STP Timișoara Forum: Drum de legatura (DX) intre A1 si Aeroportul Traian Vuia Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (3 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Drum de legatura (DX) intre A1 si Aeroportul Traian Vuia Timisoara

#21 Useril este offline   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 366
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 12 martie 2023 - 20:46

Acum chiar ca sunt in ceata. Nu mai inteleg nimic, presa ca de obicei nu face lumina iar Nica parca vrea ca lucrurile sa fie in ceata.
Asta ce drum mai e?

https://debanat.ro/2...nic_388932.html
0

#22 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 12 martie 2023 - 21:02

Daca citesti pe pagina anterioara, vei afla raspunsul, daca o fi corect.

Initial un astfel de articol a aparut in OT dar care ulterior a fost sters si a aparut altul care pare a fi cel corect. Articolul din DeBanat a venit cu cateva zile intarziere fata de primul articol pe aceasta tema aparut in OT.
Si eu am fost in ceata.
Un lucru este sigur si anume ca una din cele doua variante o fi adevarata.
0

#23 Useril este offline   Ivan 37 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 154
  • Inregistrat: 05 noiembrie 21
  • Sexul:masculin

Postat 12 martie 2023 - 21:54

Este vorba de primul proiect, Centura Remetea despre care Nica spunea acum câteva săptămâni că e blocat.
0

#24 Useril este offline   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 366
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 12 martie 2023 - 21:57

Am citit ambele variante ale articolelor aparute in OT. Ceea ce e clar din ambele, CJT a semnat un acord cu CNAIR pentru un viitor drum la nivel DX. DeB la randul lui a prezentat acelasi lucru in paralel cu OT.

Ce ma baga in ceata e noul articol din DeB care spune:
"Proiectul pentru „Construirea drumului județean de legătură pentru conectarea Aeroportului Internațional Timișoara la Autostrada A1” are desemnată firma care se va ocupa de realizarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic. Vorbim despre drumul care va lega aeroportul de nodul de pe A1 de la Remetea Mare, care va funcționa și ca o minicentură pentru localitatea timișeană, și nu despre noul drum pentru care CNAIR și CJ Timiș au semnat un acord de preluare a proiectului de administrația județeană."

Deci pare un SF pentru un alt drum decat cel pentru care CJT si CNAIR au semnat un acord... sau doar ei stiu ce au semnat...

Aceasta postare a fost editata de CristiPC: 12 martie 2023 - 22:25

0

#25 Useril este offline   CristiPC 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 366
  • Inregistrat: 26 septembrie 16

Postat 12 martie 2023 - 22:15

Ordinea stirilor despre "Drumul de legatura A1 - Aeroport TSR" asa cum am inteles-o eu (desi parerea mea mai ar fi mai corect "Legatura A1 - Centura Timisoara"):

1. Dobra incepe sa vorbeasca despre un viitor drum la vremea cand era presedinte CJT dar fara a face nici un demers
2. Nica apare in presa si preia ideea
3. Nica ne informeaza ca a inceput demersurile
4. Nica ne informeaza ca proiectul unui viitor drum de legatura e blocat si irealizabil fara a da detalii
5. Nica semneaza cu CNAIR un acord ca CJT sa realizeze SF, proiect si executie pe banii CNAIR pentru o alta varianta
6. Aflam din presa ca se liciteaza SF pentru varianta initiala, cea cu proiectul blocat.

Eu personal sunt in ceata, mai ales ca mister Nica nu a binevoit sa dea detalii despre nici o varianta de traseu. Unde incepe, unde se termina. De ce se cheama legatura A1 - Aeroport cand de fapt pare ca drumul se descarca in Centura?
2

#26 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 13 martie 2023 - 14:44

Demersurile au inceput in 2019, cu Dobra care spunea ca fac studiile cu bani de la UE. In 2020 au facut licitatie si in decebrie 2020 s-a semnat contractul dupa ce CJT a suplimentat bugetul. De atunci pana acum 2 saptamani nu s-a mai auzit nimic concret, ar fi frumos sa se comunice de ce a durat 2 ani licitatia.

Oferte in 2021 :
"noua firme sau asocieri: NV Construct, SC SPC Elite Consulting, Capital Vision, SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania, Coplan-Consultanti-Arhitecti-Ingineri, Aduro Impex, asocierea Procad (lider) cu Bauplaning si Cubit Proiectare, asocierea Peiesi (lider) cu Add Global Design si asocierea East Water Drillings (lider) cu 3ti Progetti Italia si Ingegneria Integrata S.P.A. Suma alocata: 2,3 milioane de lei pe Programul Operational Asistenta Tehnica – POAT, conform SEAP"
Rezultat in 2023:
"Câștigătoare a licitației a fost declarată societatea Proiect Construct Regiunea Transilvania SRL, din Oradea, aceasta va primi 1,1 milioane de lei."

https://gazetadinves...da-de-aeroport/ 2019 !!!!
https://www.pressale...-autostrada-a1/
https://www.bzt.ro/b...ape-un-an-59709 Data depunerii la ADR : 17.08.2020
https://www.cjtimis....-27.08.2021.pdf
https://www.cjtimis....u-documentatie/


Aceasta postare a fost editata de Elphax: 13 martie 2023 - 19:26

0

#27 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 04 decembrie 2023 - 12:15

A aparut stirea, bravo!, lipseste ce era mai important, o plansa sa vedem si noi pe unde o ia drumul asta ca nu e clar pe unde se va construi, as vrea sa inteleg cum o parte din Centura va fi folosita fara a fi extinsa la 2 benzi pe sens sa nu existe conflicte de trafic la coborarea de pe drumul expres. Prea e data cu parfum stirea asta in lipsa planselor

A fost finalizat proiectul tehnic pentru drumul expres A1 – Aeroportul Timișoara.

Citeaza

Ne bucurăm că reușim în acest mod să diversificăm accesul și să înlăturăm presiunea rutieră de la Dumbrăvița. În proiect este inclusă și o porțiune din Centura Timișoarei

2

#28 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 04 decembrie 2023 - 15:20

Am găsit câteva planșe cu variantele de traseu aici:
https://forum.peunde...p?topic=2935.30
Atașez și imaginile postate de user-ul horyatm.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: aeroport-remetea1.jpeg
  • Imagine atasata: aeroport-remetea2.jpeg

2

#29 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 04 decembrie 2023 - 15:57

Multumesc Infra! :)

Usor, usor se descoase misterul si inteleg ce vroia sa spuna Nica, putea fi mai explicit, nu gasesc nici un secret ca acolo va fi un nod cu bretelele de access.
Este buna solutia cu racordul in acel nod care intersecteaza str. Aeroportului, solutia este de fapt centura Remetea si scoaterea traficului greu din localitate,sunt total de accord bineinteles.
Daca la Vest suna bine, la Est Dumnezeu cu mila, vom avea un mega nod rutier la intersectia 2 autostrazi, 1 drum national si bonus un drum expres
0

#30 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1100
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 04 decembrie 2023 - 21:47

Vezi postareacorco, la 04 decembrie 2023 - 15:57, a spus:

Daca la Vest suna bine, la Est Dumnezeu cu mila, vom avea un mega nod rutier la intersectia 2 autostrazi, 1 drum national si bonus un drum expres

As zice mai degraba invers. La autostrada va fi destul de simplu, sigur, privit de sus arata complicat, dar la nivel, niste indicatoare iti vor spune clar incotro sa mergi. Am circulat fara probleme pe intersectii mai complicate ca asta in vestul Europei

In schimb in partea dinspre aeroport, mie mi se pare inconstienta curata sa descarci un astfel de drum in sensul giratoriu amarat de la intersectia centura/aeroport. O sa fie o alta intersectie mereu blocata, pur si simplu se intalnesc prea multe directii intr-un singur loc. Ca o alternativa, puteau face si acolo o intersectie mai complexa, si atunci da, ar face fata linistit
0

#31 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 05 decembrie 2023 - 12:04

Imi pare ca se doreste mai degraba conexiunea la A9, deci varianta galben care este si cea mai evoluata. Nu se pune nimeni sa deseneze un nod atat de elaborat fara sa fie considerat si favorit
Varianta albastra aglomereaza mult situatia nodului A1-A9-DN6, nu o vad calificata, curbele sunt foarte stranse, pur si simplu nu este loc suficient.
Revenind la varianta galben, aici s-a desenat fara nici o restrictie, este inclus un pasaj suprateran peste nodul rutier de pe Centura si Str Aeroportului ca si continuitate inspre Jumbo
Chiar daca A9 nu exista conexiunea drumului expres cu DN6 se poate face simplu intr-un sens giratoriu pana A9 intra in constructie si pot fi facute bretelele, etapa II-a
0

#32 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 05 decembrie 2023 - 16:48

Varianta galbena presupune pasaj peste CF deci costuri in plus. Variantele care nu trec mai jos ( sud) de DN probabil sunt mult mai ieftine. Important e sa ajungi pe oricare dintre Autostrazi ca de acolo poti trece pe cealalta.
0

#33 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 28 august 2024 - 14:19

Cred ca noul nod intre A1 si A9 arata ca , daca se va face acest drum de legatura spre aeroport, e suficient sa se "intepe" intr-unul (sau doua) dintre giratorii ...
Imagine postata
0

#34 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 29 august 2024 - 11:25

Exact,a 2-a giratie care se va construi pe DN6 impreuna cu cea existenta vor fi folosite pentru conexiunea drumului expres, sunt ceva schite cu mai multe culori prezentate cu ceva timp in urma, varianta de culoare albastra este cea in cauza, trebuie construit un pasaj peste A9 si e ca si facut nodul.
Va fi ceva unic oricum, in fiecare din cele 2 giratii de pe DN o sa poti urca pe 2 autostrazi si un drum expres.
Cel mai posibil sa ramana si varianta finala, doar ca este conditionata de inceperea lucrarilor la A9

Aceasta postare a fost editata de corco: 29 august 2024 - 16:50

0

#35 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3440
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 08 noiembrie 2024 - 11:55

Lângă Timișoara se va realiza o nouă descărcare de pe autostrada A1. Proiectul a fost aprobat

Citeaza

Lipsită ani buni de posibilități facile de acces pe autostrada A1, Timișoara va avea în perioada următoare noi descărcări. Pe lângă cea aflată în lucru, între DN 59 și autostradă, Consiliul Județean Timiș a aprobat vineri realizarea unei noi asemenea descărcări, care va face legătura dintre A1 – Aeroportul Traian Vuia și Centura Timișoarei

Realizarea se va face prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România, cu ajutorul fondurilor europene nerambursabile. Consiliul Județean Timiș este partener în proiect și va avea o contribuție de 2% din valoarea proiectului. Șoseaua va fi la profil de 2 + 2. Proiectul a fost aprobat, vineri, de către CJT.

”Se aprobă proiectul cu titlul “Drum de conectivitate (Drum nou de legătură la rețeaua primară) A1-Timișoara-Aeroport Traian Vuia/DNCT (profil 2+2)” și finanțarea acestuia în cadrul Programului Transport 2021-2027, conform Anexa nr.14 la Ghid. (…) Se aprobă valoarea totală a proiectului prevăzut la art. 1, în cuantum de 3.107.851,42 lei inclusiv TVA, din care valoarea totală aferentă Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. – Lider parteneriat este de 65.000,00 lei TVA inclus și valoarea totală aferentă Județului Timiș este 3.042.851,42 lei TVA inclus. Se aprobă contribuția proprie de 2% a Județului Timiș, prin Consiliul Județean Timiș, în cuantum de 51.140,36 lei TVA inclus, reprezentând 2% din valoarea eligibilă totală a proiectului”, se spune în hotărârea aprobată vineri în prima ședință a Consiliului Județean Timiș.

Valoarea totală a proiectului este de 3.107.851,42 lei inclusiv TVA, din care valoarea totală aferentă Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. – Lider parteneriat este de 65.000,00 lei TVA inclus și valoarea totală aferentă Județului Timiș este 3.042.851,42 lei TVA inclus.

1

#36 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 08 noiembrie 2024 - 12:51

O stire asteptata de pe vremea vechii administratii, era de interes sa fie prioritar cat timp noul drum de legatura A1-Aeroport ocoleste prin Nord Remetea, o centura veritabila si necesara
In perspectiva cuplarii cu proiectul de extindere la 2 benzi pe sens propus pe Centura Nord si cu supratraversarea sensurilor giratorii actuale, conexiunea noului drumm in sensul giratoriu de pe Centura cu Str Aeroport va duce la un alt nivel de complexitate nodul, echivalent cu A1-A9-DN6.
Exista si varianta ca Centura Nord sa ramana asa cum este acum iar sensul giratoriu va fi supratraversat de drumul de legatura A1-Aeroport, breteaua de continuitate inspre Centura Nord sa devina din acel punct al 2-lea sens de trafic pe Centura Nord, este mult mai simpla solutia si posibil sa fie si cea finala.
Depinde in ce moment sunt cumulate proiectele
0

#37 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1535
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 08 noiembrie 2024 - 14:57

Suma aia ma gandesc ca e pentru SF :eusa_think:

am gasit in alt articol:

Citeaza

Drumul expres care va lega direct Aeroportul Timisoara de Autostrada Vestului, intr-o noua etapa. Poiectul, deblocat de Consiliul Judetean Timis

Valoarea investitiei este estimata la 22 de milioane de euro. Obiectivul de infrastructura va duce la fluidizarea traficului, scaderea numarului de accidente, reducerea poluarii.

https://www.opiniati...imis/08/11/2024

Aceasta postare a fost editata de DanielT: 08 noiembrie 2024 - 15:02

0

#38 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1100
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 08 noiembrie 2024 - 15:41

Asta ar fi o ocazie foarte buna sa gandeasca si mai departe. Daca nu ma insel, drumul asta ar urma sa dea in sensul de la centura, la intersectia cu drumul de aeroport. Ar putea de acolo sa existe o continuare mai departe, prin spatele Jumbo, pe la sud de Liceul Silvic, sa dea in Imbroane, langa Muzeul Satului, care poate fi foarte simplu latit la 2 benzi pe sens (90% deja sunt 2 benzi pe sens, dar folosite ca parcare), iar daca tot se face pasajul peste linis de tren de la Continental, e ocazia perfecta de a avea o intersectie elevata, fara semafoare. Bretele pe sub pasaj, cu bucla pe directia Muzeul Satului -> Dorobantilor. Astfel am avea de pe Demetriade (zona Gara de Est - Euro) bulevard direct pana pe autostrada, cu intersectii (ingreunari de trafic) minime (doar la intersectia cu inelul 4 si si cea cu Frigului)
0

#39 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 6124
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 08 noiembrie 2024 - 15:57

Eu înțeleg că este vorba despre 2 drumuri noi iar pe topicul ăsta s-au cam amestecat cele 2 subiecte.
2

#40 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3440
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 08 noiembrie 2024 - 17:13

@MHN, e vorba de un singur proiect de drum expres clasa tehnică II cu 4 benzi, pe o lungime de 7 kilometri.

Colegii au preluat ideea proiectului și au dezvoltat-o, venind cu sugestii foarte bune. :happy:
0

Arata acest topic


  • (3 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi