Trenuri urbane in Romania
#21
Postat 26 ianuarie 2009 - 18:37
#22
Postat 28 ianuarie 2009 - 20:45
TIMISORENII AR PUTEA CIRCULA CU TRENUL PRIN AER - 24 Iulie 2008
Edilii din Timisoara vor ca in cel mult sapte ani sa ridice o pasarela, unde sa transfere liniile de cale ferata, care acum strabat orasul.
Trenul usor va face legatura intre Gara de Nord si Aeroportul International din Timisoara.
Autoritatile cred ca proiectul rezolva situatia actuala din Timisoara, traficul aglomerat si locuri de parcare putine, anunta Pro Tv.
Trenurile usoare vor circula prin Timisoara cel mai devreme in 2015. Valoarea proiectului este de cinci milioane de euro.
Iata si un filmulet pe aceasta tema:
http://www.youtube.c...h?v=cxb7fRVJ4Ic
Sursa: e - transport.ro
Daca se materializeaza acest proiect, pe langa faptul ca se elibereaza o suprafata mare de teren la nivelul solului, "dispar" viaductele sau mai bine zis vom avea o "succesiune continua de viaducte", iar sub calea ferata se pot amenaja locuri de parcare sau chiar o noua sosea. Adio strangularea de la pasajul Jiul sau Popa Sapca, adio barierele de la Baader si cele trei de la UMT si Padurea Verde, etc ...inclusiv la gara mica se va putea face o trecere de pe Kogalniceanu spre Ialomitei chiar si pentru o linie de tramvai care sa mearga pe Ialomitei prin fata la Terra, Euro, Kappa apoi pe Amurgului, Miresei si se uneste cu capatul lui 4 respectiv 10. Iar calatorii care vin cu trenul usor de la Aeroport pot cobora la statia de la Gara mica si pot opta pentru tramvai fie spre Circumvalatiunii, fie spre Traian, Buziasului, Soarelui, urmatoarele statii ale trenului fiind la Iulius Mall, P-ta 700 (exista proiecte de modernizare a ei unde este inclus si acest tren urban) si Gara de Nord ....vise,vise...
Aceasta postare a fost editata de mile: 28 ianuarie 2009 - 20:50
#23
Postat 28 ianuarie 2009 - 21:37
Un proiect din asta "aerian" avea si Oprescu pentru Bucuresti, dar s-ar parea ca a fost doar campanie electorala.
#24
Postat 28 ianuarie 2009 - 21:45
@mile: Daca vrei sa ajungi in Circa nu cobori la Gara mica. Eventual la centrul bancar sau in 700.
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 28 ianuarie 2009 - 21:53
#25
Postat 28 ianuarie 2009 - 22:11
#26
Postat 29 ianuarie 2009 - 10:10
Wegmann, la 28 Jan 2009, 21:45, a spus:
@mile: Daca vrei sa ajungi in Circa nu cobori la Gara mica. Eventual la centrul bancar sau in 700.
3 Km nu sunt 100 Km, deci nu mi se pare ceva foarte mult in conditiile de ses si camp deschis.
Am dat exemplul Circumvalatiunii ca directie, puteam spune partial Lipovei, partial Aradului, Torontalului, Matei Basarab, Bucovina, partial Mehala. Astea-s niste amanunte nesemnificative dupa mine.
@Gygyman6: E totusi o singura linie. S-ar moderniza ceva din tramvaiele de acum, le-am mai lungi sa fie cu 3-4 articulatii ?
Daca se va realiza acest proiect, linia in mod sigur va fi dublata, asa ca nici o grija in acest sens.
In ceea ce priveste modernizarea tramvaielor actuale pentru acest traseu de tren usor nu mi se pare realizabila pentru ca aceste tramvaie vor fi fost casate de mult in momentul finalizarii lucrarii. Daca , ipotetic vorbind, lucrarea ar fi gata acum, atunci si eu mi-as dori sa vad circuland pe acest traseu niste Wegmann-uri macar cu un vagon tractor si doua remorci, dar nu cred ca acum ar fi atatia calatori...in viitor este posibil...
#27
Postat 29 ianuarie 2009 - 16:20
mile, la 29 Jan 2009, 10:10, a spus:
Eu ma intreb daca actualele Wegmann-uri au fost proiectate sa poata tracta doua vagoane?
#28
Postat 29 ianuarie 2009 - 16:50
#29
Postat 29 ianuarie 2009 - 22:35
Oricum trebuie un studiu de fezabilitate realist pentru lucrarea asta, sa nu ne trezim ca avem linie si pe ea circula tramvaie cu 2-3 calatori. (ca in multe trenuri de persoane. Stai cateodata la bariera la UMT intr-o coloana de sute de masini si vezi ca trece un tren de persoane cu vagoanele goale)
Parerea mea
#30
Postat 29 ianuarie 2009 - 23:11
#32
Postat 30 ianuarie 2009 - 03:35
#33
Postat 30 ianuarie 2009 - 12:19
Florin.B RATT, la 29 Jan 2009, 22:35, a spus:
Parerea mea
Pai pana se termina aceasta lucrare prin 2020 - 2025, avem toate sansele sa ajungem si noi niste oameni normali in apucaturi si comportament, nu credeti ?
#34
Postat 30 ianuarie 2009 - 14:31
Gygyman6, la 28 Jan 2009, 21:11, a spus:
Nu prea le poti converti. Ai putea sa cumperi din start asa ceva (de ex. DUEWAG GT 8-100 in Karlsruhe), deoarece intre tramvai si tren exista o serie de diferente mari : Profilul sinelor difera, curentul folosit (AC 15 kV la tren vs. DC 750 V la tramvai), etc. Cu un EMU sau chiar si DMU iesi mai ieftin. Exemplu EN95 din Varsovia(sursa: http://zespolszkol.wer.pl/wkd)
Rentabilitatea depinde de multi factori, de ex de dezvoltarea parcului industrial/logistic din zona aeroport/Ghiroda, de viitorul traseu (se va extinde si in sudul orasului ?- ma gandesc de ex. la viitorul cartier Solventul) etc.
Fisiere atasate
-
en_95_2_8_6.jpg (189.47K)
Number of downloads: 65
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 30 ianuarie 2009 - 15:05
#35
Postat 23 februarie 2009 - 14:22
Wegmann, la 30 Jan 2009, 14:31, a spus:
Mie mi-e teama ca aceste zone industriale se vor dezvolta in toate directiile iar cand se va pune problema unui tren urban si suburban, nu va mai fi teren pentru traseu in linie cat de cat dreapta, avand in vedere ca nu poti sa tragi o cale ferata peste toate hartoapele, canale de desecare sau de irigatii, zone joase, inundabile, etc
#36
Postat 23 februarie 2009 - 16:05
#37
Postat 23 februarie 2009 - 17:18
Gygyman6, la 23 Feb 2009, 16:05, a spus:
Exact asta se intampla la noi, o dezvoltare pur si simplu haotica, si dupa aia toti ridica din umeri si zic: "noi am face dar n-avem pe unde".