Cluj-Napoca - Kolozsvár - Klausenburg jud. Cluj
#141
Postat 31 iulie 2011 - 18:28
Perna magnetică nu e nici ea o soluţie... necesită consum de energie şi când stă, fiind nevoie ca electromagneţii din cale să funcţioneze, altfel cade vagonul pe cale, ceea ce poate strica ambele seturi de magneţi, deci să vezi cheltuieli. În plus, nu se poate construi pe cale comună cu autoturismele sau căile ferate convenţionale (nici măcar intersecţii nu sunt posibile).
Pentru Cluj-Napoca e suficientă o modernizare ca la carte a linie de tramvai. Un tramvai de capacitatea unui KT4D (250 locuri) ar fi perfect, nu cred că s-ar justifica tramvaie de capacitate mai mare (nu că aş vrea să mă laud, dar în afară de linia 41 din Bucureşti - şi aia doar la ore de vârf - nu am văzut prin România sisteme de tramvaie care să necesite vagoane mai mari de 300 de locuri. Şi, în afară de Reşiţa, le-am văzut pe toate).
#142
Postat 01 august 2011 - 20:53
mile, la 30 iulie 2011 - 14:56, a spus:
Dac studiem acest tabel, vom vedea ca tot tramvaiele sunt cele mai solicitate in detrimentul autobuzelor,...
Desi exista trei linii de tramvai cu o lungime de 13.2 km, acestea transporta 23 % din numarul total de calatori fata de 37 de linii de autobuze care au un traseu insumat de 97.3 km (aproape 100 de Km), adica de peste 7 ori mai lung si transporta un numar (doar) dublu de calatori, adica 46 % fata de tramvaie, o diferenta de luat in seama.
Firobuzele sunt la mijloc, in clasament, 6 linii, 22 km si transporta 31 % din calatori.

Din statistica de mai sus rezulta clar ca in acest moment Clujul ar avea nevoie (cel putin) de un metrou usor pe directia liniei de tramvai, avand in vedere ca au un singur tronson de tramvai format din trei linii (cei curiosi pot studia traseul tramvaiului din cluj).
Cand zic metrou usor ma gandesc la un tramvai mai lung (cu mai multe articulatii) care sa aibe traseul atat supra-teran in locuri (mai) virane, cat si sub-teran in intersectii aglomerate sau chiar zone aglomerate, neintegrat in traficul auto,...cu posibilitati de prelungire in viitor, avand in vedere ca Clujul se intinde de-alungul raului Somes, deci este lunguiet,...
In Timisoara nu se poate aplica asa ceva deoarece orasul, fiind situat la campie (ses), este "rotund" iar terenul mlastinos...
La Cluj s-ar putea "aplica" si monoraiul deasupra Somesului precum la Wuppertal in Germania acum 110 ani...
In al doilea filmulet vedem cum se intretine (in stilul german) aceasta linie si cum se face controlul.
De necrezut ce-au putut sa faca cei din Wuppertal acum peste 110 ani. Desi unii din consiliul local s-au opus acestui proiect, majoritari au fost cei pro, si astfel s-a realizat aceasta rarisima lucratura care astazi atrage foarte multi turisti din intreaga lume, aspect la care nu s-au gandit nici initiatorii proiectului...
Si din acest motiv imi doresc ca si in Timisoara, daca se face ceva, sa se faca lucruri deosebite si nu imitatii...
PS Nu reusesc sa postez filmuletele. Ori am gresit undeva, ori n-am voie...
Rog moderatorii sa ma ajute daca se poate...
Cel mai corect si punctula folos al expresiei " metrou usor" am vazut-o anul acesta la Stuttgart. Sub supra si la mijloc de pamant. Ei au renuntat la tramvaiul lor cu ecartament de 1000mm, in schimbul metroului usor cu ecartament de 1435.
#143
Postat 02 august 2011 - 20:21

Aceasta postare a fost editata de mile: 03 august 2011 - 18:19
#144
Postat 02 august 2011 - 22:49
#145
Postat 03 august 2011 - 13:29
#147
Postat 03 august 2011 - 21:33
Vorbim de acelasi lucru insa totusi diferit. Un locuitor de acolo mi-a spus ca acum 3-4 ani s-a scos ultimu lsi definitiv tramvaiul normal si s-au bagat aceste "metrouri usoare". Chiar am vazut si infrastructura veche.
#148
Postat 04 august 2011 - 14:01
#149
Postat 04 august 2011 - 17:38




Aceasta postare a fost editata de mile: 04 august 2011 - 17:40
#150
Postat 04 august 2011 - 20:33
#151
Postat 05 august 2011 - 10:09
#152
Postat 22 ianuarie 2012 - 20:24
mile, la 30 iulie 2011 - 11:13, a spus:

...si o poza in care se vede canalul...

Iata si sediul Prefecturii ...

...si al Primariei Cluj ...

Canalul respectiv se numeste Canalul Morii. O cautare pe Google o sa-ti arate si istoria lui. Pe scurt, a fost creat pentru a prelua apa din Somes, si a alimenta numeroasele mori din oras. In prezent, nu mai exista nicio moara originala, toate fiind demolate (mai erau ramasite dintr-una pana acum cativa ani, dar au fost demolate cu nesimtire pentru a face loc unei cladiri noi). Canalul este acoperit pe unele sectoare, de aceea la vederea din satelit apare si dispare.
Poze dupa renovarea unui sector al canalului din zona centrala:




Aceasta postare a fost editata de Vladzor: 22 ianuarie 2012 - 20:25
#154
Postat 22 ianuarie 2012 - 20:44
Chagall, la 22 ianuarie 2012 - 20:32, a spus:
Era aiurea sa raspund unei intrebari din acest topic cu o postare in alt topic.

Revenind la subiect, linia de tramvai din Cluj este in curs de reabilitare: http://tramclub.org/...topic.php?t=359
#155
Postat 22 ianuarie 2012 - 21:33
Celalalt (daca tot s-a deschis) sa ramana pe probleme si proiecte de viitor...
Multumiri pentru informatiile date, Vladzor...
Aceasta postare a fost editata de mile: 22 ianuarie 2012 - 21:34
#156
Postat 15 februarie 2012 - 14:54
Citeaza
Articolul complet
Nu stiu cine are dreptate. Insa am citat din acest articol deoarece consider ca se poate invata din greselile/experienta altora. A celor din Cluj, Oradea, poate si a altora.
#157
Postat 15 februarie 2012 - 20:03

Am tot intrebat si nu mi-a raspuns nimeni: au fabricat/asamblat mai mult de un tramvai? (cel pe care l-am vazut toti pe net).
#158
Postat 15 februarie 2012 - 20:32
#160
Postat 15 februarie 2012 - 23:37
