Legat de acest proiect:
Modernizarea se va face pe tot traseul Caransebes - Lugoj - TM - Arad
Lucrarea propriu zisa se va face fara oprirea traficului sau cu opriri pe perioade scurte de timp, linia fiind magistrala si obiectiv strategic.
Avand in vedere ca modernizarea se face "sub trafic" lucrarea va fi impartita cel mai probabil in 2 etape mari: se va construii firul noul nou care mai apoi va prelua traficul existent si apoi se va modernizeaza firul existent.
Ca si profil pe teritoriul oraslui linia actuala urca de la iesirea din TM Nord pana la viaductul de pe C. Aradului apoi coboara pana la TM Est, panta caracteristica a acestei portiuni fiind de aprox. 6 ‰.
Se tot vorbeste de mutarea liniei in subteran sau urcarea ei pe estacada, sa le luam pe rand:
La mutarea liniei in pamant trebuie tinut cont de gabaritul CFR pt electrificare ( aprox. 6.1m H / 2.5 L pt. fiecare fir ) iar cu tot cu lucrarile de arta linia trebuie sa coboare un -7m cel putin sub cota teremului.
Avand in vedere ca nu luam in considerare schimbarea cotei de inaltime a statie TM Nord, si nu demontam pasajul Jiul avem cam 630m intre pasajul Jiul si pasajul din P-ta 700. Fara o panta de peste 16-17 ‰ nu ai cum sa ajungi cu linia la o cota de -7m sa o duci in subteran. Ca prin absurd sa zicem ca renuntam la pasajul din P-ta 700, pana la urmatorul pasaj cel de pe Gh. Lazar sunt cam 910m, deci tot nu-ti iese o panta sub 10 ‰.
Cu cat o linie are pantele mai mari cu atat tonajele trenurilor ce pot remorcate sunt mai mici. Greu de crezut ca se aproaba asa ceva la campie, la munte e altceva ca, nu prea ai varinte.
Ma opresc aici cu acesta varianta - pe teritoriul orasului nu ai spatiu sa duci linia in subteran si sa ai o panta decenta. Nu zic ca e imposbila insa trebuie o abordare f radicala si costisitoare.
Mutarea linie pe estacada e o varinta mai plauzibila:
Ar fi 2 varinate aici si anume estacada incepand cu pasajul din P-ta 700 sau incepand cu pasajul de pe Ghe. Lazar si continuand pana dupa trecerea de la statia Meteo/UMT si apoi continuand cu terasament (cu pamantul obtinut din scoaterea terasamentului din oras) pana la halta Ghiroda aflata la aprox 3.7km. In acest caz panta ar fi mai mica decat panta liniei prin oras. Plus inca o coborare pt. linia spre Lipova.
Asta ar insemna desfintarea statiei TM Est care a ramas doar o parcare avand in vedere ca zona industriala pe care o deservea a cam disparut sau reducerea ei la 4 - 5 linii si restul terenului vandut.
Vaarianta asta implica oprirea totala a circulatiei si lucrari serioase de arta prin oras, + renuntarea / demontarea pasajul Popa Sapca.
Cum nu aveam o centura feroviara care sa faca bypas la traseul prin oras, adica o legatura intre M900 (Lugoj - TM) si L310 (TM - Arad - Oradea) sau intre M900 si linia TM - Buzias sansele sa vedem alt tip de lucrare sunt f mici, iar fara lobby puternic la Bucuresti nu cred ca va schimba nimic fata se solutia propusa in momentul de fata
Pe langa asta ma indoiesc ca ministrul transpoturilor care lasat centura la o banda/sens si al carei contract de contructie s-a reziliat nu tare de mult (nu iau aparea constructorului aici) se va implica pt. obtine ceva mai bun pentru Timisoara, oras unde locuieste si unde a ocupat si multe functii pe plan local. Fie e dezintereat fie e alta "palma" data orasului ca data viitoare sa voteze cum trebuie.
PS: In Arad linia ce tranverseaza orasul intre statiile Aradul Nou si Arad , nu se dubleaza, se construieste un fir nou intre Aradul Nou si Ghioroc cu un nou pod peste Mures, iar firul de centura se desprinde din firul existent imediat dupa pod dispare, cu terasament cu tot.
Aceasta postare a fost editata de Bobby: 08 ianuarie 2023 - 05:04