STP Timișoara Forum: Arad - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (28 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Arad jud. Arad

#321 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 noiembrie 2014 - 20:17

Mile, tramvaiele aveau o unitate de comanda care actiona acele mecanisme de care vorbesti. Nu stiu in ce stare erau cand au venit, dar acum nici nu se pune problema de a mai putea fi folosite. (sunt lipsa sau foarte deteriorate, din ce am vazut eu)
0

#322 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 30 noiembrie 2014 - 20:47

Stiu ca acum nici nu se pune problema insa se puteau face atunci, inainte si dupa anul 2000...

Apoi nu stiu daca comutarea se facea doar dintr-un loc pentru toate afisajele de la un tramvai. Logic asa ar fi insa din cate am putut observa eu la fata locului ca nespecialist, n-am constatat acest lucru. Tot mecanismul parea doar mecanic...si destul de fin. Daca unul nervos doar sucea un ciocanel prin pe dupa capacul afisajului, se putea distruge totul fara cel mai mic efort...


Insa, iata au trecut vreo doi ani de la fixarea primului afisaj electronic si nimic nu s-a mai intamplat...
0

#323 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 noiembrie 2014 - 21:21

Comutarea se facea din panoul dispus in cabina vatmanului. Nu generalizez, (nu toate aveau asa ceva) dar am vazut personal sistemul si chiar l-am pozat si pus undeva pe forum, dar nu-mi mai aduc aminte unde. :(
0

#324 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 30 noiembrie 2014 - 21:26

Am zis eu ca a crescut forumul atat de mult incat am ajuns sa cautam acul in carul cu fan... :D


Poate ne lamureste Viktor, daca trece pe aici, ce si cum...legat de tramvaie.
0

#325 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 30 noiembrie 2014 - 22:08

De multe dintre autobuzele postate nu am stiut! Mersi de poze Marius. Imi place ca aveti toata paleta de Mercedes(O405, O405N si O405N2).


Si acuma una care sa ne puna putin pe ganduri!

De bine de rau, 80% din parcul de autobuze Aradene este low-floor. Iar Timisoara, oras cu pretentii are doar vreo 25-30%. :Facepalm_emote_gif: Nu vi se pare ironic, mai ales ca autobuzele aradene sunt de prin anii '90 si nu 2005. :Facepalm_emote_gif: :Facepalm_emote_gif:
1

#326 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 30 noiembrie 2014 - 22:24

Pai Timisoara a ramas in general cu ... pretentii si cam atat. :Facepalm_emote_gif:


De mult incerc sa trag un semnal de alarma ca sa vedem ... realitatea. Nu prea (mai) avem motive sa fim cu nasul pe sus. Nu-i cazul meu insa sunt destui cu nasul pe sus fara vreun motiv, din contra...
2

#327 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 30 noiembrie 2014 - 23:01

Vezi postareamile, la 30 noiembrie 2014 - 21:26, a spus:

Poate ne lamureste Viktor, daca trece pe aici, ce si cum...legat de tramvaie.


Vagonul la care v-am aratat dvs. afisajul a fost 3518(cel dezmembrat in curtea depoului Take Ionescu), care avea afisajele(modelul vechi) cu manivela, la care trebuia modificat manual la fiecare caseta afisajul(fata(2 buc), lateral stanga si dreapta si spate). Desigur in trecut aveau caseta cu afisarea liniei si in partea din spate, care ulterior a fost eliminata de catre cei de la BSAG.
Mai tarziu, unele dintre vagone au venit cu afisaje noi care nu mai trebuiau schimbate manual, ci electric dintr-un sigur buton. Fiecare afisaj in parte avea doua butoane, unul cu dubla functie si anume coamanda manuala(strict pentru afisajul la care se modifica traseul/linia[fata/laterale/spate]) si comanda automata(care facea modificarea pentru toate afisajele), iar al doilea buton pentru modificarea liniei(care rula folia in sus si in jos).
3

#328 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 noiembrie 2014 - 23:51

Vezi postareacseh_17, la 30 noiembrie 2014 - 22:08, a spus:

...e doar vreo 25-30%.

Mai exact 25,5%. :)
1

#329 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 02 decembrie 2014 - 18:29

Afisajele... afiseaza... ceea ce li se transmite sa... afiseze. Ceea ce inseamna ca textele de afisat trebuie stocate undeva si un dispozitiv trebuie sa le preia si sa le transmita afisajelor pentru... afisare. Iar scrierea si preluarea textelor presupune echipamente si operatiuni ce nu sunt la indemana operatorului de transport public in acest moment (chiar si daca masinile au fost livrate cu tot cu un OBC - computer de bord). Costurile nu sunt nici ele de neglijat, mai ales daca se merge pe varianta abordarii producatorului/producatorilor afisajelor.

Iata cateva abordari ale problemei la Iasi, cu costuri minime:

http://tramclub.org/...?t=225&start=83

http://tramclub.org/...=15294&start=36

http://tramclub.org/...=15798&start=54

In Vest sunt operatori de transport public care scriu memoriile chiar la producatorii afisajelor, pentru ca traseele sunt stabile si nu trebuie facute modificari decat foarte rar, fiind avantajoasa aceasta varianta de rezolvare a problemei.

-------------

Acum, legat de ce spune Viktor cu privire la afisajele cu folii cu comanda electronica:

Banuiesc ca principiul de functionare e acelasi ca la afisajele din imaginile de mai jos (am remarcat ca mai toate companiile de transport public din Germania si nu numai folosesc cam aceleasi firme, deci sunt sanse foarte mari ca diverse echipamente sa se regaseasca identic la foarte multi operatori):

Fisier atasat  IMG_0030.JPG (74.75K)
Number of downloads: 21

Fisier atasat  IMG_3864.JPG (79.47K)
Number of downloads: 22

Fisier atasat  IMG_4010.JPG (73.18K)
Number of downloads: 19

Se observa cele doua butoane: HAND/AUTO (basculant, cu 2 pozitii fixe) si AB/AUF (basculant, cu 3 pozitii si revenire automata pe pozitia din mijloc la eliberare). Pentru operarea manuala e clar, se trece pe HAND si apoi se actioneaza butonul AB/AUF pentru derulare in directia dorita. La trecerea pe AUTO afisajele sunt comandate centralizat, prin intermediul OBC/IBIS, care la randul sau poate transmite comanda de schimbare a traseului si directiei prin actionare manuala de la consola sau automat, pe baza datelor primite de computer de la sistemul centralizat de monitorizare al companiei de transport public. Foliile sunt derulate pana la intalnirea marcajelor corespunzatoare traseului si directiei solicitate (se observa foarte clar astfel de marcaje in poza a treia - decupajele realizate pe folie, evident ca o codificare). Pentru a se utiliza acest sistem la noul proprietar al vehiculelor, fie se refoloseau foliile existente, avand grija ca reinscriptionarea lor sa se faca exact in aceleasi pozitii, fie se schimbau foliile (operatiune extrem, extrem de dificila si cu foarte mari sanse de esec, care necesita replicarea perfecta a vechilor folii - lungime, pozitii, marcaje). In aceste cazuri era esential ca numarul de pozitii memorate de OBC/IBIS in orasele de provenienta ale vehiculelor sa fie cel putin egal cu numarul de pozitii necesare noului proprietar. In caz contrar, lucrurile se complicau, fiind necesara rescrierea memoriilor si confectionarea de folii, cu o noua codificare a pozitiilor, operatiune destul de complicat de realizat (nu cred ca altfel decat la producatorii afisajelor/consolelor, cu costurile de rigoare si cu eventuale complicatii daca consolele sunt vechi si producatorii nu mai asigura suport pentru ele decat cel mult in conditii speciale, ce implica si costuri pe masura).

Pare destul de simplu la prima vedere sa zici "Sa mearga afisajele, daca tot sunt si mai exista si consolele!", dar in realitate problemele sunt destul de complicate, dupa cum ati si vazut din cele descrise mai sus si din experienta noastra la RATP Iasi (cum ati vazut, din cauza preturilor piperate cerute de producatori, am fost nevoiti sa ne descurcam pe cont propriu si chiar sunt mandru de ce a iesit, chiar daca pare empiric/incropeala).

Aceasta postare a fost editata de radub: 02 decembrie 2014 - 18:49

2

#330 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 02 decembrie 2014 - 20:08

Merci pentru aceste informatii...

Ceea ce am vazut eu (cu Viktor) la RATT, erau sisteme relativ simple, cu actionare simpla pe baza de manivele...Cel putin atat am vazut eu ca nespecialist...

Insa, in alta ordine de idei, pot baga mana in foc ca daca am fi avut aceste tramvaie de noi-noute la noi, cu aceste afisaje pregatite pentru Timisoara, ele n-ar fi functionat nici 2-3 ani iar la nemti au functionat zeci de ani de zile, chiar pana in momentul instrainarii...

Cred ca in acest sens avem niste probleme...

Afisajele cu manivele pe care le-am vazut pe tramvaiele germane aduse la Timisoara pareau noi desi aveau zeci de ani vechime!...
0

#331 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 decembrie 2014 - 22:53

Asa cum am mai scris: erau si sisteme manuale, dar si cele complexe prezentate de Radu.
0

#332 Useril este offline   Marius-Arad 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 23 octombrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Arad

Postat 07 decembrie 2014 - 13:16

Mercedes-ul 315 (ex. Essen 3615) cu o noua infatisare ;)

Fisiere atasate


1

#333 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 07 decembrie 2014 - 23:25

Din departare pare un Volvo.
0

#334 Useril este offline   Marius-Arad 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 74
  • Inregistrat: 23 octombrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Arad

Postat 08 decembrie 2014 - 20:11

Mie imi pare mai mult ca seamana cu un Neoplan, atat ca farurile sunt dintr-un corp ci nu din 3 ca la Neoplan, atasez o poza cu un Neoplan care are schema de culori asemanatoare cu ce a lui 315.

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de Marius-Arad: 08 decembrie 2014 - 20:12

0

#335 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 decembrie 2014 - 10:56

Tramvaiul lui Moș Crăciun din Arad:
:santa-dance:

Fisier atasat  IMG_20141221_164452.jpg (135.37K)
Number of downloads: 19 Fisier atasat  IMG_20141221_190608.jpg (135.84K)
Number of downloads: 19

Dacă își respecta tot traseul îl puteam și filma. Așa, singura filmare cu el rămâne cea de anul trecut:


2

#336 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 03 ianuarie 2015 - 17:36

Pentru iubitorii de "frumos" si lucruri frumoase...Vorbele devin inutile...


5

#337 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10593
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 04 ianuarie 2015 - 10:38

Multumesc Mile pentru link. Canalul realizatorului clipului, Mircea Moisescu, este foarte interesant. Sint multe alte clipuri in primul rind ireprosabil realizate, nu numai despre Imperio.


3

#338 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 ianuarie 2015 - 11:00

Poate se uita careva si de la noi (primarie) sa vada ce inseamna LF atunci cand vorbim de accesul in vehicul si cat de rapid se face transbordarea pasagerilor fata de ce vom avea noi, adica tot un Imperio ca cel din clip, doar ca in varianta HF, ca sa zic asa. :(
2

#339 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 04 ianuarie 2015 - 21:20

Oameni buni, stati cuminti, ca la Arad nu se schimba nimic! Sunt 6 tramvaie decente intr-un parc de 150 de rable jalnice (adica 4%), iar primarul le-a promis cetatenilor inca 6 pana in 2020, daca mai dau o data cu stampila pe el. Adica bataie de joc (doar 8% din parc - ma rog, in realitate procentul va fi mai mare, pentru ca va scadea numarul total de tramvaie din cauza uzurii si a dificultatii de inlocuire cu alte sh-uri - aratand decent in anul de gratie 2020?!). Voi veti avea atunci un numar de tramvaie modernizate plus un numar de tramvaie noi, pe bugetul UE. Nu va mai lamentati atat, ca efectiv nu e cazul! Basca, daca ati vedea cum isi bate joc Astra de Arad cu cele 6 tramvaie, v-ar mai trece entuziasmul. Deh, doar le dau cu marinimie cu cel mai mic pret, din "dragoste" pentru Arad (in fapt, acest contract nu are decat scopul de a inlatura handicapul pe care il are Astra la licitatii, din cauza lipsei vanzarilor, reprosata de fiecare data).

Si inca ceva: CTP are norocul ca atunci cand li se va defecta vreun imperiu de ala (adica des), vor deschide poarta din spate a depoului, vor traversa o alee cu tramvaiul respectiv si-l vor baga in hala la Astra, ca sa-l faca gigea la loc, ca altfel da rau la licitatii. La voi si oriunde in alta parte treaba va fi ceva mai complicata.

Aceasta postare a fost editata de radub: 04 ianuarie 2015 - 22:06

4

#340 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30167
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 ianuarie 2015 - 22:06

Radu, eu cel putin, nu am spus ca as vrea Imperio, ci un tramvai decent cu LF, sau chiar ULF (fara apropo la modelul celor de la Siemens). :)
0

Arata acest topic


  • (28 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi