DN 69A (Drum de legătură Autostrada A1 Arad - Timișoara - DN 69) In lucru - constructror ARL Cluj (Strabag)
#242
Postat 08 octombrie 2025 - 22:44
#244
Postat 13 octombrie 2025 - 06:44
Sursa: frameD Future PRODUCTIONS
Aceasta postare a fost editata de POLI™2012: 13 octombrie 2025 - 06:45
#245
Postat 13 octombrie 2025 - 08:25
Mă bucur că în sfârșit văd o coerență în strategia de numire a Exit-urilor și Direcțiilor după zonele din TM deservite, în sinergie cu strategia adoptată și la VTM (în special la centura TM de Sud):
- Timișoara Nord
- Timișoara Sud
- Timișoara Est
Felicitări DRDPTM și CNAIR!
#246
Postat 13 octombrie 2025 - 09:35
Da, DAR, pentru moment, către „Timișoara Sud”, tot mai repede cred ca se ajunge pe la Giarmata, continuând de acolo pe VTM, distanța fiind mai scurtă, în lipsa Centurii de Vest (apropo, ce ieșire ar trebui să fie cea de la Giarmata, „Timișoara Nord, Nord-Est?”).
După părerea mea, astfel ar fi fost normal:
-Timișoara Vest (Sânandrei);
-Timișoara Nord (Giarmata);
-Timișoara Est (Remetea Mare);
Aceasta postare a fost editata de Janto A.: 13 octombrie 2025 - 10:56
#247
Postat 13 octombrie 2025 - 09:47
#249
Postat 13 octombrie 2025 - 17:19
#251
Postat 14 octombrie 2025 - 17:19
Cat despre drum in sine, se circula ok, ca pe orice drum, insa mi-ar fi placut ca indicatoarele sa fie putin mai explicative pentru oamenii care nu cunosc la perfectie zona. Un indicator care te indruma spre "Timisoara Nord si Timisoara Sud" nu e foarte clar - ar fi mai bine sa mentioneze accesul la centura, si eventual zona catre care merge. Imi vin in minte indicatoare din preajma oraselor mari din vest, unde sunt scrise cartierele/arterele unde ajungi (exemplu A50 langa Milano, unde apare pe indicator "iesirea 8 Milano - Vigentina, via dei Missaglia", sau autostrada 60 din Germania, cu indicator "Mainz - Ebersheim, Mainz - Hechtsheim - West", sau chiar si in Ungaria cu iesirile "Szeged - Felsőváros" si "Szeged - Rókus" - sa nu para ca dau exemple doar din tarile "premium" sau doar din metropole mari). Asa am putea obtine un indicator "Timisoara Nord - Calea Aradului, Centura Timisoara", iar pentru iesirea de la Giarmata, un indicator cu "DJ 691, Lipova, Giarmata, Dumbravita" ar ajunge, pentru a sublinia ca nu e accesul principal si direct la oras pe acolo
Iar benzile sunt relativ inguste pentru un drum de trafic greu, in afara orasului. Sincer nu mi se pare ca aduce asa o mare diferenta precum ma asteptam. De cand a fost latit la 4 benzi DJ691, se circula bine pana la autostrada. Atata tot ca aveai niste sensuri giratorii pe drum mai, dar in afara de evitat sensurile, drumul nou nu aduce mult in plus, decat pentru oamenii care locuiesc mai aproape de Aradului decat de Lipovei
#252
Postat 15 octombrie 2025 - 09:03
Scopul noului drum de legatura a fost sa lege A1 de oras prin DN69, cu zona de Nord, la o viteza de parcurs superioara lui DJ691 prin Dumbravita.
Utilitatea principala este a unui drum direct, fara incetiniri si orpriri pe la semafoare prin Dumbravita ori parcursul sacadat de sensurile giratorii prin Giarmata.
Ne vom obisnui cu noul drum si clar va fi cel mai tranzitat pentru accesul in zona de Nord, dar mai ales pe Centura Vest, prin acest nou drum si continuitatea Centurii de Vest se creaza o veritabila Centura de mare viteza prin partea de Nord - Vest.
Efectul maxim se va simti cand va fi data in folosinta Centura de Vest, este si principalul obiectiv rutier in anii urmatori.
Revenind la descarcarea noua, deschide noi oportunitati pentru dezvoltarea celor 2 localitati adiacente drumului Cernateaz si Sanandrei, chiar si in adiacenta lui DN69.
Drumul de legatura este un boost de care avea nevoie Timisoara pentru dezvoltarea zonei de Nord.
Aceasta postare a fost editata de corco: 15 octombrie 2025 - 09:30

Ajutor
















