A9 Autostrada Timisoara - Moravita 50km (in licitatie)
#181
Postat 22 mai 2017 - 22:16
Cei care au mers spre Grecia stiu o parte din santiere
http://www.corridorx-demirkapija.com/
si pozele
http://aktor.daniili...tos/170422_dka/
#183
Postat 24 mai 2017 - 19:30
radutm, la 22 mai 2017 - 12:26, a spus:
Nu-i o veste deloc buna, dar nici nu inteleg de ce Guvernul ar renunta complet doar pentru ca partea sarba a renuntat. Nu se mai pot obtine bani europeni pe o axa de finantare, dar mai sunt si altele, plus bugetul national. Deci Romania daca vrea poate face autostrazi catre toate granitele, cu sau fara implicarea tarilor vecine.
Cam facila scuza: n-au vrut sarbii, deci renuntam. Dar daca Ungaria renunta la M43, Romania renunta la constructia A1? Ma asteptam la o argumentare mai serioasa.
Vreau sa cred ca este o afirmatie retorica...
Sunt cel putin 5-6 motive la prima strigare care ar putea opri Guvernul Romaniei sa faca segmentul de autostrada pana la granita...si anume delasarea, nepasarea, prostia, lenea, lipsa vointei politice, lipsa finantarii (autohtone) in lipsa celei UE, etc.,...
Avem si exemplul centurii (integrale a) Timisoarei despre care se tot discuta de doua decenii si care este tot in curtea guvernului si care nici n-ar costa o avere statul roman...
Norocul nostru ca suntem manati din spate de UE in constructia autostrazilor si in stabilirea traseelor caci altfel cei 700 de km de autostrazi ce-i avem azi ii regaseam, pe langa autostrada (comunista lunga de 113 km) Bucuresti - Pitesti, in autostrada Bucuresti - Constanta (concedii la mare!), in autostrada Bucuresti- Brasov (concedii la munte!), autostrada Bucuresti - Giurgiu (pentru concedii la bulgari si turci/greci!), autostrada Bucuresti - Buzau, Bucuresti - Targoviste iar acum, in aceasta perioada incepea si constructia autostrazii Bucuresti - Alexandria (din Teleorman si nu cea din Egipt)...
Sa nu uitam ca si ungurii s-au oprit la MAKO cu autostrada lor (si nici nu aveau de gand s-o continue) pana cand si partea romana a demarat lucrarile pe la Pecica-Nadlac...
Dar, iata intre timp au venit si clarificarile dinspre sarbi (conform TION)...
#184
Postat 24 mai 2017 - 20:21
#185
Postat 24 mai 2017 - 20:51

#186
Postat 22 noiembrie 2017 - 12:23
Noroc că-l avem pe Călin Dobra. Încearcă el, săracul, să scoată castanele "all by hisself". Zice că va milita pentru...
20 de ani de DKMT. Călin Dobra, liderul CJ Timiș, reia discuția privind autostrada Timișoara-Belgrad
Citeaza
[...]
#187
Postat 22 noiembrie 2017 - 19:02
Citeaza
De mare viteza o sa fie (daca o sa fie) la noi, ca la sarbi va fi limita la 80 km/h, asa cum sunt ei obisnuiti.

#188
Postat 22 noiembrie 2017 - 19:17
#189
Postat 22 noiembrie 2017 - 19:25
#190
Postat 23 noiembrie 2017 - 08:43
Florin.B RATT, la 22 noiembrie 2017 - 19:25, a spus:
@Florin: Mai este si portiunea Pancevo - Belgrad unde avem drum cu 4 benzi, destul de drept. 60 limitare.
#191
Postat 23 noiembrie 2017 - 10:06
#192
Postat 23 noiembrie 2017 - 10:47
Călin Dobra sau ziariștii se referă generic la acesta prin expresia "șosea de mare viteză".
Departe de mine gândul că după declarația asta de la Novi Sad, autostrada asta s-ar realiza mai repede.
Apoi, voi vă referiți la limitările de viteză:
- fie de pe segmentul de drum Pancevo - Belgrad, care nu-i atostradă, nici măcar Drum Express nu cred că-i
- fie de pe autostrada urbană ce trece prin centrul Belgrad-ului, unde pentru siguranță (datorită numărului mare de noduri, a frecvenței lor de pe traseu) și pentru fluidizare, valoarea limitei este coborâtă intenționat, la fel ca-n orice alt oraș European unde autostrada trece prin interior sau tangențial. A se vedea doar Aradul, de exemplu, unde limita-i de 100 Km/h sau orașe din Ungaria, Austria, Germania, unde limita este coborâtă de obicei la 80 Km/h în astfel de situații.
Pe bucățile de autostradă din Serbia care nu-s în situațiile de mai sus (urbană sau tangențială), limita este de 120 Km/h.
Dar da, pe drumurile naționale din Serbia, situația-i mai complicată dpdv al limitărilor de viteză.
Oricum, la ei primează siguranța, nu rapiditatea cu care ajungi de la A la B.
#193
Postat 23 noiembrie 2017 - 12:48
Initial a fost DX, apoi sarbii au insistat si sa propus pentru Master Plan sa fie Autostrada. Totusi s-a revenit la DX si apoi l-au retrogradat la Euro-Trans - probabil tot un fel de DX

Totusi, cate stiu eu , in MPGT care are planificari cu termene si finantari pana in 2030 inclusiv, acest drum nu exista !!!! Pe harta asta e doar prevazut generic, fara date de implementare
#195
Postat 23 noiembrie 2017 - 22:09

sper sa nu greșesc, A7 nu e în MPGT decât ca DX dar se lucrează la documentație de autostradă, oferte pe SEAP etc
#196
Postat 22 decembrie 2018 - 19:08
La conferinta de presa de dupa, in timp ce presedintele Serbiei a punctat in mod concret cel putin de doua ori dorinta Serbiei de a se realiza autostrada Timisoara - Belgrad ca un punct important al intalnirii iar al doilea punct ar fi construirea unei retele directe de transport de energie electrica intre Resita si Pancevo, retea care ar functiona in ambele sensuri alternativ dupa nevoi, "premierul"" nostru in cuvantul sau vorbea de generalitati, de aprofundarea relatiilor dintre Romania si Serbia, respectiv dintre Romania si celelalte doua tari, bla bla bla, bla bla bla, si nimic concret!...
Si ceilalti doi prim ministri vorbeau de lucruri concrete, de conducte de gaz care urmeaza a se construi (si) dinspre Grecia via Bulgaria spre Serbia, despre reabilitarea caii ferate si ridicarea ei la rang superior intre Salonic, Skoplje, Belgrad si Budapesta, despre autostrazi si stadiul lor intre Serbia - Macedonia - Grecia si Serbia - Bulgaria - Grecia (segmentele sarbesti ale acestor AS sunt aproape finalizate, (premierul Bulgariei Boiko Borisov, si nu Boris cum a fost botezat de Viorica la conferinta, vorbea) despre noi poduri peste Dunare care ar reinvia localitatile de pe cele doua maluri ale Dunarii, etc...
Concluzia este ca vom avea ceva de asteptat pana sa circulam pe autostrada Timisoara - Belgrad...
O alta tema importanta a discutiilor a fost candidatura in comun a celor patru tari pentru desfasurarea campionatul european din 2028 si/sau a celui mondial din 2030 unde iarasi am fi deficitari la infrastructura sportiva si inclusiv infrastructura de transport cu aceste ocazii...Timp ar fi destul pana in 2028 sau 2030 pentru punerea la punct a multor lucruri insa cu conditia ca mecanismele necesare sa fie demarate de acum, repectiv proiectele si fondurile necesare...Cu aceasta ocazie sau constituit niste comisii din cele 4 tari care vor conlucra pentru aceste candidaturi...
Cel putin RTS 1 si PINK au transmis in direct conferinta de presa...M-am uitat si la televiziunile noastre si n-am vazut nicaieri aceasta conferinta...Probabil nu este una prea importanta pentru Romania...sau din cauza Vioricai?...

#197
Postat 18 martie 2019 - 11:48

Citeaza
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat primul pas spre construirea unei autostrăzi care să lege Timișoara de Belgrad. În Sistemul Național de Licitații Publice, la finalul săptămânii trecute, Compania a publicat anunțul de participare prin care se caută firma care va face studiul de fezabilitate.
Firma aleasă pentru elaborarea acestui studiu are la dispoziție doi ani de zile pentru elaborarea documentului. Conform anunțului, valoarea estimată a contractului este de 13,45 milioane de lei, fără TVA
http://www.tion.ro/a...0vB4sTyIYJnOYXQ
Aceasta postare a fost editata de DanielT: 18 martie 2019 - 12:06
#199
Postat 12 mai 2019 - 12:23
#200
Postat 21 mai 2019 - 10:36
Citeaza
“In momentul de fata, se discuta inceperea constructiei acestei autostrazi, sunt facute deja o parte din planuri si de lucreaza sustinut la nivelul ministerelor transporturilor din cele doua tari”, a declarat diplomatul sarb.
[...]
Printre cele mai importante companii cu capital sarbesc din Romania as enumera: NIS Gazprom Njet, Stada Hemofarm (comert si distributie de produse farmaceutice), Alsa Boutique (retail de haine), Poolimark Food (comertul si distributia de produse alimentare), Forma Ideale (industria mobilei), Banat Road (infranstructura), Vino Zupa Ro (industria alimentara) sau Air Serbia, cu birouri in Timisoara si Bucuresti”, mai spune Branko Brankovic.
Si cateva companii din Romania au sesizat potentialul economic al Serbiei si au ales sa investeasca in tara vecina. Este vorba, printre alte, despre La Fantana (furnizor de apa si cafea), Tender/Tabak (industria tutunului) sau fabrica TeraSteel, parte a grupului Teraplast, care a deschis o unitate de productie in localitatea Leskovac.
[...]