Cu RATT pe Bega Vis sau realitate? Vom vedea peste 2 ani.
#61
Postat 05 decembrie 2008 - 19:18
#63
Postat 18 decembrie 2008 - 19:11
Despre transportul de pasageri pe Bega: Ideea mi se pare binevenita - de fapt orice sistem care ar mai putea decongestiona traficul din oras ar fi. Insa un lucru mi se pare ciudat: Pe primariatm se sustine ca pretul unui vapor ar fi cam o treime din pretul unui troleibuz. Dupa mine, o parere foarte optimista. N-or fi acele "vaporetto" culmea tehnologiei, insa nici chiar barci cu vaslasi nu vor fi. Pentru a le folosi in transportul public trebuie totusi sa respecte niste standarde minime. Parerea mea.
Aceasta postare a fost editata de Wegmann: 18 decembrie 2008 - 19:12
#64
Postat 18 decembrie 2008 - 20:14

#66
Postat 18 decembrie 2008 - 22:34
Wegmann, la 18 Dec 2008, 19:11, a spus:
Important este ca nu-i nevoie de prea multe vaporase, undeva intre 7 si 10 bucati ar fi (dupa mine) suficiente pentru traseul intre Uzina de Apa si podul Modos in prima faza, iar mai tarziu daca se prelungeste traseul pana la Sanmihaiul Roman (si ar fi bine sa se faca), ar fi nevoie de inca cateva vaporase, deci dupa mine n-ar fi o cheltuiala de nesuportat pentru bugetul primariei...
#68
Postat 18 decembrie 2008 - 23:28
#69
Postat 19 decembrie 2008 - 18:33
Chagall, la 18 Dec 2008, 22:26, a spus:
Cu asta n-as fi de acord. Sa nu uitam ca Bega reprezinta axa vest-est a orasului. Daca vor s-o faca,s-o faca ca lumea din start. Un sistem bine gandit (interconectarea cu restul transportului public, statii MUSAI in apropierea unui pod si vapoare tip waterbus) ar putea lejer inlocui o linie LRT. Insa mult mai ieftin.
#70
Postat 19 decembrie 2008 - 18:37
#71
Postat 19 decembrie 2008 - 19:04
#72
Postat 19 decembrie 2008 - 19:33
#73
Postat 19 decembrie 2008 - 21:57
#74
Postat 20 decembrie 2008 - 21:11
Florin.B RATT, la 19 Dec 2008, 18:37, a spus:
D-le Florin,v-ati intrebat oare cat sunt costurile pe cap de pasager pe liniile de tramvai,si aici ma refer la investitiile in infrastructura (imense si nu contest necesitatea lor) la care se lucreaza de peste 10 ani si care abia sunt gata in proportie de aprox. 60 % (am apreciat eu cu indulgenta) si care costa (credite externe) cu mult peste puterea financiara a regiei sau a primariei Timisoara si in investitiile in parcul de tramvaie noi, iar un vagon de tramvai LF modern nou costa (stim bine) undeva la 3-3.5 mil euro.Daca adunam doar aceste doua investitii importante,ma intreb oare cati ani sunt necesari pentru amortizarea lor ?...sau se vor amortiza pana la urmatoarele interventii (mai minore probabil) in infrastructura care stim ca n-a fost realizata la cea mai buna calitate ?...sau pana la o noua schimbare a parcului de tramvaie prin 2030-2035 (daca vor rezista atata LF-urile) ?...
In schimb, Bega tocmai se curata, asigurandu-se astfel "calea de rulare" pentru urmatorii 40-50 de ani (primaria nefiind implicata financiar in aceasta actiune) iar malurile Begai in afara de zona centrala lasa de dorit, iar cu aceasta ocazie si malurile se vor reabilita (de data aceasta pe banii primariei)....
Cu alte cuvinte, investitiile pentru deschiderea unei linii regulate de transport in comun urban pe apa cu vaporase in Timisoara sunt incomparabil mai mici decat la tramvaie...totul e ca sa se doreasca acest lucru la nivel politic, local, central etc....
#75
Postat 20 decembrie 2008 - 23:06
mile, la 20 Dec 2008, 21:11, a spus:
eu nu cred ca rezista atata,vor fi aruncate iarasi masini,frigidere si altele,iar la cat de incet lucreaza pana ajunge la capat,la inceput va creste deja,,,atunci ce sa mai vorbim de 40-50 cand mai dureaza cel putin un an doi pana la terminarea lucrarii
#76
Postat 21 decembrie 2008 - 10:26
mile, la 20 Dec 2008, 21:11, a spus:
Ma refeream strict la costurile de transport (combustibil, intretinere, salariul echipajului, etc) nu la infrastructura. (pentru troleibuze si autobuze ea exista deja). Credeti ca un vaporas nou, modern cu facilitati in ale confortului la zi costa mai putin decat un troleibuz sau autobuz (nu comparam cu tramvaiele datorita capacitatii de transport diferite). A nu se intelege ca sunt contra transportului pe Bega, discutam doar aspecte ale acestui proiect.
#77
Postat 23 decembrie 2008 - 11:18
Florin.B RATT, la 21 Dec 2008, 10:26, a spus:
Da, am inteles, insa eu am ridicat si problema costurilor la infrastructura la tramvaie deoarece acestea sunt foarte mari si ele intr-un fel sau altul sunt platite de cineva, iar daca le-ar suporta numai Consiliul Local, probabil s-ar fi redus numarul de linii de tramvai in Timisoara, precum desfiintarea lor in alte orase mari din tara, precum Constanta sau Brasov...costurile la infrastructura pentru firobuze sunt incomparabile cu cele pentru tramvaie, iar de autobuze nici numai pomenesc (aproape zero fata de celelalte la infrastructura)...
Costul unui vaporas nu stiu cat este, insa nu este nevoie de 50 buc., ci doar de 7 - 8 - 10 buc. ceea ce nu poate fi o suma foarte mare pentru bugetul local....daca se doreste realizarea acestui lucru, se va realiza, daca nu se doreste, atunci se vor cauta si se vor inventa tot felul de argumente contrare... Timisoara este singurul oras din tara care are tehnic aceasta posibilitate si ar fi mare pacat sa nu se profite de ea...
Pentru cei curiosi sa vada un model de tranport in comun mai deosebit, sa caute pe youtube wuppertal schwebebahn si vor vedea acolo tramvaie suspendate peste un rau, construite de nemti acum 108 ani,merita sa vedeti... 10 Km circula deasupra raului si 3,5 Km pe deasupra unor strazi... are 20 de statii pe sens...

Number of downloads: 50
#78
Postat 23 decembrie 2008 - 12:56

#79
Postat 23 decembrie 2008 - 15:24
Iata un filmulet reprezentativ despre ce scriam mai sus...si o specificare: linia este construita acum 108 ani, insa vagoanele sunt mult mai recente....deasemenea dealungul anilor s-au petrecut si cateva accidente urate (cu victime)...
#80
Postat 23 decembrie 2008 - 17:22