STP Timișoara Forum: Extindere Mareșal Constantin Prezan, fosta Lidia, la patru benzi - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (13 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Extindere Mareșal Constantin Prezan, fosta Lidia, la patru benzi Constructor: STRABAG

#81 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 05 decembrie 2020 - 18:57

Haos si dezastru, cam asta vad. Organizarea lu' peste. :Facepalm_emote_gif:
1

#82 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 25 decembrie 2020 - 18:23

https://www.tion.ro/...qRTpzi4-L0YaAsA

Interviu cu viceprimarul Ruben Lațcău: Unii funcționari au descoperit, cu surprindere, că viceprimarul este o poziție executivă care ia decizii

Am vorbit cu viceprimarul Timișoarei din partea USR PLUS, Ruben Lațcău, aflat în izolare după ce a fost confirmat cu COVID-19, despre problemele de pe multe dintre proiectele în curs de derulare în oraș, dar și despre soluțiile pe care le caută noua administrație.
Am vorbit și despre cum intenționează noua conducere a orașului să schimbe un sistem care, timp de opt ani, s-a bazat pe deciziile unei singure persoane, unii funcționari fiind surprinși să afle că și poziția de viceprimar este una de decizie...
O conductă care nu era în planuri

R:
Pe șantierul Lidia lucrurile par cam haotice.
S-a descoperit o țeavă care nu era în proiect, cum veți rezolva problema?

Am fost personal pe șantier înainte să mă îmbolnăvesc, chiar în săptămâna aia și am avut o discuție cu cei de la Strabag, cu cei de la Colterm, cu cei de la Direcția Tehnică și cu firma Saeco și Elsaco, cei care fac proiectul de retehnologizare pe rețeaua de distribuție agent termic, faza 2.
Într-adevăr, în momentul în care a fost făcut acest proiect, proiectul Strabag pe Prezan, nu a fost inclusă și schimbarea conductelor în subteran, iar în zona în care exista acea mică buclă unde întorcea autobuzul, la colțul sud-vestic al Parcului Lidia, acolo exista un cămin la o adâncime foarte mică, la vreo 20 de centimetri față de suprafață. Iar respectivul cămin nu a fost prins în proiect.
Iar asta ne duce din nou în punctul în care trebuie să menționez că noi avem multe baze de date, dar ele nu sunt centralizate.
Și aici am început iarăși discuția să introducem toate aceste date în GIS.

Cei de la Strabag au descoperit problema asta, țevile respective erau aburinde, existau fisuri mari și câteva fisuri mai mici, dar, oricum, trebuia să schimbăm țeava pentru că aici avem niște magistrale mari, de 1.000 și 1.200.
Principalele magistrale care vin de la CET Sud și merg în partea de nord a orașului. Și, practic, nu puteam să facem un drum nou și să lăsăm acele conducte în subteran, ca să spargem ulterior.
Și atunci soluția pe care am găsit-o – și nu știu de ce soluția asta nu s-a găsit mai repede, pentru că nu e o soluție extraordinară, e destul de simplă – a fost să avem o discuție cu firmele care execută lucrările de retehnologizare pe magistrale, în etapa 2, să introducem acest ciot, pentru că ei oricum făceau schimbări de conducte și pe Martirilor, să putem să introducem ciotul ăsta dintre Martirilor și Parcul Lidia în proiect, în acel buffer de 2 la sută.
Și, practic, ei din 4 ianuarie să înceapă lucrul să schimbe această magistrală.
Și cei de la Strabag vor deveni un fel de subcontractanți pentru ei pe zona de săpături, ca să nu mai aducem un alt constructor pe șantier să facă săpături. Pentru că oricum șantierul e rezervat în acest moment pentru Strabag, e predat amplasamentul.
Și atunci, din 4 ianuarie, ei vor începe lucrul să schimbe conducta pe acest amplasament.
Am făcut practic această modificare pe acei 2 la sută din acele cheltuieli neprevăzute și am introdus și ciotul ăsta de pe Martirilor.
Și în 4 ianuarie, când ei vor începe lucrul, vor începe din zona aceasta.
Ei au stoc de țeavă…
Și aici e alt subiect foarte complicat. Țeava respectivă, de 1200, e foarte scumpă, pe la 1600-1700 de lei metrul.
Și nimeni nu ține pe stoc astfel de țeavă, trebuie să îți faci comandă.
Și soluția pe care administrația precedentă o gândise a fost să dea la Colterm să facă lucrarea asta, Coltermul să lucreze cu altă firmă cu care au ei contract.
Practic, era o încredințare directă, prin care ar fi eludat un proces normal de licitație.
Și atunci ar fi fost dificil să facem asta: să aducem Coltermul, Coltermul să aducă pe altcineva să facă lucrarea asta. Și atunci cel mai simplu mod a fost ăsta, cu cele două firme, Saeco și Elsaco, care sunt specializate, lucrează pe faza 2.
Au fost niște probleme cu autorizația de construcție, dar toate aceste lucruri au intrat acum în linie dreaptă.
Am avut o discuție, atât în primărie, cât și pe șantier cu constructorii și am agreat un plan niște puncte și ne vom ține de el.

Cu ocazia asta am schimbat și managerul de proiect pentru etapa 2, pentru că mi-am dat seama că persoana care era manager de proiect nu își făcea treaba.
Acum este domnul Golban, care face o treabă foarte bună și sunt extrem de mulțumit de el.

R:
Cu cât se va întârzia recepția finală și ce face primăria pentru oamenii din zonă pe perioada șantierului?

Dacă mergi acum pe Prezan ai să vezi că pe toată bucata de la Martirilor la Parcul Lidia s-au turnat trotuare de beton.
Acest lucru l-am discutat cu cei de la Strabag și am înțeles că aceste trotuare sunt acum finalizate.
Acum nu știu dacă sunt toate. Am primit poze săptămâna trecută.
Dar aveam promisiuni că ei până vineri (18 decembrie – n.r.) termină.
Deci practic ne-am asigurat că persoanele din blocuri au acces la scară fără să treacă prin noroaie.
Este o soluție temporară, peste iarnă, pentru a ne asigura că au acces fără să treacă prin noroaie.
În momentul ăsta nu am un grafic clar, trebuie să recunosc, cu întârzierile pe care le-a cauzat această situație. Dar au mai fost și alte probleme pe șantierul cu Strabag, nu doar această situație cu Colterm.
De exemplu, pe porțiunea din sud a șantierului nu a fost inclus un fir de iluminat public.
Vorbesc foarte serios! Am constatat că nu există în deviz acest fir de iluminat public și atunci a trebuit să facem o modificare să includem și asta.
Pentru că dacă am fi mers înainte, nu ar fi funcționat iluminatul public pe stradă.
S-a mai descoperit că în zona de parcare pe care o gândise fosta administrație, căminele erau din plastic și ele nu sunt potrivite pentru o zonă în care se parchează mașini.
Avem nevoie de cămine de beton și a trebuit să facem și această modificare.
S-a mai descoperit că, tot în partea de sud, căminele care au fost proiectate sunt prea mari și se intersectează cu partea electrică.
Și a trebuit să schimbăm proiectul, să facem niște cămine mai mici.
Deci au fost o serie de probleme pe care le-am rezolvat deja.
Și acum ultima pe care o mai avem de rezolvat este cu această magistrală Colterm, pentru care am găsit o soluție agreată.

Aceasta postare a fost editata de raducu: 25 decembrie 2020 - 18:32

4

#83 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 25 decembrie 2020 - 20:16

La blocul de la intersectia cu Bv. Sudului nu erau trotuare in 23.12 cand am trecut pe acolo, dar lucrau la fundatia drumului, compactau pietrisul
0

#84 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 03 ianuarie 2021 - 21:38

Nu stiu ce parere aveti voi, dar si intr-un simplu interviu, acutalul viceprimar pare mai compentent decat intreaga satra veche a lui Robu...
7

#85 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 14 ianuarie 2021 - 18:11

Se poate observa degradarea tevii de Colterm, teava din cauza careia se intarzie cu 6 luni, in mai multe puncte de pe santier ies aburi de la canale.
Sper ca acea potecuta de 1-1.5m dinspre C. Martirilor nu se vrea a fi trotuar+pista de biciclete....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-020.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-021.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-022.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-023.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-024.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-025.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-026.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-027.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-028.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-029.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-030.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-031.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-032.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-033.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-034.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-035.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-036.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-037.jpg
  • Imagine atasata: sud,lidi,lc-14.ian.2021-038.jpg

7

#86 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 14 ianuarie 2021 - 18:15

Mi se pare ciudat ca pe unde iese abur au pus pietris si au compactat toata zona aia, de ce au mai facut asta daca tot trebe schimbata teava? Aici ma refer la Bv. Sudului, intre Oglinzilor si Lidia. pentru ca acolo ies aburi in 2 locuri cel putin.

Nici teava din bucla de intoarcere a lui 15 nu se prezinta mai bine, si pe acolo ies aburi de numa, is curios daca le schimba pe ambele sau nu
0

#87 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 24 ianuarie 2021 - 19:26

Azi (care e termenul de finalizare contractual aici? n-am vazut panou de santier):

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ghir,gir,dv-24.ian.2021-043.jpg
  • Imagine atasata: ghir,gir,dv-24.ian.2021-044.jpg
  • Imagine atasata: ghir,gir,dv-24.ian.2021-045.jpg
  • Imagine atasata: ghir,gir,dv-24.ian.2021-046.jpg
  • Imagine atasata: ghir,gir,dv-24.ian.2021-047.jpg
  • Imagine atasata: ghir,gir,dv-24.ian.2021-048.jpg
  • Imagine atasata: ghir,gir,dv-24.ian.2021-049.jpg
  • Imagine atasata: ghir,gir,dv-24.ian.2021-050.jpg

2

#88 Useril este offline   IlieB 

  • Membru Senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 820
  • Inregistrat: 06 iulie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Masini, Excursii, Istorie

Postat 25 ianuarie 2021 - 13:07

Cel cu spalatoria noua de la bucla a cam ales prost momentul sa o ridice/deschida.
Acum nu prea are clienti sa isi scoata investitia.
1

#89 Useril este offline   bizone 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 08 octombrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 ianuarie 2021 - 14:56

Sau poate ca a ales momentul prielnic ca sa faca investita, zona fiind in lucru si daca ar fi asteptat sa se termine lucrarile, ar mai fi pierdut inca o buna bucata de timp pentru a realiza investitia. Asa, pe cand lucrarile vor fi gata, va avea clienti inca din prima zi.

Aceasta postare a fost editata de bizone: 27 ianuarie 2021 - 15:01

0

#90 Useril este offline   Revenge 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 153
  • Inregistrat: 11 decembrie 20

Postat 28 ianuarie 2021 - 13:49

Citeaza

Dominic Fritz despre cosmarul santierului de pe strada Maresal Prezan din Timisoara: S-a rezolvat situatia. Conducta deteriorata nu se schimba, ca n-au fost avarii in ultimii 10 ani

Conducta de termoficare deteriorata, care a oprit luni in sir santierul pe strada Maresal Prezan (fosta Lidia), nu e chiar asa de… degradata incat sa fie inlocuita, au stabilit reprezentantii Primariei Timisoara.

„Am avut o discutie cu vicepresedintele Ruben Latcau care s-a ocupat de acesta problema si mi-a spus ca s-a deblocat situatia si, cand vremea va permite, vor continua. Conducta, asa cum e, pare sa fie intr-o stare buna, nu au fost avarii in ultimii 10 ani, va ramane si vom continua lucrarile„, a anuntat primarul Dominic Fritz.

Va reamintim, la finalul verii trecute, dupa ce au decopertat asfaltul si au inceput sa faca sapaturi pentru a lucra la refacerea retelelor edilitare, muncitorii au constatat ca o conducta de termoficare care trece prin zona este deteriorata si au semnalat ca e necesara schimbarea ei.

Inlocuirea tevii presupunea insa noi costuri, intrucat nu a fost prevazuta in contract. Fostul edil, Nicolae Robu, ar fi vrut sa incredinteze direct Colterm lucrarea, insa, teoretic, nu se putea face asta fara licitatie. Asa ca reprezentantii municipalitatii au cerut un aviz de la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice. Desi conducta nu era sparta, constructorii sustineau e atat de degradata incat oricand s-ar putea intampla acest lucru, iar daca nu va fi inlocuita, va veni un moment in care inevitabilul se va produce si atunci va trebui gaurit asfaltul proaspat pentru interventie. In asteptarea unei decizii finale, constructorii au oprit lucrul pe Maresal Prezan.

Practic, in cele 7 luni care s-au scurs de la inceperea lucrarilor pe Maresal Prezan, s-a realizat doar 15% din investitie, transmit reprezentantii Primariei Timisoara.

OpiniaTimișoarei
0

#91 Useril este offline   freeflow77 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 373
  • Inregistrat: 24 iulie 12

Postat 29 ianuarie 2021 - 16:41

Mi se pare halucinanta decizia asta pe baza de "sa speram ca nu crapa" pe un orizont asumat de doar 2-3 ani!

Citeaza

Potrivit acestuia, angajații Colterm au verificat starea conductelor și „și-au asumat că în următorii doi-trei ani, cu un grad înalt de probabilitate, nu va exista nicio avarie”.

„Ca atare, deși ar fi fost ideal să schimbăm conducta în acest moment, am decis să deblocăm acest proiect și să mergem înainte, să refacem căminele și să finalizăm șoseaua. Conducta rămâne cea veche, dacă se găsesc probleme punctuale vor fi reparate”, a completat viceprimarul.


E un proiect din fonduri proprii, deci nu e vreo urgenta cu fonduri europene. Asa ca daca motivul e doar sa se reduca perioada de deranj pentru locuitorii din zona pentru ca in cativa ani sa crapam o strada proaspat renovata cu 9 milioane de euro e jale...
5

#92 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 29 ianuarie 2021 - 20:23

Cand esti si "sarac" dar mai ales prost, nu ai optiuni. :Facepalm_emote_gif:

Nu fac aluzie la Fritz, ci la faptul ca suntem societatea care suntem. Coruptie, nepasare si prostie, care compuse ne-au adus prezentul in care nu mai stim cu ce sa incepem o normalitate mai buna. "Ne-a luat prin surprindere ca tevile stau sa se dezintegreze dupa 60 de ani, ce chestie?!"

Aceasta postare a fost editata de michidutza: 29 ianuarie 2021 - 20:27

1

#93 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 664
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 29 ianuarie 2021 - 20:28

După cum arată șantierul de pe Blv Sudului/Lidia probabil că așa se va întâmpla și aici, unde în iarna asta ieșeau aburi din căminele de la incalzire !
Adică nu vor schimba nimic din punct de vedere al Coltermului.
0

#94 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 ianuarie 2021 - 21:30

Stiu ca sunt rau, dar daca Coltermul a zis ca nu se crapa in mandatul actual, e ok.
0

#95 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 29 ianuarie 2021 - 21:35

Sincer nu mi se pare ok solutia lui Fritz,vcprobabil cand o sa fie nevoie sa se inlocuiasca conducta o sa se sparga mai putin, dar tot o sa se sparga, tot o sa fie deranj, asa ca mai bine prelungeau acum situatia asta pana o rezolvau cum trebuie. Voiau sa faca smecheria cu atribuirea directa catre Colterm ca sa mai bage niste bani acolo sa mai plateasca datoriile, nu era neaparat un lucru rau, dar e complicat cu partea legala.

Sunt sigur ca sunt in oras conducte ce au nevoie mai rapid de inlocuire ca asta, partea aia pe langa No Name si strandurile alea e varza ca tot timpul au fost probleme, macar acolo sa inlocuiasca conductele, sa nu ajungem ca in Bucuresti

Aceasta postare a fost editata de Claudiu1212: 29 ianuarie 2021 - 21:37

1

#96 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30180
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 29 ianuarie 2021 - 21:37

Oare conducta nu e a Colterm? Daca da, de ce nu ar fi normal ca ei sa o schimbe?
1

#97 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 29 ianuarie 2021 - 21:42

Colterm n-are bani sa se autointretina, da sa mai bage in reparatii. Vor fi anul acesta 12km de conducta refacuta pe bani europeni, dar aceasta nu e printre ele. Si eu sunt de parere ca mai se putea astepta pana prin aprilie cu santierul pentru a se schimba si aceasca conducta (cu licitatie anexata sau pe direct).
2

#98 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 29 ianuarie 2021 - 21:49

Totusi un proiect de inlocuirea conductei nu il faci peste noapte, dar totusi daca conducta ar fi considerata "avarie" acestasta ar trebui sa aibe alt regim si sa se poata interveni in timp scurt.
Ce imi place maxim, e cum acuma toti is cu legea in mana legat de aceasta interventie. Vor sa fie mai catolici ca si Papa. Da cand elibereaza PUZ-uri si autorizatii de constructii ce nu respecta nici o lege, atunci e ok?!

E cu dublu standard. In cazul cu PUZ-urile pica comisionul mai usor. Aici trebuie multa agitatie pentru binele societatii si cum, fara comision?! In cazu asta o facem altadata! :offtopic:

Aceasta postare a fost editata de michidutza: 29 ianuarie 2021 - 21:56

0

#99 Useril este offline   Claudiu1212 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 531
  • Inregistrat: 14 mai 18
  • Sexul:masculin

Postat 30 ianuarie 2021 - 09:29

Vezi ca tu compari deciziile fostului primar si al aghiotantilor lui cu cele ale lui Fritz, in mandatul lui, scurt de altfel, nu a fost acordat vreun PUZ aiurea inca, poate o sa fie, poate nu, sper ca macar numarul lor sa fie mult redus daca nu dispare complet acest fenomen.

Pai nu, ca la noi pentru un proiect de schimbat o teava iti ia 30 de ani sa il faci, is 2 tevi probabil ce trec pe sub pamant, nu e rocket science, adica de cand s-a descoperit problema pana acum proiectul trebuia sa fie gata.

Legat de comision eu as crede mai tare ca e exact invers, ca o sa ia cineva un comision bun cand o sa se mai sparga odata sa se inlocuiasca conducta

Aceasta postare a fost editata de Claudiu1212: 30 ianuarie 2021 - 09:31

0

#100 Useril este offline   michidutza 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1223
  • Inregistrat: 26 iunie 16

Postat 30 ianuarie 2021 - 11:18

Problema e ca Primaria are cateva mii de angajati cu toate directiile si firmele municipale. Nu am spus ca e Feitz inculpatul, doar ca aceasi oameni au ramas in mare parte. Nu isi schimba atitudinea sau comportamentul peste noapte. E ca si slabitul. Nu slabesti peste noapte.

E clar ca povara este mare. Astept ca la proiectele viitoare sa nu se intample exact la fel.
0

Arata acest topic


  • (13 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi