Super ar mertita toti bani ca sa fie cumparat unul dinacesta.
Cu RATT pe Bega Vis sau realitate? Vom vedea peste 2 ani.
#81
Postat 24 decembrie 2008 - 00:00
Super ar mertita toti bani ca sa fie cumparat unul dinacesta.
#82
Postat 24 decembrie 2008 - 18:13
#83
Postat 25 decembrie 2008 - 14:08
Chagall, la 24 Dec 2008, 18:13, a spus:
Tu vezi jumatatea goala a paharului, insa exista si jumatatea plina a paharului....acum 15 ani aprox. am vazut la TVR un documentar in care printre altele se vorbea si despre acest tramvai suspendat din Wuppertal, am ramas uimit atunci, nu-mi venea sa cred ca exista asa ceva, mai ales deasupra unui rau....acum 6 luni mi-am propus sa caut pe net informatii despre acest lucru (mai stiam doar ca este undeva in Germania, insa nu mai stiam localitatea), si pana la urma am gasit dupa o zi doua de incercari...mi-as fi dorit sa vad asa ceva si in Timisoara, insa judecand la rece, imi dau seama ca nu prea se merita din urmatoarele motive:
-costul lucrarii ar fi prea ridicat
-Wuppertal are ca si Timisoara 300 000 si ceva de mii de locuitori, insa se intinde cu precadere dea lungul raului (nu este "rotund"ca si Timisoara)
-raul Wupper nu este navigabil (daca era navigabil, precis aveau vaporase)
-Bega este mai lata decat raul Wupper, ceea ce ar presupune cheltuieli suplimentare pentru infrastructura
-Timisoara fiind oras de campie, este oras "rotund", deci lungimea traseului ar fi relativ scurta
Wuppertal este singurul oras din lume care are linie de tramvai suspendat deasupra unui rau. Majoritatea turistilor care ajung in Wuppertal, isi doresc si o calatorie cu acest tramvai, de unde pot vedea si orasul de la o oarecare inaltime...
In concluzie sant multe dezavantaje asa doar la prima strigare pentru constructia unei asemenea linii de tramvai
la Timisoara.
Dar daca Timisoara are acest canal navigabil (Bega), construit tot de nemti (ma rog, de austrieci), n-ar fi pacat ca sa nu "profitam" de acest lucru si sa cumparam doar niste vaporase (vreo 10) si sa construim niste statii pentru ele si sa avem o linie de transport in comun deosebit in tara...ce parere aveti ?...
http://www.youtube.c...h?v=OPnKbSvHj6c
Iata inca un filmulet reprezentativ. Daca nu putem avea o asemenea linie de tramvai, atunci macar sa avem o linie de vaporase pe Bega...si tot ar fi ceva...
#84
Postat 04 ianuarie 2009 - 17:22
#85
Postat 04 ianuarie 2009 - 21:32
#86
Postat 05 ianuarie 2009 - 12:36
Bogdi94, la 4 Jan 2009, 17:22, a spus:
Daca vorbim de o linie urbana regulata de transport in comun pe apa cu vaporase, atunci ecluzele nu ne incurca deloc chiar daca traseul ar include si zona industriala Freidorf pana la Sanmihaiul Roman, deci pana la prima ecluza, care momentan este astupata cu pamant si care urmeaza a fi refacuta cu vreo 5 mil Euro dupa spusele d-lui Titu Bojin, directorul Apelor Romane - Banat....
In alta ordine de idei, daca te uiti pe pagina a doua a acestui topic, vei vedea niste poze din perioada interbelica cu niste vapoare de marimi destul de impresionante pentru Bega si care au trecut prin acele ecluze "mici" care au fost construite dupa anul 1900...
Daca se pune si problema unui transport naval turistic si de pasageri spre Belgrad, Budapesta, Bratislava, Viena si de ce nu chiar si Marea Neagra (pe Dunare), atunci in mod sigur se va tine cont si de lungimea si latimea acestor ecluze in momentul achizitiei sau inchirierii navelor....
#87
Postat 22 ianuarie 2009 - 15:32
21 Jan 2009
Procesul prin care o firmă de construcţii a contestat licitaţia de curăţare a canalului Bega a fost amânat pentru data de 4 februarie. Din această cauză, societatea care a câştigat licitaţia şi care a început lucrările e nevoită să oprească şantierul. Activitatea poate continua abia după ce procesul se va încheia. Proiectul de decolmatare a canalului are o valoare de 17 milioane de euro, din care cea mai mare parte este o finanţare europeană nerambursabilă. Dacă termenul de execuţie nu va fi respectat, există riscul ca o parte din banii europeni să fie pierdută. (O.M.)
Sursa: ziua de vest
...ca la noi la nimeni...chiar nu se pot schimba in Parlament aceste legi ciudate legate de licitatii...ar trebui prevazut ca acele firme care contesta licitatiile pe care le-au pierdut, sa plateasca cu varf si indesat despagubiri daca au pierdut si procesul pe care tot ele l-au initiat...altfel vom vedea mereu firme "fantoma" care nu fac altceva decat sa incurce lucrurile...
#88
Postat 22 ianuarie 2009 - 17:38
#89
Postat 22 ianuarie 2009 - 18:32
#90
Postat 22 ianuarie 2009 - 21:19
#91
Postat 29 ianuarie 2009 - 12:41
#92
Postat 05 februarie 2009 - 17:08
Citeaza
Curtea de Apel Timişoara a respins acţiunea formulată în instanţă de o societate care a contestat licitaţia organizată de Direcţia Apelor Banat pentru ecologizarea Canalului Bega. În concluzie, lucrările demarate deja şi oprite temporar vor putea fi reluate.
Valoarea totală a lucrărilor de ecologizare a Canalului Bega este de 17 milioane de euro. Lucrările de ecologizare ale Begăi, au început în vara anului trecut. Operaţiunile vizează sectorul cuprins între Timişoara până la graniţa cu Serbia. Mâlul ce va fi scos în urma operaţiunilor de dragare a canalului va fi transportat cu instalaţii speciale în apropiere de Uzina de Apă. Ecologizarea Canalului Bega este o etapă premergătoare altor proiecte pe care le are Primăria Timişoara, legate de utilizarea canalului şi în scop navigabil. Proiectul de curăţare şi reablitare beneficiază de o finanţare nerambursabilă, aceasta acoperind cea mai mare parte a cheltuielilor. Termenul de finalizare a lucrărilor este toamna anului 2009.
#94
Postat 06 februarie 2009 - 09:23
Mâlul ce va fi scos în urma operaţiunilor de dragare a canalului va fi transportat cu instalaţii speciale în apropiere de Uzina de Apă.
Uzina de apa este acolo unde s-a inceput lucrarea, poate au vrut sa spuna (scrie) Statia de epurare a apelor uzate sau alta locatie eventual...
#96
Postat 23 februarie 2009 - 15:14
#97
Postat 25 februarie 2009 - 21:46
#98
Postat 26 februarie 2009 - 09:37
Bogdi94, la 25 Feb 2009, 21:46, a spus:
Pe la Zrenjanin, in mod natural, Bega este mai lata si mai adanca, dar asta nu inseamna ca nu trebuie curatata. Si partea sarba coopereaza cu aceeasi firma olandeza care si-a facut prezenta si la noi (inclusiv cu fonduri financiare) pentru a realiza curatarea canalului. Probabil se asteapta terminarea lucrarii la noi ca sa inceapa la ei. Aceasta ar fi si ordinea fireasca a lucrarilor, pe sensul de curgere al apei. Mi se pare interesant ca Zrenjanin-ul are un santier naval care produce vapoare si de peste 100 m lungime care pleaca apoi pe Bega in aval. Mi-ar fi placut sa avem si la Timisoara un santier naval care sa produca nave de 50-70 m lungime. Ce frumos ar fi fost !
#99
Postat 26 februarie 2009 - 15:53
#100
Postat 26 februarie 2009 - 16:32
Bogdi94, la 26 Feb 2009, 15:53, a spus:
Cea mai scurta ecluza, daca nu ma insel, are 80 m. Daca te duci pe pagina doi pe acest topic, vei vedea in poze ce vapoare lungi circulau pe Bega in perioada interbelica, de necrezut.

Ajutor
Acest topic e inchis







