Despre autobuze in general
#381
Postat 21 aprilie 2010 - 21:13
#382
Postat 22 aprilie 2010 - 07:46
#384
Postat 22 aprilie 2010 - 20:43
#386
Postat 30 aprilie 2010 - 08:21

http://index.hu/gazd...yar_buszmodell/











#387
Postat 30 aprilie 2010 - 08:35







http://www.vezess.hu...rus_busz/23803/
#388
Postat 30 aprilie 2010 - 12:54
P.S.: Ati observat cate firme noi care produc autobuze exista in Ungaria? Cele din Cluj sunt MJT, cele din Oradea Alfa Bus, si poate mai exista si altele.
#390
Postat 30 aprilie 2010 - 14:00
#391
Postat 01 mai 2010 - 06:17
Elcar a renunţat la colaborarea cu Roman... şi nu ştiu unde s-a dus Igescu, dar nu produce nimic
CI Griviţa Bucureşti mai producea pentru autobuze şi autocare Armată / Miliţie / ANP (acuma s-au învăţat şi ăia la Irisbusuri prin Cefin)... prin 2005 au scos nişte midibuze urbane (DEZASTRUASE), iar în 2007 au au încheiat înţelegeri cu Scania şi Hess, urmând să producă autobuze low-floor cu caroserie Scania şi şasiu Hess (sau invers?). Au dat 5 la Tg. Jiu, vreo 3 la Galaţi... şi cam atât, deşi autobuzul de prezentare s-a mai plimbat prin oraşele patriei (inclusiv la Oradea a fost prezentat). De curând s-au mutat undeva prin Giuleşti-Sârbi, că hala lor mare şi relativ bine dotată mergea transformată în vile. A venit criza şi nu s-a mai făcut nimic cu ea, dar firma cică produce în noua locaţie: http://www.cigrivita.ro/
Dypety (Moineşti, Bacău) a început ca transformator de dube în microbuze, în 2006 (?) a trecut la producerea de autobuze şi autocare pe şasiu şi cu motor MAN; a livrat destule autocare şi midibuze prin ţară, ba chiar vreo câteva şi pe la Armată. Prin Bucureşti nu am mai văzut de 1 an vreun vehicul nou livrat de la Moineşti, cu excepţia celor ~5 Dyparro albastre de la Regimentul 30 Gardă & Protocol. Anul trecut au scos şi un autobuz urban. http://www.dypety.ro...arro-75I-0.html
DLS / Pacific Tur, tot firmă de transport cu dube şi transformări de dube, prin 2008 au trecut şi ei la producerea de autocare pe şasiu Mercedes, rezultatul numindu-se Mercedes Idilis: http://www.pacific-t...care-idilis.php
C&I - firma de transport cu dube şi transformări de dube a lui Mitrea. Prin 2005 a început producerea midibuzului Cibro pe şasiu Mercedes (concomitent cu transformările de dube). Le merge bine, Cibro-urile sunt foarte răspândite, ba chiar au scos Cibro 2: http://www.microbus.ro/index_ro.htm
Cam ăştia ar fi producătorii de autobuze şi midibuze din România. Problema e că, majoritatea oraşelor mari impun condiţii aberante (gen nu ştiu câte mii de unităţi vândute în nu-ştiu-ce ţară în ultimul an sau chiar n'şpe unităţi vândute în acelaşi oraş) şi vin cu caiete de sarcini făcute special pentru un anume model (cum a fost la Bucureşti cu Mercedesurile), tocmai ca să câştige cine dă şpaga mai grasă (la Bucureşti, la prima licitaţie, s-a mers într-acolo încât reprezentanţii MAN au fost trimişi la alt etaj, ca să piardă licitaţia). În fine, niciunul dintre producătorii autohtoni nu avea capacitatea să livreze 15-20 de autobuze / săptămână timp de un an. Însă, la cumpărătorii unor loturi ,,mici" de 20-30 de bucăţi puteau face faţă cu brio toţi. Ca fapt divers, ultimele 65 de MAZuri din Constanţa au venit în vreo 4 luni, deci vreo 5/săptămână. Îi durea mâna dacă luau ElCar sau Diparo? Probabil că nu, dar ăia nu dădeau înapoi 20.000 euro şapgă pentru fiecare autobuz şi nici nu se putea lăuda MAZăre cu MAZuri luate la preţ de Citaro.
#393
Postat 03 mai 2010 - 22:36
#396
Postat 04 mai 2010 - 07:09

Insa cred ca problema se pune ca si la incalzire, temperatura trebuie sa depaseasca 3 zil;e la rand limita...
#397
Postat 04 mai 2010 - 09:04
#399
Postat 04 mai 2010 - 14:14
alecs, la 04 mai 2010 - 13:53, a spus:



e un inceput si asta...de joi sau vineri temperatura de la ora 12 pana dupa-amiaz a tot fost chiar peste 28 de grade. si daca se pune problema asa doar instalatia de aer conditionat se poate porni si opri cand se doreste...probabil e doar rea vointa...
#400
Postat 04 mai 2010 - 18:13
coracao, la 04 mai 2010 - 14:14, a spus:
Din păcate, revenim la discuţia de anul trecut, şi la cea de acum doi ani.
Deşi, încă de acum 6 săptămâni s-a realizat o statistică referitoare la situaţia autobuzelor cărora nu le funcţionează sistemul de climatizare, până acum nu s-a luat nicio măsură în vederea remedierii defecţiunilor. Exemplu: în cazul autobuzului pe care îl conduc, sistemul este funcţional, dar ineficient din cauza deficitului de presiune din instalaţia de freon. O posibilă cauză a acestei probleme, o constituie faptul că în anii precedenţi, s-a recurs doar la paliative (de genul, restabilirea presiunii), fără să fi fost remediate scurgerile existente.
Înainte de a arunca cu acuze la adresa şoferilor, poate ar fi mai nimerit să vă interesaţi de motivele datorită cărora aveţi parte de disconfort termic.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 04 mai 2010 - 18:32