Tatra T5C5 a fost primul model de tramvai produs de CKD Praga fără pedale , fiind echipat cu controller... se pare că aşa ar fi cerut BKV, din motive de uniformizare a parcului, deşi soluţia acceleratorului fusese preferată de toţi clienţii de până atunci, acesta fiind mult mai uşor de întreţinut şi permiţând acceleraţii şi frânări mai line. Au fost construite între 1978 şi 1984, fiind numerotate de la #4000 la #4171 şi de la #4200 la #4349. Sunt unidirecţionale aşa că, pentru a putea întoarce (nu există bucle) circulă cuplate câte 2 sau chiar 3 vagoane.
Începând cu anul 2003, unele vagoane au fost modernizate, primind chopper, bord modernizat, afişaje electronice şi o modernizare a salonului călătorilor. Vagoanele astfel modernizate au fost denumite T5C5K.
Voi ordona vehiculele după numărul de inventar cel mai mic din cuplu (,,triplete" nu am prins).
Interesant de precizat că, la Budapesta, cel puţin în Buda, tronsoanele cele mai solicitate (de exemplu, cel din cartierul Budafok) sunt acoperite de câte 2 - 3 trasee de tramvai, cu mici diferenţe între ele, care circulă intercalate. Practic, deşi intervalul de succedare între vehicule este de 10 - 20 de minute, vehiculele se succed la 5-6 minute (sau chiar mai des). De fapt, sunt foarte puţine tronsoane de linie pe care circulă numai un traseu de tramvai. Pe când aşa ceva şi în Bucureşti?! In plus, a existat (dar cred ca s-a renuntat la idee) o numerotare a liniilor de tramvai in functie de zona deservita. De exemplu, 41, 47, 49 şi... 18 au portiuni însemnate de traseu comun (nu înţeleg ce caută 18 între ele).
#4014+#4015, linia 18, cap de linie Moszkva Ter:
Acelasi cuplu, in apropierea Depoului Budafok:
#4034+#4035, linia 18, cap de linie Moszkva Ter:
#4042+#4043, linia 18, cap de linie Moszkva Ter:
#4054+#4055, linia 18, staţia Epitesz Utca:
Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 25 iulie 2011 - 02:22