@Doppler, la ce faci tu referire sunt joantele, acolo unde se unesc practic doua bucati de linie si sunt prinse cu niste flanse impreuna cu suburi si piulite, acolo ai zgomotul de "click - clack". Astfel de imbinari au inceput sa dispara pe masura ce in anumite tari s-au introdus trenurile de mare viteza, unde nu ai voie sa ai denivelari in linia cale, asa cum se intampla dupa ani de uzura daca ai imbinarea clasica in segmente scurte de linie. Datorita sinelor care nu sunt sudate continuu apare si "sindromul rotilor patrate" la materialul rulant, de aceea troancane dupa un timp, asa cum se aude acuma la unele Bozankaya.
Puncetele de dilatare exista si la linia sudata continuu, altfel cand e foarte foarte cald linia s-ar curba asa de tare ca ar misca si traversele cu totul din terasament. Dar acele puncte stau libere, nu sunt prinse propriuzis segementele de linie intre ele. Au capetel ascutite si stau unul langa celalalt intr-un fel de suport, care sa permita expansiunea pe timp de vara.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 22 decembrie 2023 - 14:52