STP Timișoara Forum: Cluj-Napoca - Kolozsvár - Klausenburg - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cluj-Napoca - Kolozsvár - Klausenburg jud. Cluj

#381 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2371
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 05 ianuarie 2018 - 17:19

Iata ca proverbiala cugetare molcoma a Ardealului o ia inca o data inaintea faloseniei gaunoase a celor care ne conduc urbea...

Cluj. Oraşul din România care investeşte zeci de milioane de euro în tramvaie şi troleibuze noi. Cu bani de la Uniunea Europeană

Cluj Napoca continuă investițiile în transportul urban. Flota Companiei de Transport Public va fi completată cu cel puţin 30 de troleibuze, 30 de autobuze electrice şi între 16 şi 20 de tramvaie, în următorii trei ani.

Cea mai mare parte a banilor vor veni din fonduri europene, iar 11 din cele 30 de autobuze electrice vor fi cumpărate din fonduri elvețiene. Primăria a semnat deja un contract-cadru cu firma poloneză Solaris, care va furniza cele 30 de autobuze electrice. Costul unui singur autobuz ecologic depăşeşte o jumătate de milion de euro. Vehiculele vor fi de ultimă generaţie şi vor putea fi încărcate wireless, informează adevarul.ro.

Primul lot de 11 autobuze eco urmează să ajungă la Cluj până în luna martie. Preţul unui troleibuz articulat porneşte de la o jumătate de milion de euro, iar un singur tramvai costă cel puţin un million şi jumătate de euro.

Pe lângă vehicule electrice, Clujul va mai achiziţiona şi 85 de autobuze diesel. Compania germană Mercedes va livra 15 autobuze articulate, lungi de 18 metri, până în luna martie. O altă licitaţie, pentru 60 de autobuze nearticulate, se află în desfăşurare, iar ofertele sunt în procedură de analiză, la sediul Companiei de Transport Public Cluj (CTP).

În fine, restul vehiculelor, 10 la număr, vor fi midibuze, adică autobuze ceva mai mici cu o lungime între 7,5 metri şi 9 metri. Licitaţia organizată pentru acestea nu a condus la niciun rezultat şi va fi reluată la începutul anului următor.

Cele 85 de autobuze diesel ar urma să coste în total circa 20 de milioane de euro. Banii provin dintr-un credit luat de CTP de la o bancă comercială şi garantat de Primăria Cluj-Napoca.

Licitaţiile pentru tramvaie şi troleibuze vor avea loc la începutul anului. Reprezentanţii primăriei au anunţat că proiectele de sarcini au fost deja finalizate şi că urmează să fie depuse în următoarele zile la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, iar apoi vor fi publicate în SEAP.

Bugetul repartizat polului Cluj-Napoca prin AXA 4 a Programului Operaţional Regional 2014-2020 – dezvoltare urbană durabilă – este de 45,2 milioane de euro. Din această sumă, 36,7 milioane de euro ar urma să fie investiţi în mobilitate urbană, mai exact în achiziţia de mijloace de transport în comun electrice.


sursa: www.clujcapitala.ro

Iata ca unde se vrea cu adevarat, rezultatele se vad. Unde numai se da din gura...fosta administratie in nimicul care se zice ca l-ar fi facut a reabilitat o parte din linii, ne-a adus firobuze noi pe care actuala administratie nu accepta nici macar sa le evidentieze prin sarbatorirea a 75 de ani de transport electric cu firobuze impliniti in anul 2017 dar ne-sarbatoriti din dorinta expresa a lui EL Insusi.. ne-a mai adus si autobuze Mercedes pe care actualii conducatori se lauda/vaita ca le-au achitat leasing ul integral..de parca aduceau de la mama lor de acasa banii, nu din taxele platite de contribuabilii onesti.. Tot la rubrica "nefacut nimic inainte" e si creditul aprobat pentru achizitie de tramvaie noi, credit caruia i s-a schimbat destinatia la dorinta noilor stapani ai orasului..pentru ca nu i asa..trebuie sa facem ceva..in forta. Ei bine am facut..ra.atul praf..dupa ce ca batranicile nemtoaice nu au fost intretinute le-am mai si cocosat "inginereste" cu modernizari de le rupem in doua pe capete...in timp ce Cluj Oradea Arad au deja sau vor achizitiona ferm tramvaie noi noute..dar noi ne dezvoltam in forta... :stop: :plang: :plang:
3

#382 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 05 ianuarie 2018 - 18:01

Trei lucruri as avea de adăugat.
1. Atât in Cluj, Arad sau Oradea după ce s-au cumpărat tramvaie noi, ori nu s-a mai achiziționat nimic, ori s-a revenit la achiziționarea de tramvaie SH.
2. Nu văd o problema in modernizarea tramvaielor, singura problema care ar trebui remarcata este lipsa unui segment cu podea joasa, se putea crea unul suplimentar, pe modelul vagoanelor V3A-...-PPC din București.
3. Autobuzele electrice in momentul de fata mi se par nefiabile, de acei bani se pot achiziționa in continuare troleibuze, mai ales ca orașul Cluj beneficiază de o astfel de rețea.
2

#383 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 ianuarie 2018 - 18:44

Cam multe livrari planificate pentru luna martie (15 articulate Mercedes si 11 autobuze electrice)... Mai discutam la implinirea termenului de livrare...
Despre autobuzele electrice am si eu aceasi parere: nu merita - la tehnologiile actuale. Daca va aparea o baterie revolutionara mai vorbim...
In Timisoara se merge pe ideea "daca nu are clima functionala nu iese in traseu". Pai cum vor face fata vara bateriile unui astfel de autobuz, tinand cont ca o instalatie AC de dimensiunile astea consuma undeva la 10kW? (pentru a obtine aprox. 90.000 BTU)
2

#384 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2371
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 05 ianuarie 2018 - 20:22

Pacat este ca in Timisoara nu se aplica si la tramvaie principiul cu clima functionala...dar de fapt din pacate ele nu au aceasta facilitate...si ce se intampla daca e functionala clima si nu e folosita? Ca si sistemul de anuntare a statiilor de altfel la autobuze si firobuze. Dar de ce sa ne legam la cap cand nu ne doare..bietele articulate scartaie din incheieturi din lipsa de ulei, patineaza pe cauciucurile ras uzate si nu au nici macar becuri de semnalizare...dar oftam dupa clima...degeaba punem wifi gratis in armonii daca ajung tot la 30 de minute distanta in statie....nici eu nu sunt convins pe deplin ca isi vor realiza planurile cei din Cluj..dar macar AU FACUT PASI CONCRETI in directia asta..contracte semnate si restul...la noi facem planuri promitem marea cu sarea...concret nimic...toti banii si asa putini sunt cheltuiti pe jucarii care ori nu se pot inmatricula, ori nu sunt autorizate sa le folosim in transportul public...circ de 0.0000001 ban...rezultate..mai putin spre deloc. Stiu prea bine ca mereu strugurii sunt acri vorba vulpii...dar cand la altii vinul va fi deja deja"batran" si de colectie noi inca visam unde sa cumparam un teren pe care vom planta candva strugurii...
0

#385 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 ianuarie 2018 - 20:31

Pai, de asta ne-am "facut" S.C., ca sa putem lua bani de la UE... Poate acum vom reusi mai multe decat am reusit pana acum. :)
Apropo de struguri acri: despre autobuze electrice am avut aceasi opinie chiar cand se faceau teste cu BYD-ul la Timisoara si o sa-mi pastrez opinia asta pana (asa cum spuneam) la inventarea unei baterii revolutionare si nu, aici nu vorbesc de cele de pe Tesla, care tot pamant de flori sunt, orice ar spune fanii.
0

#386 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2371
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 05 ianuarie 2018 - 22:09

Sincer imi doresc sa fie bine si sa se dezvolte si societatea de transport si comunitatea. Dar daca in luna decembrie cand toata lumea se trage spre casa si ar dori sa aiba dupa munca grea de un an sa puna ceva pe masa si sa poata aduce un zambet copilasilor si familiei stapanii din CD Loga nu au bani de salarii..asta dupa ce au taiat bonuri de masa, tichete de vacanta, nu au platit ore suplimentare, au fortat la limita si codul muncii si legitatea morala punand oamenii sa iasa in traseu cu vehicule total necorespunzatoare tehnic de frica sa nu isi piarda painea daca nu semeaza de primire cand toti stiu ca nu ar trebui sa circule - la tramvaie ma refer in special aici - asta in conditiile in care sefimea petrece si isi umfla posteriorul si burtica in tari cu clima calda....si face sondaje pe Facebook..sincer dragi si stimati colegi de forum mi se pare ticalosie maxima! Nu se deconteaza din rautate indiferenta si interes / dezinteres subventiile...se incarca societatea de transport si cu sarcina de a pune beculete pe strazi...nu exista bani de piese....nu se ofera un minim omenesc de confort la locul de munca...adica toalete la capat de linie si macar cateva minute sa inghita si bietul conducator de mtc un sandwich sau sa isi faca nevoile fiziologice...il tinem in cabina la 50 grade plus si la 15 grade minus dar avem pretentia sa fie la costum si cravata...intr-adevar e imaginea societatii de transport...dar....cu adevarat aceasta imagine e jalnica. Am spus si o repet toti suntem recunoscatori oamenilor care isi sacrifica timpul liber fiecare la particica lui pentru ca "asa trebuie"....Daca domnul Florin nu si-ar sacrifica concediul si orele libere forumul ar fi la pamanat..daca alti colegi ai domniei sale nu s-ar stradui sa faca din r..hat bici si sa si pocneasca..asadar sa tina in viata batranicile mtc uri de 40-50 ani care inca ne duc..cum pot si ele saracele...am merge toti pe jos! Stiu ca e greu, stiu ca nu sunt bani pentru cei care muncesc cu adevarat..dar inainte sa ne enervam, sa tipam si sa injuram pe primul angajat al societatii de transport care ne iese in fata ochilor sa nu uitam ca fara munca neplatita nepretuita nici macar cu o vorba buna si total anonima a acestor "furnicute"...fierul ar amorti pe sine si in depou si noi toti am lua orasul la pas...
6

#387 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 03 martie 2018 - 15:30

Un coleg de pe forumul Metrou Usor a reușit sa surprindă primele 4 autobuze Mercedes Benz Conecto pentru orașul Cluj-Napoca.
Aici puteți observa câteva poze din interior și povestea oarecum amuzanta pe care a avut-o cu șoferii.

Aceasta postare a fost editata de GPS: 03 martie 2018 - 22:06

3

#388 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 05 martie 2018 - 15:15

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 05 ianuarie 2018 - 18:44, a spus:

In Timisoara se merge pe ideea "daca nu are clima functionala nu iese in traseu". Pai cum vor face fata vara bateriile unui astfel de autobuz, tinand cont ca o instalatie AC de dimensiunile astea consuma undeva la 10kW? (pentru a obtine aprox. 90.000 BTU)


Sa nu uitam ca Transilvania are usor alta clima fata de zona de campie care-i Banatul. Eu unul am inghetat de frig in gara Sibiu, cand in noptile de vara se faceau 10-15 grade ...

Da, Clujul nu-i Sibiu. Dar e clar mai racoros ca orasul nostru.
0

#389 Useril este offline   IlieB 

  • Membru Senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 829
  • Inregistrat: 06 iulie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Masini, Excursii, Istorie

Postat 29 iunie 2018 - 11:58

https://m.facebook.c...100001726832288

L.E. am vauzat ca varianta pusa prin TAPATALK este ptr mobile asa ca puns si o varianta ptr desktop: Linkul meu

Aceasta postare a fost editata de tm87blo: 29 iunie 2018 - 15:10

2

#390 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 14 august 2018 - 13:46

E oficial: 22 de tramvaie fabricate la Arad vor circula în Cluj – Napoca

Fisier atasat  large_news_gal_image_1360_15107800.jpg (227.28K)
Number of downloads: 31

Sursa: Economica.net

Digi24
2

#391 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 14 august 2018 - 21:55

Ehei, unde sunt colegii de forum care se agitau tare de tot in urma cu doi-trei ani cand sustineam ca tramvaiele fabricate la Arad (Imperio) ar fi numai bune pentru Timisoara (si toata tara) ei sustinand ca ar trebui aduse tramvaie din afara si dadeau ca exemplu Clujul (si Oradea pentru Siemens luate mai devreme) care tocmai achizitionase atunci tramvaiele poloneze PESA...

Iata ca Clujul s-a intors si cumpara tramvaie de la Arad iar aceeasi colegi care atunci erau impotriva tramvaielor de Arad vor face elogiu Clujului pentru noua achizitie de tramvaie de Arad...Imagine postata...pentru ca tot ce se intampla la Cluj este SUPER, nu-i asa?...Imagine postata...

S-ar putea ca tocmai aceasta postare sa-i mai infraneze pe unii de la elogiu...si sa-i mai puna si pe ganduri...


Din articolul link-uit de Chagall rezulta ca si Oradea, Galatiul si Bucurestiul sant pe cale sa cumpere tramvaie de la Arad...Si tot din aceeasi sursa rezulta ca un tramvai pentru clujeni (in urma licitatiei) costa 1,86 milioane de euro...Ramane de aflat si cate segmente va avea un tramvai...
0

#392 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 14 august 2018 - 23:06

Nu vorbesc decat pentru mine, dar parerea mea de atunci eu unul mi-o mentin, repet, de atunci. Si am sa si explic, deoarece spre deoasebire de acum, circumstantele sunt cu totul altele.

Clujul, dupa mine, este singurul oras din tara care investeste in mod sanatos in transportul public si dovada este faptul ca mai mereu la cativa ani distanta vedem ca se mai cumpara cateceva, nu se inoieste tot parcul de la un anumit mijloc deodata si dupa aceea sa vedem discrepante cum e la noi de exemplu, sau la Bucuresti. Cluj a avut si in trecut tangente cu Arad-ul asa ca in mod natural fac aceasta achizitie dupa parerea mea. Pe langa asta parca e vorba de bani europeni, iar asta e cu totul diferit, fata de noi care la momentul "cand aveam banii" defapt era un imprumut de la banca, imprumut pe care nu pot sa il arunci asa aiurea pe experimente. Si asta e o diferenta, mai ales daca produsul furnizat nu era chiar ce trebuie, iar la vremea aceea Astra doar chicotea cu tramvaiele nu avea inca experienta pe care o are acum dupa modernizari si cateva Imperio pentru Arad.
Revenind la banii europeni... asa se face, iei banii altora si investesti in productia de la tine din tara, nu te imprumuti de la banca si apoi mergi la risc, doar de dragul de a tine un producator ca vezi doamne "e de-al nostru", capitalismul nu ii iarta pe cei care nu vor sa munceasca.
Pe langa asta, Clujul a inceput cu Pesa Swing, iar Oradea cu Siemens ULF, asa ca ce cumpara acum pentru umplutura conteaza mai putin, schimbarea initiala s-a produs deja, standardul a fost stabilit de primele tramvaie noi luate din vest, spre deosebire de noi care inca stam doar cu narile peafara din apa si ne chinuim. Ca o paranteza si de incheiere, daca Timisoara va achizitiona tramvaie noi, la cum sunt Armoniile, cred ca si cel mai prost tramvai facut in vest va parea o limuzina de lux.

PS: am scris mai demult in topicul cu SUA, despre coridorul de nordest. Si americanii ramasesera in urma la sfarsitul anilro 60' la capitolul trenuri de pasageri electrice, au tot incercat carpeli pe banii lor si nu le-a mers. Pana la urma au apelat la europeni, care nu au avut o intrerupere in domeniul asta de cercetare. Au luat ce au putut pe parcurs, au facut schimb de experienta si cu timpul lucrurile s-au mai remediat, pana in zilele noastre cand au reusit in sfarsit sa standardizeze totul si sa faca chiar productia la ei in tara. La noi in schimb vad ca dupa anii in care ne-am "batut coasa" ca ne vindem strainilor, am ajuns sa fim ultranationalisti si ca "las ca suntem mai destepti", ei nu merge asa. Trebe sa stii cand ai pierdut si cand trebuie sa o iei de la capat, ca nu iti da nimeni chiar tot pe datorie si pe jumatate de masura.
1

#393 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 15 august 2018 - 08:40

Din câte am auzit și am citit la Oradea se va livra tot Imperio, iar la Galați nu se stie încă dacă se vor livra Imperio sau Autentic.
La capitolul București ma abțin, momentan așteptăm noile (vagoane modernizate) V3A-2010-CA, asta pentru ca nici Bucur LF nu se mai fac...
1

#394 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 15 august 2018 - 10:25

Doua observatii de la care nu m-am putut abtine...Imagine postata ...

Vezi postareaGygyman6, la 14 august 2018 - 23:06, a spus:

... iar la vremea aceea Astra doar chicotea cu tramvaiele nu avea inca experienta pe care o are acum dupa modernizari si cateva Imperio pentru Arad.



Discutiile controversate mai aprinse au fost dupa aparitia si prezentarea tramvaiului Imperio de la Arad...






Citeaza

Pe langa asta, Clujul a inceput cu Pesa Swing, iar Oradea cu Siemens ULF, asa ca ce cumpara acum pentru umplutura conteaza mai putin, schimbarea initiala s-a produs deja, standardul a fost stabilit de primele tramvaie noi luate din vest, spre deosebire de noi care inca stam doar cu narile peafara din apa si ne chinuim.


Adica 10 - 12 tramvaie reprezinta achizitia principala iar 22 tramvaie sau peste reprezinta achizitia pentru umplutura (?!)...Ciudata logica!...Imagine postata...


Pe de alta parte departe de mine de-a sustine porcariile in general care se intampla in Timisoara si in special la STPT...Vroiam doar sa subliniez pozitia duplicitara a unor colegi insa m-am grabit cu postarea mea de deasupra si astfel am mai taiat elanul elogios al unora...

Apreciez si eu logica si calitatea deciziilor luate atat la Cluj cat si la Oradea in marea lor parte...nelegate doar de transportul in comun...
1

#395 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 august 2018 - 10:44

Poate Clujul sa isi ia ce vrea, eu as prefera fara sa clipesc, Swing-ul in defavoarea Autenticului.
4

#396 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 15 august 2018 - 16:18

Din câte știu contractul este de minim 1 vagon, maxim 22 de vagoane. In privința Swing vs. Autentic, nu știu cât de prost sau bun este Autenticul si nici vagonul produs de Pesa pentru ca nu am călătorit cu ele, cu toate acestea nu cred ca Autenticul este atât de prost, încât nu poate fi comparat cu Swing. Despre Imperio, modelul pe care ASTRA se lauda ca îl va livra la Cluj, nu pot spune decât ca m-a surprins, am călătorit luna trecută cu ele și mergea foarte bine, anunțurile și AC de asemenea.
2

#397 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 august 2018 - 18:10

Pai, daca Autenticul era doar un prototip, destul de nefinisat (vezi parbrizul din plexiglas, etc), cu o capacitate de transport mica, Swing-ul s-a produs deja in 'spe exemplare si e un produs comercializat in cateva tari din UE si poate si in afara acesteia (nu am studiat problema). Swing-ul il putem vedea cel mai aproape in Szeged, la doar o suta si ceva de kilometri de Timisoara.
0

#398 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 15 august 2018 - 19:47

Faptul ca este un prototip înseamnă ca se pot aduce modificări ulterioare, cei drept parbrizul plexiglas este un pic cam jalnic, fără supărare. Despre capacitatea vagonului nu pot comenta, asta pentru ca vagonul poate avea până la 5 module, faptul ca prototipul are doar doua nu înseamnă ca tot ce este Autentic are o singura articulație. Dacă Pesa Swing s-a livrat in atâtea orașe nu înseamnă ca sunt cele mai bune, ci doar ca cerintele din caiet au fost îndeplinite. Nu vreau sa iau apărarea ASTRA, cu toate acestea trebuie sa oferim o șansa, mai ales ca sunt de aici de la noi, din România.
1

#399 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 august 2018 - 20:19

Si de ce am vrea noi sa fim cobai (pe banii nostri, ca pana l-am incercat gratuit nu a fost o problema) si asta a doua oara deja? (Armonia in primul caz) Doar daca din prima experienta nu am invatat nimic... -_-
1

#400 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 15 august 2018 - 21:25

Cu totii ne vaitam pe aici de ani de zile ca industria constructoare de masini din Romania a disparut cu desavarsire, cu totii suntem nostalgici ba dupa Timis 2, ba dupa ARO, ba dupa tot felul de autobuze si firobuze romanesti comuniste si pentru cele postcomuniste produse din inertie inca cativa ani, etc.,..

Cu totii stim ca balanta comerciala a tarii este una negativa (importam substantial mai mult decat exportam)...

Si atunci nu este normal ca aceste lucruri sa se redreseze usor-usor...


Intreba Florin mai sus

Citeaza

Si de ce am vrea noi sa fim cobai (pe banii nostri, ca pana l-am incercat gratuit nu a fost o problema) si asta a doua oara deja? (Armonia in primul caz) Doar daca din prima experienta nu am invatat nimic... -_-


Pentru ca astfel ar ramane banii in tara (vorbim de euro)...Deci banii nostri ar ramane in tara si s-ar acorda o sansa de revitalizare a industriei romanesti...
Dar in general tramvaiele noi se achizitioneaza cu bani europeni...In consecinta am primi bani europeni cu care am putea revitaliza sontac-sontac industria romaneasca de profil INSA cumparand din afara tramvaie, nu facem decat sa consolidam industria de profil din tarile vecine, foste si ele tari comuniste, respectiv Polonia (la tramvaie) si Cehia (la firobuze in cazul achizitiei de la Skoda) sau Turcia (in cazul achizitiei de autobuze) ...Incet-incet si balanta comerciala a tarii s-ar apropia de zero cu sperante sa devina una pozitiva...

La modul simplist, oricine poate spune "ce ma intereseaza pe mine balanta comerciala a tarii"? Pai ar trebui ca pe orice cetatean sa-l intereseze acest lucru pentru ca avand o balanta comerciala pozitiva vor exista bani pentru alte lucruri mai arzatoare (investitii de stat) daca si guvernul este unul responsabil...Teoretic ar creste nivelul de trai pentru majoritatea cetatenilor...


Apoi legat de prototipul Autentic, la orice prototip de acest gen se are in vedere in mod special parametri de buna functionare si in plan secundar se are in vedere aspectul estetic...
Ma gandesc ca acel parbriz de plexic se poate oricand inlocui cu geam securizat...Nu plexicul de la prototil face ca tramvaiul sa fie economic, silentios, cu durata mare in exploatare, etc.,...



Adesea m-am gandit si la achizitia autobuzelor electrice de la Cluj, achizitie facuta cu un credit elvetean in mare parte nerambursabil...Iti vine sa spui "mama ce darnici sunt elvetienii cu noi/clujenii"!...
De fapt ei sunt darnici in principal cu producatorul autobuzelor electrice (parca tot un producator polonez) si prin ricoseu cu cetatenii Clujului...

In urma acestui demers, producatorul de autobuze electrice isi consolideaza pozitia de constructor de autobuze electrice (40 de autobuze nu-i putin lucru) iar Clujul se alege cu aceste autobuze care dupa 10 ani se vor casa probabil si va fi nevoie de alte credite pentru alte autobuze ale producatorilor externi...



Exista posibilitatea ca in cazul mentinerii starii actuale precare a industriei romanesti constructoare de masini sa vina ceva multinationale in tara care sa produca partial sau total mtc-uri insa stim si parerea multor colegi de forum legat de multinationale...



2

Arata acest topic


  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi