Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj Lungime 13.86 km | val. contract 1.44 miliarde Lei | durata 42 de luni
#521
Postat 28 iulie 2025 - 15:43
Daca esti special, vrei avioane si mai stiu eu ce, vii pui banii pe masa, si te apuci cu centura feroviara facuta de aut. locale sau estacade si alte nebunii.
Asta iese cand pui la un loc un SF prost, Compania nationala nepasatoare si autoritatile locale care prezinta o durere cronica in fund, fata de aceasta problema
#522
Postat 28 iulie 2025 - 17:13
Asta in vremea ce saltinbancu se juca cu goluri false, baietica a primit doar pentru el un giratoriu suspendat fals sa se laude ca altceva nu stia.
Rolul primarului era sa spuna cu orice consecinte ca nu accepta transportul de marfa prin centrul orasului si solutia este doar una, scoatearea tranzitului CF pe o centura feroviara
Aceasta postare a fost editata de corco: 28 iulie 2025 - 17:13
#523
Postat 28 iulie 2025 - 18:21
Singurul avantaj al Aradului este ca nu e divizat 50-50 de o cale ferata, el ca oras dezvoltandu-se mai mult spre vest.
#524
Postat 28 iulie 2025 - 23:30
#526
Postat 09 august 2025 - 10:44
Fantoma Tramvaiului 3, la 28 iulie 2025 - 23:30, a spus:
OK, ar fi fost mai bune multe alte soluții - dar nu ne putem întoarce în timp, putem doar înjura "experții", așa cum o fac și eu. Linia e deja potențial dublată pe majoritatea porțiunii din oraș, nu cred că vor fi fonduri pentru a se desface ceea ce s-a făcut până acum - tot înainte, mândri pioneri sau something. Posibilitatea să nu mai fie ridicate acele pasaje rutiere monstruoase - ar fi ceva pozitiv. În era care a început, a inteligenței artificiale, poate rămânem la trecere la nivel de barieră, dar inteligent, nu ca în prezent. Maxim 3 minute de aștetare ar fi acceptabile? Am stat, în tramvai, de mai multe ori - bariera UMT - câte 15 minute, pentru trenuri din ambele sensuri, de persoane (3 vagoane) și de marfă (50 vagoane). Poate, deocamdată, pot fi mai bine coordonate mersul trenurilor și barierele - presupun că studiul n-ar costa cât tâmpeniile alea de pasaje (?!)
#527
Postat 09 august 2025 - 11:44
fleetwood, la 09 august 2025 - 10:44, a spus:
O sa enervez iara lumea, dar nu asa functioneaza

Spre deosebire de vehiculele rutiere, care pot frana mai repede trenurile au nevoie de distante destul de mari pentru a putea oprii. Astfel ca linia de cale ferata este impartita pe sectoare. Aceste sectoare au la intrare si iesire semnale luminoase (semafoare). Sectoarele sunt de obicei de cam 1,5km, adica de la un semnal la altul ai 1,5km. Si trecerile la nivel fac parte din aceste sectoare, si in functie de unde se afla pe sector timpul de asteptare la bariera pentru soferi si pietoni poate varia, pentru ca de exemplu poate fi nevoie si de sectorul urmator pentru a activa trecerea, daca aceasta nu se afla chiar la mijlocul sectorului, si se afla poate pe la finalul acestuia. Astfel ca dintr-o parte trenul vine de mai departe, iar din cealalta parte e mai aproape (nu stiu care este distanta minima). Timpul de asteptat la barierea, in teorie ar trebuii sa fie scurt, cam un minut, dar pentru ca trenurile nu merg mereu cu aceesi viteza nu prea este posibil momentan acest lucru. Ca exemplu, la Giroc, trecera de nivel este chiar la capatul unui sector, semnalul spre Timisoara fiind chiar pe partea cu Lidl. Cand trenul vine dinspre Buzias dureaza ceva mai putin asteptatul la bariera decat atunci cand vine dinspre Timisoara, pentru ca nu este fix la mijloc trecerea.La Padurea Verde am patit si eu de mai multe ori sa fiu prins in tramvai dar pe sens opus, pentru ca nu se incadrau camionele cum trebuie si desii drumul era gol in fata, nu puteam trece. Totodata, acuma nu am mai verificat mersul trenurilor de mult, dar era o ora de varf acolo cand plecau si veneau destul de multe trenuri deodata. Astfel ca, daca ai doua trenuri care pleaca imediat unul dupa celalt din Timisoara, si mai ai si unul care vine de la Remetea, poti sta la bariera foarte mult, deoarece este mereu ocupat sectorul de linie pe care se afla trecera la nivel de la Padure.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 09 august 2025 - 13:19
#528
Postat 13 august 2025 - 09:40
Gygyman6, la 09 august 2025 - 11:44, a spus:

[...]
Astfel ca, daca ai doua trenuri care pleaca imediat unul dupa celalt din Timisoara, si mai ai si unul care vine de la Remetea, poti sta la bariera foarte mult, deoarece este mereu ocupat sectorul de linie pe care se afla trecera la nivel de la Padure.
Nu enervezi pe nimeni, discutarea problemelor este un câștig, mereu, indiferent de păreri.
Varianta Lugoj-Buziaș-Timișoara va rămâne pe sistemul vechi, cel explicat de tine, până când și dacă vor fi fonduri pentru modernizare.
Pe loturile 2 și 3, care cuprind dublarea liniei Lugoj-Recaș-Timișoara Nord-Ronaț, ar trebui să scadă timpii de așteptare la barieră - chiar și în lipsa unui control IA, tocmai pentru că trenurile care vin din sensuri opuse nu vor mai trebui să se aștepte unele pe altele pentru intrarea pe o linie simplă.
#530
Postat 31 august 2025 - 10:41
"Traficul va fi închis în perioada 3-4 septembrie, între orele 10:00-14:00, pe strada Gheorghe Adam pentru proiectul „MODERNIZAREA LINIEI FEROVIARE CARANSEBEȘ-TIMIȘOARA-ARAD, LOT 3 TIMIȘOARA EST-RONAȚ TIRAJ GR. D – ETAPA I”. De asemenea, vineri, 5 septembrie, între orele 11:00-14:00, circulația va fi închisă pe Aleea Pădurea Verde pentru lucrări în cadrul aceluiași proiect."
Citeste mai mult pe: https://www.pressale...-restrictionat/
Pe lotul 2 se laudă în presă cu Gara Lugoj unde, surpriză, a apărut noua pasarelă, dar pe jumătate din cea veche, care dădea din stradă-n stradă. Acum, un capăt e la linia 3

"realizarea unei pasarele pietonale închise, care leagă Strada Bârzavei de peronul 3 (în viitor va fi dotată cu lifturi și scări suplimentare pentru acces facil"
Sursa
Video
#532
Postat 31 august 2025 - 12:12
#533
Postat 31 august 2025 - 12:22
Nu au putut sa facă pasarela pe toată lungimea pentru că au catenara de 27 000 V acolo.
Au lucrat la liniile departate de cladirea statiei, au facut liniile, peroanele, catenara, au mutat provizoriu gara în containere si au facut accesul pe pasarela la noile peroane.
Astfel se închid liniile 1-3 folosite pînă acuma și urmeaza refactia lor.
La fel ca dincoace și acolo în parale vor face continuarea pasarelei pînă în strada Gării.
Aș fi curios cîți comentatori de pe aici folosesc trenul și pasarela din Lugoj, dela Gara de Est sau de la Gara de Nord?
#534
Postat 31 august 2025 - 12:24
Pachet foto din presa lugojeană, triumful eșuat...
REDEȘTEPTAREA

Presa timișoreană:
RENAȘTEREA
OK, Iosif Constantin Drăgan - mic oier patriot de pe vremea când Becali era zero.
#536
Postat 31 august 2025 - 12:38
timis2, la 31 august 2025 - 12:22, a spus:
Nu au putut sa facă pasarela pe toată lungimea pentru că au catenara de 27 000 V acolo.
Au lucrat la liniile departate de cladirea statiei, au facut liniile, peroanele, catenara, au mutat provizoriu gara în containere si au facut accesul pe pasarela la noile peroane.
Astfel se închid liniile 1-3 folosite pînă acuma și urmeaza refactia lor.
La fel ca dincoace și acolo în parale vor face continuarea pasarelei pînă în strada Gării.
Aș fi curios cîți comentatori de pe aici folosesc trenul și pasarela din Lugoj, dela Gara de Est sau de la Gara de Nord?
Te rog, dacă ești amabil, să trimiți aceste previziuni liniștitoare și presei. Cu ceva dovezi.
Referitor la curiozitatea ta, îmi pare ușor deplasată...
"Aș fi curios cîți comentatori de pe aici folosesc trenul și pasarela din Lugoj, dela Gara de Est sau de la Gara de Nord?"
Că alfel, dacă nu sunt suficienți comentatori pe acest forum, cum vezi tu că ar trebui să fie ridicată problema?
#537
Postat 31 august 2025 - 12:50
Tu esti cel care a spus ca nu se mai face si cealalta parte din pasarela deci tu ar fi trebuit sa fi cautat prin planse.
#540
Postat 31 august 2025 - 19:50
Totodată, a fost finalizată și o parte din pasarela pietonală ce asigură fluidizarea traficului în zonă și securizarea traversării căii ferate.
feroviarul e un domeniu ceva mai complex decît rutierul iar faptul ca in România este considerat cenusăreasă face pe mulți să credă că-l înțeleg.Chiar si pe ziaristi.