Amenajare drum de legatura: Calea Mosnitei - DC 149 (Drumul Boilor) (in executie) - superconstruct - din bugetul local
#161
Postat 19 noiembrie 2020 - 14:04
#162
Postat 19 noiembrie 2020 - 14:57
#164
Postat 07 decembrie 2020 - 09:25

#166
Postat 17 decembrie 2020 - 12:30

Greaua mostenire vs. primaria e de vine vs. descurcati-va e treaba voastra

Ce zice primarul:
Citeaza
Ce zice constructorul:
Citeaza
Acolo, exact pe sectorul acela (unde se intretaie cu traseul Centurii, n.r.) s-a turnat asfaltul. Imediat dupa, au intervenit problemele si au spus ca pe partea de Centura nu exista o legatura a centurii cu acest drum. Drumul Boilor a primit Autorizatie de Constructie inainte de a primi Centura. Nu este rezolvata problema. In ceea ce ne priveste, se lucreaza pe partea de cabluri, pe zona de electric, iluminat, cu toate ca si acolo mai sunt chestiuni de pus la punct„, a declarat pentru opiniatimisoarei.ro Narcis Filip, administrator Super Construct.
Ce zice CNAIR
Citeaza
https://www.opiniati...ZDh2qCgyFZcz1Mk
Aceasta postare a fost editata de DanielT: 17 decembrie 2020 - 12:32
#167
Postat 17 decembrie 2020 - 14:17

Sustin in continuare realizarea unui pod peste centura. Un sens giratoriu ar ingreuna traficul pe centura si s-ar produce accidente.
In principiu, o centura ar trebui sa se intersecteze doar cu drumuri importante.
#168
Postat 17 decembrie 2020 - 16:37
Recomand maine pe dupa-masa o filmare cap coada pe binderul proaspat.
S-a facut si subtraversarea liniei de 20kv si legatura cu PT.
Din pacate podetele sunt tot asa provizoriu.
#169
Postat 18 decembrie 2020 - 09:48
parca imi pare rau ca nu mai e Robu sa ii dea astia in cap cu bordurile
#170
Postat 18 decembrie 2020 - 12:16
Daca meritocratii specialisti si ultra-cinstiti din primarie erau niste timisoreni interesati de infrastructura orasului(cum suntem noi, cei de pe forum), ar fi putut planifica corect intersectarea celor 2 drumuri si nu se mai ajungea la tigania de azi.
#171
Postat 18 decembrie 2020 - 23:32
Mâine mă duc să filmez.
#172
Postat 19 decembrie 2020 - 20:16
Asfaltări pe Drumul Boilor!
S-a asfaltat până la curba se Timișoara. S-a avansat și la montarea stâlpilor de iluminat, însă mai e mult de lucru. Porțiunea lipsă e mult în urmă, o adevărată mocirlă care nici nu e practicabilă cu mașina...
#173
Postat 25 decembrie 2020 - 12:38
E penibil, e halucinant ce se intampla cu Drumul Boilor. Dominic Fritz nu are inca o solutie la cererea CNAIR legata de intersectia cu Centura Sud Timisoara, pe care nu vrea nimeni sa o amenajeze.
Urmarea - Declarația și informațiile de la viceprimarul Latcau și ... interesele imobiliare PSD.
https://www.tion.ro/...P4Bs6oJJLrS5hBk
Problema halucinantă de pe Drumul Boilor. Sau cum Primăria Timișoara a uitat că drumul se intersectează cu centura
Viceprimarul Ruben Lațcău a explicat, pentru tion.ro, care sunt problemele de pe șantierul Drumului Boilor, un drum de doi kilometri pe care trebuia să se circule încă din primăvara acestui an. Concret, se pare că municipalitatea timișoreană a „uitat” complet că drumul urma să se intersecteze cu centura de sud, deși traseul variantei ocolitoare era discutat din 2011. Doar că municipalitatea nu a trimis pe nimeni la discuții cu Ministerul Transporturilor, iar când a făcut-o, a trimis oameni care nu aveau calitatea să reprezinte interesele Timișoarei.
Dacă primarul Dominic Fritz caracteriza, zilele trecute, acest proiect drept „penibil”, „halucinant” și „o lipsă de profesionalism revoltătoare”, viceprimarul Ruben Lațcău a explicat, pentru tion.ro, ce s-a întâmplat aici.
„E o problemă istorică acolo. Dl. Robu, într-adevăr, și-a asumat niște lucruri care nu se regăseau în hârtii și care nu se puteau face în realitate. În paranteză fie spus, proiectul acesta apare și în PMUD (Planul de Mobilitate Urbană Durabilă – n.r.), dar cumva în treacăt. Și există o întreagă dispută topografică legată de care e locația corectă pentru Drumul Boilor. Locația pe care o avem noi și cum o știm noi acum nu e aceeași care se regăsește în alte hărți și unde drumul apare mai la nord. Și atunci, în momentul în care a început construcția centurii, situl respectiv a fost preluat de CNAIR și dat constructorului și nu are voie nimeni să intre pe acel sit. Iar aici am avut un conflict între două proiecte care intrau pe același sit și care nu se recunoșteau unul pe celălalt. Proiectul de centură nu avea intersecția respectivă, iar proiectul de Drum al Boilor nu avea acea intersecție cu centura. Acum din ce motive… nu o să arăt cu degetul spre nimeni. Dar e evident că e o vină administrativă a noastră pentru că nu am făcut bine această documentație, pentru că era evident că pe acolo va veni centura. Încă din 2011 era discutat acel traseu, la nivel teoretic. Deci era evident că pe acolo va veni centura”, a explicat Lațcău.
Acesta a precizat că se poartă discuții în acest moment cu CNAIR, pentru că ei au predat amplasamentul unde ar trebui să se construiască acel sens giratoriu către firma care realizează centura, dar nu are bani prevăzuți pentru acel sens și nici nu poate aloca, ceea ce înseamnă că municipalitatea timișoreană trebuie să găsească o soluție.
„În momentul acesta avem o discuție mai amplă cu cei de la CNAIR. Problema principală este că proiectul lor deja și-a consumat acel buffer de 2 la sută pentru cheltuieli neprevăzute, iar ei nu mai pot să facă acum o suplimentare a proiectului și să rămână în suma alocată pentru acest proiect. Și atunci se discută mai multe ipoteze teoretice și posibilități. Dar ce este clar e că, indiferent de rezultate, municipalitatea va trebui să își asume acest cost final. Noi suntem desigur deschiși să facem acest drum. Dar ce trebuie noi să înțelegem este că acel drum nu este pentru Timișoara și timișoreni, ci este un drum pentru zona metropolitană și pentru Moșnița. Nu timișorenii merg la Moșnița, ci moșnițenii vin la Timișoara. Noi ne asumăm să facem acest proiect. Înțelegem importanța lui, înțelegem de ce este nevoie să decongestionăm Calea Moșniței, dar avem nevoie și de implicarea celoralte UAT-uri și a CJ-ului. Iar în sensul acesta salutăm implicarea celor de la Moșnița, care sunt foarte deschiși la colaborare”, a mai spus Lațcău.
Intersecțiile pe centura sud, stabilite la București
Viceprimarul Timișoarei a mai explicat că fosta administrație practic a forțat mâna CNAIR, ceea ce a dus lao deteriorare a relațiilor dintre cele două instituții.
„Noi acum avem o discuție cu CNAIR. Pregătim o documentație actualizată, pentru că Primăria Timișoara nu a făcut o documentație bine pusă la punct. Și atunci nu puteau cei de la CNAIR să țină cont de nevoia noastră de a avea acolo o intersecție, din moment ce noi nu aveam un studiu de trafic care să justifice prin volume de trafic și alte lucruri de genul acesta. În același timp, abordările pe care le-a avut fosta administrație prin care practic au forțat niște instituții ale statului să o bage în seamă, sunt niște abordări distructive. În urma acestei experiențe, practic Primăria Timișoara și-a format o relație de proastă colaborare cu Ministerul Transporturilor, cu CNAIR și cu DRDP Timișoara. Pentru că noi am intrat, practic, peste acel sit, tocmai pentru a-i forța pe ei să vină să vorbească cu noi. Nu ăsta este modul în care porți o negociere cu un partener”, a declarat Ruben Lațcău pentru tion.ro
El a menționat și un alt fapt halucinant legat de acest proiect. În timpul discuțiilor privind varianta de centură Timișoara Sud, primăria fie nu a trimis niciun reprezentant, fie a trimis persoane care nu aveau calitatea de a reprezenta interesele orașului. Și așa s-a ajuns ca intersecțiile pe centură să fie realizate în câmp, în zone unde, susține Lațcău, ar exista interese imobiliare PSD.
„Ar mai merita să precizez că de-a lungul timpului au fost o serie de discuții la nivel ministerial, cu ministrul Transporturilor sau cu directorul CNAIR pe intersecțiile care vin pe varianta de centură Timișoara Sud. Discuții la care Timișoara uneori nu s-a prezentat, sau când s-a prezentat a trimis niște oameni care nu aveau cum să reprezinte în mod oficial Timișoara. Într-adevăr fosta administrație PSD și în special fostul ministru Cuc au fost foarte recalcitranți la adresa Timișoarei. Și nici măcar nu a vrut să primească nici măcar reprezentantul Timișoarei, nici măcar reprezentantul Moșniței la discuții. Dar, cumva, noi trebuie să ne punem întrebarea cum au ajuns niște sensuri giratorii să fie suplimentate pe centură în zone în care sunt localități cu interese imobiliare ale PSD. Și cum această intersecție nu a ajuns. Pentru că dacă te uiți pe proiect o să vezi că există două sensuri giratorii practic în câmp. Unul în Giroc și unul în Moșnița, înspre Ghiroda. Și aici sunt niște zone unde nu există nici trafic, nici case. Singurele lucruri care există în zonele respective sunt niște interese imobiliare. Din zona PSD…”, a concluzionat Lațcău.
Aceasta postare a fost editata de raducu: 25 decembrie 2020 - 16:45
#174
Postat 25 decembrie 2020 - 13:38
#176
Postat 03 ianuarie 2021 - 13:39
Aceasta postare a fost editata de Calliope: 12 iunie 2021 - 18:42
#177
Postat 20 ianuarie 2021 - 14:43
#178
Postat 05 februarie 2021 - 08:56
Faceboom Fritz
#179
Postat 10 februarie 2021 - 14:25
Citeaza
Dupa o intalnire la Bucuresti, acum cateva zile, cu ministrul Transporturilor Catalin Drula, coleg de partid, primarul Timisoarei anunta ca a deblocat situatia complicata de pe Drumul Boilor. N-a dezvaluit atunci si detalii legate de solutia gasita, insa acum vine cu o precizare, facand si un… spirit de gluma pe seama denumirii.
„Am discutat si cu ministrul Transporturilor, Catalin Drula, am discutat despre aceasta drama la drumul Boilor, un nume foarte potrivit. Se contureaza o solutie ca CNAIR sa introduca sensul giratoriu in proiectul lor si sa finanteze si constructia. CNAIR lucreaza la aceasta solutie si sper sa fie fezabila dupa analiza de la CNAIR", a declarat Dominic Fritz.
Primarul Timisoarei nu a oferit si un orizont de timp pana la care se va putea trage o concluzie din analiza specialistilor de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere, care ar trebui sa refaca parte din proiect, iar aceasta nu va fi simplu de realizat in conditiile in care Centura Sud, cu care se intersecteaza Drumul Boilor, se construieste pe bani europeni, iar modificarile presupun o serie intreaga de demersuri, dincolo de alocarea de fonduri suplimentare.
Opinia Timișoarei
#180
Postat 26 martie 2021 - 11:28