STP Timișoara Forum: Infrastructura pentru vehicule electrice (EVI) - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (9 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Infrastructura pentru vehicule electrice (EVI) Despre punctele de incarcare a vehiculelor electrice

#141 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 iulie 2023 - 20:47

Adica o sa ne plateasca ei doar sa lasam becul aprins? :rad_masa:
0

#142 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 966
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 05 iulie 2023 - 20:49

Mno, poți să înțelegi și așa... Cred că atunci când era prețul negativ la benzină te așteptau la pompa sa îți facă plinul.
0

#143 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 iulie 2023 - 21:45

Nu ma asteptau desigur, dar asa ar fi fost frumos din partea lor. :04: Altfel, toate textele astea cu "pret negativ" sunt abureli din jargonul finantistilor, fara niciun efect pentru noi.
In ambele cazuri, benzina si curent, puteau sa spuna ca le "dau" doar la pretul datorat pentru accize, taxe, transport, etc, adica benzina sau curentul sa fi fost gratuite, noi platind la pompa sau la furnizorul de electricitate doar taxele. (nu putine si nu mici toate astea)
0

#144 Useril este offline   Manu25 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 31 martie 16

Postat 11 iulie 2023 - 05:27

Vezi postareaThe Mechanic, la 05 iulie 2023 - 11:07, a spus:

Pe masura ce vor fi mai multe masini electrice in trafic si pretul curtentului se va scumpi si el ajungand sa coste cat benzina. Ma astept sa fie asa peste 10 ani.


Problema de baza este faptul ca benzina (combustibili fosili in general) ramane in continuare mult mai ieftin decat trebuie, mai ales daca luam in calcul "externalitati" adica costul de mediu pe termen mediu/lung (poluare de aer, schimbarea climei,....).

Un motor electric are randament aproape perfect cand un motor termic risipa cea mai mare parte a energiei in caldura reziduala... Practic o masina electrica consuma ~15kWh/100km cand un litru de benzina contine ~9.5kWh/L, deci pentru o masina care consuma 5L/100km avem un consum de aproape 50kWh/100km, adica consumam de 3 ori mai multe energie decat o masina electrica. Oricat de absurd ar parea, folosirea combustibililor fosili intr-o centrala termica pentru a incarca apoi o masina electrica risipeste mai puțina energie, deoarece centralele termice sunt mult mai eficiente decat atunci cand combustibilul este ars intr-o masina.

Deci, da problemul real nu este faptul ca incarcarea rapida pe retele publice este scump, de fapt este invers, platim prea putin pentru combustibililor fosili fata de ceea ce conțin ele in energie, de pagubele cauzate si de urmatoarea epuizare a acestuia... dar suntem extrem de dependenti de petrol ieftin. :ico4:
1

#145 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 iulie 2023 - 08:51

Prea putin!? Cred ca glumesti... Pai mai bine de 70% din pretul combustibililor sunt tocmai taxe si accize. Oricum e o prostie sa crezi ca marirea pretului va reduce consumul. Nu! Si daca ar costa 5 euro litrul consumul ar fi acelasi, doar ca toate preturile ar creste enorm, deoarece flota de camioane electrice ale lui Musk, care apropo, consuma cam 300 kWh/100km, (cica au/vor avea baterii de 900 kWh ce cantaresc mai bine de 5 tone) nicidecum 15 ca Dacia Spring, nu prea a apucat sa inlocuiasca camioanele cu motoare diesel (si nici nu o sa ajunga vreodata sa o faca, in timpul vietii noastre)
0

#146 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1387
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 11 iulie 2023 - 09:22

pai pretul la petrol nu este dublu fata de perioada cand era pretul la pompa 4 lei. deci diferenta e in taxe si impozite care unde merg ? ca ne dezvolam pe fonduri europene, platim pensii si salarii din imprumuturi
2

#147 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 iulie 2023 - 11:07

Cel putin teoretic te-ai putea gandi ca banii merg la sponzorizarea celor ce cumpara masini electrice, nu? A, dar la cati de "multi" sunt astia, mai ramane un camion de bani la mana statului/guvernului, bani ce desigur nu stau ei sa ne explice cum sunt folositi pentru a reduce poluarea (sa zicem).
0

#148 Useril este offline   Manu25 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 31 martie 16

Postat 11 iulie 2023 - 14:01

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 11 iulie 2023 - 08:51, a spus:

Prea putin!? Cred ca glumesti... Pai mai bine de 70% din pretul combustibililor sunt tocmai taxe si accize. Oricum e o prostie sa crezi ca marirea pretului va reduce consumul. Nu! Si daca ar costa 5 euro litrul consumul ar fi acelasi, doar ca toate preturile ar creste enorm, deoarece flota de camioane electrice ale lui Musk, care apropo, consuma cam 300 kWh/100km, (cica au/vor avea baterii de 900 kWh ce cantaresc mai bine de 5 tone) nicidecum 15 ca Dacia Spring, nu prea a apucat sa inlocuiasca camioanele cu motoare diesel (si nici nu o sa ajunga vreodata sa o faca, in timpul vietii noastre)


Asta subliniaza doar cat de ieftin sunt combustibililor de baza, si de ce am devenit dependenti/drogat de el. Pretul real daca tinem cont de daunele aduse mediului ar trebui sa fie mult mai mare.... dar asta vom vedea in anii urmatori daca vom avea in sfarsit o taxa reala pe carbon... si pe langa asta, pretul va creste brusc pe masura ce resursele de petrol se vor epuiza.

Da, nu am vorbit despre camioanele, este un subiect mai complex si probabil pentru aceasta utilizare va fi necesar sa asteptam si alte tehnologii de baterii, sau sa incercam cu hidrogen....

Aceasta postare a fost editata de Manu25: 11 iulie 2023 - 14:02

0

#149 Useril este offline   Bogdi94 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 313
  • Inregistrat: 04 ianuarie 09

Postat 13 iulie 2023 - 20:06

Pe hidrogen ar fi ideal dar sunt câteva probleme. Nu exista zacaminte de hidrogen pur, se poate produce din gaz sau din electroliza apei, a doua variantă sa zicem ca este verde dar producerea lui consuma mai multa energie decât are hidrogenul. Iar hidrogenul fiind cel mai mic atom îți trebuie rezervoare care sa fie izolate la maxim ca poate scăpa foarte ușor. Pe lângă asta mai este și volumul lui comparativ cu LNG densitatea energetica este cu 42% mai mica pentru hidrogen, motiv care îți trebuie rezervoare și mai mari. Mi-ar plăcea sa avem mașini și totul pe hidrogen dar din cauza acestor probleme îl vad sa se producă doar în zone unde avem excedent de energie electrica.
1

#150 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 iulie 2023 - 20:20

Cu hidrogenul, vad ca americanii ce si-au luat Toyota Mirai au oarece probleme... Viteza de incarcare sigur ca e mult mai mare decat al unui BEV, dar substantial mai lenta decat in cazul umplerii unui rezervor clasic cu benzina sau motorina. In plus cam ingheta dispozitivul cu care se cupla furtunul la masina si trebuia lasat sa se topeasca gheata de pe el in timpul incarcarii. Per total, au cronometrat vreo 10-15 minute de stat la "pompa", asta daca aveau norocul sa nu fie nimeni la coada. Pretul e mare (comparativ cu benzina la ei), autonomia nu chiar asa de grozava.
Toate astea se intampla doar in California, niciun alt stat neavand infrastructura pentru hidrogen. As cam zice ca s-a nascut mort "copilul" asta, dar poate ma insel eu.

Citeaza

At the California hydrogen stations, a kilogram of hydrogen costs between $10 and $17, making it more expensive than gasoline

0

#151 Userul este online   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 13 iulie 2023 - 20:40

De citit un articol documentat și lămuritor pe tema hidrogenului

https://www.contribu...ce-ale-fizicii/
1

#152 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 iulie 2023 - 11:24

Da, nascut mort. Dar cei ce vad cai verzi pe pereti nu vor tine cont de nimic si de nicio parere indiferent cat de bazata pe fizica/realitate ar fi. Asta e valabil si in cazul BEV, nu doar pentru alte tehnologii "sustenabile".
1

#153 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 966
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 16 iulie 2023 - 08:26

Asta e valabil și pentru cei care nu cred in schimbările climatice și impactul lor asupra noastră și a generațiilor viitoare.
0

#154 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 iulie 2023 - 09:37

Schimbari climatice au mai fost si fara interventia omului si vor mai fi. Nu EV ne vor salva si nici ULEZ-urile lui Sadiq Kahn si altii de teapa lui.
2

#155 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 966
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 17 iulie 2023 - 15:32

Cumva, mi-ai confirmat ce am scris mai sus.
0

#156 Userul este online   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 17 iulie 2023 - 15:52

Schimbările climatice apar dar political correctness găsește cauze convenabile ideilor lor nu neapărat cele reale.. Toată Europa se agita cu bula energiei verzi.. Cel mai mare poluator care consuma combustibil fosil adică China arde cărbuni și petrol într o veselie.. Ca doar e fabrica planetei. Mai nou flatulentele vacilor sunt cele care distrug mediul.. Dar cele 1000 de explozii nucleare de test care au avut loc în ultimii 70 de ani au fost sănătate curata pentru planeta și locuitorii ei. Sure...
0

#157 Useril este offline   Shhhh 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 966
  • Inregistrat: 10 mai 12
  • Sexul:masculin

Postat 17 iulie 2023 - 16:21

Romanul e expert in toate, se stie. Daca are si un youtube langa el, nu il bate nimeni.

"schimbari au mai fost" - nu traiau oameni atunci dar deh, asta e, degeaba facem ceva, oricum e rau, mai bine continuam asa
"political correctness găsește cauze convenabile" - daca schimbarile climatice chiar au efecte, sigur nu e de la noi.
"China arde cărbuni și petrol" - altii fac mai mult rau, ce mai conteaza daca poluam si noi un pic
"1000 de explozii nucleare" - inainte era mai rau, acum e parfum.


Sa intelegem ca sunt 2 parti care se lupta, unii care vor sa continue sa polueze si altii care, chipurile, ne salveaza de la a distruge planeta. Si voi ati ales partea care e pentru a continua tot asa, ca e mai ieftin, convenabil, fara batai de cap. Si daca partea ailalta totusi are dreptate? Nu va apasa nimic? O urma de responsabilitate, ceva? Cand o sa va intrebe copii si nepotii "da' de ce nu ai facut, bunule, ce tinea de TINE ca sa previi asta?", ce le raspundeti?

Intre timp, companiile petroliere isi freaca mainile cu profituri de 50 MILIARDE $ PE ZI.

Scuze de off-topic...
2

#158 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 iulie 2023 - 16:43

Vezi postareaShhhh, la 17 iulie 2023 - 16:21, a spus:

Intre timp, companiile petroliere isi freaca mainile cu profituri de 50 MILIARDE $ PE ZI.


O! Da! Ca smecherasii din energie lucreaza/livreaza pro-bono... Saracutii de ei, nu reusesc inca sa ajunga la 50 de miliarde pe zi. La fel si Elon, el pentru binele planetei ne vrea pe toti in masinute electrice, nu pentru profitul lui si al actionarilor. ;)
Asta e doar un exemplu despre cum discutia asta ar putea continua pe zeci de pagini, de asta nici nu are rost sa o continuam.

P.S. A, da culmea ca suntem romani si chiar ne pricepem la unele chestii si asta inca dinainte de a se fi vehiculat primul bit pe internet. Am invatat unele chestii din surse mai clasice, mai...analogice, nu intreband-o pe Alexa, Cortana sau vreo IA. :)
1

#159 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 2519
  • Inregistrat: 09 aprilie 20

Postat 20 octombrie 2023 - 18:44

Asociația Gazului Natural pentru Vehicule a investit 6,5 milioane de euro în zece stații de GNC

Citeaza

Asociația Gazului Natural pentru Vehicule și companiile Scania și Iveco au investit 6,5 milioane de euro în deschiderea primelor zece stații de alimentare cu gaz natural comprimat (GNC) din țară

Stațiile sunt amplasate în orașele Timișoara, Arad, Deva, Sibiu, Pitești, București, Constanța, Drobeta și Craiova.

Obiectivul Asociației Gazului Natural pentru Vehicule este să ajungă la cincizeci de stații funcționale până ȋn 2030, cu scopul reducerii poluării în orașe.

În România, sectorul transporturilor este responsabil pentru 16% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră.

Conform normelor impuse de Comisia Europeană prin pachetul ”Fit for 55”, România trebuie să se asigure că 18% din energia utilizată în transporturi va provieni din surse regenerabile.

Pentru realizarea acestor obiective, România are nevoie de investiții de 73 miliarde de euro pentru modernizarea întregii rețele de transporturi.

-1

#160 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29742
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 octombrie 2023 - 20:00

Citeaza

deschiderea primelor zece stații de alimentare cu gaz natural comprimat (GNC) din țară


Ma gandesc ca primele 10 ale lor, sau...? Pai aveam asa ceva in Timisoara inainte de '89. Una din statii era la "Semenic" (in spatele bastionului) si una de care mai stiu eu era undeva in zona mall-ului de acum, pe langa antenele radio.
1

Arata acest topic


  • (9 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi