STP Timișoara Forum: Cluj-Napoca - Kolozsvár - Klausenburg - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Cluj-Napoca - Kolozsvár - Klausenburg jud. Cluj

#141 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 31 iulie 2011 - 18:28

Nu se poate compara situaţia economică a Germaniei de acum 110 ani cu cea a României de acum. Construcţia unui asemenea monorai pur şi simplu nu se poate amortiza. În plus, acum 110 ani nu se făceau studii de pre-fezabilitate, fezabilitate, n'şpe mii de proiecte, pentru că masterialele erau ieftine şi proiectanţii îşi permiteau să supradimensioneze structurile (şi la noi se proceda la fel, vezi podurile de la Cernavodă ale lui Anghel Saligny, care duc liniştite un marfar de 1000 - 2000 t, deşi la vrea construcţie lor nici nu îşi închipuia cineva că vom avea trenuri de tonajul ăsta. Nu mai zic că pe pod s-au adăugat şi stâlpii de electrificare, care totalizează şi ei ceva tone). Azi, construirea unui pod mai lat cu um mm decât necesarul are consecinţe financiare dezastruase. Asta e, s-au dus vremurile astea.
Perna magnetică nu e nici ea o soluţie... necesită consum de energie şi când stă, fiind nevoie ca electromagneţii din cale să funcţioneze, altfel cade vagonul pe cale, ceea ce poate strica ambele seturi de magneţi, deci să vezi cheltuieli. În plus, nu se poate construi pe cale comună cu autoturismele sau căile ferate convenţionale (nici măcar intersecţii nu sunt posibile).
Pentru Cluj-Napoca e suficientă o modernizare ca la carte a linie de tramvai. Un tramvai de capacitatea unui KT4D (250 locuri) ar fi perfect, nu cred că s-ar justifica tramvaie de capacitate mai mare (nu că aş vrea să mă laud, dar în afară de linia 41 din Bucureşti - şi aia doar la ore de vârf - nu am văzut prin România sisteme de tramvaie care să necesite vagoane mai mari de 300 de locuri. Şi, în afară de Reşiţa, le-am văzut pe toate).
0

#142 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 01 august 2011 - 20:53

Vezi postareamile, la 30 iulie 2011 - 14:56, a spus:

Iata ce am gasit pe site-ul RATUC...un tabel cu Indicatorii comparativi pe sectii...
Dac studiem acest tabel, vom vedea ca tot tramvaiele sunt cele mai solicitate in detrimentul autobuzelor,...
Desi exista trei linii de tramvai cu o lungime de 13.2 km, acestea transporta 23 % din numarul total de calatori fata de 37 de linii de autobuze care au un traseu insumat de 97.3 km (aproape 100 de Km), adica de peste 7 ori mai lung si transporta un numar (doar) dublu de calatori, adica 46 % fata de tramvaie, o diferenta de luat in seama.
Firobuzele sunt la mijloc, in clasament, 6 linii, 22 km si transporta 31 % din calatori.

Atasament R.A.T.U.C Cluj-Napoca.htm

Din statistica de mai sus rezulta clar ca in acest moment Clujul ar avea nevoie (cel putin) de un metrou usor pe directia liniei de tramvai, avand in vedere ca au un singur tronson de tramvai format din trei linii (cei curiosi pot studia traseul tramvaiului din cluj).
Cand zic metrou usor ma gandesc la un tramvai mai lung (cu mai multe articulatii) care sa aibe traseul atat supra-teran in locuri (mai) virane, cat si sub-teran in intersectii aglomerate sau chiar zone aglomerate, neintegrat in traficul auto,...cu posibilitati de prelungire in viitor, avand in vedere ca Clujul se intinde de-alungul raului Somes, deci este lunguiet,...
In Timisoara nu se poate aplica asa ceva deoarece orasul, fiind situat la campie (ses), este "rotund" iar terenul mlastinos...
La Cluj s-ar putea "aplica" si monoraiul deasupra Somesului precum la Wuppertal in Germania acum 110 ani...






In al doilea filmulet vedem cum se intretine (in stilul german) aceasta linie si cum se face controlul.

De necrezut ce-au putut sa faca cei din Wuppertal acum peste 110 ani. Desi unii din consiliul local s-au opus acestui proiect, majoritari au fost cei pro, si astfel s-a realizat aceasta rarisima lucratura care astazi atrage foarte multi turisti din intreaga lume, aspect la care nu s-au gandit nici initiatorii proiectului...
Si din acest motiv imi doresc ca si in Timisoara, daca se face ceva, sa se faca lucruri deosebite si nu imitatii...

PS Nu reusesc sa postez filmuletele. Ori am gresit undeva, ori n-am voie...
Rog moderatorii sa ma ajute daca se poate...



Cel mai corect si punctula folos al expresiei " metrou usor" am vazut-o anul acesta la Stuttgart. Sub supra si la mijloc de pamant. Ei au renuntat la tramvaiul lor cu ecartament de 1000mm, in schimbul metroului usor cu ecartament de 1435.
0

#143 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 02 august 2011 - 20:21

Poate gasim si niste filmulete. Dar apropo de Stuttgart ( :coolspeak: ), autoritatile locale (mai bine zis REGIONALE) vor sa faca lucrari ample in zona garii (celei mari) insa o gramada de organizatii (ciudate zic eu) spun NU si NU. Probabil ca si acest metrou usor de care pomenesti ar fi (fost) implementat si in proiectul la care fac eu referire...

Aceasta postare a fost editata de mile: 03 august 2011 - 18:19

0

#144 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 02 august 2011 - 22:49

Metroul usor in Stuttgart exista din anii `70. Cu gara e alta problema. In loc de initial 2,8 mrd. Eur intre timp ar costa deja peste 5 mrd. Bani din taxe si impozite. (Miliarde, nu milioane!)
0

#145 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 03 august 2011 - 13:29

Wegamnn, nu vorbesc de acele trenuri urbane. S-bhan si U-bhan. Vorbesc de tramvaul inlocuit de aceste (tot tramvaie) care insa circula atat subteran cant si la suprafata.
0

#146 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 03 august 2011 - 19:10

Eu la astea ma refer. Si am gresit, sunt din anii `80.
0

#147 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 03 august 2011 - 21:33

Nu stiu...

Vorbim de acelasi lucru insa totusi diferit. Un locuitor de acolo mi-a spus ca acum 3-4 ani s-a scos ultimu lsi definitiv tramvaiul normal si s-au bagat aceste "metrouri usoare". Chiar am vazut si infrastructura veche.
0

#148 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 04 august 2011 - 14:01

2007 a fost retras ultimul Duewag (tramvai clasic) in STG. Daca exista interes deschid un topic pe aria "Germania" si va explic atat transportul comun cat si treaba cu gara. Am locuit 2 ani in oras, deci cunosc situatia cat de cat.
0

#149 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 august 2011 - 17:38

M-ai facut curios... :coolspeak: , acum nu mai poti da inapoi... :devil: ...si iti multumesc anticipat... :respekt: . Da-i bataie... :clap2: ...

Aceasta postare a fost editata de mile: 04 august 2011 - 17:40

0

#150 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 04 august 2011 - 20:33

Tramvaiul ,,clasic" a dispărut pe perioada a 30 de ani, adică cum venea scadenţa pentru reparat şina, cum se monta ,,metrou uşor" pe ecartament normal în locul tramvaiului pe ecartament metric. Pe unele tronsoane chiar există linie încălecată pentru ambele ecartamente. De altfel, până acum câţiva ani, au circulat GT4 produse între 1959 (?) şi 1966. O parte dintre ultimele au ajuns la Iaşi, dar destule au rămas (2 pentru muzeu, 1 pe post de sală de relaxare pentru vatmani şi câteva pentru piese).
0

#151 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 05 august 2011 - 10:09

Mai circula doua linii-muzeu. Ambele bazate in Bad Cannstadt. Insa propun sa mutam discutia, deoarece nu prea are legatura cu Clujul. Azi trebuie sa plec, insa maine seara deschid un topic pe aria potrivita.
0

#152 Useril este offline   Vladzor 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 15 iulie 11

Postat 22 ianuarie 2012 - 20:24

Vezi postareamile, la 30 iulie 2011 - 11:13, a spus:

Cine-mi poate explica de unde pana unde a aparut canalul din centrul imaginii, aproape paralel cu Somesul. Imi da impresia ca am fi la Venetia sau Amsterdam...

Atasament Cluj 14.JPG


...si o poza in care se vede canalul...

Atasament Cluj 35.JPG

Iata si sediul Prefecturii ...
Atasament Prefectura Cluj 01.JPG

...si al Primariei Cluj ...
Atasament Primaria Cluj 01.JPG


Canalul respectiv se numeste Canalul Morii. O cautare pe Google o sa-ti arate si istoria lui. Pe scurt, a fost creat pentru a prelua apa din Somes, si a alimenta numeroasele mori din oras. In prezent, nu mai exista nicio moara originala, toate fiind demolate (mai erau ramasite dintr-una pana acum cativa ani, dar au fost demolate cu nesimtire pentru a face loc unei cladiri noi). Canalul este acoperit pe unele sectoare, de aceea la vederea din satelit apare si dispare.

Poze dupa renovarea unui sector al canalului din zona centrala:
Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Vladzor: 22 ianuarie 2012 - 20:25

0

#153 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 22 ianuarie 2012 - 20:32

Postarea asta se portrivea mai degraba aici.
0

#154 Useril este offline   Vladzor 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 11
  • Inregistrat: 15 iulie 11

Postat 22 ianuarie 2012 - 20:44

Vezi postareaChagall, la 22 ianuarie 2012 - 20:32, a spus:

Postarea asta se portrivea mai degraba aici.


Era aiurea sa raspund unei intrebari din acest topic cu o postare in alt topic. :P

Revenind la subiect, linia de tramvai din Cluj este in curs de reabilitare: http://tramclub.org/...topic.php?t=359
0

#155 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 22 ianuarie 2012 - 21:33

Si mie mi se pare corect sa fie postat tot aici si raspunsul la intrebarea mea...mai ales ca am dezbatut destul de mult in acest topic o gramada de lucruri legate de Cluj...topic deschis inca din 2008 de dAImon...
Celalalt (daca tot s-a deschis) sa ramana pe probleme si proiecte de viitor...
Multumiri pentru informatiile date, Vladzor...

Aceasta postare a fost editata de mile: 22 ianuarie 2012 - 21:34

0

#156 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 15 februarie 2012 - 14:54

Un citat dintr-un articol din Romania Libera:

Citeaza

Judecătorii de la Curtea de Apel vor decide dacă municipalitatea va semna sau nu contractul cu furnizorul polonez.Comisia de licitaţie a Primăriei Cluj-Napoca va ataca în instanţă decizia Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) referitoare la licitaţia pentru achiziţionarea unor tramvaie.CNSC a hotărât în urmă cu câteva zile să dea curs contestaţiei făcute de firma Astra Vagoane Arad, care a sesizat că oferta cu care o societate poloneză care a câştigat licitaţia nu corespunde normelor tehnice. Mai precis, tramvaiele pe care municipalitatea ar urma să le achiziţioneze prin acest contract au uşi simple în loc de uşi duble.




Articolul complet


Nu stiu cine are dreptate. Insa am citat din acest articol deoarece consider ca se poate invata din greselile/experienta altora. A celor din Cluj, Oradea, poate si a altora.
0

#157 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 februarie 2012 - 20:03

E deja clar ca Astra ne va pune si noua bete in roate daca va participa la licitatie. :censored:
Am tot intrebat si nu mi-a raspuns nimeni: au fabricat/asamblat mai mult de un tramvai? (cel pe care l-am vazut toti pe net).
0

#158 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 15 februarie 2012 - 20:32

Din cate am citit si vazut pe alte forumuri doar cel prezentat a fost facut.
0

#159 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 februarie 2012 - 20:37

Asa ma gandeam si eu. :censored:
0

#160 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 15 februarie 2012 - 23:37

Mai aveau două segmente de tramvai (la nivel de şasiu, fără tablă sau echipamente) făcute în Bucureşti (acum juma' de an), probabil pot scoate încă un tramvai în câteva luni. Dar, în ritmul ăsta, până onorează ei comanda din Cluj, vine scadenţa la casare :censored:
0

Arata acest topic


  • (25 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi