Oradea - Nagyvárad - Großwardein jud. Bihor
#101
Postat 19 octombrie 2009 - 21:55
E o chestie tampita sa mai inlocuiesti tramvaiele la ora 8 si la ora 16, pe langa ora de schimb 14-15 (unele).
#102
Postat 19 octombrie 2009 - 22:19
Parca vazusem pe la Pro tv iarna trecuta cum ca sefi regiei de transport din Oradea au decis sa nu mais coata la traseu noile tramvaie pe motiv ca a nins si la marginea sinei exista gheata,si pentru a nu le zgaria.
#103
Postat 20 octombrie 2009 - 02:47
viktor, la 19 Oct 2009, 22:52, a spus:


No chance, din simplul motiv că noi suntem la limită cu parcul. Ar fi forţaţi să le scoată pe traseu.
#104
Postat 20 octombrie 2009 - 15:34
1. In Oradea curentul este mai slab decat la noi, (in loc de 800 are daor 600 V( ceva de genu inorice caz este mai putin)), in weekend traficul nefiind asa de mare , nu necesita atatea tramvaie, si le este mai usor sa scaota Tatre, care consuma mai putin, decat sa circule Simens-urile.
2. Treaba cu ploaia si cu zapada, sunt si mai logice! Stiti cate probleme sunt la noi cu patinajul, accidentele pe timpurile astea. Ei stau de 10X mai prost la capitolul infrastructura, chiaer sila o curba recenty renovata (spre Nufarul), nu incap 2 ULF-uri distanta fiind prea mica. Tot din acest motiv nu cricula ULF pe 2.
#105
Postat 20 octombrie 2009 - 18:22
cseh_17, la 20 Oct 2009, 16:34, a spus:
O mica observatie. Tatrele acelea au vre-o 30 de ani(poate si mai bine), deci mie unul nu imi face impresia ca, cosuma mai putin decat un ULF, chiar din contra mai mult ca el. In alta ordine de idei, mi s-ar parea mai normal si bine daca ar circula ULF-uri si in week-end pentru ca ar putea circula mai rar, dar reusind sa ia mai multi calatori datorita capacitatii si marimi lor.
#106
Postat 20 octombrie 2009 - 18:35
#107
Postat 20 octombrie 2009 - 19:29

Nu uitati si de frana recuperativa, tehnologie noua, etc. Chiar daca constructiv motoarele sunt mai mici, nu inseamna ca au putere mai mica (per total).
Ma mir ca nu interzic circulatia masinilor cand scot pe traseu Simensurile.

#109
Postat 20 octombrie 2009 - 19:39
#110
Postat 20 octombrie 2009 - 20:59
Tensiunea de alimentare nu e relevantă aici, pentru că P = U * I. Se poate absorbi un curent mai mare din reţea (şi prin curent înţeleg intensitatea curentului), câtă vreme rezistă firul de contact şi pantograful (că dacă le pui la 24V topeşti firul prin Efectul Joule, că e nevoie de curenţi prea mari, care încing prea tare firul).
Tatrele au 4 motoare a câte 40 kW, ceea ce înseamnă 160 kW pentru fiecare vagon motor. Însă... cei 160 kW sunt consumaţi indiferent de situaţie, că diferenţa între ce e folosit de motor şi ce e absorbit din reţea se pierde pe rezistenţele de demaraj/frânare.
Apropo de dimensiunile motoarelor: maşinile de c.a. sunt mai mici şi mai compacte decât cele de c.c.. Sunt şi mai economice în exploatare, pentru că dacă iei motor cu rotor în scurtcircuit, nu mai ai nevoie de perii colectoare (,,consumabile" care se înlocuiesc periodic la motoarele de c.c.).
#111
Postat 20 octombrie 2009 - 21:58

#112
Postat 20 octombrie 2009 - 22:32
"visor" a spus:
De fapt, le înlocuieşti la 10-11 şi 16-17... că ei circulă în 3 schimburi de câte 6 ore (ba chiar 4 dacă punem şi transportul de noapte pentru angajaţi).
#113
Postat 21 octombrie 2009 - 19:34

Bravo lor ca au intrat in orarul european al angajatului.

Dar daca toate turele sunt de 3 schimburi, acelasi nr de tramvaie pe trasee ramane de dimineata pana seara? Dupa ora 21 (de ex.) nu raman mai putine sau dimineata 04:30 - 06?
#114
Postat 22 octombrie 2009 - 15:25

#115
Postat 25 octombrie 2009 - 19:59


#117
Postat 28 octombrie 2009 - 22:10
http://www.bihon.ro/stiri/oradea-bihor/art...091021-03340910
http://www.oradea.ro/index.php?option=com_...&Itemid=239
Interesant este faptul ca aceste autobuze sunt doar partial LF.
#118
Postat 28 octombrie 2009 - 22:19

#119
Postat 28 octombrie 2009 - 22:59
La exterior ma abtin sa comentez

#120
Postat 29 octombrie 2009 - 01:07
