea comandă, astfel încât semaforul de tramvaie să fie pe verde doar cât trece tramvaiul, iar cele rutiere să fie sincronizate cu acesta. În acest fel, avem un avantaj: semafoarele rutiere pot funcționa independent, fiind evitată situația ca semaforul de tramvaie să fie pe verde și să nu treacă niciun tramvai. Sigur, apare și un dezavantaj: dacă tramvaiele trec prea des prin intersecțiile respective, semafoarele vor încurca șoferii. Închipuie-ți că ai o barieră de tren: dacă trec 2 trenuri la interval relativ mic (maxim 2-3 minute) în sensuri opuse, bariera va sta lăsată, astfel că vom avea o coadă mai mare la acea barieră. Să zicem că aici se aplică acest fapt pentru maxim 1 minut între tramvaie.
0

#115 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29738
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 februarie 2020 - 19:56

Pai asa ceva ar fi trebuit sa avem noi in Timisoara.... Avem echipamente ale sistemului de management al traficului pe fiecare vehicul al STPT si AP-uri in multe intersectii semaforizate, sistemul stiind tot timpul unde se afla MTC-urile si trebuind sa incerce sa le dea verde pe cat posibil, doar ca... sistemul nu a functionat niciodata. De aceea ma distram de optimismul primarului resitean ce credea ca managementul traficului s-a inventat in Caras. Daca Svarco nu a reusit in Timisoara, ma indoiesc ca vor reusi ei in Resita.
1

#116 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1107
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 16 mai 2020 - 14:05

Popa vrea tramvaie-tren până la Timişoara
https://caon.ro/popa...X9lkq5Gos2g6SWQ
0

#117 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 23 mai 2020 - 10:11

Reșița a primit finanțare europeană pentru 10 autobuze electrice, 60 de biciclete, 2 terminale intermodale, o parcare de tip park-and-ride, reabilitarea străzilor Bârzăviței și Calea Timișoarei, un garaj pentru noile autobuze, laolaltă cu spații administrative, implementarea unor sisteme de e-ticketing, management al traficului și bike-sharing, dar și benzi prioritare pentru transportul public:

Citeaza

ADR Vest anunță că municipiul Reșița primește fonduri pentru a achiziţiona 10 autobuze electrice şi 60 de biciclete. De asemenea se vor implementa sisteme de management al traficului şi de e-ticketing, se vor crea benzi de circulație utilizate prioritar pentru transportul public, se vor realiza două terminale intermodale şi se va implementa un sistem de bike-sharing în municipiu.
Cele două terminale intermodale locale vor fi în zona Muncitoresc: o stație de capăt de tramvai – terminal pentru traseul de tramvai şi o stație de capăt de autobuze, cu 5 peroane – terminal pentru traseul de autobuz (două clădiri P+1 cu design simetric, cu facilitați pentru spații de așteptare, pentru vânzarea tichetelor de călătorie și informații, grupuri sanitare, stații de încărcare rapidă pentru autobuze).

Se vor amenaja o parcare tip „park-and-ride” cu 36 de locuri pe strada Castanilor, care va fi reabilitată și reconfigurată (carosabil, trotuare, piste de biciclete) şi 42 de stații de autobuz și tramvai dotate cu suprastructuri de protejare a călătorilor, prize USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile, iluminat LED şi panouri LED de informare.
Va exista un sistem integrat de management al traficului și de supraveghere video – vor fi semaforizate toate intersecțiile de pe traseul liniei de tramvai, se vor amenaja 24 de intersecții şi se vor monta 31 de camere de supraveghere a traficului.

De asemenea, proiectul cuprinde şi construirea unui garaj pentru autobuzele electrice, cu 12 stații de alimentare, spații administrative și de monitorizare (dispecerat, centru de comandă pentru managementul traficului), echipamente pentru spălăt și mentenanță etc.

De-a lungul traseului de tramvai se vor amplasa 110 bănci, 78 de coșuri de gunoi și 55 de rasteluri pentru biciclete.
Pentru sistemul de bike-sharing / bike rental, vor fi amenajate 6 stații de închiriere care vor asigura 72 de locuri pentru biciclete şi vor fi achiziţionate 60 de biciclete.
O altă componentă a proiectului vizează reabilitarea străzilor Calea Timișoarei și Bârzăviței, cu prioritizarea transportului public, amenajarea de piste pentru biciclete, modernizarea trotuarelor, reconfigurarea/ amenajarea aliniamentelor de spatii verzi și nouă stații de transport.

Valoarea totală a proiectului este de 91.694.356,72 lei, din care 82.362.404,76 lei reprezintă finanţare nerambursabilă, prin Regio-POR 2014-2020, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile. Perioada de implementare este de 42 de luni.

Sursa: Mobilitate.eu
4

#118 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 03 iunie 2020 - 09:11

Semnarea contractului cu Durmazlar pentru cele 13 tramvaie mai așteaptă; primarul Popa a explicat că turcii sunt preocupați de devalorizarea monedei naționale: toate licitațiile ministerului au prețul fixat în RON, valoarea ofertelor fiind cerută tot în moneda națională. Dacă leul are rata inflației de 3-5%, Durmazlar ar înregistra pierderi de 10% la fiecare 2 ani. Problema a fost transmisă celor de la minister, pentru a se găsi o soluție. În plus, Popa a recunoscut că dacă ar fi livrate tramvaiele într-un an, ar fi degeaba, deoarece încă nu au fost lansate licitațiile pentru reabilitarea infrastructurii, așadar calendarul de livrare a fost stabilit în funcție de acest criteriu, laolaltă cu capacitatea turcilor de producție:

Citeaza

În pofida optimismului primarului Ioan Popa că va reuşi semnarea contractului, achiziţia celor 13 tramvaie prin licitaţie organizată de Ministerul Dezvoltării are un viciu. Preţul a fost fixat în lei anul trecut, deprecierea monedei naţionale însemnând, la fiecare doi ani, o pierdere de 10% pentru turci!


Primarul Ioan Popa a povestit despre vizita partenerilor turci, de la Durmazlar, care au trimis la mijlocul lunii martie, la începutul crizei Covid la noi, o delegaţie de şase persoane din Izmir, la Reşiţa.

„Am discutat cu turcii punct cu punct proiectul de contract, cuprins în caietul de sarcini. Inclusiv un calendar, în funcţie de cât timp le ia să le facă şi de când avem noi nevoie de ele. Pentru că şi dacă le-ar face într-un an, ni le-ar trimite şi le-am avea degeaba, pentru că nu suntem gata cu infrastructura. Una dintre preocupările lor – justificată şi importantă – era legată de faptul că contractul este în lei. Deci achiziţia celor 13 tramvaie, pe echivalentul în lei a 26 de milioane de euro, este de fapt în lei“.

Turcii s-au arătat preocupaţi de faptul că, dacă leul este erodat în mod semnificativ de o inflaţie de 3-5%, ei ar pierde, în doi ani de realizare a investiţiei, 10% din valoarea reală a contractului. Problema a fost transmisă Ministerului Dezvoltării, pentru căutarea unei soluţii.

„Suntem în faza de aşteptare a unui răspuns care nu ştiu dacă va veni, mărturiseşte edilul. Pentru că nu ştiu cine îşi asumă să facă modificări de genul ăsta. Practic, turcii şi-au asumat în momentul în care au semnat un contract în lei. Dacă lucrurile s-ar degrada din punct de vedere inflaţionist în România, ar fi o problemă majoră pentru ei. Dar suntem pe cale să semnăm contractul cu ei“.

Sursa: Caon.
0

#119 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 16 iunie 2020 - 06:46

Se pare că lucrurile încep să se miște în ceea ce privește reabilitarea infrastructurii de tramvaie: Primăria Reșița a lansat licitația pentru proiectarea și asistență tehnică în ceea ce privește un terminal intermodal la Muncitoresc și reabilitarea liniilor de pe Calea Timișoarei și Strada Bârzăviței. Bugetul alocat: 2.319.760,82 RON, cu finanțare europeană prin Programul Operațional Regional. Ponderea punctajului:
- 40% preț
- 36% gradul de adecvare a corelației dintre datele intrate și soluția finală.
- 24% gradul de experiență al experților cheie.
Termene limită:
- depuneri oferte: 20 iulie
- evaluări: 17 noiembrie
Link E-licitație: http://e-licitatie.r.../view/100097361
2

#120 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 25 iunie 2020 - 18:54

Conform declarațiilor primarului Ioan Popa, în această după-amiază ar fi trebuit să fie semnat contractul cu Durmazlar:

Citeaza

Edilul a afirmat că în această după amiază(25 iunie 2020), în cadrul unui protocol realizat pe o platformă online reprezentantii Primăriei Resita si cei ai producătorului Durmazlar din Turcia vor semna contractul pentru livrarea celor 13 tramvaie, care vor asigura transportul în comun pe principalele artere ale Resitei.

Vă reamintim că societatea Durmazlar din Turcia a fost singurul ofertant care s-a prezentat la licitația derulata de Ministerul Dezvoltarii pentru achiziționarea tramvaielor destinate municipiului Reșița. Este vorba de aceeași companie implicata în scandalul tramvaielor turcești de la București, unde decizia prin care turcii au fost desemnați câștigatori ai licitației organizate de Primăria Capitalei, a fost anulata de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. La aflarea veștii că Durmazlar a fost singura companie care s-a prezentat la licitație, primarul Ioan Popa declara că, deși inițial a avut unele rezerve, astăzi este încrezator că tramvaiele ce vor ajunge în municipiul Reșița vor fi unele de calitate.

„Turcii de la Durmazlar au fost la Reșița, chiar la începutul pandemiei. A venit o delegație de 6 persoane din Turcia, de la Izmir și ne-am uitat împreuna pe draftul de la contract. În caietul de sarcini pe achiziție tramvai a existat un draft de contract pe care noi l-am discutat cu turcii punct cu punct. Am discutat și un calendar, cam cât le ia să le faca, când avem noi nevoie de ele, pentru că și dacă le-ar face într-un an, ni le-ar trimite și le-am avea degeaba pentru că nu suntem gata cu infrastructura.

Una dintre preocupările lor, justificată zic eu, era legată de faptul că contractul este în lei. Deci achiziția celor 13 tramvaie care în echivalent euro astăzi era de vreo 26 de milioane de euro este de fapt în lei și ei aveau o preocupare legată de faptul că dacă ei au un timp de realizare a investiției de doi ani ce se întâmpla dacă inflația va eroda în mod semnificativ moneda națională. Pentru că dacă avem o inflație de 4-5% pe an, te poți trezi în doi ani că de fapt ei au pierdut 10% din valoarea reală a contractului”, a precizat primarul Ioan Popa.

Sursa: Radio Reșița.
0

Arata acest topic


  • (7 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi