Arad jud. Arad
#321
Postat 30 noiembrie 2014 - 20:17
#322
Postat 30 noiembrie 2014 - 20:47
Apoi nu stiu daca comutarea se facea doar dintr-un loc pentru toate afisajele de la un tramvai. Logic asa ar fi insa din cate am putut observa eu la fata locului ca nespecialist, n-am constatat acest lucru. Tot mecanismul parea doar mecanic...si destul de fin. Daca unul nervos doar sucea un ciocanel prin pe dupa capacul afisajului, se putea distruge totul fara cel mai mic efort...
Insa, iata au trecut vreo doi ani de la fixarea primului afisaj electronic si nimic nu s-a mai intamplat...
#323
Postat 30 noiembrie 2014 - 21:21

#324
Postat 30 noiembrie 2014 - 21:26

Poate ne lamureste Viktor, daca trece pe aici, ce si cum...legat de tramvaie.
#325
Postat 30 noiembrie 2014 - 22:08
Si acuma una care sa ne puna putin pe ganduri!
De bine de rau, 80% din parcul de autobuze Aradene este low-floor. Iar Timisoara, oras cu pretentii are doar vreo 25-30%.



#326
Postat 30 noiembrie 2014 - 22:24

De mult incerc sa trag un semnal de alarma ca sa vedem ... realitatea. Nu prea (mai) avem motive sa fim cu nasul pe sus. Nu-i cazul meu insa sunt destui cu nasul pe sus fara vreun motiv, din contra...
#327
Postat 30 noiembrie 2014 - 23:01
mile, la 30 noiembrie 2014 - 21:26, a spus:
Vagonul la care v-am aratat dvs. afisajul a fost 3518(cel dezmembrat in curtea depoului Take Ionescu), care avea afisajele(modelul vechi) cu manivela, la care trebuia modificat manual la fiecare caseta afisajul(fata(2 buc), lateral stanga si dreapta si spate). Desigur in trecut aveau caseta cu afisarea liniei si in partea din spate, care ulterior a fost eliminata de catre cei de la BSAG.
Mai tarziu, unele dintre vagone au venit cu afisaje noi care nu mai trebuiau schimbate manual, ci electric dintr-un sigur buton. Fiecare afisaj in parte avea doua butoane, unul cu dubla functie si anume coamanda manuala(strict pentru afisajul la care se modifica traseul/linia[fata/laterale/spate]) si comanda automata(care facea modificarea pentru toate afisajele), iar al doilea buton pentru modificarea liniei(care rula folia in sus si in jos).
#329
Postat 02 decembrie 2014 - 18:29
Iata cateva abordari ale problemei la Iasi, cu costuri minime:
http://tramclub.org/...?t=225&start=83
http://tramclub.org/...=15294&start=36
http://tramclub.org/...=15798&start=54
In Vest sunt operatori de transport public care scriu memoriile chiar la producatorii afisajelor, pentru ca traseele sunt stabile si nu trebuie facute modificari decat foarte rar, fiind avantajoasa aceasta varianta de rezolvare a problemei.
-------------
Acum, legat de ce spune Viktor cu privire la afisajele cu folii cu comanda electronica:
Banuiesc ca principiul de functionare e acelasi ca la afisajele din imaginile de mai jos (am remarcat ca mai toate companiile de transport public din Germania si nu numai folosesc cam aceleasi firme, deci sunt sanse foarte mari ca diverse echipamente sa se regaseasca identic la foarte multi operatori):

Number of downloads: 21

Number of downloads: 22

Number of downloads: 19
Se observa cele doua butoane: HAND/AUTO (basculant, cu 2 pozitii fixe) si AB/AUF (basculant, cu 3 pozitii si revenire automata pe pozitia din mijloc la eliberare). Pentru operarea manuala e clar, se trece pe HAND si apoi se actioneaza butonul AB/AUF pentru derulare in directia dorita. La trecerea pe AUTO afisajele sunt comandate centralizat, prin intermediul OBC/IBIS, care la randul sau poate transmite comanda de schimbare a traseului si directiei prin actionare manuala de la consola sau automat, pe baza datelor primite de computer de la sistemul centralizat de monitorizare al companiei de transport public. Foliile sunt derulate pana la intalnirea marcajelor corespunzatoare traseului si directiei solicitate (se observa foarte clar astfel de marcaje in poza a treia - decupajele realizate pe folie, evident ca o codificare). Pentru a se utiliza acest sistem la noul proprietar al vehiculelor, fie se refoloseau foliile existente, avand grija ca reinscriptionarea lor sa se faca exact in aceleasi pozitii, fie se schimbau foliile (operatiune extrem, extrem de dificila si cu foarte mari sanse de esec, care necesita replicarea perfecta a vechilor folii - lungime, pozitii, marcaje). In aceste cazuri era esential ca numarul de pozitii memorate de OBC/IBIS in orasele de provenienta ale vehiculelor sa fie cel putin egal cu numarul de pozitii necesare noului proprietar. In caz contrar, lucrurile se complicau, fiind necesara rescrierea memoriilor si confectionarea de folii, cu o noua codificare a pozitiilor, operatiune destul de complicat de realizat (nu cred ca altfel decat la producatorii afisajelor/consolelor, cu costurile de rigoare si cu eventuale complicatii daca consolele sunt vechi si producatorii nu mai asigura suport pentru ele decat cel mult in conditii speciale, ce implica si costuri pe masura).
Pare destul de simplu la prima vedere sa zici "Sa mearga afisajele, daca tot sunt si mai exista si consolele!", dar in realitate problemele sunt destul de complicate, dupa cum ati si vazut din cele descrise mai sus si din experienta noastra la RATP Iasi (cum ati vazut, din cauza preturilor piperate cerute de producatori, am fost nevoiti sa ne descurcam pe cont propriu si chiar sunt mandru de ce a iesit, chiar daca pare empiric/incropeala).
Aceasta postare a fost editata de radub: 02 decembrie 2014 - 18:49
#330
Postat 02 decembrie 2014 - 20:08
Ceea ce am vazut eu (cu Viktor) la RATT, erau sisteme relativ simple, cu actionare simpla pe baza de manivele...Cel putin atat am vazut eu ca nespecialist...
Insa, in alta ordine de idei, pot baga mana in foc ca daca am fi avut aceste tramvaie de noi-noute la noi, cu aceste afisaje pregatite pentru Timisoara, ele n-ar fi functionat nici 2-3 ani iar la nemti au functionat zeci de ani de zile, chiar pana in momentul instrainarii...
Cred ca in acest sens avem niste probleme...
Afisajele cu manivele pe care le-am vazut pe tramvaiele germane aduse la Timisoara pareau noi desi aveau zeci de ani vechime!...
#331
Postat 02 decembrie 2014 - 22:53
#332
Postat 07 decembrie 2014 - 13:16

Fisiere atasate
-
315-3615 (1).JPG (143.26K)
Number of downloads: 24 -
315-3615 (2).JPG (144.58K)
Number of downloads: 25
#334
Postat 08 decembrie 2014 - 20:11
Fisiere atasate
-
0604141-Neoplan-N4016-Linienbus-NIAG-4504-weiss-Str-blau-Fr.jpg (116.13K)
Number of downloads: 8
Aceasta postare a fost editata de Marius-Arad: 08 decembrie 2014 - 20:12
#335
Postat 22 decembrie 2014 - 10:56


Number of downloads: 19

Number of downloads: 19
Dacă își respecta tot traseul îl puteam și filma. Așa, singura filmare cu el rămâne cea de anul trecut:
#336
Postat 03 ianuarie 2015 - 17:36
#337
Postat 04 ianuarie 2015 - 10:38
#338
Postat 04 ianuarie 2015 - 11:00

#339
Postat 04 ianuarie 2015 - 21:20
Si inca ceva: CTP are norocul ca atunci cand li se va defecta vreun imperiu de ala (adica des), vor deschide poarta din spate a depoului, vor traversa o alee cu tramvaiul respectiv si-l vor baga in hala la Astra, ca sa-l faca gigea la loc, ca altfel da rau la licitatii. La voi si oriunde in alta parte treaba va fi ceva mai complicata.
Aceasta postare a fost editata de radub: 04 ianuarie 2015 - 22:06
#340
Postat 04 ianuarie 2015 - 22:06
