STP Timișoara Forum: Linia M14 - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (16 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »

Linia M14 Linie de troleibuz Baritiu - Giratie Dumbravita Evaluare topic: -----

#121 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 decembrie 2015 - 23:17

Vezi postareabrioti, la 01 decembrie 2015 - 22:36, a spus:

Exemplu concret linia 14 se putea face capat la marasti sau ion ionescu..dar ..n a vrut Pmt??

Primaria Dumbravita plateste lunar o suma de bani, daca ei asa au negociat, de ce s-ar opune cineva. De ce nu intelegi ca linia e facuta pentru ei nefiind treaba ta unde are capatul. Tu iei in continuare 14-le, urci pe unde vrei si cobori unde vrei. Toate M-urile au acest statut si au fost creeate in urma negocierilor celor din societatea metropolitana. Deja am obosit sa o mai spun si renunt, ca vad ca scriu degeaba. -_-

Da, e foarte logic sa se urce prin fata. In alte tari soferul vinde bilet si verifica abonamentele.
0

#122 Useril este offline   brioti 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 03 iunie 13

Postat 01 decembrie 2015 - 23:37

E bine asa...renunt eu...asta cu alte tari a pus capac!
0

#123 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 01 decembrie 2015 - 23:40

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 01 decembrie 2015 - 23:17, a spus:

Da, e foarte logic sa se urce prin fata. In alte tari soferul vinde bilet si verifica abonamentele.


...si sustin ca acest lucru sa fie si la noi la toate mtc-urile! Asa e mai civilizat, si nu mai exista calatorii frauduloase. .
ps:...si mai sustin ca in toate mtc-urile sa fie pornita anuntarea vocala a statiilor. Nu inteleg de ce unor soferi le e lene sa o porneasca.

Aceasta postare a fost editata de dan.s: 01 decembrie 2015 - 23:42

1

#124 Useril este offline   TheBrain 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 11 septembrie 14

Postat 02 decembrie 2015 - 08:52

Am putea primi va rog niste informatii oficiale despre sistemul de ticketing pentru M14? E nevoie de un card separat pentru calatoriile cu M14?
Pe site nu am gasit nimic despre subiectul asta.
0

#125 Useril este offline   mirceah 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 10 februarie 10

Postat 02 decembrie 2015 - 11:23

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 30 noiembrie 2015 - 22:02, a spus:

E simplu: fiind o comuna din apropierea Timisorii, nu poate beneficia de o linie normala de transport, ci doar de una metropolitana. De aici si M-ul din denumire. Si eu credeam initial ca se poate considera ca fiind doar o prelungire a liniei 14, dar nu se poate.


Nu inteleg de ce vi se pare normal ca un abonat din Timisoara sa plateasca pe o gramada de linii aceeasi valoare pe care un abonat din metropolitan o plateste pentru o singura linie si aia cu pauze mari intre curse.
Ca sa ajung unde vreau in Timisoara practic imi trebuie doua abonamente.
V-as ruga sa evitati argumentul cu rentabilitate si numar de calatori. Tocmai aceste decizii nu cresc numarul de calatori pe metropolitan si nu-l face rentabil.
1

#126 Useril este offline   Tomy 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 16 noiembrie 15

Postat 02 decembrie 2015 - 12:12

Vezi postareaTheBrain, la 02 decembrie 2015 - 08:52, a spus:

Am putea primi va rog niste informatii oficiale despre sistemul de ticketing pentru M14? E nevoie de un card separat pentru calatoriile cu M14?
Pe site nu am gasit nimic despre subiectul asta.

Nu e nevoie de card separat.
Daca ai un card RATT atunci pe acest card poti sa iti faci abonament pe M14,sau poti sa-ti incarci portofelul electronic si sa validezi calatoriile pe M14 sau pe orice alta linie RATT.
Daca nu ai card poti sa-ti faci unul (de ex in P-ta 700,la sediul regiei din Take Ionescu...) si apoi sa-ti faci abonament sau sa incarci portofelul electronic.
0

#127 Useril este offline   Horatius 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 12 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:IT,Sport(Tenis de cimp,Natatie,Karate,Calarie)Muzica Clasica,Populara si Pop)Pictura

Postat 02 decembrie 2015 - 14:21

Dragi colegi,

pentru cine doreste informatii despre sistemul de taxare si orele de circulatie din toate statiile liniei de firobus Metropolitane Timisoara-Dumbravita si Dumbravita-Timisoara cu indicativ de circulatie ce il observati pe displeiul vehicolului care soseste in statie si este M14 iatale aici:

Informatii totale despre firobusul Metropolitan M 14 -Timisoara directia Dumbravita si
directia Dumbravita Timisoara


O zi buna tuturor!
1

#128 Useril este offline   Zoltan Cs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 291
  • Inregistrat: 04 februarie 15

Postat 02 decembrie 2015 - 17:26

As fi curios si de niste aspecte:

- Cate troleibuze circula ca si M14?
- De cate troleibuze ar fi fost nevoie pentru a prelungi efectiv linia 14 in Dumbravita si sa se mentina aceeasi frecventa de vehicule?
- Care sunt argumentele pentru care s-a ales varianta actuala fata de varianta prelungirii liniei 14?
- S-a facut un calcul cost-beneficiu care sa argumenteze decizia luata?
0

#129 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 decembrie 2015 - 18:29

De fiecare data cand apare o linie metropolitana aceleasi seturi de explicatii:

- RATT nu poate deservi o comuna periurbana decat daca aceasta adera la societatea metropolitana (SMTT). Automat aici sunt alte reguli ce se aplica, conform legii in vigoare (vezi aceasta postare). Ce inseamna asta? Un parc de vehicule la dispozitie, contabilitate separata, plata curselor de catre primaria comunei respective (in urma negocierilor la nivel de SMTT), gratuitati si reduceri oferite de catre primaria comunei, nu de cea a Timisorii si alte amanunte pe care nici eu nu le cunosc. Deci linia nu se poate "prelungi efectiv", asa cum spuneai, din motive legale. Tot de aceasta si preturile abonamentelor sunt altele (la urma-urmei, primaria voastra va poate oferi si gratuitate daca are bani suficienti). In Timisoara 20% din pretul oricarui abonament este compensat de primarie, pentru cetatenii ei, nu si pentru cei ai Dumbravitei.

Primaria Dumbravita a ales ca (deocamdata) elevii, studenții, pensionarii, revoluționarii, veteranii de război, etc, sa NU beneficieze de gratuitate, probabil neavand fonduri pentru asta.

Sper ca ce am scris sa ofere raspunsuri la o parte din intrebarile ce le aveti. Maine sper sa primesc si un text de postat pe site (si pe forum) din partea celor de la Relatii Publice. (am solicitat azi asa ceva, neprimind nimic de vineri incoace)

Poza de azi: statia Nicolae Balcescu si panoul de afisare de acolo: Imagine atasata: 20151202_124744.jpg
1

#130 Useril este offline   Goldmember 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 259
  • Inregistrat: 10 decembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 decembrie 2015 - 20:27

Cati bani aruncati pe infrastructura (substatie, stalpi, cabluri, mentenanta) fie ei si din fonduri europene sau donatii bisericesti pentru 3 masini inchiriate de Primaria Dumbravita care putea sa faca o firma la fel ca si cei din Giroc. Nu era mai simplu sa inchirieze autobuze de la RATT, cum era acel M45? Imi place in special modul prin care RATT a facut rost de 3 troleibuze: scotand cate un tren de pe alte linii, crescand astfel timpii de asteptare in statii. Ca si cetaten al Timisoarei, platitor la zi de taxe si impozite catre primarie, nu sunt de acord ca aceasta sa inchirieze altor localitati bunurile pentru care noi inca platim rate.

Aceasta postare a fost editata de Goldmember: 02 decembrie 2015 - 20:30

0

#131 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 02 decembrie 2015 - 20:48

Bine punctat! Mi se pare si mie compelt stupid ca in oras avem linii precum 13 si 19 care au fost desfiintate pe motiv de lipsa MTC-uri, dar acuma imobilizam 3 vehicule pentru Dumbravita, si inca vreo 3 pentru Ghiroda (chiar 4, dat fiind lugimea traseului).

Asta cum si cine o va explica? :Facepalm_emote_gif:
-1

#132 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 decembrie 2015 - 20:52

Nu, nu platiti voi ratele. Troleibuzele au fost cumparate din banii RATT, spre deosebire de autobuze care au fost platite de catre primarie, dar chiar daca era asa, primaria dispune cum vrea de vehiculele pe care RATT le are doar in exploatare (autobuze). Parerea mea e ca la troleibuze stam mult mai bine decat la autobuze si cu soferii si cu vehiculele. (am mai discutat asta, prezentand si numarul de vehicule aflate zilnic in exploatare)
Ca linia de troleibuz e total inutila putand fi deservita de autobuze, asta e clar, daca nu luam in calcul ca transportul electric e mult mai ieftin decat cel efectuat cu vehicule cu motoare termice (poluarea nu o mai luam in calcul, doar daca suntem super-ecologisti) In plus, primarul lor si-a facut planul la aborbtia fondurilor europene. :)

L.E. Ce a fost off topic a disparut, asa cum am promis. Va rog nu mai continuati sa scrieti off topic fiind pierdere de timp si pentru voi si pentru mine

Un scurt raspuns la o postare stearsa a lui Mile care se referea la linia 13: gasesc ca e logic sa stam mai bine cu troleibuzele, tinand cont ca 50 de vehicule trebuie sa deserveasca 7 linii (6 + una metropolitana), pe cand 85 de autobuze trebuie sa deserveasca 20 de linii (urbane, expres si metropolitane)
2

#133 Useril este offline   Zoltan Cs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 291
  • Inregistrat: 04 februarie 15

Postat 02 decembrie 2015 - 23:11

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 02 decembrie 2015 - 18:29, a spus:

- RATT nu poate deservi o comuna periurbana decat daca aceasta adera la societatea metropolitana (SMTT).


Din cate stiu, Dumbravita este parte din SMTT

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 02 decembrie 2015 - 18:29, a spus:

Deci linia nu se poate "prelungi efectiv", asa cum spuneai, din motive legale.


Astea cu motivele legale sunt aiureli, daca se vroia, se putea. Se putea desfiinta linia 14 si reinnfiinta cu M-ul de rigoare in fata cu traseul prelungit pana in Dumbravita.

Citeaza

Ce inseamna asta? Un parc de vehicule la dispozitie, contabilitate separata, plata curselor de catre primaria comunei respective (in urma negocierilor la nivel de SMTT), gratuitati si reduceri oferite de catre primaria comunei, nu de cea a Timisorii si alte amanunte pe care nici eu nu le cunosc. Tot de aceasta si preturile abonamentelor sunt altele (la urma-urmei, primaria voastra va poate oferi si gratuitate daca are bani suficienti). In Timisoara 20% din pretul oricarui abonament este compensat de primarie, pentru cetatenii ei, nu si pentru cei ai Dumbravitei.


Primaria Dumbravita din cate stiu plateste un pret pe km pentru serviciul furnizat de RATT, eu cu buletin de DUmbravita, platesc mai mult pentru abonamente.
De aceea am intrebat de analiza cost beneficiu, sa vedem care este diferenta intre cele doua variante.

Ma gandesc, ca astfel de analiza nici nu exista.
Ca de obicei gandim cu dosul, in loc sa cream conditiile, ca cat mai multi cetateni sa opteze pentru MTC-uri, creeam niste solutii care numai rentabile nu vor fi.

In locul unui text de la Relatii publice, ar fi mai binevenit un text de la Financiar, n-ar trebui sa fie nici un secret.

Stiu foarte bine ca la primaria Dumbravita e plin cu incompetenti, dar cred ca si conducerea RATT este in aceeasi oala.

Aceasta postare a fost editata de Zoltan Cs: 02 decembrie 2015 - 23:19

1

#134 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 decembrie 2015 - 23:31

Vezi postareaZoltan Cs, la 02 decembrie 2015 - 23:11, a spus:

Din cate stiu, Dumbravita este parte din SMTT

Exact asta spuneam si eu, ca a aderat la SMTT si asa a putut beneficia de M45 si mai nou de M14. Altfel nu se putea.

Astea cu motivele legale sunt aiureli, daca se vroia, se putea. Se putea desfiinta linia 14 si reinnfiinta cu M-ul de rigoare in fata cu traseul prelungit pana in Dumbravita.

Or fi aiureli si poate legea e o aiureala, dar nu poti obliga pe nimeni sa o incalce. Citeste te rog postarea din link-ul indicat, pentru a vedea exemple din alte localitati si chiar din Bucuresti, pentru care exista o lege separata (si spun lege, nu HCL)

Primaria Dumbravita din cate stiu plateste un pret pe km pentru serviciul furnizat de RATT, eu cu buletin de DUmbravita, platesc mai mult pentru abonamente.
De aceea am intrebat de analiza cost beneficiu, sa vedem care este diferenta intre cele doua variante.

Ma gandesc, ca astfel de analiza nici nu exista.

Sigur ca nu exista, din moment ce varianta asta e ilegala.


Stiu ca in octombrie se lucra la o varianta noua a legii transportului public, care sa o inlocuiasca pe cea din 2007, dar nu stiu in ce stadiu au ajuns cu ea si nici daca prevede schimbari in transportul metropolitan (auzeam doar ca se voia ca traseele metropolitane sa fie scoase la licitatie)
0

#135 Useril este offline   alex_19 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 467
  • Inregistrat: 17 noiembrie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 decembrie 2015 - 23:57

Vezi postareaGoldmember, la 02 decembrie 2015 - 20:27, a spus:

Imi place in special modul prin care RATT a facut rost de 3 troleibuze: scotand cate un tren de pe alte linii, crescand astfel timpii de asteptare in statii.


Întrebare pentru Florin.B Ratt. Este adevărată această informație? Apropos de bătaia de joc de pe linia 16 unde sunt în weekend 2 vehicule pe o linie de curând extinsă. Dacă se stă mult mai bine decât la autobuze de ce a fost nevoie să se scoată troleibuze de pe alte rute? Chiar nu se pot menține pe liniile interurbane timpi decenți de circulație?

Aceasta postare a fost editata de alex_19: 03 decembrie 2015 - 00:00

0

#136 Useril este offline   Zoltan Cs 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 291
  • Inregistrat: 04 februarie 15

Postat 03 decembrie 2015 - 00:03

O sa incerc sa citesc LEGEA Nr. 92 din 10 aprilie 2007, dar nu promit :)
Am incercat sa caut date despre SMTT, dar prea multe nu am gasit deocamdata

Nu ai putea sa ceri un text si de la departamentul juridic :regulamentul: , poate ei pot sa ne spuna de ce este ilegal infiintarea inei linii metropolitane decente
:devil:

Scuze de ultima propozitie, dar nu am reusit sa ma abtin :pace:
0

#137 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30177
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 decembrie 2015 - 00:05

Vezi postareaalex_19, la 02 decembrie 2015 - 23:57, a spus:

Întrebare pentru Florin.B Ratt. Este adevărată această informație?

Nici vorba. Conform Radfleet, nu s-a modificat niciun grafic si nici planificarile de pe liniile de troleibuz.

Vezi postareaZoltan Cs, la 03 decembrie 2015 - 00:03, a spus:

...de ce este ilegal infiintarea inei linii metropolitane decente.

Cine a spus asa ceva? Am spus ca nu poti sa infiintezi o linie de transport pana intr-o comuna periurbana, fara ca aceasta linie sa aiba statutul de linie metropolitana si fara ca respectiva comuna sa fie parte a zonei metropolitane.

Istorie deja :D

Citeaza

În luna noiembrie a anului trecut (2008), era semnat protocolul de înfiinţare a Societăţii metropolitane pentru transport Timişoara, de către primarii localităţilor implicate: Gheorghe Ciuhandu (Timişoara), Ioan Sorincău (Moşniţa Nouă), Ilie Golubov (Remetea Mare) şi Vasile Cădariu (Ghiroda). Luna aceasta, Societăţii metropolitane de transport Timişoara i-a fost acordată personalitate juridică, iar din luna iunie, aceasta îşi începe activitatea.
Prima rută ce va funcţiona în cadrul societăţii metropolitane de transport va lega, printr-un traseu de autobuz, Timişoara de Ghiroda.

0

#138 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 03 decembrie 2015 - 09:06

Comuna Dumbravita s-a apucat de capul ei sa isi construiasca o retea de contact pentru troleibuz, pe care apoi sa o racordeze la reteaua RATT adica in alta UAT? Adica eu cred ca RATT si in subsidiar primaria Timisoara nu au fost straine de ce face Dumbravita, acuma ca se da inainte cu societatea metropolitana de transport, doar linia s-a construit si de catre Timisoara pe teritoriul acesteia.

RATT a fost luata prin surprindere de faptul ca va trebui sa opereze pe linia altuia?
Daca se constata atitea probleme la functionarea transportului in SMTT de ce nu se modifica regulile? se vede clar ca populatia este foarte mobila spre comunele dormitoare din orasul unde lucreaza deci pentru citeva statii ,,suburbane" apare o intreaga birocratie.

S-a pus pe paginile anterioare intrebarea daca isi ia Dumbravita troleibuze? atunci reteaua RATT poate fi folosita cu plata TUI ca la CFR?

Interesant ca M14 merge prin tot orasul (fara a da voie celor de pe traseu sa il foloseasca fiind platit de Dumbravita)insa cu ceva ani in urma RATT s-a zbatut sa opreasca autobuzele care trebuiau sa ajunga la vechea autogara si la cele nou infiintate, sa le opreasca asadar la intrarile in oras urmind ca de acolo calatorii sa foloseasca MTC desigur.

Dupa parerea mea sub denumirea Metropolitana se ascunde de fapt o incapacitate de adaptare la situatia sociala, economica si demografica actuala.Acesta este si motivul pentru care multe fabrici au autobuze inchiriate pentru transportul muncitorilor evitind RATT.
4

#139 Useril este offline   simona16 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 2
  • Inregistrat: 02 decembrie 15

Postat 03 decembrie 2015 - 12:52

Buna ziua ! Am si eu o intrebare in legatura cu orele afisate: de ce nu coincid orele afisate de catre cei din Dumbravita (ma refer in statia de la giratie Dumbravita - statia asta ma intereseaza in mod direct - este lipita o foaie acolo) cu orele ce le-am gasit aici pe forum ??? (tot la statia de la giratie Dumbravita ma refer) Eu dupa ce ore sa ma iau ????
0

#140 Useril este offline   Horatius 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 12 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:IT,Sport(Tenis de cimp,Natatie,Karate,Calarie)Muzica Clasica,Populara si Pop)Pictura

Postat 03 decembrie 2015 - 13:50

Buna ziua dragi colegi,
vad ca s-a incins atmosfera si sincer imi pare rau.Acum treaba este terminata si este functionala dar daca politica nu ar fii la mijloc in aceste proiecte ar fii fost liniste de aceea ma abtin la comentarii.

Ce pot sa va spun ca azi m-am bucurat cind am fost la chioscul RATT de vinzare Piata 700 unde o doamna foarte amabila mi-a dat informatii cu rabdare si un zimbet pe buze explicindu-mi cum pot sa rezolv sa nu am 2 carduri RATT.

Simplu:

pe un singur card se poate
1.pormoneu electronic,
2.abonament General Timisoara si Dumbravita deci se poate!!!
Mersi si asa exemplu de angajata RATT mai rar!!!
Jos palaria!!!
RESPECTELE MELE!!!
:pace:
1

Arata acest topic


  • (16 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi