Calea Bogdanestilor Strada + linie de tramvai - Constructor: SCT & as - finalizat
#501
Postat 01 noiembrie 2023 - 10:38
#502
Postat 01 noiembrie 2023 - 15:13
Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 01 noiembrie 2023 - 18:07
#503
Postat 01 noiembrie 2023 - 18:05
#504
Postat 02 noiembrie 2023 - 06:19
Aceasta postare a fost editata de ABMircea: 02 noiembrie 2023 - 06:19
#505
Postat 04 noiembrie 2023 - 18:24
Citeaza
Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de pe Calea Bogdăneștilor a fost semnat în vara anului 2020, spre finalul de mandat al fostului primar Nicolae Robu. Termenul era de 31 de luni, dintre care trei erau pentru proiectare, astfel că șantierul se presupunea că va fi deschis din toamna acelui an. S-a schimbat conducerea primăriei, s-a schimbat puțin și proiectul, astfel că echipele constructorului au ajuns pe teren de abia în primăvara anului viitor, vorbindu-se de un termen de finalizare prin vara anului 2023. Până una-alta, termenul de finalizare a ajuns să fie finalul aceluiași an. Acesta, însă, nu va fi respectat în totalitate, dar nu se vor pierde banii europeni, pentru că lucrările eligibile vor fi gata.
„Pe Bogdăneștilor, undeva în primăvară va începe să circule tramvaiul și probabil undeva anul acesta vom finaliza toate lucrările. Vor mai fi probabil de finalizat câteva lucrări care nu sunt eligibile. Vor fi făcute în primele luni ale anului viitor, dar cu siguranță anul acesta vom circula pe două benzi pe Bogdăneștilor”, a declarat, pentru Tion, viceprimarul Ruben Lațcău.
Progres de 80-85%
Potrivit Serviciul de Comunicare al Primăriei Timișoara, progresul șantierului ar fi, per total, la 80-85%. O parte a lucrărilor sunt fie finalizate fie foarte avansate, în special cele la utilități, dar altele – la drumuri și trotuare – sunt ceva mai în urmă. Mai exact, defalcat, procentajele arată astfel:
• Rețea canal – 100%;
• Racorduri canal – 99%;
• Rețea apă – 97%
• Branșamente apă – 100%;
• Instalații electrice – 99,70%;
• Instalații gaz – 100%,
• Stâlpi tramvai și de iluminat – 97%
• Drumuri – 75%,
• Trotuare, piste și accese – 68,50%;
• Tramvai – 88,03% (terasamente – 98%, piatră spartă – 93,70%, egalizare – 85%, dale intersecții – 72%, intersecția cu bulevardul Cetății – 100%).
De lucrări se ocupă asocierea Sylc Con Trans – Longhersin – Matrix Computers – Lile Service General Construction – Optotel Com – Electric Rail Project – Instal Group – Cons Electrificarea Instal – Madi FHVAC – Swarco Traffic România.
Investiția de pe Bogdăneștilor se ridică la 149 de milioane de lei, din care 90 de milioane de lei este cofinanțarea UE, iar 59 de milioane au fost obținute de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
Pe Cetății și Stan Vidrighin încă se așteaptă semnarea contractelor de finanțare europeană
Și lucrările de pe bulevardul Cetății ar fi trebuit să fie gata în acest an, dar, din motive birocratice de această dată, nici ele nu vor fi finalizate prea repede. Acesta și cel de pe Bogdăneștilor mai au, totuși, ceva în comun: nemulțumiri față de lățimea benzilor de circulație, motiv pentru care primarul Dominic Fritz a și ieșit cu câteva explicații în urmă cu două săptămâni.
„De ce benzile sunt așa de înguste pe bulevardul Bogdăneștilor și bulevardul Cetății, unde avem cele două mari proiecte noi? Răspunsul este destul de simplu: spațiul este limitat și nu vrem să înghesuim pietonii și bicicliștii la marginea drumului cu restul rămas. Vrem să avem piste de biciclete sigure și late, vrem să avem spațiu pentru pietoni. Al doilea motiv este că nu vrem să se circule în mijlocul orașului ca pe autostradă, deși fostul primar Robu zicea o dată cât de bine se circulă, ca pe autostradă în Timișoara. Noi credem că trebuie să avem un trafic sigur și echitabil pentru toată lumea. Și pietoni, și bicicliști și șoferi. Așa că cele două benzi, chiar dacă sunt mai înguste decât poate pe alte bulevarde din Timișoara, sunt suficiente ca toată lumea să circule în siguranță în Timișoara. Timișoara se mișcă”, spunea edilul-șef.
Revenind la cifre, vă relatam în urmă cu o săptămână că lucrările de pe bulevardul Cetății sunt gata în proporție de 95%, dar șantierul nu va fi finalizat până nu se va obține finanțarea europeană, lucru care însă întârzie să se întâmple. Cel mai probabil, închiderea acelui șantier va avea loc de abia anul viitor. Investiția de pe Cetății se ridică la 83,7 milioane de lei (aproximativ 17 milioane de euro), TVA inclus. Contractul a fost semnat în septembrie 2020 cu Porr Construct, care s-a asociat cu alte șapte firme: Porr Bau GmbH (terț), Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți), existând un termen de doi ani și jumătate.
Într-o situație asemănătoare cu șantierul de pe Cetății este și cel de pe Stan Vidrighin. Și în cazul acesteia, primăria caută să semneze în perioada următoare un contract de finanțare europeană. În prezent, investiția de aproximativ 83 de milioane de lei, cu TVA inclus, este suportată de bugetul local. De lucrări se ocupă firma Porr Construct, care colaborează cu Porr Bau GmbH, CSV Infratech SRL, Swarco Traffic România, Vimato, Wiebe România, Electroechipament Industrial SRL, Sane și Longhersin. Spre deosebire de Cetății sau Bogdăneștilor, termenul de finalizare este ceva mai îndepărtat: septembrie 2024.
Potrivit reprezentanților primăriei, în perioada imediat următoare, pe Stan Vidrighin „vor avea loc lucrări pe toate fronturile: de la șosea, la trotuare, la rețea aeriană de contact sau rețea de iluminat public”. În prezent, în cifre, progresul ar fi următorul:
• Demolări/desfaceri drumuri – 85%;
• Lucrări de terasamente, inclusiv drumuri laterale – 87%
• Lucrări de suprastructura, inclusiv drumuri laterale – 56%
• Trotuare, accese, piste de biciclete – 63%;
• Lucrări de terasamente cale rutare tramvai – 94%;
• Lucrări de suprastructura cale de rulare tramvai – 82%;
• Execuție instalații de iluminat stradal și pietonal – 85%;
• Rețele hidranți și apă – 70%;
• Rețele canal – 80%.
#507
Postat 05 noiembrie 2023 - 19:13

Gioco, la 20 august 2023 - 11:08, a spus:
https://www.primaria...2258A0E0046BB83
#509
Postat 15 noiembrie 2023 - 10:57
- se face bucla la capat la Dunarea ( legat si de HCL de mai sus)
- se doreste sa se faca inca o bucla pe strada Garii - ca idee de prioritati, se va insista pe podul Solventul si prelungirea caii de tramvai acolo, si se va lasa pentru mai tarziu prelungirea caii de pe bulevardul Garii. Adica sunt sanse mai mari sa fie intai bucla acolo, nu continuare spre gara sau intersectie in T.
#512
Postat 20 noiembrie 2023 - 14:27
Canistrelor le dau max 6 luni. Vedeti cosurile de pe malul Begai, prea putine mai au canistra si multe sunt doar niste lateti subrezi in esenta.
#514
Postat 21 noiembrie 2023 - 15:07
Poze pe tronsonul cuprins între Bulevardul Cetății și străzile Amzei/Ion Rațiu. Din ceea ce am observat, s-au montat parapeți (doar) acolo unde bordura reprezintă limita de separare între carosabil și pista de biciclete. Este un plus din punct de vedere al siguranței dar arată cumva... "industrial".
#515
Postat 21 noiembrie 2023 - 16:15
Astazi s-au apucat sa faca si marcajele. Au inceput cu trecerile de pietoni, din ce vad aplica vopsea nu ciment ca si pe Cetatii.
Montau ultimii catadioptrii pe ambele parti.
In afara de refugiile statiilor de tramvai pe tronsonul Cetatii-Alexandrescu totul e gata saptamana asta. Probabil vor sa faca o receptie partiala?
#516
Postat 21 noiembrie 2023 - 21:39


Chiar mi-au sarit si mie in ochi. Probabil vor sa monteze ceva panouri publicitare pe ei?
#520
Postat 27 noiembrie 2023 - 20:10