Noutati
#241
Postat 05 iulie 2019 - 08:41
S-a dorit de catre calatori acesta metoda de plata, ce la urma-urmei aduce o scadere a costului calatoriei si iata ca s-a aplicat. In paralel, as contola la sange ca timpul de valabilitate al titlului de calatorie sa nu fie depasit, aplicand amenzi tuturor celor ce au depasit acest interval. Daca vezi ca ti-a expirat timpul si pur si simplu iti pare inutil sa mai validezi un nou titlu de calatorie, poti foarte bine sa continui drumul pe jos, coborand la prima statie. La ce distante avem noi intre statii, ar fi vorba de 200-300 de metri de mers pe jos.
Bineinteles, sunt sigur ca nimic din ce am scris nu se va intampla. Controlorii vor fi ingaduitori sau lipsă, calatorului i se va rupe pregatind un intreg repertoriu de justificari in caz ca va fi prins cu titlul de calatorie expirat, etc...
#242
Postat 05 iulie 2019 - 11:15
#243
Postat 05 iulie 2019 - 18:23

Daca nu cresc incasarile, nu vad cum s-ar putea scurta timpii, ci din contra.
#244
Postat 05 iulie 2019 - 18:37
Eu as vedea o solutie mai buna daca in loc de bilete si abonamente, sa se plateasca o taxa anuala la primarie pentru transportul in comun, de catre fiecare proprietar de imobil (in acest fel sunt obligati sa plateasca indirect si cei ce stau in chirie si nu au buletin de Timisoara), in acest fel eu zic ca mai multi ar folosi MTC-urile pentru ca platesc pentru ele oricum, nu ar mai trebui sa existe problema cu controlorii si cu validatul. Toata lumea ar avea de castigat zic eu, cei ce folosesc masinile vor avea de stat la mai putine cozi, cei ce merg pe jos sau cu bicicleta vor putea respira un aer mai curat pentru ca nu mai sunt atat de multe masini, iar turistii ar fi avantajati ca nu mai trebuie sa isi bata capul cu bilelte si cu cine stie ce aplicatie.
#245
Postat 07 iulie 2019 - 13:22
Dacă un bilet/călătorie simplă costă 2,50 ron, de ce ar plăti cineva două bilete de călătorie cu valabilitate de 60 minute a câte 3 ron fiecare pentru aceeași călătorie?
Deci din start, călătorii vor realiza escrocheria și nimeni nu va apela la varianta nouă.

Aceasta postare a fost editata de Logorius2: 07 iulie 2019 - 13:33
#246
Postat 07 iulie 2019 - 14:20
Sunt multe orase in alte tari cu o democratie adevarata, nu una aproximativa cum e la noi, in care sunt cartiere sau comunitati in care se platesc taxe pentru diferite lucruri (piscina cartierului, tunsul gazonului, etc) si nimeni nu se plange.
Ar fi o idee totalitarista daca ar fi introdusa de cineva asa de capul lui, nu si daca ar fi votata de majoritatea si ar fi dezbatuta cum trebuie
#247
Postat 07 iulie 2019 - 15:09
Logorius2, la 07 iulie 2019 - 13:22, a spus:
Dacă un bilet/călătorie simplă costă 2,50 ron, de ce ar plăti cineva două bilete de călătorie cu valabilitate de 60 minute a câte 3 ron fiecare pentru aceeași călătorie?
Deci din start, călătorii vor realiza escrocheria și nimeni nu va apela la varianta nouă.

Exact cum poti impune, tot prin lege, sa excluzi anumite mijloace e transport din anumite zone ale orasului. (Diesel in DE, masina complet in NL si exemple sunt destule). Nu zic ca ideea este una geniala, insa nici chair stupida deloc nu este. Tocami libertatea asta exagerata de a face ce si cum ne taie capul, ne-a adus unde suntem acuma.
#248
Postat 07 iulie 2019 - 15:11
Florin.B RATT, la 05 iulie 2019 - 18:23, a spus:

Daca nu cresc incasarile, nu vad cum s-ar putea scurta timpii, ci din contra.
Sunt deacord cu tine, pana la un anumit punct insa. Daca aceasta decizie era luata acum 7-8 ani, as fi fost absoult de partea ta. Insa cred ca a cam batut al 12-lea ceas al transportului timisorean, iar sa iei astfel de decizii extreme chair acuma, mi se pare putin exagerat.
#249
Postat 07 iulie 2019 - 16:54

#250
Postat 08 iulie 2019 - 13:29
Logorius2, la 07 iulie 2019 - 13:22, a spus:
Dacă un bilet/călătorie simplă costă 2,50 ron, de ce ar plăti cineva două bilete de călătorie cu valabilitate de 60 minute a câte 3 ron fiecare pentru aceeași călătorie?
Deci din start, călătorii vor realiza escrocheria și nimeni nu va apela la varianta nouă.
Varianta cu plata pe timp este clar cistigatoare pentru toata lumea. Hai sa luam exemple.
Am de mers cu o singura linie de transport, dintr-o parte in alta a orasului:
- Bilet pe timp: fac un singur bilet, nici o linie nu necesita mai mult de o ora pentru a tranzita orasul, din momentul in care am urcat. Nici macar M14 sau alea care ies din oras nu au semitura mai lunga de o ora
- Bilet clasic: fac un singur bilet
Am de mers cu multiple linii pentru a ajunge la destinatie:
- Bilet pe timp: fac un singur bilet in 75% din cazuri, maxim doua daca trebuie sa leg doua linii cu frecventa scazuta si astept intre statii foarte mult
- Bilet clasic: fac minim doua bilete, sau trei, depinde cite conexiuni am nevoie
Pe scurt ... hai sa nu cautam nod in papura

n.b. Biletul tot 2,5 lei a ramas, conform HCL. Doar propunerea a fost pentru scumpire, dar nu s-a implementat.
#251
Postat 08 iulie 2019 - 21:20
Nu mai mentionez ca si retelele de telefonie mobila functioneaza cu erori, si explica-i controlorului care isi face munca ca ti-a cazut semnalul la retea cand doreai cinstit sa efectuezi plata (din nou exclud cazurile de rea vointa). Asa cum si mtc-urile pierd semnalul retelei si obc ul merge la culcare si in statii si pe panouri apar timpi de asteptare de ore sau ani vezi cazurile cu data de an 2000 sau 2060...din cauza de baterii sau panouri solare si calatorul poate fi intr-o situatie neplacuta datorita acestor "rateuri" nedorite.
Asa cum foarte corect a mentionat colegul nostru, la un cost al calatoriei de 2,5 lei este super ok sa incarci "portofelul electronic" sau daca mergi frecvent cu mtc ul sa iei un abonament general si scapi de orice stres.
Si domnul Florin are dreptate...si colegul Cseh are dreptate. DA, poti justifica o frecventa marita prin numar mare de validari si masurarea reala a gradului de incarcare a vehiculelor. DAR nu suntem in situatia in care am avea aliniate 30 sau 40 de tramvaie in depou perfect functionale care nu sunt scoase la traseu si 25 de vatmani pe tura care vin la munca doar sa bea cafea si suc in asteptarea ordniului de a intra in traseu doar pentru ca nu sunt validari......Ca sa nu mai amintesc ca sistemul nostru de tiketing a avut din start optiunea de a numara prin foto -celula numarul de urcari si coboarai pe traseul fiecarul mtc...dar aceste date sunt un secret de stat mai mare decat Area 51..si zac pe un server la care are acces doar EL Insusi banuiesc..nu ca l-ar interesa... Asa cum si cu plata calatoriei proportional cu numarul de statii s-au scris zeci de pagini pe acest forum...dar de 10-11 ani de cand e sistemul functional mintile netede si limpezi din cl si primariei NU AU VRUT optiunea. Pomenile electorale se intorc mai eficient in buzunarul celor care le acorda cand nu e pic de transparenta...
Parcul e SUB limita subzistentei fizice, personalul e subdimensionat...tehnologia plezneste pe la toate incheieturile. DACA s-ar scoate toate gratuitatile electorale, DACA s-ar aplica la sange regulile de control cu 100 de oameni care macar o luna zi de zi de la 5 dimineata la 23 seara sa fie pe toate liniile in toate vehiculele non stop s-ar vedea plus de incasari, minus de vancdalizari si mult mai multa curatenie pastrata.
Metoda clasica si eficienta cu taxatori in fiecare vagon la urcare si bilete compostate mecanic si verificate des a dat rezultate in epoca in care transportul in comun era principalul mijloc de deplasare.. Si am afirmat si repet...vorbim de anii socialismului in care totul era "gratis"...dar totusi nu in halul la care am ajuns acum...
Pana si aceste noi metode de plata s-au "popularizat" NU...cateva articole..uitati-va dragi colegi cate intrebari sincere si pertinente se pun aici pe forum de oameni care chiar isi bat capul sa inteleaga ce a fatat suvita creata si cu gel estompator.. Decat selfie pe santier arheologic nu mai bine explica clar si explicit ce s-a votat si cum se poate aplica decizia din CL?
Ca si in cazul trotinetelor, ca si in cazul "intretinerii iluminatului stradal" ca si in tot restul de aberatii administrative munca grea pica in capul angajatilor STPT (sa mai amintesc de intretinerea statiilor velo? )...fara manuale de intretinere fara piese de schimb, fara ore suplimentare platite...sa faca din ciocolata bici si sa si pocneasca....pana isi dau sufletul saracii...Daca Horticultura aduna gunoiul stradal si STPT schimba becuri cu 1-2 PRB uri mai putin si vom afla ca directia fiscala din primarie a primit in grija sa tunda iarba din cimitire..
Aceasta postare a fost editata de BogdanTm: 08 iulie 2019 - 21:27
#252
Postat 22 iulie 2019 - 12:53
Dimineață in 15, alt POS era prins cu bandă scotch.
Eu chiar nu pot să înțeleg ignoranța asta. Facem lucruri să fie făcute și să dea bine pe Facebook, și după o săptămână le lăsăm de izbeliște că "merge și așa".

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
#253
Postat 22 iulie 2019 - 18:18
#254
Postat 22 iulie 2019 - 19:39
Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
#255
Postat 24 iulie 2019 - 09:23
#256
Postat 24 iulie 2019 - 13:55
ioji, la 03 iulie 2019 - 18:48, a spus:
Nu a mai aflat nimeni amanunte? Am vazut ca la alegerea unui bilet de 1 ora trebuie sa alegi si mijlocul de transport, ex. tramvai B1 sau B2. Adica acest bilet valabil 1 ora nu poate fi folosit pe mai multe linii in decursul celor 60 de minute? Nu mai inteleg nimic. Mai trebuie validat?
#257
Postat 24 iulie 2019 - 16:28
ovidiubelge, la 24 iulie 2019 - 09:23, a spus:
Nu pot sa iti spun 100%, dar asa cred ca este. Banii de pe metropolitane merg altundeva, prin urmare pentru a evita complicatiile, POS-urile sunt deactivate. Stupid este... insa ne mai surprinde?
#258
Postat 24 iulie 2019 - 19:36
#259
Postat 29 iulie 2019 - 14:55
Florin.B RATT, la 24 iulie 2019 - 19:36, a spus:
Mulțumesc pentru răspuns!
#260
Postat 12 august 2019 - 10:38
Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk