Multumim pt info! Nu scrie data finalizarii pe panou dar banuiesc ca o fi vorba de 2 ani (2026)
Terenuri disponibile pentru investitii in Timisoara
#42
Postat 09 septembrie 2024 - 19:02
corco, la 08 septembrie 2024 - 14:21, a spus:
Interesant ca imediat ce se confirma deschiderea circulatiei pe VO Sud este resuscitat proiectul Filty Modern.
In lipsa devierii traficului greu pe Centura acest business a fost blocat.
Proiectul devine majoritar residential si de servicii, punctual si retail, are sanse foarte mari sa intre in executie, au experienta acumulata cu proiectul de la Brasov
In lipsa devierii traficului greu pe Centura acest business a fost blocat.
Proiectul devine majoritar residential si de servicii, punctual si retail, are sanse foarte mari sa intre in executie, au experienta acumulata cu proiectul de la Brasov
Nu știu de unde ai tras concluzia că ar fi resuscitat. Eu doar locuiesc în zonă, mă interesează (ca o curiozitate, în principiu) în mod direct povestea tristă a locației.
#43
Postat 21 octombrie 2024 - 15:39
Regulament special pentru fostele zone industriale din Timișoara. Peste 500 de hectare vor fi „urbanizate”
Citeaza
Fostele platforme industriale ale Timișoarei vor fi „urbanizate”. Pe de o parte, primăria vorbește despre obiective publice, parcuri și școli. Pe de altă parte, acestea vor fi cuprinse într-un regulament strict pentru aceste zone, în general private
„Regulamentul de restructurare urbană”, despre care vorbesc reprezentanții primăriei, ar urma să impună ca toate noile cartiere ridicate pe fostele platforme industriale să aibă rețea de străzi, utilități publice, spații verzi și obiective publice. Acestea, cel puțin, vor fi stabilite împreună cu Primăria Timișoara.
„Prin Planul Urbanistic General am stabilit mai multe zone care acum sunt pline de ruine industriale și betoane și care vor trece prin proiecte de regenerare urbană și transformate în cartiere de locuințe sau zone cu funcțiuni mixte. Prin acest regulament ne asigurăm că dezvoltarea acestor noi cartiere se va face în urma unei negocieri între proprietari și Primărie tocmai pentru a stabili unde e nevoie de școală, de parc sau de spital.
Vedem atâtea cazuri de cartiere construite în ultimii 30 de ani, în care lipsesc obiective absolut cruciale pentru un oraș modern: nu au grădiniță, nu au parc, sunt drumuri fără trotuare și multe alte aberații. Bătălia cea mare pentru viitorul Timișoarei, adică pentru a asigura prosperitate orașului pentru următorii 10-20 de ani, este o bătălie pentru calitatea vieții în oraș”, spune primarul Dominic Fritz.
Va fi nevoie de masterplan
Pentru a stabili cerințele pentru fiecare zonă în parte, regulamentul îi va obliga pe dezvoltatori să întocmească un masterplan, care ulterior va fi supus aprobării Consiliului Local.
„Documentația va include atât funcțiunile de locuire și activități comerciale, cât și obiectivele publice (trama stradală, infrastructura edilitară, spațiile verzi, locuri de joacă pentru copii, piațete, instituții publice de învățământ, sănătate, locuinţe sociale etc), iar studiile de fundamentare din masterplan vor servi PUZ-urilor necesare pentru parcelele din zona industrială restructurată. Totodată, mecanismul reduce durata elaborării PUZ-urilor pentru astfel de suprafețe”, precizează reprezentanții primăriei.
În prezent, în Planul Urbanistic General sunt prevăzute pentru urbanizare aproape 530 de hectare, echivalentul a 6,5% din intravilanul Timișoarei. Recent, un astfel de masterplan a fost realizat și prezentat pentru Zona Antenelor.
Regulamentul poate fi studiat AICI.
„Regulamentul de restructurare urbană”, despre care vorbesc reprezentanții primăriei, ar urma să impună ca toate noile cartiere ridicate pe fostele platforme industriale să aibă rețea de străzi, utilități publice, spații verzi și obiective publice. Acestea, cel puțin, vor fi stabilite împreună cu Primăria Timișoara.
„Prin Planul Urbanistic General am stabilit mai multe zone care acum sunt pline de ruine industriale și betoane și care vor trece prin proiecte de regenerare urbană și transformate în cartiere de locuințe sau zone cu funcțiuni mixte. Prin acest regulament ne asigurăm că dezvoltarea acestor noi cartiere se va face în urma unei negocieri între proprietari și Primărie tocmai pentru a stabili unde e nevoie de școală, de parc sau de spital.
Vedem atâtea cazuri de cartiere construite în ultimii 30 de ani, în care lipsesc obiective absolut cruciale pentru un oraș modern: nu au grădiniță, nu au parc, sunt drumuri fără trotuare și multe alte aberații. Bătălia cea mare pentru viitorul Timișoarei, adică pentru a asigura prosperitate orașului pentru următorii 10-20 de ani, este o bătălie pentru calitatea vieții în oraș”, spune primarul Dominic Fritz.
Va fi nevoie de masterplan
Pentru a stabili cerințele pentru fiecare zonă în parte, regulamentul îi va obliga pe dezvoltatori să întocmească un masterplan, care ulterior va fi supus aprobării Consiliului Local.
„Documentația va include atât funcțiunile de locuire și activități comerciale, cât și obiectivele publice (trama stradală, infrastructura edilitară, spațiile verzi, locuri de joacă pentru copii, piațete, instituții publice de învățământ, sănătate, locuinţe sociale etc), iar studiile de fundamentare din masterplan vor servi PUZ-urilor necesare pentru parcelele din zona industrială restructurată. Totodată, mecanismul reduce durata elaborării PUZ-urilor pentru astfel de suprafețe”, precizează reprezentanții primăriei.
În prezent, în Planul Urbanistic General sunt prevăzute pentru urbanizare aproape 530 de hectare, echivalentul a 6,5% din intravilanul Timișoarei. Recent, un astfel de masterplan a fost realizat și prezentat pentru Zona Antenelor.
Regulamentul poate fi studiat AICI.