STP Timișoara Forum: Trenuri urbane in Romania - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (3 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Trenuri urbane in Romania

#21 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3099
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 ianuarie 2009 - 18:37

Deci oameni ca ala sunt incompetenti. Defapt ce sa mai vorbim daca Mazare a spus ca tramvaiele polueaza, ce sa ne mai asteptam de la alti incompetenti. Daca unul ca asta are tupeul sa zica asa ceva, despre un domeniu la care nici nu se pricepe, ar trebui dat afara, la fel ca multi altii ca el. Paca parea o idee frumoasa si destul de cocheta acum pentru acel oras mai ales ca e la inceput, mai ales ca linia de tramvai de la Sibiu stiu ca e in stare deplorabila desi ar putea fii monument istoric, acolo circula numai tramvaie istorice din cate am vazut.
0

#22 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 28 ianuarie 2009 - 20:45

Asta vara a aparut o stire despre un "vis frumos" al edililor timisoreni care daca ar deveni realitate, ar fi extraordinar. Am impresia ca a cam trecut neobservata aceasta stire de catre membri forumului sau poate ma insel. In orice caz o readuc in actualitate pentru cei care au scapat-o pentru ca este interesanta.


TIMISORENII AR PUTEA CIRCULA CU TRENUL PRIN AER - 24 Iulie 2008

Edilii din Timisoara vor ca in cel mult sapte ani sa ridice o pasarela, unde sa transfere liniile de cale ferata, care acum strabat orasul.
Trenul usor va face legatura intre Gara de Nord si Aeroportul International din Timisoara.
Autoritatile cred ca proiectul rezolva situatia actuala din Timisoara, traficul aglomerat si locuri de parcare putine, anunta Pro Tv.
Trenurile usoare vor circula prin Timisoara cel mai devreme in 2015. Valoarea proiectului este de cinci milioane de euro.



Iata si un filmulet pe aceasta tema:
http://www.youtube.c...h?v=cxb7fRVJ4Ic

Sursa: e - transport.ro

Daca se materializeaza acest proiect, pe langa faptul ca se elibereaza o suprafata mare de teren la nivelul solului, "dispar" viaductele sau mai bine zis vom avea o "succesiune continua de viaducte", iar sub calea ferata se pot amenaja locuri de parcare sau chiar o noua sosea. Adio strangularea de la pasajul Jiul sau Popa Sapca, adio barierele de la Baader si cele trei de la UMT si Padurea Verde, etc ...inclusiv la gara mica se va putea face o trecere de pe Kogalniceanu spre Ialomitei chiar si pentru o linie de tramvai care sa mearga pe Ialomitei prin fata la Terra, Euro, Kappa apoi pe Amurgului, Miresei si se uneste cu capatul lui 4 respectiv 10. Iar calatorii care vin cu trenul usor de la Aeroport pot cobora la statia de la Gara mica si pot opta pentru tramvai fie spre Circumvalatiunii, fie spre Traian, Buziasului, Soarelui, urmatoarele statii ale trenului fiind la Iulius Mall, P-ta 700 (exista proiecte de modernizare a ei unde este inclus si acest tren urban) si Gara de Nord ....vise,vise...

Aceasta postare a fost editata de mile: 28 ianuarie 2009 - 20:50

0

#23 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29774
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 ianuarie 2009 - 21:37

Pacat ca suntem prea batrani pentru a mai vedea asa ceva. :huh:
Un proiect din asta "aerian" avea si Oprescu pentru Bucuresti, dar s-ar parea ca a fost doar campanie electorala.
0

#24 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2280
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 28 ianuarie 2009 - 21:45

Sa faca CFR "centura feroviara de nord-vest" si scapam de transportul de marfuri.(P.S. Oricum parcurile logistice sunt in afara orasului). Dupa aceea ar ramane destul spatiu si pentru un tren urban. Totusi mai lipsesc 3 km de sine pana la aeroport.

@mile: Daca vrei sa ajungi in Circa nu cobori la Gara mica.:huh: Eventual la centrul bancar sau in 700.

Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 28 ianuarie 2009 - 21:53

0

#25 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3099
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 ianuarie 2009 - 22:11

Pana in 2015 am avea tramvaie noi, ma gandesc daca s-ar putea converti tramvaiele astea in trenuri urbane sa circule pe acel traseu. E totusi o singura linie, de cate garnituri ar fi nevoie??? S-ar moderniza ceva din tramvaiele de acum, le-am mai lungi sa fie cu 3-4 articulatii si asa am scapa de importul unor garnituri noi, la care sigur s-ar gasi iar nereguli fie ca nu sunt fiabile fie ca sunt putine. si neingrijite.
0

#26 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 29 ianuarie 2009 - 10:10

Vezi postareaWegmann, la 28 Jan 2009, 21:45, a spus:

Totusi mai lipsesc 3 km de sine pana la aeroport.
@mile: Daca vrei sa ajungi in Circa nu cobori la Gara mica.:huh: Eventual la centrul bancar sau in 700.



3 Km nu sunt 100 Km, deci nu mi se pare ceva foarte mult in conditiile de ses si camp deschis.
Am dat exemplul Circumvalatiunii ca directie, puteam spune partial Lipovei, partial Aradului, Torontalului, Matei Basarab, Bucovina, partial Mehala. Astea-s niste amanunte nesemnificative dupa mine.

@Gygyman6: E totusi o singura linie. S-ar moderniza ceva din tramvaiele de acum, le-am mai lungi sa fie cu 3-4 articulatii ?

Daca se va realiza acest proiect, linia in mod sigur va fi dublata, asa ca nici o grija in acest sens.
In ceea ce priveste modernizarea tramvaielor actuale pentru acest traseu de tren usor nu mi se pare realizabila pentru ca aceste tramvaie vor fi fost casate de mult in momentul finalizarii lucrarii. Daca , ipotetic vorbind, lucrarea ar fi gata acum, atunci si eu mi-as dori sa vad circuland pe acest traseu niste Wegmann-uri macar cu un vagon tractor si doua remorci, dar nu cred ca acum ar fi atatia calatori...in viitor este posibil...
0

#27 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10284
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 29 ianuarie 2009 - 16:20

Vezi postareamile, la 29 Jan 2009, 10:10, a spus:

[...] eu mi-as dori sa vad circuland pe acest traseu niste Wegmann-uri macar cu un vagon tractor si doua remorci, dar nu cred ca acum ar fi atatia calatori...in viitor este posibil...

Eu ma intreb daca actualele Wegmann-uri au fost proiectate sa poata tracta doua vagoane?
0

#28 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3099
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 ianuarie 2009 - 16:50

Poate n-au fost proiectate dar de ce sa traga 2 remorci, in loc de cuplaj poate fi articulatie asa am avea un vagon lung si articulat mai ales ca am vazut ca mare parte din linie va fii suspendata. Parca undeva am vazut niste tramvaie care au cuplajul ca la vagoanele de tren adica se vede articulatie pe dinafara dar cand sunt decuplate se vede mecanismul de cuplare daca am sa gasesc poze am sa pun.
0

#29 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29774
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 ianuarie 2009 - 22:35

Sincer, nu prea vad pasagerii curselor aeriene mergand la aeroport (eventual si cu bagaje) cu tramvaiul. Stiu ca in tarile civilizate e ceva normal, dar la noi sa cobori din avion si sa urci in tramvai e ceva ce te plaseaza pe o treapta inferioara pe scara sociala. Poate e ok pentru angajatii aeroportului, dar salariile si statutul lor social le permite sa circule cu masinile si in mod sigur nu vor renunta la ele in favoarea tramvaiului.
Oricum trebuie un studiu de fezabilitate realist pentru lucrarea asta, sa nu ne trezim ca avem linie si pe ea circula tramvaie cu 2-3 calatori. (ca in multe trenuri de persoane. Stai cateodata la bariera la UMT intr-o coloana de sute de masini si vezi ca trece un tren de persoane cu vagoanele goale)
Parerea mea :coolspeak:
0

#30 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10284
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 29 ianuarie 2009 - 23:11

In momentu de fata exista vreo linie de autobuz pana la aeroport?
0

#31 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29774
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 ianuarie 2009 - 23:18

Da, linia 26
0

#32 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3886
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 30 ianuarie 2009 - 03:35

Orice nevoie se educa. O eventuala linie dedicata pana la aeroport ar insemna orare strict respectate (datorita independentei de carosabil) si totusi niste vagoane bine intretinute (pentru ca nu orice taran are treaba la aeroport). Chestia asta, cuplata cu traficul infernal din zona, ar putea atrage un aflux de calatori semnificativ - in timp bineinteles.
0

#33 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 30 ianuarie 2009 - 12:19

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 29 Jan 2009, 22:35, a spus:

Sincer, nu prea vad pasagerii curselor aeriene mergand la aeroport (eventual si cu bagaje) cu tramvaiul. Stiu ca in tarile civilizate e ceva normal, dar la noi sa cobori din avion si sa urci in tramvai e ceva ce te plaseaza pe o treapta inferioara pe scara sociala.
Parerea mea :)



Pai pana se termina aceasta lucrare prin 2020 - 2025, avem toate sansele sa ajungem si noi niste oameni normali in apucaturi si comportament, nu credeti ? :D
0

#34 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2280
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 30 ianuarie 2009 - 14:31

Vezi postareaGygyman6, la 28 Jan 2009, 21:11, a spus:

Pana in 2015 am avea tramvaie noi, ma gandesc daca s-ar putea converti tramvaiele astea in trenuri urbane sa circule pe acel traseu.


Nu prea le poti converti. Ai putea sa cumperi din start asa ceva (de ex. DUEWAG GT 8-100 in Karlsruhe), deoarece intre tramvai si tren exista o serie de diferente mari : Profilul sinelor difera, curentul folosit (AC 15 kV la tren vs. DC 750 V la tramvai), etc. Cu un EMU sau chiar si DMU iesi mai ieftin. Exemplu EN95 din Varsovia(sursa: http://zespolszkol.wer.pl/wkd)



Rentabilitatea depinde de multi factori, de ex de dezvoltarea parcului industrial/logistic din zona aeroport/Ghiroda, de viitorul traseu (se va extinde si in sudul orasului ?- ma gandesc de ex. la viitorul cartier Solventul) etc.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 30 ianuarie 2009 - 15:05

0

#35 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 23 februarie 2009 - 14:22

Vezi postareaWegmann, la 30 Jan 2009, 14:31, a spus:

Rentabilitatea depinde de multi factori, de ex de dezvoltarea parcului industrial/logistic din zona aeroport/Ghiroda, de viitorul traseu (se va extinde si in sudul orasului ?- ma gandesc de ex. la viitorul cartier Solventul) etc.


Mie mi-e teama ca aceste zone industriale se vor dezvolta in toate directiile iar cand se va pune problema unui tren urban si suburban, nu va mai fi teren pentru traseu in linie cat de cat dreapta, avand in vedere ca nu poti sa tragi o cale ferata peste toate hartoapele, canale de desecare sau de irigatii, zone joase, inundabile, etc
0

#36 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3099
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 februarie 2009 - 16:05

Arhitectii nostrii ar trebui sa joace SimCity, asa si-ar da seama ca dupa o dezvoltare haotica si necontrolata, nu mai lasa loc pentru imbunatatiri ulterioare.
0

#37 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 23 februarie 2009 - 17:18

Vezi postareaGygyman6, la 23 Feb 2009, 16:05, a spus:

Arhitectii nostrii ar trebui sa joace SimCity, asa si-ar da seama ca dupa o dezvoltare haotica si necontrolata, nu mai lasa loc pentru imbunatatiri ulterioare.


Exact asta se intampla la noi, o dezvoltare pur si simplu haotica, si dupa aia toti ridica din umeri si zic: "noi am face dar n-avem pe unde".
0

#38 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3886
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 februarie 2009 - 18:00

Pai n-avem PUG :) , nu putem gandi singuri.
0

#39 Useril este offline   alex12 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 15 martie 09

Postat 16 martie 2009 - 15:35

991 in gara ineu
Imagine postata
0

#40 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3099
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 martie 2009 - 18:15

Ala e tras pe linie moarta sau circula? :rolleyes:
0

Arata acest topic


  • (3 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi