Pai, discutam noi de strungul de bandaje... Bandajul e partea metalica, din otel, aflata la exteriorul rotii tramvaiului, vagonului, locomotivei, etc, partea de rulare, de uzura. La fel ca o anvelopa auto, si acest bandaj metalic se uzeaza normal la rulare, dar si ceva mai pronuntat in cazul franarilor de urgenta. As zice ca ceva uzura supllimentara se mai produce si la demaraj, atunci cand se arunca nisip in fata rotii pentru a reduce alunecarea. Nu sunt nici eu specialist si ce am scris aici e "compunerea" mea, nu e vreun text de pe net sau generat cu AI, deci nu luati ce am scris ca vreo opinie a vreunui expert in material rulant.

Bandaj
Rolul strungului sau a operatiunii de strunjire a bandajului, e de a reface partea de rulare a acestuia, se corecteaza ovalitatea, se elimina "talpa" produsa de franarea de urgenta, se finiseaza suprafata, etc. Se poate repeta operatiunea aceasta pana ce cota bandajului e asa redusa incat nu mai corespunde, caz in care bandajul se taie pur si simplu si se recicleaza (ajunge la fier vechi), fiind inlocuit cu unul nou.
Din cate stiu, strungul e deja in magazia unde se tin componente Bozankaya, doar ca nu exista hala in care acesta sa fie montat.