Skoda Irisbus Citelis 24 Tr - Iveco
#201
Postat 02 august 2008 - 11:06
#202
Postat 02 august 2008 - 18:30
Eu dadeam mai sus doar un exemplu cu "textul" pe care-l vor servi soferii in momentul cand vor fi intrebati de ce au stat de vorba cu calatorul respectiv. Normal ca soferul nu o sa spuna: "era un vechi prieten si ne depănam amintirile".
#203
Postat 02 august 2008 - 20:18
Deci, dragi forumisti, tineti-va telefoanele la indemana!
#204
Postat 04 august 2008 - 22:24
In cel mai rau caz, soferul care va comite o contraventie sau infractiune la legea circulatiei din cauza distragerii atentiei cauzata de discutii in timpul mersului va plati pentru asta.
Si personal, atata timp cat troleibuzul a venit la timp si m-a dus la destinatie ca pe un calator si nu ca pe un sac de cartofi, putin imi pasa cu cine discuta soferul.
#205
Postat 06 august 2008 - 18:36
Florin.B RATT, la Jul 22 2008, 18:17, a spus:
Daca soferul raspunde cu: "da dom-le", sau cu: " va rog sa nu-mi distrageti atentia", e cam tot aia, din punct de vedere a sigurantei circulatiei.
In cazul vehiculelor cu cabina inchisa, treaba e clara si o poza ca cele de mai sus chiar pot dovedi ceva.
Nici mie nu mi se pare logic să sancţionezi şoferul că a încercat să ajute un călător care nu cunoştea oraşul. În plus, din poze nu se vede clar dacă troleibuzul este în mişcare sau este oprit (staţie, semafor, blocaj în trafic sau alt motiv).
Ca off-topic... şi eu când merg într-un oraş străin şi caut garajul/depoul principal (că, în general, pentru asta vizitez diverse oraşe), primul om pe care-l întreb e şoferul primului autobuz/troleu/tramvai pe care îl văd... mai ales în cazul în care nu există abonamente de o zi, ca totuşi să nu taxez bilete în prostie şi să nu ajung nicăieri. Iar dacă vehiculul trece pe lângă respectivul depou, caut să stau cât mai aproape de şofer (bine... nu chiar în cabină, deşi mi s-a mai întâmplat să fiu invitat acolo), să-mi spună unde să cobor.
Apropo de mers în cabină... cunosc mulţi şoferi şi vatmani din diverse oraşe, prin urmare am avut ocazia să călătoresc în cabina multor vehicule din Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Galaţi, Constanţa, Timişoara, Oradea, Piteşti, Sibiu ş.a.. Recunosc, la voi mi-a fost cel mai greu, trebuid să stau aşezat pe scara vagonului Hansa, să nu fiu văzut din afară, ascuns de perdeluţa ce decora geamurile din partea de jos a uşii. Cel mai frumos a fost la Bucureşti... într-o cabină de Dac 112UDM eram eu, şoferul şi încă 6 tovarăşi de-ai şoferului. Era vară, cald, uşa la cabină deschisă (!) şi autobuzul mergea cu vreo 90km/h, că doar era linie preorăşenească, nu eram în localitate şi mergeam pe drum european.
Nu dau numere de parc şi înmatriculare, să nu le fac probleme unor oameni care şi-au riscat locul de muncă arătându-mi mie cum se vede traseul din cabină.
Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 06 august 2008 - 18:43
#206
Postat 10 august 2008 - 21:17
#207
Postat 10 august 2008 - 21:49
#208
Postat 10 august 2008 - 22:10
#209
Postat 10 august 2008 - 22:17
#210
Postat 10 august 2008 - 23:26
#211
Postat 11 august 2008 - 11:02
#212
Postat 13 august 2008 - 04:33
Chagall, la Aug 11 2008, 12:02, a spus:
Gândire tipic carpato-danubiano-pontică! În Innsbruck circulă tramvaie din 1959. La fel în Viena. În Graz cel mai vechi tramvai e din 1975, iar în Salzburg cel mai vechi troleibuz este din 1989. Oameni buni, vorbim aici de troleibuze produse între 1988 şi 1995 (mai ales lotul #1 - #10, fabricat între 1993 şi 1995), nu mai zic de Reocarul 312 care, dacă nu mă înşel, este livrat în 1997. Practic sunt ,,noi" pe lângă Berlieturi (care merită să vadă puterea maximă a autogenului). Cum de numai la noi se casează după ureche (eventual şi după urechea cui nu se pricepe)?
#213
Postat 13 august 2008 - 09:20
#214
Postat 13 august 2008 - 11:35
Eu nu sunt pentru casarea vechilor troleibuze, mai ales ale celor autohtone (DAC sau Rocar), dar nici pentru pastrarea lor in circulatie cu orice pret.
Cea mai rentabila solutie in privinta acestor troleibuze ar fi pastrarea catorva exemplare (max. 1-2 din fiecare model), in muzeul RATT, ceea ce din cate stiu s-a si intamplat, iar restul sa fie scoase la licitatie in caz ca exista vreo alta regie de transport din tara interesata de ele si vandute pe bani de nimic cu gandul ca poate, poate vor mai circula 1-2 ani.
#215
Postat 13 august 2008 - 17:34
contrastul intre cele vechi si cele noi e prea mare (nu se poate in cele noi sa oferi atatea facilitati iar in cele vechi nimic) atat ca si aspect cat si ca facilitati si confort. de aceea sunt si atatea critici la cum arata si cum merg vechile autobuze pastrate inca in circulatie. pur si simplu contrastul e prea mare. e ca si cand ai avea in circulatie tramvaie siemens cu podeaua ultra-joasa, dar din cand in cand in statie ar mai oprii si tramvaie trase de cai (renovat, vopsit, dar tras de cai )
#216
Postat 14 august 2008 - 00:49
Contrast mare este şi în Innsbruck între Lohnerul din '69 şi Bombardierul din 2007 sau în Salzburg între troleul Graf & Stift din 1989 şi Van Hool-ul cu motoare de c.a. din 2003. Dar nu se plâng de asta. Dimpotrivă, reţelele de transport se extind, este nevoie de vehicule multe, dar se preferă şi menţinerea în circulaţie a unor vehicule mai vechi, dar a căror eficienţă a fost demontrată în zeci de ani de exploatare, nu doar a vehiculelor foarte noi.
Poate dacă oamenii ar fi învăţaţi să respecte transportul în comun... sau, mai simplu, s-ar apuca Miliţia noastră să dea amenzi celor parcaţi neregulamentar (chiar şi amenzile actuale, minuscule în raport cu cei 75 de euro + ridicarea maşinii din Austria), fără discriminare pe bază de marcă sau şofer... să vezi cum în 2 săptămâni oamenii o să se înghesuie la transport în comun, de o să trebuiască să scoateţi la stradă tot ce e acum în conservare + cele noi care vor veni şi tot nu va fi suficient. Dar oamenii vor afla că un abonament e mai ieftin decât taxa de parcare şi mult mai ieftin decât amenda... şi nu se vor mai plânge. Apropo de vehiculke vechi... nu vă zic ce scandal a fost în Innsbruck când s-a aflat de intenţia IVB de a înlocui tot parcul de tramvaie cu Bombardiere... până la urmă IVB a păstrat 3 vagoane la muzeu (adică le va păstra, când vor fi retrase din circulaţie), a trimis un al 4lea la un alt muzeu şi tot va păstra minim 8 tramvaie ca rezerve. Restul se vând, Aradul luând deja câteva (şi mai urmează transporturi spre Arad).
#217
Postat 14 august 2008 - 12:20
#218
Postat 14 august 2008 - 19:37
alecs, la Aug 14 2008, 13:20, a spus:
alo Alecs ce legatura au Wegmann cu Troleul Skoda asta-i rubrica destinata troleului nu tramvaielor !!!
Aceasta postare a fost editata de G-man: 14 august 2008 - 19:38
#219
Postat 14 august 2008 - 20:16
#220
Postat 18 august 2008 - 01:38
Vagoanele din Innsbruck sunt în stare foarte bună, atât din punct de vedere tehnic, cât şi din punct de vedere estetic. De unde afirmaţia ,,sunt jalnice"? Sunt ele ceva mai vechi decât Hansele, dar asta nu înseamnă în niciun caz că sunt jalnice. Sunt acţionate tot reostatic, deci consumul de curent este apropiat. Wikipedia.de oferă extrem de multe date despre tramvaiele din Innsbruck, la adresa http://de.wikipedia.org/wiki/Fahrzeuge_der...tra%C3%9Fenbahn
Am deraiat de la subiect