Despre autobuze in general
#641
Postat 18 octombrie 2012 - 19:33
Iar mai expusi la soare decat soferii (de la RATT) sunt constructorii si DRUMARII, care pe langa soarele de pe brate si de pe cap au si asfaltul fierbinte in fata lor. Sau ei nu fac parte din categoria oamenilor?...
Nu vreau sa supar pe nimeni ci doar va provoc la ... meditare ...
#643
Postat 18 octombrie 2012 - 22:07
iulius, la 18 octombrie 2012 - 20:05, a spus:
Probabil ca le place meseria de sofer. Aceasta meserie are un avantaj mare de tot. O poti practica oriunde, la orice firma, fie de stat, fie privata, la oras, la sat. Aproape ca nu exista firma care sa n-aibe soferi. Tot al treilea roman este sofer. Suntem 6 milioane de soferi la cinci milioane de mijloace auto. In epoca trecuta tot al patrulea cetatean roman era strungar. Aveam in tara o armata de strungari. Acum ne-am reprofilat, suntem (aproape) cu totii soferi. Deci nu este necesar sa practici aceasta meserie doar la RATT. Lumea-i larga.
Dar daca soferii RATT insista sa ramana la RATT, ii treaba lor dar atunci n-ar trebui sa se planga de conditii (extrem de) grele la locul de munca.
#644
Postat 19 octombrie 2012 - 08:00
cseh_17, la 18 octombrie 2012 - 19:27, a spus:
Da-mi tu te rog e explicatie logica. De ce nu se foloseste sistemul? Adica vrem conditii, dar ne plangem ca ne doare capul de la o voce de femeie, si asa mai departe...
Hai sa fim seriosi...
Si nu imi veniti acum cu faza ca daca se vrea munca serioasa sa se ofere conditii...
Ai dreptate. Nici eu nu mai vad niciun sofer care sa mai foloseasca anuntarea statiilor. Asta e un termen cu care ne-am obisnuit cu totii si se numeste "bani aruncati pe geam".De ce s-au mai cumparat atunci? Desi e o optiune foarte buna (ex: eu, in afara de 33 si E8 pana la F de Mecanica, nu stiu celelalte trasee)
e tipic romanului,"nu ma intereseaza" (corectati-ma daca nu e adevarat).
Apropo, cum de la G-uri s-a spart deja plasticul de la usa care separa cabina soferului de restul cupeului? Chiar asa e proasta e lucrarea?
#645
Postat 19 octombrie 2012 - 09:28
mile, la 18 octombrie 2012 - 19:33, a spus:
Eu personal cand nu mi-a mai convenit un loc de munca, am plecat de acolo, chiar daca am avut 18 ani lucrati in acel loc iar mai apoi n-am stat mai mult de 3,4,5 ani maxim intr-un loc de munca. Si n-am murit din asta. Si nimeni nu moare din asta.
Mergeti in sectorul privat sa vedeti ce fain e!...Ati fugi inapoi la RATT cu drag...
Expusi la soare cu mana stanga sunt si tir-istii, si taximetristii si soferii in general.
Iar mai expusi la soare decat soferii (de la RATT) sunt constructorii si DRUMARII, care pe langa soarele de pe brate si de pe cap au si asfaltul fierbinte in fata lor. Sau ei nu fac parte din categoria oamenilor?...
Nu vreau sa supar pe nimeni ci doar va provoc la ... meditare ...
Şi totuşi, disputele de faţă au pornit de la nişte pârlite de perdeluţe. Perdeluţe care nu deranjează pe nimeni, cu excepţia unor indivizi din primărie care se află în criză de preocupări. Dacă le spui acestora că nu avem în magazie becuri de far, dau din umeri. Dacă eu nu pomeneam de ele, nici nu le-aţi fi observat.
Sunt foarte curios ce ar avea de spus cei de la inspectoratul de protecţie a muncii, dacă le-am solicita să privească în oglinzile retrovizoare atunci când razele soarelui care încadrează oglinda, le fac pupila minusculă. Aici e vorba de posibila cauzalitate a unor grave incidente, şi chiar accidente. Nu cred ca vreunuia dintre contestatarii de aici, să-i convină să fie prins între uşi sau lăsat pe jos, pt că şoferul s-a aflat în imposibilitatea fizică de a-l vedea.
#646
Postat 19 octombrie 2012 - 13:59

Am sa incerc sa adaug si eu cate ceva la altceva si mentionez ca sunt de acord cu iulius (nu tin partea nimanui nici acum nici in general) cu ce a scris in postare, da e adevarat nu am toaleta la unele capete de linie.
Asa este mi-sa intamplat de multe ori sa vreau sa merg la "toaleta de la roata" si sa nu pot din cauza calatorilor prezenti in autobuz sau in statie, fiinde nevoit sa mai fac inca o tura sperand, dupa cum spune iulius, ca nu e nimeni la ultima statie si pot sa merg la "toaleta de la roata" linistit.
Totusi am rezolvat problema cu toaletele lipsa,pot sa zic, mai repede decat conducerea RATT, printr-o metoda nerecomandabila si anume: la liniile fara toaleta beau un singur pahar cu apa in 8-9 ore (probabil 250 ml) iar la liniile cu toaleta la capat 1-1,5 litri la 8-9 ore.
Sper doar pe viitor sa nu am probleme cu prostata ca atunci va trebuie sa stau si mai mult la capat la "toaleta de la roata" ca sa imi vina sa......

Ca sa raspund la cseh_17 : nu am spus ca sunt inutile chitibusurile respective , din contra, imi place tot ce e nou si modern cu multe butoane, daca fac comparatie cu ce troleibuz conduceam in 2005 cand m-am angajat, unde in loc de leduri la afisare numar erau nste table de plastic imprimate cu linia si traseul si le schimbai zilnic sau la nevoie depinde de linie pe care trebuia sa circuli.....si acuma stai in statie sa astepti busu si il vezi de la 1 km (aproximez si eu)din cauza ledurilor de la afisaj.
De ce nu se foloseste sistemu ? Buna intrebare . Raspunsuri multiple :
- calatorii stiu traseul deja (ce sa mai vorbeasca "aia")
- de ce sa tot apas 3 butoane la fiecare capat de linie daca "calatorii stiu traseul"
- nu am timp sa apas acele 3 butoane (oare care or fii?)
- vorbeste prea mult "aia care anunta statiile" 8 ore non-stop, in fiecare zii(prea mult frate, numai oboseste odata ? )
- nu ma avantajeaza cu nimic pe mine daca vorbeste "aia " sau nu
- oricum daca vine un strain nu stie ala sa citeasca romaneste, da mai sa si auda statia urmatoare : piata X-ulescu(what the f..k is that?)
- sunt prea sus butoanele
- nu vad ce scrie pe ecranul ala mic de la sistemul respectiv (gorba)
- da ce pana acuma nu stiau unde sa coboare calatorii, acuma le trebuie si vorbitor......
- dureri de cap infernale, "aia care anunta statiile" nu stie sa vb mai frumos ? mai suav ? tre sa vorbasca asa raspicat ? (da nu oboseste odata ?)
Cateva argumente care mi-au venit acuma in cap, unele sunt solide de tot daca le cititi si uite asa de ce numai merge sistemul de anuntare. (am ras de unu singur cat am scris argumentele respective, mai in gluma mai in serios cam asa e). (am mai ras odata la recitirea postului inainte de afisare)

Pentru Ciulea0 : da conecto G e facut din plastic tot si pe dinafara si pe dinauntru, stai linistit ca m-as fii bucurat sa fie plasticul din autobuz la fel de tare ce cel de afara (stiu ca afara e fibra), daca era si motoru de plastic era cel mai tare autobuz.
Acolo unde zici tu si la mine sa crapat,la ora de varf cu busu plin, sa pus unu pe usa cu curu direct(macar daca era o domnisoara), nu are sustinere plasticul pe interior. Ce sa facem daca nu am avut bani de autobuze full option si am luat si noi sa avem autobuze articulate, altii au luat altceva sa aiba in buzunare.
Daca nu au pus nici macar parasolare ce te mai plangi de plasticul de dinauntru. Cauta pe internet autobuzele conecto G de la szeged, sunt poze si cu cabina sofer sa vezi diferenta intre ala si ale noastre si banii din buzunarele unora....
Va doresc weekend placut tuturor si inchei razand acest post cu speranta sa radeti si voi un pic.

Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 19 octombrie 2012 - 14:14
#647
Postat 19 octombrie 2012 - 14:24
Rico D., la 19 octombrie 2012 - 13:59, a spus:


Aceasta postare a fost editata de emilut: 19 octombrie 2012 - 14:26
#648
Postat 19 octombrie 2012 - 18:06

#649
Postat 19 octombrie 2012 - 20:30
Rico D., la 19 octombrie 2012 - 13:59, a spus:

Ca sa raspund la cseh_17 : nu am spus ca sunt inutile chitibusurile respective , din contra, imi place tot ce e nou si modern cu multe butoane, daca fac comparatie cu ce troleibuz conduceam in 2005 cand m-am angajat, unde in loc de leduri la afisare numar erau nste table de plastic imprimate cu linia si traseul si le schimbai zilnic sau la nevoie depinde de linie pe care trebuia sa circuli.....si acuma stai in statie sa astepti busu si il vezi de la 1 km (aproximez si eu)din cauza ledurilor de la afisaj.
De ce nu se foloseste sistemu ? Buna intrebare . Raspunsuri multiple :
- calatorii stiu traseul deja (ce sa mai vorbeasca "aia")
- de ce sa tot apas 3 butoane la fiecare capat de linie daca "calatorii stiu traseul"
- nu am timp sa apas acele 3 butoane (oare care or fii?)
- vorbeste prea mult "aia care anunta statiile" 8 ore non-stop, in fiecare zii(prea mult frate, numai oboseste odata ? )
- nu ma avantajeaza cu nimic pe mine daca vorbeste "aia " sau nu
- oricum daca vine un strain nu stie ala sa citeasca romaneste, da mai sa si auda statia urmatoare : piata X-ulescu(what the f..k is that?)
- sunt prea sus butoanele
- nu vad ce scrie pe ecranul ala mic de la sistemul respectiv (gorba)
- da ce pana acuma nu stiau unde sa coboare calatorii, acuma le trebuie si vorbitor......
- dureri de cap infernale, "aia care anunta statiile" nu stie sa vb mai frumos ? mai suav ? tre sa vorbasca asa raspicat ? (da nu oboseste odata ?)
Cateva argumente care mi-au venit acuma in cap, unele sunt solide de tot daca le cititi si uite asa de ce numai merge sistemul de anuntare. (am ras de unu singur cat am scris argumentele respective, mai in gluma mai in serios cam asa e). (am mai ras odata la recitirea postului inainte de afisare)

Cum de cei din Vest pot si rezista? Au ceva special in ADN-ul lor? Am fost la Londra , la Milano, la Nurnberg si mi-a fost de folos anuntarea statiilor. Daca ei aveau aceeasi parere despre aceasta functie, nici acum nu ieseam de acolo.
Aceasta postare a fost editata de Ciulea0: 19 octombrie 2012 - 20:31
#650
Postat 19 octombrie 2012 - 21:22
#651
Postat 20 octombrie 2012 - 12:07
Cat despre pis-pause, si despre tigara la capat. Nu cred ca ar comenta nimeni, daca intr-o zi, din 45-50 de autobuze, la 3 nu ar fi setat corect sistemul, deoarece s-a dus soferul pa eliberat cisterna. Pe de alta parte, sunt nefumator, asa ca nu pot intelege aceasta nevoie imposibila, dar daca tot se fumeaza cu nesimtire si in autobuze (sincer mai nou am vazut foarte rar sa se intample, insa se mai intampla) atunci de ce acele 30 sec - 2 minute de la capat se consuma cu aceeasi actiune. Fratilor! De cand avem sistemu, daca fiecare sofer il utiliza zilnic, nu i-ar mai lua mai mult de 20 sec sa-l seteze.
Iar acum sa vorbim si putin de vest. Atata timp cat am locuit in Timisoara, si auzeam si eu de la altii ca Vest-ui asa si ca ii pe dincolo, credeam tot ce auzeam. Insa iata ca am ajuns si aici, si realitatea te plezneste de multe ori... Ca sa nu o lungesc prea mult, si sa nu deviez aiurea, ma voi referi strict la ale noastre.
Acum o saptamana, am avut ocazia sa asist la o discutie dintre un englez(sofer de autobuz, care traieste de ceva timp in D, si un prieten de ala lui, care povesteau despre viata de sofer). Autobuzul are un traseu nu mai lung de 10-12km. Si dupa o anumita ora are 1 cursa la fiecare ora. Pana sunt 3 (maximum) autobuze pe traseu, graficul este infernal, nu au timp la capat deloc, ba mai mult la statia mare de la gara, trebuie sa se astepte unul pe celalat cu alte linii si cu S-bahn-u. Dupa ora 19 parca ramane un singur autobuz pe traseu, si are pauza destulde maricica la capete. Ideea care este? Era ora 20+ cand am urcat eu in autobuz. El avea o intarziere de aprox. 5 minute. La a III-a statie de unde am urcat eu, prin statie dispecerul. (cu germana mea de balta am inteles urmatoarele) Soferul a fost intrebat de ce are aceasta intarziere, si daca stie ca o are?. Raspunsul nu mi-a fost clar, insa tot ceva de asteptat era vorba. In orice caz raspunsul a fost destulde surprinzator. Daca pana la statia X soferul are tot peste 3 minute intarziere, in locul lui va intra rezerva, si el va sta la reglare grafic. Acum ideea este, ca ulterior a povestit soferul ca in zilele cand nu sunt programati ca si rezerva, si totusi datorita intarzierilor sunt bagati pe alta linie, pe perioada pe care stau, sunt platiti cu -75% din cat ar fi normal pe ziua aceea/ora. Si totusi, soferii chair daca trag din greu pentru banii lor, au timp la capat sa seteze sistemul, de anuntare si tot, ba mai mult dealungul traseului vand si bilete... Oare ei de ce nu inebunesc?
De mentionat ca in momentul in care am coborat eu (4 statii inainte de capat) autobuzul avea inca 4 min intarziere, de numai avea nici o sansa sa le scoata...
#652
Postat 20 octombrie 2012 - 12:57

#653
Postat 20 octombrie 2012 - 13:58
Sunt perfect deacord! Daca am intles exact, suma castigata aici, chiar la "incepatori" este undeva in jurul cotei de 850-900 Euro. Deci clar la noi, este de ras salarul, insa nu putem vorbi de o dezavantajare clara a soferilor in special, deoarece peste tot sunt cam aceeleasi salarii in Romania.
#654
Postat 20 octombrie 2012 - 14:05
Pot sa spun ca dimineata inainte de ora de varf mai ai timp sa ajungi si sa stai la capat, confrm graficului, apoi dupa ora de varf pana pe la 12 mai ajungi conform graficului si mai ai 1-2 minute de stat si dupa ora 13 degeaba se mareste graficu ca tot in intarziere esti. Prea multe masini, semafoare reglate prost, calatori prea multi si autobuze prea putine pe traseu.
La noi se vrea civilizatie dar nu se ofera acea civilizatie. Mai dureaza la noi la Romanica inca vreo 20 sau 40 de ani sa ne civilizam si pe unii chiar nu poti sa ii mai inveti ce e civilizatia ca oricum nu se prinde la varsta pe care o au.
Cat timp fiecare face ce vrea in tara asta nu o sa ne civilizam niciodata.
#655
Postat 20 octombrie 2012 - 14:42
Daca li s-ar imputa valoarea sistemului de "anuntare" in caz de nefolosire, sa vedeti cum l-ar folosi, dar asa...duca-se naibii...sistemul...
#656
Postat 20 octombrie 2012 - 16:48

#657
Postat 20 octombrie 2012 - 17:08
Si din surse sigure stiu ca acum un an aprox. salariile erau undeva intre 110.000-150.000 de forinti... Depindea de experienta soferului printre altele...
#658
Postat 20 octombrie 2012 - 17:25
Florin.B RATT, la 20 octombrie 2012 - 16:48, a spus:

Asa credeam si eu cu niste ani in urma. Ca daca vei fi platit bine, vei fi nemaipomenit de "harnic". Nu este asa. Daca esti facut sa fi "smecher", vei ramane smecher si cu 1000 de euro pe luna, doar ca vei inghiti "galustele" care ti se dau mai usor, nu vei fi atat de gica-contra,...insa de cate ori vei avea ocazia de a fenta "patronatul" o vei face fara rezerve. Repet, chiar cu 1000 de euro/luna. Mentalitatea!
#659
Postat 20 octombrie 2012 - 19:12
Florin.B RATT, la 20 octombrie 2012 - 16:48, a spus:
Cu câteva excepţii............notabile.
Bucureşti - 2.400
Cluj - 2.100
Constanţa - 2.200
La mare distanţă, Timişoara, Craiova, Iaşi, Târgovişte şi altele.
Precizare: este vorba de salariile personalului de bord.
Pt cei care nu ştiu (încalc cu bună ştiinţă principiul confidenţialităţii), la RATT salariul corespunzător grilei maxime pt şoferi şi vatmani, este 1.290. Aproximativ, jumătate faţă de RATB.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 20 octombrie 2012 - 22:13
#660
Postat 21 octombrie 2012 - 00:25