STP Timișoara Forum: Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (27 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Modernizarea liniei CF Timișoara Est - Ronaț Triaj Lungime 13.86 km | val. contract 1.44 miliarde Lei | durata 42 de luni

#121 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1224
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 06 ianuarie 2023 - 19:24

Eu sustin ca ar fi un compromis bun o trecere subterana daca estacade nu se poate.

Nevoile orasului ar fi multe....un pasaj e nici 5% din nevoile orasului. Strada de la Isho sta lasata uitarii. Inelul 2, nu se mai zice nimic. Poduri noi peste Bega, pauza!? :nervos:

Nu imi doresc pasaj suprateran deoarece ar fi o catastrofa care sa influenteze viata si transportul din oras pentru urmatorii cel putin 50 de ani! :please:

Handicapatii astia din fruntea tarii si a orasului nu sunt in stare sa ofere o trecere normala peste niste sine care nu mai au nici un rol de peste 33 de ani. De trecerea propriu-zisa nuci nu mai zic... Analog blv.Eroilor de la Tisa, str. Gloriei, etc

Scoaterea acestor sine ramase fara sens si asfaltarea gropii se putea face intr-o singura zi. Dar de ce sa ne facem viata mai buna, cand putem sa induram kkt!? Lucrurile mici, detaliile sunt cel mai mare dusman al romanului. Facem chestii unitare si le lasam balta.

Imagine atasata: Screenshot_2023-01-06-19-16-25-26_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg

Nu mi se pare ca sinele duc undeva sau au folos....

Imagine atasata: Screenshot_2023-01-06-19-15-37-60_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg

Imagine atasata: Screenshot_2023-01-06-19-16-01-05_3d9111e2d3171bf4882369f490c087b4.jpg

:censored:

Aceasta postare a fost editata de michidutza: 06 ianuarie 2023 - 19:34

2

#122 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 06 ianuarie 2023 - 21:46

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 06 ianuarie 2023 - 18:51, a spus:

De asta si erau vreo 3 solutii, nu doar pasajul rutier suprateran. Stiu ca una din solutii pare SF, dar la un moment dat (2015) era un studiu foarte serios despre ingroparea CF cu o Gara de Est subterana. (am discutat la vremea aceea pe forum)
P.S. Nu stiu de unde s-a inteles ca as fi fan pasaj peste CF... :intrebare: Am spus doar ca sunt fanul oricarei solutii ce ar duce la disparitia barierelor.



Nu stiu daca ai citit acest topic din primele pagini pentru ca am impresia ca ti-a scapat cate ceva din discutii...

In acest moment solutia batuta in cuie prevede realizarea a doua pasaje supraterane in locul a 4 treceri actuale cu bariera. Nu sustin deloc barierele insa nu pot fi de acord ca din 4 treceri actuale ramanem cu doua ceea ce inseamna ca cele doua treceri supraterane vor fi mai aglomerate decat acum iar unii dintre utilizatori vor face ocoluri mai mici sau mai mari pentru a traversa pe pasaj. Acest lucru te va afecta si pe tine in traversarea ta dintr-o parte in alta a caii ferate chiar daca a disparut bariera. Tot aceste doua pasaje supraterane, in loc de 4 treceri de dinainte, aduc deservicii mari pietonilor si biciclistilor dupa cum am tot mentionat pe aici.

Ori avand in vedere toate aceste aspecte, s-a ales varianta cea mai proasta din cele 3 de modernizare a tronsonului de cale ferata de pe raza orasului.
Cele 3 variante de care s-a tot vorbit nu sunt egale intre ele ca avantaje si dezavantaje, ca si costuri, ca si ridicarea nivelului de trai al locuitorilor...

Cea mai scumpa varianta ar fi fost cu introducerea CF in subteran sau in debleu si atunci tot felul de probleme de "obstacol" erau rezolvate...Tot restul de trafic s-ar fi desfasurat la orizontala, fara pasarele si pasaje.

A doua varianta ca si costuri (mai mici ca prima varianta) insa si cu avantajele ei ar fi fost calea ferata pe estacada. Si in acest caz "obstacolul" disparea si am fi mers cu totii la orizontala iar pe deasupra se vedea si orasul de la inaltimea trenului...Scapam si de infiltratii de apa in tunel si debleu.

S-a ales din pacate cea mai ieftina varianta, a 3-a, dar nu cu mult mai ieftina decat varianta 2, cu calea ferata la sol si toti ceilalati participanti la trafic trebuie intr-un fel sau altul sa sara peste "obstacol" sau/si sa-l ocoleasca pe doua pasaje gigantice...


Daca exista si aici pe forum in general colegi care nu inteleg aceste lucruri, atunci nici nu ma mir ca timisorenii in general habar n-au pe ce lume traiesc si ca viitorul lor in acest oras este tot mai neatractiv, respingator. Si asta in timp ce in alte orase se mai fac lucrari de infrastructura cu impact pozitiv asupra lor.




Citeaza

Scoaterea acestor sine ramase fara sens si asfaltarea gropii se putea face intr-o singura zi. Dar de ce sa ne facem viata mai buna, cand putem sa induram kkt!? Lucrurile mici, detaliile sunt cel mai mare dusman al romanului. Facem chestii unitare si le lasam balta.





Si pe strada Sulina aceeasi problema cu sinele in drum, sine nefolosite de cel putin 20 de ani. Si parca se ridica tot mai tare fiind chiar prelungite pe strada. Devin pericol pentru cauciucuri...
3

#123 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 06 ianuarie 2023 - 22:44

Vezi postareamile, la 06 ianuarie 2023 - 21:46, a spus:

In acest moment solutia batuta in cuie prevede realizarea a doua pasaje supraterane

Asa era si solutia ce am prezentat-o anterior in 2015, doar ca s-au ruginit cuiele si a cazut de unde era batuta. :)
Oricum, eu zic ca esti foarte optimist daca crezi ca in decursul vietii noastre vom vedea cele doua pasaje finalizate. Poate doar daca intre timp apar ceva terapii miraculoase, ce sa ne prelungeasca viata pana pe la 100 de ani... :rolleyes:
1

#124 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 ianuarie 2023 - 10:20

Sti cum e, cum inaintam (eu) in varsta, imi scadea optimismul si am enumerat de mai multe ori niste obiective de infrastructura pe care le asteptam din tinerete si multe dintre ele nu s-au realizat nici pana azi.
Legat de aceasta "modernizare" mi-ar place ca si "dupa mine" lucrurile sa fie facute cu cap si nu cu picioarele... :D
0

#125 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 ianuarie 2023 - 11:20

Vezi postareamile, la 07 ianuarie 2023 - 10:20, a spus:

... mi-ar place ca si "dupa mine" lucrurile sa fie facute cu cap si nu cu picioarele... :D

A, nu! Pai in viitor vor fi doar masinute electrice, putine si majoritatea la incarcat gratuit la super-market, deci nu pe sosele, poate mai multe chiar zburatoare, trotinete electrice, biciclete, eventual trotuare rulante, etc.
Toate aceste pasaje urate, din beton, urmand a fi oricum daramate si construite parcuri in locul lor...
0

#126 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 07 ianuarie 2023 - 14:35

Vezi postareamile, la 06 ianuarie 2023 - 21:46, a spus:


S-a ales din pacate cea mai ieftina varianta, a 3-a, dar nu cu mult mai ieftina decat varianta 2, cu calea ferata la sol si toti ceilalati participanti la trafic trebuie intr-un fel sau altul sa sara peste "obstacol" sau/si sa-l ocoleasca pe doua pasaje gigantice...



Oare e cea mai ieftina pe termen lung? Sunt convins ca nu s-a facut un studiu de impact asupra populatiei. E oare chiar mai ieftin? Sa nu uitam ca orice se face acolo, cand se face, e tot din banii nostri, ca nu vine Grindeanu cu ei de acasa sau care o mai fi atunci cand o sa se plateasca. Chiar daca atunci cand se construieste e mai ieftina solutia cu 2 pasaje, e oare pe termen lung mai ieftin pentru cetateni?

Daca toti cei ce trec prin zona si vor folosi pasajele trebuie sa ocoloeasca indiferent daca o fac pe jos sau cu vreun vehicul, e oare mai ieftin? Inseamna timp pierdut, uzura in plus ale vehiculelor, combustibil consumat in plus care se aduna daca te raportezi la cati vor folosi pasajele si la o perioada de 50 de ani. Sunt convins ca nu s-a intrebat nimeni din minister chestia asta
2

#127 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 ianuarie 2023 - 18:45

Citeaza

Oare e cea mai ieftina pe termen lung?



Nu, evident ca nu. Este cea mai ieftina dintre cele 3 variante insa pe termen scurt.
Iar aceasta "ieftineala" va fi platita intr-un fel sau altul in anii ce vor urma...

Varianta pe estacada ar fi fost "cea mai ieftina" pentru viitor, adica odata facuta nu punea alte probleme de obstacol/e. Plus ca se puteau face si niste benzi pe sub calea ferata sau locuri de parcare acolo unde este nevoie de ele.


In varianta subterana disparea "obstacolul" insa exista risc major de infiltratii sau chiar inundatii la ploi abundente. Ne putem aminti de vechile pasaje din partea de vest a orasului cum erau inundate la ploi abundente.
Dar un avantaj mare al acestei variante ar fi fost obtinerea unui bulevard serios pe traseul caii ferate ingropate total...
1

#128 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 ianuarie 2023 - 20:17

Vezi postareamile, la 07 ianuarie 2023 - 18:45, a spus:

Dar un avantaj mare al acestei variante ar fi fost obtinerea unui bulevard serios pe traseul caii ferate ingropate total...


Asta e un avantaj secundar, principalul fiind ca nu mai aveam nevoie de "puncte de control" (pasaje sub CF) pe unde sa traversam calea ferata, astea ramanand si in cazul in care ar fi pe estacada.
Mai ar fi ramas o singura "granita" de trecut prin locuri impuse, canalul Bega.
1

#129 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1101
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 08 ianuarie 2023 - 00:32

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 07 ianuarie 2023 - 20:17, a spus:

nu mai aveam nevoie de "puncte de control" (pasaje sub CF) pe unde sa traversam calea ferata, astea ramanand si in cazul in care ar fi pe estacada.

Poate imi scapa mie ceva, dar pe estacada nu inseamna ca practic poti trece pe oriunde, doar ocolesti stalpii de sustinere? Aia chiar nu cred ca ar fi fost greu, conectivitatea putea fi mult imbunatatita, ca in alte locuri in oras. De altfel si in restul orasului esti limitat de "puncte de control" adica strazi, ca nu poti trece prin cladiri :D

In schimb ce incurca mai mult ca o estacada (si scuze de partea off-topic) sunt bulevardele "netraversabile" pentru distante lungi, cum ar fi:
Take Ionescu. De la Punctele Cardinale pana la Badea Cartan (1.2 km), de pe orice strada vii esti obligat sa faci dreapta.
Pe Cetatii, intre Gh Lazar si Torontalului la fel, nici stanga nu poti face de pe bulevard, nici sa il traversezi cand iesi de pe stradute (ceea ce era diferit in proiect decat pare ca va fi, si vedeam asta ca pe o imbunatatire dar se pare ca nu va fi cazul. Asa puteau doar reasfalta si terminau lucrarea intr-o luna)
Simion Barnutiu colt cu Renasterii - de ce te obliga la dreapta cand iesi de pe Renasterii? Exista semafor, deci ai putea traversa bulevardul linistit, plus ca ai verde deodata cu pietonii, deci te obliga sa mergi unde pietonii traverseaza strada. Acolo obligativitatea la dreapta face mai mult rau decat bine
Pe Liviu Rebreanu intre Sagului si Ranetti ar putea exista o intersectie in plus, cu semafoare si tot ce trebuie la intersectia cu Luceafarul, si vizavi daramata cladirea care sta abandonata de un an (unde era Usta Doner), realizata conexiunea cu strada Kiriac imediat langa Mol. Conectivitatea e cheie
Conexiune suplimentara intre strada Vacarescu si Bojinca (cea din spatele Kaufland) folosind straduta din spatele blocului turn, si de asemenea conexiune intre Bojinca si parcarea Kaufland, ca sa nu existe o singura cale de acces la supermarket
Intersectia 16 Decembrie cu Odobescu unde din nou nu inteleg de ce te obliga dreapta cand iesi de pe Odobescu, din moment ce exista semafor
Si multe alte exemple similare
0

#130 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 ianuarie 2023 - 04:42

Legat de acest proiect:

Modernizarea se va face pe tot traseul Caransebes - Lugoj - TM - Arad

Lucrarea propriu zisa se va face fara oprirea traficului sau cu opriri pe perioade scurte de timp, linia fiind magistrala si obiectiv strategic.

Avand in vedere ca modernizarea se face "sub trafic" lucrarea va fi impartita cel mai probabil in 2 etape mari: se va construii firul noul nou care mai apoi va prelua traficul existent si apoi se va modernizeaza firul existent.

Ca si profil pe teritoriul oraslui linia actuala urca de la iesirea din TM Nord pana la viaductul de pe C. Aradului apoi coboara pana la TM Est, panta caracteristica a acestei portiuni fiind de aprox. 6 ‰.

Se tot vorbeste de mutarea liniei in subteran sau urcarea ei pe estacada, sa le luam pe rand:


La mutarea liniei in pamant trebuie tinut cont de gabaritul CFR pt electrificare ( aprox. 6.1m H / 2.5 L pt. fiecare fir ) iar cu tot cu lucrarile de arta linia trebuie sa coboare un -7m cel putin sub cota teremului.

Avand in vedere ca nu luam in considerare schimbarea cotei de inaltime a statie TM Nord, si nu demontam pasajul Jiul avem cam 630m intre pasajul Jiul si pasajul din P-ta 700. Fara o panta de peste 16-17 ‰ nu ai cum sa ajungi cu linia la o cota de -7m sa o duci in subteran. Ca prin absurd sa zicem ca renuntam la pasajul din P-ta 700, pana la urmatorul pasaj cel de pe Gh. Lazar sunt cam 910m, deci tot nu-ti iese o panta sub 10 ‰.

Cu cat o linie are pantele mai mari cu atat tonajele trenurilor ce pot remorcate sunt mai mici. Greu de crezut ca se aproaba asa ceva la campie, la munte e altceva ca, nu prea ai varinte.

Ma opresc aici cu acesta varianta - pe teritoriul orasului nu ai spatiu sa duci linia in subteran si sa ai o panta decenta. Nu zic ca e imposbila insa trebuie o abordare f radicala si costisitoare.

Mutarea linie pe estacada e o varinta mai plauzibila:

Ar fi 2 varinate aici si anume estacada incepand cu pasajul din P-ta 700 sau incepand cu pasajul de pe Ghe. Lazar si continuand pana dupa trecerea de la statia Meteo/UMT si apoi continuand cu terasament (cu pamantul obtinut din scoaterea terasamentului din oras) pana la halta Ghiroda aflata la aprox 3.7km. In acest caz panta ar fi mai mica decat panta liniei prin oras. Plus inca o coborare pt. linia spre Lipova.
Asta ar insemna desfintarea statiei TM Est care a ramas doar o parcare avand in vedere ca zona industriala pe care o deservea a cam disparut sau reducerea ei la 4 - 5 linii si restul terenului vandut.

Vaarianta asta implica oprirea totala a circulatiei si lucrari serioase de arta prin oras, + renuntarea / demontarea pasajul Popa Sapca.

Cum nu aveam o centura feroviara care sa faca bypas la traseul prin oras, adica o legatura intre M900 (Lugoj - TM) si L310 (TM - Arad - Oradea) sau intre M900 si linia TM - Buzias sansele sa vedem alt tip de lucrare sunt f mici, iar fara lobby puternic la Bucuresti nu cred ca va schimba nimic fata se solutia propusa in momentul de fata

Pe langa asta ma indoiesc ca ministrul transpoturilor care lasat centura la o banda/sens si al carei contract de contructie s-a reziliat nu tare de mult (nu iau aparea constructorului aici) se va implica pt. obtine ceva mai bun pentru Timisoara, oras unde locuieste si unde a ocupat si multe functii pe plan local. Fie e dezintereat fie e alta "palma" data orasului ca data viitoare sa voteze cum trebuie.

PS: In Arad linia ce tranverseaza orasul intre statiile Aradul Nou si Arad , nu se dubleaza, se construieste un fir nou intre Aradul Nou si Ghioroc cu un nou pod peste Mures, iar firul de centura se desprinde din firul existent imediat dupa pod dispare, cu terasament cu tot.

Aceasta postare a fost editata de Bobby: 08 ianuarie 2023 - 05:04

2

#131 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 ianuarie 2023 - 10:45

Vezi postareaFantoma Tramvaiului 3, la 08 ianuarie 2023 - 00:32, a spus:

Poate imi scapa mie ceva, dar pe estacada nu inseamna ca practic poti trece pe oriunde, doar ocolesti stalpii de sustinere?

Sti bine ca nu e asa. In mod sigur esti limitat de stalpii de sustinere, care nu ar fi rari, asta e garantat, tinand cont de greutatea ce trebuie sustinuta (nu e ca la americani unde trec doar vagoane urbane de pasageri), in plus, va ramane intotdeauna limita de inaltime, exact ca in pasajele actuale, adica vor fi portaluri din acelea de neam prost care sa distruga orice vehicul (vezi cazul recent cu autocarul grecesc la Bucuresti, unde parca a si murit un pasager), protejand astfel linia suspendata. Chiar pe estcada fiind, sigur-sigur va mai exista in continuare acea zona de siguranta feroviara, in care nu poti construi nimic. Deci probleme-probleme, de care sigur s-ar fi scapat odata cu ducerea liniei in subteran. De asta cei din Dusseldorf de care vorbeam cu cateva postari inainte, si-au ingropat autostrazile urbane, nu le-au ridicat pe estacada. Sigur, era un proiect gigantic, dar ar fi rezolvat problema definitiv, nu doar pe termen lung.
2

#132 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 08 ianuarie 2023 - 12:13

Analizand traseul, in afara de zona garii de est, nu vad unde ai mai face traversari. Poate o subtraversare pietonala in zona IRA (pare a fi in proiect) si o alta in zona penitenciarului, pe care s-ar putea sa o primim odata cu constructia statiei. Vom vedea.
0

#133 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 08 ianuarie 2023 - 14:55

Vezi postareaFantoma Tramvaiului 3, la 08 ianuarie 2023 - 00:32, a spus:

Poate imi scapa mie ceva, dar pe estacada nu inseamna ca practic poti trece pe oriunde, doar ocolesti stalpii de sustinere? Aia chiar nu cred ca ar fi fost greu, conectivitatea putea fi mult imbunatatita, ca in alte locuri in oras. De altfel si in restul orasului esti limitat de "puncte de control" adica strazi, ca nu poti trece prin cladiri :D



Sigur ca DA, pe oriunde se justifica acest lucru. Iar ca pieton si biclist peste tot cu conditia respectarii normelor banale de circulatie....adica trotuare, piste, zebre, semne de circulatie, spatiu verde, etc.,...




Vezi postareaBobby, la 08 ianuarie 2023 - 04:42, a spus:

Legat de acest proiect:

Modernizarea se va face pe tot traseul Caransebes - Lugoj - TM - Arad

Lucrarea propriu zisa se va face fara oprirea traficului sau cu opriri pe perioade scurte de timp, linia fiind magistrala si obiectiv strategic.

Avand in vedere ca modernizarea se face "sub trafic" lucrarea va fi impartita cel mai probabil in 2 etape mari: se va construii firul noul nou care mai apoi va prelua traficul existent si apoi se va modernizeaza firul existent.

Ca si profil pe teritoriul oraslui linia actuala urca de la iesirea din TM Nord pana la viaductul de pe C. Aradului apoi coboara pana la TM Est, panta caracteristica a acestei portiuni fiind de aprox. 6 ‰.



1) Modernizarea se va face pe tot traseul insa nu cred ca simultan. Traseul este impartit in 4 loturi pe care se va lucra independent, in etape diferite de timp...

2) Da, la estacada discutia cea mai mare este despre pante/rampe. daca acum avem pante/rampe de 6 0/00, atunci este OK pentru ca intre Aradului si Baader avem exact 1 km ceea ce inseamna 6 m inaltime. Dar se poate urca inca de la Gh Lazar sau 700...


Vezi postareaFlorin.B RATT, la 08 ianuarie 2023 - 10:45, a spus:

Sti bine ca nu e asa. In mod sigur esti limitat de stalpii de sustinere, care nu ar fi rari, asta e garantat, tinand cont de greutatea ce trebuie sustinuta (nu e ca la americani unde trec doar vagoane urbane de pasageri), in plus, va ramane intotdeauna limita de inaltime, exact ca in pasajele actuale, adica vor fi portaluri din acelea de neam prost care sa distruga orice vehicul (vezi cazul recent cu autocarul grecesc la Bucuresti, unde parca a si murit un pasager), protejand astfel linia suspendata.



Stalpii de sustinere ar fi cel mult la fel de desi ca si la pasajul din Sagului care pasaj este proiectat pentru tonaj mare. Iar intr-una din pozele postate de mine pe paginile anterioare se vede cat spatiu este intre stalpi folosit pentru parcari.
Iar greutatea trenurilor marfare nu sta pe singur stalp ci este rasfirata...

Legat de inaltime si de riscul de-a intra unul-altul in grinzile liniei, inseamna ca si pe autostrazi ar trebui montate portaluri la fiecare pasaj auto sau de tren care traverseaza autostrada unde in cele mai multe cazuri avem inaltimi/goluri de 5,5 m, exact cum am avea si in oras...




In urma cu niste ani cand Robu era aprins cu calea ferata in subteran, in acelasi timp se zbatea pentru modernizarea pasajelor Jiul si Popa Sapca. Practic era un non-sens. Cele doua variante se anulau una pe cealalta. Au castigat "pasajele" in defavoarea "metroului"...

Acum ne aflam in fata altei gafe pe cale sa se realizeze. Se invoca necesitatea caii ferate la nivelul solului datorita traficului de marfa prin oras. Se va face "modernizarea" in acest mod iar peste 15 ani dupa finalizarea "modernizarii" va fi scos traficul de marfa din oras prin construirea rutei ocolitoare la marginea orasului. Si atunci vom ramane cu "porcaria" in oras cu tot ce inseamna asta si doar cu trenuri de calatori...Pentru ca nu cred ca si peste 50 de ani vor circula marfare prin oras...


2

#134 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 ianuarie 2023 - 18:11

Mile, pe pasajul din Sagului nu trec trenuri trase de locomotive de peste 100 de tone (un LDH are 70 de tone, iar una electrica LE fara balast are 120 de tone). Nici nu se compara cu ce traverseaza acum pasajul din Sagului!
In plus, sunt vibratii ce nu se compara cu cele ce se transmit prin pneuri, zic si eu...

Dar da, e clar ca deja discutam degeaba, se va alege o solutie simpla si ieftina, ca si gandirea romanului. Singura solutia ar fi fost daca -sa zicem- ar fi impus UE o directiva din asta, cum ca sa se elimine CF la suprafata in toate orasele mari. Atunci sa vezi ce repede percutau baietii sa execute comenzile Ursulei. :lol:
2

#135 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 08 ianuarie 2023 - 20:41

Ma gandesc ca vom intra si noi in randul lumii si vom scapa de aceste locomotive de tractiune clasice la trenuri de calatori. Tocmai este in derulare un contract de achizitie de trenuri pe hidrogen care in mod cert dupa parerea mea sunt mult mai usoare decat ceea ce spuneai deasupra...

Deci trebuie mers spre viitor, cu solutii moderne si nu spre construirea unei infrastructuri demna de anii '50 ai secolului trecut sau chiar mai batrana, din lumea occidentala.



Ca o paranteza, din cate stiu pasajul din Sagului a fost proiectat ca pasaj militar, sa reziste la tehnica grea militara, sa reziste intr-o anumita masura si la bombardamente sau alte chestiuni de genul acesta. O astfel de proiectare s-a facut la nivelul tehnicii militare din acele vremuri.


A doua paranteza. Azi (sau ieri) a fost inundat (partial) metroul din Porto in urma unor ploi torentiale. Apropo, orasul Porto are circa 240 000 locuitori iar cu zona metropolitana are cca 1,5 milioane locuitori si are ... 6 linii de metrou.

In urma cu o luna - doua un alt metrou european a fost inundat tot in urma unor ploi scurte si serioase. Parca de Madrid era vorba...


0

#136 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 ianuarie 2023 - 09:54

Pai sigur, oricand poate aparea o problema din asta datorata unor fenomene extreme, dar toate se rezolva, daca proiectul e bine facut si lucrarea bine realizata.
0

#137 Useril este offline   Zoltan Cs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 291
  • Inregistrat: 04 februarie 15

Postat 09 ianuarie 2023 - 16:56

Vezi postareamile, la 08 ianuarie 2023 - 20:41, a spus:



trenuri pe hidrogen care in mod cert dupa parerea mea sunt mult mai usoare decat ceea ce spuneai deasupra...




In mod cert sau dupa parerea ta?

Hidrogenul se foloseste pentru producerea energiei electrice deci greutatea nu prea se schimba :)
0

#138 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 09 ianuarie 2023 - 17:25

Vezi postareaZoltan Cs, la 09 ianuarie 2023 - 16:56, a spus:

In mod cert sau dupa parerea ta?

Hidrogenul se foloseste pentru producerea energiei electrice deci greutatea nu prea se schimba :)



Ha, ha, ha...
Cand postezi o propozitie simpla pe luna ar fi culmea sa si gresesti...

Pe de alta parte cred/banuiesc ca aceste noutati de trenuri pe hidrogen au "locomotiva" integrata si nu un colos de sine statator. Ceva de genul "sageata albastra" dar la alt nivel...sau TGV cu viteza mai redusa....apropiata de conditiile Romaniei.
0

#139 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 ianuarie 2023 - 19:30

Sigur ca vor fi mai usoare, dar astea vor fi un fel de tramvaie pe linia de tren, nu vor trage zeci sau sute de vagoane de marfa.

Imagine atasata: Coradia_iLint_Hydrogen_Train.jpg

Foto de pe pagina Alstom: Alstom Coradia iLint – the world's 1st hydrogen powered train
2

#140 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1224
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 10 ianuarie 2023 - 09:10

Cateva motive pentru care cred eu ca pasaje grosolane si brutaliste + bulevarde cu multe benzi nu ne vor rezolva problemele. Traficul trebuie eficientizat, nu marit. In momentul de fata cel mai ineficient, scump si distrugator ramane masina!

Spatiu verde - nu mai avem, a fost distrus si se distruge in continuare cat mai mult.

Imagine atasata: 748d373e-b6bc-4b21-a58a-562f222a5fb2 (1).jpg Imagine atasata: 2eba98f1-2d0a-485b-8a53-37ec151f5694.jpg Imagine atasata: Screenshot 2023-01-10 090326.png Imagine atasata: Screenshot 2023-01-10 090309.png Imagine atasata: e011abe5-8659-422f-9427-dd7ca0ed85db.jpg Imagine atasata: 7dedbea5-7396-45e4-9ea5-ade7a87bcd51.jpg

Pietonii, nu au la fel drepturile ca si cei cu masinile. Acestia trebuie sa faca joc de glezne si sa ocoleasca masinile(zilnic, aproape oriunde, la orice ora).

Imagine atasata: 40c493ab-5652-4bb7-a422-e8a5f121bc47.jpg Imagine atasata: 7b66c7af-9d84-4295-9271-eca726cd2a12.jpg Imagine atasata: 7fe6e191-a8a4-4ac2-92c6-84feee1fc0f9.jpg Imagine atasata: 1018eb4e-b22f-4778-9e4b-e22a1c5253f0.jpg

Imagine atasata: 923b89fe-cfca-452a-8556-33ab8f1341e5.jpg(masinile sunt parcate pe trotuar)

[continuarea in postarea urmatoare]

Aceasta postare a fost editata de michidutza: 10 ianuarie 2023 - 09:32

2

Arata acest topic


  • (27 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi