STP Timișoara Forum: Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 24
  • 25
  • 26
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj Lungime 13.86 km | val. contract 1.44 miliarde Lei | durata 42 de luni

#501 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 16 iulie 2025 - 20:07

S-a ales praful de finantare in lipsa avansului lucrarilor pe santier, PNRR is OUT, nu mai sunt bani in simpla traducere

Constructorul este responsabil de situatia actuala, pe Lotul 2 lucrarile mult mai avansate au facut diferenta.

Cam scump laptopul ala cu google maps in limba italiana ca puteau sa se prezinte si fara el, prioritatea a fost totdeauna tronsonul dintre Cluj si Bihor
Si uite asa se corecteaza ce au mazgalit si sau semnat contracte, sau cantat balade, dar mai ales sau plans baietii ca culmea au de lucru dar la Bihor

Aceasta postare a fost editata de corco: 16 iulie 2025 - 20:22

0

#502 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1224
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 16 iulie 2025 - 23:39

Eu ma bucur si sper sa reia proiectul de la 0 si sa il faca ca lumea, ideal sa ridice calea ferata pe estacade si sa renunte la triaj Gara de Est.

Triaj Gara de Est care nu are nici un sens practic plus ca daca s-ar face manevre de triaj noaptea ar produce mult zgomot deranjant pentru locuintele din zona. Daca se modernizeaza Ronat triaj este suficient si e mai ok ca e in afara orasului.

Proiectele care nu aduc beneficii reale si doar se imping ca sa furecheltuie banii nu sunt progres, nici dezvoltare durabila!
-1

#503 Useril este offline   BogdanVld 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 19 septembrie 22

Postat 17 iulie 2025 - 13:46

Vezi postareamichidutza, la 16 iulie 2025 - 23:39, a spus:

Eu ma bucur si sper sa reia proiectul de la 0 si sa il faca ca lumea, ideal sa ridice calea ferata pe estacade si sa renunte la triaj Gara de Est.


Nici vorba sa se reia de la 0. Proiectul se va muta pe o alta sursa de finantare iar lucrarile vor continua conform actualului proiect tehnic.
1

#504 Useril este offline   chapo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 14 ianuarie 23

Postat 17 iulie 2025 - 14:53

Doamne fereste si pazeste cum pot unii sa gandeasca :)))
-1

#505 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 iulie 2025 - 15:33

Vezi postareamichidutza, la 16 iulie 2025 - 23:39, a spus:


Triaj Gara de Est care nu are nici un sens practic plus ca daca s-ar face manevre de triaj noaptea ar produce mult zgomot deranjant pentru locuintele din zona. Daca se modernizeaza Ronat triaj este suficient si e mai ok ca e in afara orasului.



La Gara de Est nu ai triaj, este pur si simplu o gara cu niste linii pentru marfa. Liniile care sunt acolo apartin de CFR Infrastructura, toate. La Ronat, este intradevar triaj, dar liniile apartin de CFR Marfa. Proiectele de reabilitare care se desfasoara in momentul de fata sunt pentru ce apartine de CFR Infrastructura.

Aici ai doua postari in care sunt explicate ambele:

Postarea 1

Postarea 2
5

#506 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 21 iulie 2025 - 11:50

Totusi, care este problema Webuild cu Timisoara?
De ce nu a existat presiune din partea Regionalei CFR Timisoara sa creasca mobilizarea si ritmul lucrarilor? acum vedem ca la Bihor situatia e total alta si merg inainte
Au inregistrat cel mai slab progress pe cele 2 lotutri contractate in Vest si au pierdut finantarea din PNRR din acesta cauza, cine este responsabil de acest esec?
Urmeaza mobilizarea in Nord pe Episcopia Bihor sa finalizeze in termen proiectul in defavoarea proiectului din Vest.
Regionala CFR Timisoara nu scoate o vorba, se lauda cu proiectul tunelului de la 100km? astia sunt cu noi, sunt de aici!?
1

#507 Useril este offline   frenetic 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 09 iulie 11
  • Sexul:masculin

Postat 21 iulie 2025 - 15:23

Poate a scapat articolul asta...

Guvernul a scos trei tronsoane de cale ferată din PNRR. Cum vor continua lucrările

Citeaza

Tronsoanele de cale ferată care au fost scoase din PNRR sunt loturile 1, 3 și 4 din Arad – Timișoara – Caransebeș.

Lotul 1 Caransebeș-Lugoj are un stadiu fizic de 1,10%, Lotul 2 (care rămâne în PNRR) Lugoj-Timișoara Est de 33,99%, Lotul 3 Timișoara Est-Ronaț Triaj Gr.D de 10,27%, iar Lotul 4 Ronaț Triaj D-Arad de 15,60%, potrivit ultimei monitorizări a CFR SA, pe care am prezentat-o recent.

Toate aceste proiecte excluse din PNRR vor fi continuate și duse la bun sfârșit prin Programul Transport 2021–2027 sau din alte surse europene, convenite împreună cu Comisia Europeană.

”Proiectele importante pentru România merg mai departe, cu finanțare europeană. Deciziile luate în dialog cu Comisia Europeană asigură predictibilitate și continuitate în investițiile din infrastructură, iar românii vor beneficia de ele, fără povara unei cofinanțări din bugetul național”, a declarat ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban.


Din nefericire e greu de "oprit calea ferata". Sper totusi sa se castige timp si sa fie reevaluate solutiile pasajelor inainte sa inceapa distrugerile zonelor aflate in proiect. Daca este adevarat ca la Lugoj s-a putut opri constructia unei supratraversari inseamna ca exista speranta si ar trebui sa fie un exemplu pt administratia noastra.
1

#508 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 21 iulie 2025 - 16:54

:up_arow:

Proiectele scoase din PNRR si-au pierdut plata din fonduri europene, ce a fost pana in prezent s-a facturat pe PNRR dupa renegociere cine a ramas pe dinafara PA! a ramas pe bugetul de stat

Citeaza

În urma discuțiilor tehnice purtate cu reprezentanții Comisiei Europene, s-a stabilit că proiectele care rămân în PNRR vor fi finanțate integral din fonduri europene, fără a mai necesita cofinanțare din bugetul de stat. Mai mult, ajustările financiare necesare – determinate de creșterile de prețuri la materialele de construcție, energie și carburant – vor fi acoperite din fonduri europene, conform prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 64/2022”, se arată într-un comunicat dat publicității marți după-amiază de Ministerul Transporturilor.


Citeaza

În privința proiectelor care au fost excluse parțial sau total din PNRR, MTI subliniază că nu va fi returnată nicio sumă deja cheltuită. Astfel, România nu va rambursa cei 2,3 miliarde de euro investiți până în prezent în proiectele deja finalizate sau aflate în stadiu avansat de execuție
.
0

#509 Useril este offline   chapo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 14 ianuarie 23

Postat 21 iulie 2025 - 18:28

Nu a ramas nicidecum pe bugetul de stat, nu mai dezinforma. Se transfera pe POT, tot finantare 90% europeana, problema e ca aici ar fi trebuit sa intre restul loturilor de la craiova care incep sa fie semnate si tunelul Balota care se pare ca a fost uitat
3

#510 Useril este offline   Ivan 37 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 154
  • Inregistrat: 05 noiembrie 21
  • Sexul:masculin

Postat Ieri, 06:29

Pot este supra solicitat a trecut de 300% poate doar în viitorul buget să mai intre.
0

#511 Useril este offline   chapo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 14 ianuarie 23

Postat Ieri, 08:33

Sunt licitatii in desfasurare a caror valoare depaseste acel 300% de supracontractare. Pentru a avea finantare pe POT trebuie sa ai semnat contractul de finantare, lucru pe care nu foarte multe obiective il au, iar aceste contracte fiind deja semnate se face repede cererea si intra ele pe POT

Aceasta postare a fost editata de chapo: Ieri, 08:34

1

#512 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat Ieri, 10:22

Am ajuns de unde am plecat dupa pierdere finantarii din PNRR.
Deocamdata nu sunt semnate contracte de finantare pe POT, cofinantatea se face din bugetul de stat, suma indisponibila din moment ce nu a fost bugatata, triplarea sumei pentru plati directe peste ce s-a bugetat este foarte mult cu atat mai mult la situatia dezastruasa a deficitului bugetar din acest moment.
Discutia a fost deturnata spre POT ca si alternativa in lipsa de a livra nimic, problema reala este lipsa mobilizarii constructorului si avansul foarte slab care trimite acest contract spre reziliere, despre asta este vorba acum.
In schimb felicitari constructorului de pe lotul 2 intre Lugoj si Timisoara pentru seriozitate si perspectiva finalizarii in termen.

Aceasta postare a fost editata de corco: Ieri, 10:59

0

#513 Useril este offline   chapo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 14 ianuarie 23

Postat Ieri, 11:14

In primul rand sumele alea triplate nu se bugeteaza doar pentru anul curent, investitiile alea Se fac pe parcursul unor multi ani, multe care for fi fazate pe urmatorul exercitiu.
In al doilea rand pe PNRRR proiectele astea care au iesit, au credite bugetare alocate pentru ca tot proiectul se face pe banii statului, tot, urmand ca apoi Comisia sa iti dea bani pe jaloanele indeplinite si sa primesti banii, tu urmand a decide ce faci cu ei. Comisia nu vine sa iti dea din prima jumatate si tu sa pui jumatate,ci faci pe banii tai proiectul si primesti finantarea alocata in urma indeplinirii obiectivelor.

Si triplarea sumei alocate de catre comisie pe structura de imprumuturi (lasand la o parte granturile) a fost negociata de la bunul inceput al pachetului financiar 2021 2027, de asta nu mai primim cofinantarea de 85% ci de 40%pe rutier, pentru a putea avea posibilitatea de a ne imprumuta la dobanzi mici pentru mai multe proiecte.
1

#514 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 995
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat Astazi, 12:33

Apropo, Webuild au oprit lucrarile pe sectiunea din Ronat unde confirm ca se lucra inainte de anuntul pierderii finantarii din PNRR inclusiv noaptea.
Utilajele sau retras in cateva zile de pe teren.
Avansul a fost facut pe bretelele care se desprind din linia principala pe ruta Jimbolia, s-a dezafectat linia veche cu traverse din lemn, s-a decopertat si acum nu se lucreaza nimic, nu mai POT

Aceasta postare a fost editata de corco: Astazi, 13:06

0

#515 Useril este offline   IlieB 

  • Membru Senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 824
  • Inregistrat: 06 iulie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Masini, Excursii, Istorie

Postat Astazi, 19:29

In schimb WEBUILD inca lucreaza la Sanandrei.
1

Arata acest topic


  • (26 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 24
  • 25
  • 26
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi