
Textul din ziar e aici:
http://www.ratt.ro/f...ndpost&p=136349
Textul cu transportul e de aici (paginile 61-62):
http://www.banaterra...atia%20bega.pdf
Cat despre denumirile asemanatoare ale societatii de transport:
"Ca urmare a naţionalizării generale după Al Doilea Război Mondial, în conformitate cu Legea Naţionalizării din 11 iunie 1948, s-a externalizat centrala electrică a oraşului la noua companie Societatea de Electricitate Banat, care a fost în cele din urmă redenumită în anul 1949 în Intreprinderea Regională de Electricitate Timişoara (I.R.E.T.). Astfel, s-a comasat CET Timişoara cu CET Arad şi s-a separat activitatea de transport cu tramvaie şi troleibuze din Timişoara. Partea transportului în comun a rămas independentă, formându-se: ~ Intreprinderea de Transport Timişoara - I.T.T. ~"
(...)
"La 14 mai 1949, terenul de transport în comun a fost inclus în marea intreprindere: ~ Intreprinderea de Transport, Apă şi Salubritate - I.T.A.S. ~
I.T.A.S.-ul a avut de atunci următoarele activităţi: alimentarea cu apă, canalizarea, salubritatea, băile publice, hornăritul şi transportul în comun cu tramvaie şi troleibuze, pe care le-a preluat de la I.T.T."
(...)
"În anul 1957 marea instituție I.T.A.S. (Intreprinderea de Transport, Apă și Salubritate), a trecut sub un alt nume: ~ Intreprinderea Comunală Oraş Timişoara - I.C.O.T. ~"
(...)
"În 1962 a avut loc o nouă organizare şi I.C.O.T. a fost împărţită în două structuri distincte: Intreprinderea de Gospodărie Comunală Oraş Timişoara - I.G.O.T. şi Intreprinderea de Transport Timişoara. IGOT avea în subordine secţia apă cu uzinele de apă şi reţeaua de distribuţie, secţia canal cu staţia de epurare şi reţeaua de canalizare şi secţia salubritate, pe ansamblu curățenie și acțiuni gospodărești. Transportul în comun, de la începutul lunii august 1962, s-a continuat sub noua denumire de: ~ Intreprinderea de Transport Timişoara - I.T.T. ~"