STP Timișoara Forum: Oradea - Nagyvárad - Großwardein - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (23 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Oradea - Nagyvárad - Großwardein jud. Bihor

#101 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 19 octombrie 2009 - 21:55

In Timisoara nu au facut asa cum autobuzele noi cand erau, nici cu troleibuzele, nici cu tramvaiele nu cred.
E o chestie tampita sa mai inlocuiesti tramvaiele la ora 8 si la ora 16, pe langa ora de schimb 14-15 (unele).
0

#102 Useril este offline   Eta Floreasca 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 168
  • Inregistrat: 26 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Fundeni Jud. Ilfov

Postat 19 octombrie 2009 - 22:19

Si mie mi se pare o tampenie.
Parca vazusem pe la Pro tv iarna trecuta cum ca sefi regiei de transport din Oradea au decis sa nu mais coata la traseu noile tramvaie pe motiv ca a nins si la marginea sinei exista gheata,si pentru a nu le zgaria.
0

#103 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 20 octombrie 2009 - 02:47

Vezi postareaviktor, la 19 Oct 2009, 22:52, a spus:

Acum stau si ma intreb o chestie. Daca Timisoara va cumpara tramvaie noi, ar fii sefi atat de nebuni incat sa le tina in depouri? :04: Sper ca nu se va intampla si la noi asta. :ico3:

No chance, din simplul motiv că noi suntem la limită cu parcul. Ar fi forţaţi să le scoată pe traseu.
0

#104 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 20 octombrie 2009 - 15:34

Bine, acuma dupa ce ati dat totii cu parerea va dezvalui misterul imens! Tramvaiele nu circula vineri de l;a ora 17 pana luni dimineata din uramatorul motiv, defapt motive:

1. In Oradea curentul este mai slab decat la noi, (in loc de 800 are daor 600 V( ceva de genu inorice caz este mai putin)), in weekend traficul nefiind asa de mare , nu necesita atatea tramvaie, si le este mai usor sa scaota Tatre, care consuma mai putin, decat sa circule Simens-urile.

2. Treaba cu ploaia si cu zapada, sunt si mai logice! Stiti cate probleme sunt la noi cu patinajul, accidentele pe timpurile astea. Ei stau de 10X mai prost la capitolul infrastructura, chiaer sila o curba recenty renovata (spre Nufarul), nu incap 2 ULF-uri distanta fiind prea mica. Tot din acest motiv nu cricula ULF pe 2.
0

#105 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 20 octombrie 2009 - 18:22

Vezi postareacseh_17, la 20 Oct 2009, 16:34, a spus:

nu necesita atatea tramvaie, si le este mai usor sa scaota Tatre, care consuma mai putin


O mica observatie. Tatrele acelea au vre-o 30 de ani(poate si mai bine), deci mie unul nu imi face impresia ca, cosuma mai putin decat un ULF, chiar din contra mai mult ca el. In alta ordine de idei, mi s-ar parea mai normal si bine daca ar circula ULF-uri si in week-end pentru ca ar putea circula mai rar, dar reusind sa ia mai multi calatori datorita capacitatii si marimi lor.
0

#106 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 20 octombrie 2009 - 18:35

Sa nu uitam, ca unULF, are un motor relativ mai mic, decat Tatra(ca si marime), deci trebe sa miste o greutate mai mare per boghiu...
0

#107 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30178
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 octombrie 2009 - 19:29

Nu uita ca in cazul Siemensului fiecare roata are motorul ei:

Imagine postata

Nu uitati si de frana recuperativa, tehnologie noua, etc. Chiar daca constructiv motoarele sunt mai mici, nu inseamna ca au putere mai mica (per total).
Ma mir ca nu interzic circulatia masinilor cand scot pe traseu Simensurile. :04:
0

#108 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 20 octombrie 2009 - 19:32

Nu era vorba de putere,ci te energia ,curentul consumat.
0

#109 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30178
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 octombrie 2009 - 19:39

Siemensurile din Oradea au 3 portale motor, fiecare portal are doua motoare de cate 35 kW, deci 6x35 kW = 210 kW. (Un GT4d are doua motoare de 120 kW, deci 240 kW total. Sa nu crezi ca va consuma mai putin decat Siemensul, din contra (nu vorbim de consumuri aditionale gen AC)) Consumul acestor motoare la sarcina maxima va fi aprox 210 kWh, dar e clar ca niciodata nu vor functiona timp indelungat la sarcina maxima. Consumul de energie este dictat de puterea si sarcina motoarelor.
0

#110 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 20 octombrie 2009 - 20:59

Consumul ULFului va fi de maxim 210 kWh, tocmai pentru că e alimentat prinv ariere de tensiune (deci motorul primeşte doar ce are nevoie).

Tensiunea de alimentare nu e relevantă aici, pentru că P = U * I. Se poate absorbi un curent mai mare din reţea (şi prin curent înţeleg intensitatea curentului), câtă vreme rezistă firul de contact şi pantograful (că dacă le pui la 24V topeşti firul prin Efectul Joule, că e nevoie de curenţi prea mari, care încing prea tare firul).

Tatrele au 4 motoare a câte 40 kW, ceea ce înseamnă 160 kW pentru fiecare vagon motor. Însă... cei 160 kW sunt consumaţi indiferent de situaţie, că diferenţa între ce e folosit de motor şi ce e absorbit din reţea se pierde pe rezistenţele de demaraj/frânare.

Apropo de dimensiunile motoarelor: maşinile de c.a. sunt mai mici şi mai compacte decât cele de c.c.. Sunt şi mai economice în exploatare, pentru că dacă iei motor cu rotor în scurtcircuit, nu mai ai nevoie de perii colectoare (,,consumabile" care se înlocuiesc periodic la motoarele de c.c.).
0

#111 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30178
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 octombrie 2009 - 21:58

Concluzia postarilor noastre: motivul cum ca ULF-ul consuma mai mult, nu sta in picioare. :04: (chiar daca ar consuma 10-20 kWh in plus, confortul nu se compara cu al Tatrelor)
0

#112 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 20 octombrie 2009 - 22:32

La data la care am fost eu ultima oară în Oradea (era doar un ULF atunci, ce-i drept)... am mers sâmbătă şi m-am dat cu ULFul toată ziua, ba chiar şi când vroiam altceva tot de ULFul #50 dădeam.

"visor" a spus:

E o chestie tampita sa mai inlocuiesti tramvaiele la ora 8 si la ora 16, pe langa ora de schimb 14-15 (unele).

De fapt, le înlocuieşti la 10-11 şi 16-17... că ei circulă în 3 schimburi de câte 6 ore (ba chiar 4 dacă punem şi transportul de noapte pentru angajaţi).
0

#113 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 21 octombrie 2009 - 19:34

Din ce am inteles pe aici, ele circula de la 08 la 16 ca au grija de ele... :huh: Cred ca e fals...
Bravo lor ca au intrat in orarul european al angajatului. :ph34r:
Dar daca toate turele sunt de 3 schimburi, acelasi nr de tramvaie pe trasee ramane de dimineata pana seara? Dupa ora 21 (de ex.) nu raman mai putine sau dimineata 04:30 - 06?
0

#114 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 22 octombrie 2009 - 15:25

Dr2005, te inseli. Am fost recent. Sunt 2 ture, din care in prima ies cele cateva ULF- acestea au schimul undeva la pranz si se efectueaza o a 3-a schimbare, in momentul cand acestea sunt retrase in depou, si ies Tatre in locul lor <_<
0

#115 Useril este offline   Iasmin 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 182
  • Inregistrat: 01 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Tara lu Boc, orasul lu' Oprescu, zona Piata Infrangerii, colt cu GARA RT BASARAB

Postat 25 octombrie 2009 - 19:59

A fost reparat Siemensul ULF care a fost tamponat cu un Logan. Stiti cumva ce nr. de inventar avea? :) :hooray:
0

#116 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 25 octombrie 2009 - 20:11

Vezi postareaIasmin, la 25 Oct 2009, 20:59, a spus:

A fost reparat Siemensul ULF care a fost tamponat cu un Logan. Stiti cumva ce nr. de inventar avea? :) :ph34r:

Este asa greu sa te uiti putin in paginile anterioare...daca te uitai vedeai numarul, iti dau voie sa cauti in acest topic fiindca gasesti :hooray:
0

#117 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 28 octombrie 2009 - 22:10

Se pare ca Oradea va avea 36 de autobuze noi, marca Volvo.

http://www.bihon.ro/stiri/oradea-bihor/art...091021-03340910

http://www.oradea.ro/index.php?option=com_...&Itemid=239

Interesant este faptul ca aceste autobuze sunt doar partial LF.
0

#118 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 28 octombrie 2009 - 22:19

Oricum ar fi si la noi ar fi bune daca ar veni. Nu arata urat de loc. :04:
0

#119 Useril este offline   alecs 

  • Membru Onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 3145
  • Inregistrat: 20 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:timisoara
  • Interese:http://soferderomania.promotor.ro/carmen_m click plz

Postat 28 octombrie 2009 - 22:59

Interiorul parca este de la un trolebuz skoda...
La exterior ma abtin sa comentez <_<
0

#120 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3161
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 29 octombrie 2009 - 01:07

Cei de la Volvo nus prea inventivi, daca va uitati cu atentie, fata seamana cu Citaro si Conecto, in rest ce sa zic, daca o sa faca si cu autobuzele ca si cu tramvaiele mai bine raman cu ce au si ne dau banii noua sa ne lom tramvaie de ei <_< .
0

Arata acest topic


  • (23 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi