Gara de Est - Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara Constructor desemnat: FCC Construccion
#21
Postat 16 februarie 2024 - 13:37
Este vorba de lucrările de construire a unei linii de cale ferată care va asigura legătura directă cu Aeroportul Internațional Traian Vuia Timișoara și de modernizare a liniei CF Timișoara Est-Radna, de unde se va construi racordul feroviar până la Aeroport. Valoarea totală estimată a contractului este de 323.297.762,98 lei fără TVA, echivalentul a 65 de milioane de euro, iar sursa de finanţare va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.
Obiectul contractului cuprinde modernizarea liniei existente Timișoara Est – Radna, pe întreaga lungime de 5,2 km, construirea unei linii de cale ferată dublă și electrificată (de la punctul de racordare) până la Aeroport, în lungime totală de 5 km, și construirea noii stații CF, cu două linii de garare, în imediata vecinătate a Aeroportului.
Potrivit anunțului din SEAP, au fost depuse următoarele oferte:
Ofertant unic: PORR Construct
Ofertant unic: FCC Construccion SA
Ofertant unic: Swietelsky Construct
Asociere: Precon Transilvania SRL (lider), Homlok Románia Kft., Drum Asfalt
Asociere: BAWI Construction (fosta WIEBE România) (lider), Constructim SA.
Proiectul presupune modernizarea și dublarea liniei simple secundare Timișoara Est-Radna.
Este vorba de secția 213, pe care se circulă acum cu călători doar de la Timișoara Est la Remetea Mică, pe o distanță de 37 km din totalul de 67 km cât are toată secția. Pe aici circulă acum doar trenurile operatorului privat Regio Călători, care a închiriat secția de la CNCF CFR SA. De asemenea, proiectul presupune și construirea peroanelor în Halta Viile Giarmata (situată la 9 km de Timișoara Est), cu o lungime utilă de 200 m.
Se prevede îmbunătățirea parametrilor infrastructurii feroviare pentru creșterea vitezei maxime de circulație la 80 km/oră pentru trenurile de marfă și respectiv, la 120 km/oră pentru trenurile de călători. De asemenea, se va asigura gabaritul de electrificare (în sistem de alimentare de 25 kV) și este prevăzută asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce privește sarcina pe osie (22,5 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din stație, facilități pentru persoane cu mobilitate redusă.
În proiect mai este prevăzută montarea sistemelor de sonorizare și avizare a călătorilor, teleafișaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montarea de instalații de telecomunicații digitale, echipamente pentru aplicații informatice, instalații de radiocomunicații și cablu subteran de fibră optică pe traseul Timișoara Est-Giarmata-Terminal Aeroport Internațional Traian Vuia Timișoara.
https://clubferoviar...rtul-timisoara/
#22
Postat 16 februarie 2024 - 14:23
Ori harta Romaniei minte, ori avem o gaura neagra pe undeva care permite dilatarea spatiu-timp pentru trenuri, ori vor face una si de aia costa atata proiectul. Tot ghiveciul de informatii de pe alte publicari sa il vezi si pe un ziar care se numeste "club feroviar", umpic cam penal.
#23
Postat 16 februarie 2024 - 18:14
E clar ca linia electrificata dubla va permite si circularea marfarelor, daca tot este in plan acel terminal Cargo si hub logistic propus de MT pentru investitii la vizita in Emirate.
Ca si oferta Doamne fereste de Procon!, sper FCC sa ia contractul sa-l integreze impreuna cu modernizarea M900 impreuna.
65mil euro prinde inclusiv terminalul de la Aeroport si posibil o solutie pentru pasaje la Giarmata Vii respectiv la Poligon.
Investitia asta creaza un potential si ofera posibilitatea prelungirii legaturii de la Gara de Est pana in zona Buziasului pentru un tren metropolitan, de ce nu!?
Aceasta postare a fost editata de corco: 16 februarie 2024 - 18:16
#24
Postat 21 februarie 2024 - 13:27
https://forum.peunde...30886#msg430886
Din plansele gasite am tras urmatoarele observatii:
-Racordul nou se face linie dubla
-Se dubleaza linia existenta intre racord si halta Giarmata Vii
-Ramane linie simpla intre Halta Giramata vii si magistrala (cam 3.5km)
Acuma nu stiu in final cum va ramane, eu sper sa fie dubla macar pana la aeroport, dar din planse se vede destul de clar ca intre Giarmata Vii si magistrala este linie simpla.
#25
Postat 21 februarie 2024 - 16:59
Pe langa Calea Timisoarei nu cred ca va fi fir dublu pentru ca e mic spatiul, si nu respecta regula aceea cu x nr de metrii de la axul caii ferate, iar daca ar fi sa il faca firul prin padure, trebe taiat o gramada de copaci pentru care cred ca ar trebuii o aprobare speciala de la mediu. Oricum distanta este relativ mica, pana la Gara de Est, iar cadenta trenurilor va fi destul de lejera si nu vad sa steie un tren dupa altul, avand in vedere ca mai mult ca sigur, chiar un singur tren va si circula pana la aeroport, pentru inceput.
#26
Postat 21 februarie 2024 - 19:11
Apoi ma mai gndesc la o chestie, sistemul acesta ca sa fie cu adevarat functional are nevoie de cel putin un tren la 20 de minute, daca nu chiar la 15 minute, fiindca realist nimeni nu va sta sa astepte 30+ minute dupa un tren. Este nevoie sa transmita ideea de reduntanta, ideea ca oricand te duci in gara pleaca un tren in cel mult cateva minute in care dai cateva scoll-uri pe Facebook. Daca se intipareste populatiei ideea ca trenul vine rar si trebuie sa ai noroc sa astepti putin dupa el, acesta nu va ajunge in nici un caz varianta preferata.
Ar merge adaptat orarul dupa orarul zborurilor? In teorie da, practic nu prea, intrucat cel putin sosirile sunt impredictibile. Astazi bate vantul mai tare si ajunge avionul cu 20 de minute mai devreme, maine ajung 5 avioane deodata si stai 30 de minute la coada la iesire.
Na, sper ca cine a gandit proiectul sa fi stiut ce face si sa fi luat totul in considerare, altfel riscam sa avem o investitie de 65 de milioane de euro neatractiva
#27
Postat 21 februarie 2024 - 20:16
https://www.cfrcalat...ni-tren-direct/
Și sa nu uitam ca vorbim despre gara principala feroviara a capitalei României și aeroportul cu cel mai mare trafic de pasageri din tara.. Așadar nici nu vreau sa ma gândesc ce frecventa va avea un tren între gara de nord Timișoara și aeroportul Traian Vuia.. Ma tem ca tot asa de frecvent ca și linia de autobuz e4...
#28
Postat 21 februarie 2024 - 21:01
#29
Postat 21 februarie 2024 - 21:17
Lucrurile se mai pot schimba si dupa ce e gata linia spre Arad, de unde ar mai putea venii si alti calatori, atunci si daca ai avea un tren/ora sa zicem pe Gataia-Aeroport, el ar fi suplinit si de cel de Arad-Aeroport si atunci de la TM Nord ai teoretic un tren la 30min. Cum va fi, vom vedea.
#30
Postat 21 februarie 2024 - 21:24
Aceasta postare a fost editata de Logorius2: 21 februarie 2024 - 21:26
#31
Postat 22 februarie 2024 - 11:53
Nu ma intelegeti gresit, sunt fericit ca vom avea parte de o astfel de investitie, dar am intuitia ca va fi utilizat mult sub potentialul sau, atat din cauza traficului pe aeroport cat si din cauza unor detalii de proiectare.
Putina poveste acuma: Pe 23 Ianuarie am zburat de la TSR si am folosit E4 ca sa ajung la aeroport, am tras cateva observatii atunci care m-au pus pe ganduri:
- Stau in Modern, cu toate acestea a durat peste 20 de minute drumul, in conditile in care cu masina fac 7
- Avionul pleca la ora 20, optiunile la E4 erau ori 17:08 (mult prea devreme) ori 18:33 (putin cam tarziu). E4B apare pe orar la 17:07 si la 18:32, deci presupun ca e comasat cu E4? Pana la urma am riscat cu 18:33 si a fost ok ca am prins liber in aeroport. Deci 1h 30' fara nici macar un autobus spre aeroport, mult tare.
- In Modern erau fix 7 oameni in tot autobusul. La aeroport am coborat doar eu, restul au coborat la Ghiroda sau la Cartier Aeroport. Asta imi arata clar ca oamenii nu au incredere in transportul public spre aeroport, iar cei putini care il folosesc o fac fie din subzistenta (nu-si permit un taxi) fie, ca si mine, din pasiune.
- Totusi o chestie e ok, avem autobuse noi pe E4 spre aeroport.
Inainte sa investim 65 de milioane de euro in calea ferata as fi vrut sa vad macar transportul public spre aeroport reparat, ca sa cream incet un sentiment de incredere la utilizatori.
Ce se poate face, in cateva luni de zile si cu maxim 10% din investitia la calea ferata:
- Lasat E4 asa cu e el acuma sa deserveasca traficul local spre zonele industriale si cartierul Aeroport. Poate opri si la Aeroport in continuare dar n-ar fi cea mai importanta oprire
- Creat o linie directa (A1 o putem numi) Gara de Nord - 700 - Bastion - Modern - Aeroport. Alte opriri in afara orasului n-ar trebui sa existe, iar autobusul ar trebui sa mearga cat de repede la aeroport, n-ar mai face 20 de minute din Modern pana la Aeroport intrand in toate curtile.
- Cadenta ar trebui sa fie clara si respectata. De exemplu plecari la fiecare 20 de minute. Asta inseamna ca la fiecare *:00 *:20 *:40 pleaca de la gara si de la aeroport cate un autobus. Asta aduce predictibilitate si oamenii vor invata ca oricand se duc in statie sigur vor avea un autobus curand.
- Tras autobusul in fata noului terminal de sosiri externe/schengen. Cand iesi din aeroport primul lucru pe care il vezi trebuie sa fie un autobus asteptand si un afisaj care iti zice cate minute mai sunt pana cand pleaca.
- Pus un sticker mare pe autobus cu un avion, sa fie clar pentru oricine ca acesta e autobusul de aeroport
Astea toate sunt lucruri care pot fi facute acuma, in urmatoarele luni de zile si nu afecteaza planul de a avea si tren. Oricum realist licitatie + contestatii + proiectare + pregatire santier + lucrari + teste + gasit operatori feroviari va dura minim 5 ani de zile, daca totul merge uns.
#32
Postat 22 februarie 2024 - 12:52
Garnitura(care ar trebui sa fie in regim de metrou zic eu) ce ar face legatura cu aeroportul ar putea face si transport urban : g. Nord -> halta Mall -> G.Est -> Aeroport la fiecare 15 minute
Pe langa asta. Ar trebui sa deserveasca poate si o parcare Park&Ride in zona Padurii Verzi/Giarmata Vii
La gara de Est ar fi necesar de un punct intermodal adevarat de transport unde sa poti schimba trenul cu tramvaiul, autobuzul, bicicleta, etc...
Aceasta postare a fost editata de michidutza: 22 februarie 2024 - 12:54
#33
Postat 27 februarie 2024 - 12:08
Citeaza
Companiile care au depus oferte sunt:
– PORR Construct,
– FCC Construccion SA,
– Swietelsky Construct,
– Precon Transilvania SRL în asociere cu Homlok România Kft. și Drum Asfalt,
– BAWI Construction (fosta WIEBE România) în asociere cu Constructim SA.
Proiect de peste 300 milioane lei pentru calea ferată de 5km
Proiectul are o valoare estimată de 323.297.762,98 lei fără TVA și este finanțat din fonduri europene nerambursabile. Lucrările vor dura 30 de luni, cu opt luni pentru proiectare și 22 de luni pentru execuție. Modernizarea infrastructurii va permite creșterea vitezei maxime de circulație pentru trenurile de marfă la 80 km/oră și pentru trenurile de călători la 120 km/oră.
#34
Postat 09 august 2024 - 10:17
#36
Postat 09 august 2024 - 13:26
https://e-licitatie....view/100245773/