Infrastructura pentru vehicule electrice (EVI) Despre punctele de incarcare a vehiculelor electrice
#142
Postat 05 iulie 2023 - 20:49
#143
Postat 05 iulie 2023 - 21:45
In ambele cazuri, benzina si curent, puteau sa spuna ca le "dau" doar la pretul datorat pentru accize, taxe, transport, etc, adica benzina sau curentul sa fi fost gratuite, noi platind la pompa sau la furnizorul de electricitate doar taxele. (nu putine si nu mici toate astea)
#144
Postat 11 iulie 2023 - 05:27
The Mechanic, la 05 iulie 2023 - 11:07, a spus:
Problema de baza este faptul ca benzina (combustibili fosili in general) ramane in continuare mult mai ieftin decat trebuie, mai ales daca luam in calcul "externalitati" adica costul de mediu pe termen mediu/lung (poluare de aer, schimbarea climei,....).
Un motor electric are randament aproape perfect cand un motor termic risipa cea mai mare parte a energiei in caldura reziduala... Practic o masina electrica consuma ~15kWh/100km cand un litru de benzina contine ~9.5kWh/L, deci pentru o masina care consuma 5L/100km avem un consum de aproape 50kWh/100km, adica consumam de 3 ori mai multe energie decat o masina electrica. Oricat de absurd ar parea, folosirea combustibililor fosili intr-o centrala termica pentru a incarca apoi o masina electrica risipeste mai puțina energie, deoarece centralele termice sunt mult mai eficiente decat atunci cand combustibilul este ars intr-o masina.
Deci, da problemul real nu este faptul ca incarcarea rapida pe retele publice este scump, de fapt este invers, platim prea putin pentru combustibililor fosili fata de ceea ce conțin ele in energie, de pagubele cauzate si de urmatoarea epuizare a acestuia... dar suntem extrem de dependenti de petrol ieftin.
#145
Postat 11 iulie 2023 - 08:51
#146
Postat 11 iulie 2023 - 09:22
#147
Postat 11 iulie 2023 - 11:07
#148
Postat 11 iulie 2023 - 14:01
Florin.B RATT, la 11 iulie 2023 - 08:51, a spus:
Asta subliniaza doar cat de ieftin sunt combustibililor de baza, si de ce am devenit dependenti/drogat de el. Pretul real daca tinem cont de daunele aduse mediului ar trebui sa fie mult mai mare.... dar asta vom vedea in anii urmatori daca vom avea in sfarsit o taxa reala pe carbon... si pe langa asta, pretul va creste brusc pe masura ce resursele de petrol se vor epuiza.
Da, nu am vorbit despre camioanele, este un subiect mai complex si probabil pentru aceasta utilizare va fi necesar sa asteptam si alte tehnologii de baterii, sau sa incercam cu hidrogen....
Aceasta postare a fost editata de Manu25: 11 iulie 2023 - 14:02
#149
Postat 13 iulie 2023 - 20:06
#150
Postat 13 iulie 2023 - 20:20
Toate astea se intampla doar in California, niciun alt stat neavand infrastructura pentru hidrogen. As cam zice ca s-a nascut mort "copilul" asta, dar poate ma insel eu.
Citeaza
#151
Postat 13 iulie 2023 - 20:40
https://www.contribu...ce-ale-fizicii/
#152
Postat 14 iulie 2023 - 11:24
#153
Postat 16 iulie 2023 - 08:26
#154
Postat 16 iulie 2023 - 09:37
#156
Postat 17 iulie 2023 - 15:52
#157
Postat 17 iulie 2023 - 16:21
"schimbari au mai fost" - nu traiau oameni atunci dar deh, asta e, degeaba facem ceva, oricum e rau, mai bine continuam asa
"political correctness găsește cauze convenabile" - daca schimbarile climatice chiar au efecte, sigur nu e de la noi.
"China arde cărbuni și petrol" - altii fac mai mult rau, ce mai conteaza daca poluam si noi un pic
"1000 de explozii nucleare" - inainte era mai rau, acum e parfum.
Sa intelegem ca sunt 2 parti care se lupta, unii care vor sa continue sa polueze si altii care, chipurile, ne salveaza de la a distruge planeta. Si voi ati ales partea care e pentru a continua tot asa, ca e mai ieftin, convenabil, fara batai de cap. Si daca partea ailalta totusi are dreptate? Nu va apasa nimic? O urma de responsabilitate, ceva? Cand o sa va intrebe copii si nepotii "da' de ce nu ai facut, bunule, ce tinea de TINE ca sa previi asta?", ce le raspundeti?
Intre timp, companiile petroliere isi freaca mainile cu profituri de 50 MILIARDE $ PE ZI.
Scuze de off-topic...
#158
Postat 17 iulie 2023 - 16:43
Shhhh, la 17 iulie 2023 - 16:21, a spus:
O! Da! Ca smecherasii din energie lucreaza/livreaza pro-bono... Saracutii de ei, nu reusesc inca sa ajunga la 50 de miliarde pe zi. La fel si Elon, el pentru binele planetei ne vrea pe toti in masinute electrice, nu pentru profitul lui si al actionarilor.
Asta e doar un exemplu despre cum discutia asta ar putea continua pe zeci de pagini, de asta nici nu are rost sa o continuam.
P.S. A, da culmea ca suntem romani si chiar ne pricepem la unele chestii si asta inca dinainte de a se fi vehiculat primul bit pe internet. Am invatat unele chestii din surse mai clasice, mai...analogice, nu intreband-o pe Alexa, Cortana sau vreo IA.
#159
Postat 20 octombrie 2023 - 18:44
Citeaza
Stațiile sunt amplasate în orașele Timișoara, Arad, Deva, Sibiu, Pitești, București, Constanța, Drobeta și Craiova.
Obiectivul Asociației Gazului Natural pentru Vehicule este să ajungă la cincizeci de stații funcționale până ȋn 2030, cu scopul reducerii poluării în orașe.
În România, sectorul transporturilor este responsabil pentru 16% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră.
Conform normelor impuse de Comisia Europeană prin pachetul ”Fit for 55”, România trebuie să se asigure că 18% din energia utilizată în transporturi va provieni din surse regenerabile.
Pentru realizarea acestor obiective, România are nevoie de investiții de 73 miliarde de euro pentru modernizarea întregii rețele de transporturi.
#160
Postat 20 octombrie 2023 - 20:00
Citeaza
Ma gandesc ca primele 10 ale lor, sau...? Pai aveam asa ceva in Timisoara inainte de '89. Una din statii era la "Semenic" (in spatele bastionului) si una de care mai stiu eu era undeva in zona mall-ului de acum, pe langa antenele radio.