10: controlul
#101
Postat 25 ianuarie 2011 - 23:17
#102
Postat 25 ianuarie 2011 - 23:36
#103
Postat 26 ianuarie 2011 - 00:13

#104
Postat 26 ianuarie 2011 - 02:14
sunt sigur ca problemele astea vor fi rezolvate!
ca si parenteza:
am vorbit cu multa lume in ultimele zile (le-am povestit ce-am patit) si am auzit ca multi s-au pus sa se lupte cu controlorii si ca multi au dat mita controlorilor.
eu zic asa: NU LOVITI CONTROLORII! LOVIREA ESTE INFRACTIUNE! (oricat ati fi de nedreptatiti) iar controlorilor: NU LUATI MITA! LUAREA DE MITA ESTE INFRACTIUNE! (la fel este si darea de mita)
Va pup din nou! bye!
#105
Postat 26 ianuarie 2011 - 09:00
Gandacul, la 26 ianuarie 2011 - 02:14, a spus:
Pai, nu sunt doar cititoare, asta spuneam si mai sus, validatorul citeste dar si scrie pe card. Daca ar fi doar cititoare nu ai putea fi taxat. Datorita facilitatii de scriere, pe cardul tau e actualizata permanent suma ramasa in portofel. Evidentele se tin in paralel: una pe cardul tau si alta in memoria de 2GB a validatorului.
#106
Postat 26 ianuarie 2011 - 09:30
Cardul tau memoreaza ultimele 2 validari! Deci de exemplu daca ieri ai mers cu linia 6 si ai validat, pe card ramane memorat, la fel si drumul de azi cu autobuzul 33. Daca maine vei merge cu tramvaiul 1 acesta va fii supra scris peste prima calatorie cu linia 6. Insa tu ieri cand ai mers cu 6-le, acele date au fost memorate si pe validatrul pe care ai validat. In cazul in care in aceeasi zi ai mai fi urcat odata intr-un alt vehicul si in acel validator ar fi ramas memorate datele validarii, executate in acel vehicul. Acum in fiecare zi in momentul intrarii in garaj vehiculul transmite data despre validare pe serverul RATT, unde toate astea intra intr-un cont virtual de al tau (al cardului tau) pe care ulterior in cazuri dinacestea le poti cere pentru verificare.
Sper sa fie mai clar.

#107
Postat 26 ianuarie 2011 - 10:22
Ai in PM raspunsul de la dl. director tehnic. Se vor descarca manual datele de pe validatoarele din remorca cu numarul 3627 si iti daca de acolo rezulta clar faptul ca ai validat (sunt sigur de asta) poti sta linistit, nu vei primi nicio amenda.
Pentru neplacerile provocate de faptul ca ai fost coborat din vehicul, ne cerem scuze.
Miki P a depus o sesizare scrisa, deci va primi raspuns tot in scris (nu pe forum). Oricum si problema lui a fost rezolvata si nu va trebui sa plateasca nicio amenda.
#108
Postat 26 ianuarie 2011 - 16:19
Dar cum trebuie sa fac ca sa primesc inapoi contravaloarea calatoriei pe care am platit-o, insa fara sa ajung la destinatia dorita?
#109
Postat 26 ianuarie 2011 - 18:34
Acum, pentru cardul tau apar inregistrate 5 operatiuni (incarcare si validari), fiecare cu seria ei. Daca vei utiliza o suma din portofel, va aparea ca a saptea tranzactie in back office, deci va fi clar ca datele despre o validare nu au putut fi descarcate.
Despre returnarea sumei: daca nu vrei sa-ti dau eu cei 1,6 lei,

#110
Postat 26 ianuarie 2011 - 20:27

Trecand peste rautati, normal ca o sa-i accept si in numerar! Si sa nu crezi ca-i cer pentru ca sunt rau ci pentru ca vreau sa nu i se mai intample nimanui ceea ce mie mi s-a intamplat!
Sunt eu mai idealist de felul meu!

Oricum aveam de gand sa depun cerere scrisa dar am considerat ca este mai bine sa astept raspunsul vostru inainte, pentru ca , in mod evident, voi incercati sa ma ajutati.
Cardul n-am sa-l mai utilizez (pana la rezolvarea incidentului). Ceea ce recomand si celor care vor ajunge in situatia mea! Pentru ca , pe moment, cardul este singura dovada ca am facut plata calatoriei si cred ca este bine ca aceasta dovada sa ramana nemodificata. Validatorul a functionat defectuos inca din momentul taxarii ( a taxat 1,6 lei in loc de 1,7). Nu stiu daca o sa raspunda procedurii de "descarcare manuala". In plus, inteleg ca "descarcarea manuala" a datelor este o procedura exceptionala si ca in mod normal datele ar fi trebuit sa fi fost descarcate automat la sfarsitul turei.
Asa ca, mai ales daca ati fost amendati contraventional, va recomand sa nu mai folositi portofelul electronic (pana la rezolvarea incidentului)!
#111
Postat 26 ianuarie 2011 - 20:44
Decizia de a nu mai valida iti apartine. Eu iti spuneam doar ca nu e nicio problema (lista aceea de numere reprezinta TSN (Transaction Serial Number)) putandu-se afla fara probleme daca si cand ai validat. (comparand TSN de pe card cu cea din memoria validatorului sau in cazul cand nu e nicio problema tehnica, cu cea din back office) Memoria cardului e suficienta pentru a stoca mai multe validari fara a le sterge pe cele anterioare prea repede.
#112
Postat 26 ianuarie 2011 - 21:13
#113
Postat 26 ianuarie 2011 - 22:19
Per total, cred ca ti-am raspuns la toate nelamuririle si am incercat sa te ajut cu ce am putut. Daca consideri in continuare ca ai fost atat de grav lezat in drepturile tale te rog sa te adresezi in scris conducerii regiei. (asa cum spune regulamentul forumului, aceasta e calea de a sesiza sau reclama orice nemultumire)
#114
Postat 27 ianuarie 2011 - 09:48
Cerere scrisa depun, pentru ca vream sa am si un raspuns oficial (in sensul de hartie scrisa).Asta pentru linistea mea. Poate , intre timp, controlorii au verificat si cum nu apare (inca) validarea mea, e posibil sa fi fost deja amendat fara ca sa stiu asta. Si daca tot depun o cerere nu mi-e greu sa scriu inca doua randuri in care imi cer banii inapoi. Sunt sigur ca RATT-ul n-o sa aiba nimic impotriva sa-mi returneze banii. Nu consider ca am fost grav lezat, repet, cererea o depun doar pentru ca vreau sa am un raspuns scris pe o foaie cu antetul si stampila RATT-ului.
Da, mi-ai raspuns la intrebari si m-ai ajutat, lucru pentru care ti-am multumit si iti multumesc din nou.
Mai zi-mi altceva: daca acum ma duc sa fac o reincarcare si in sistemul vostru apare sold:14,9 iar pe cardul meu sold 13,3 ce se intampla? Adica face ceva poc p-acolo (in sensul de mesaje de eroare, se fac verificari suplimentare, etc ) sau doar se actualizeaza soldul din sistem cu valoarea soldului de pe card?
Salutari!
P.S. La Miki care-o fost cauza ce-o generat problemele?
#115
Postat 27 ianuarie 2011 - 10:12
Gandacul, la 27 ianuarie 2011 - 09:48, a spus:
Am crezut ca am fost destul de clar: cititorul de la chiosc citeste datele de pe cardul tau si la tranzactiile efectuate mai adauga una noua: reincarcarea. (se citesc datele de pe card in ideea ca ai validat cu 5 minute inainte de a veni la chiosc si datele validarii nu aveau cum sa ajunga in sistem decat seara la intrarea in depou)
Datele fiind deja pe card, dupa reincarcare, poti deja valida din noul cont in urmatoarele minute. Cand dai cardul operatoarei de la chiosc sa-ti spuna cand ai validat sau ce cont mai ai pe card, aceasta citeste efectiv cardul tau, nu acceseaza baza de date a RATT.
In cazul lui Miki au fost probleme la citirea validarilor multiple din portofel (el a validat pentru doua persoane)
#116
Postat 30 ianuarie 2011 - 01:18
1. Un validator da eroare de cel putin 5 zile in cabina vatmanului dar nimeni nu ia masuri! Probabil ca s-a aplicat principiul romanesc: "las' ma' ca merge si asa!" Uite ca in cazul meu nu a mers! (am tinut minte ce mi-ai spus cu update de software si cu oameni (insuficienti) care muncesc peste program)
2. Controlorii ar fi trebuit sa stie ca pot sa existe probleme de comunicare ale validatorului si ca ar trebui sa incerce validarea pe toate validatoarele din vagon... eventual in vagonul din fata (si daca exista defectiuni ar fi trebuit sa fie instruiti sa le anunte)!!!
Oricum ai pune problema, trebuie sa ajung la concluzia: cineva nu si-a facut treaba! (initial am crezut ca intr-adevar e sistemul da taxare-sofware,hardware- care functioneaza cu erori)
Dar acum sunt sigur ca e vorba doar de neglijarea sarcinilor de serviciu !!!
#117
Postat 30 ianuarie 2011 - 10:14
Gandacul, la 30 ianuarie 2011 - 01:18, a spus:
Nu. Cel mai corect era sa incerce pe acelasi validator pe care ai validat tu (dupa ce te intrebau, bineinteles).
Apropo, mai sti pe care validator ai validat? (considerand ca validatoarele sunt numerotate de la 1 la 6)
#118
Postat 30 ianuarie 2011 - 13:01

#119
Postat 30 ianuarie 2011 - 17:27

#120
Postat 31 ianuarie 2011 - 14:43
OK! Atunci mai aman cateva zile depunerea cererii. Pana se face descarcarea de date . Ca am asa o senzatie ca trebuie sa vin cu cardul ca sa fac dovada ca am platit calatoria. Asa ca mai astept, ca sa nu fac un drum in plus.