Transport Naval - parte a proiectului de transport intermodal.
#641
Postat 06 iunie 2017 - 14:07
Duminică la ora 16 n-a plecat nimic, era o singură persoană în "ghereta" de la podul de la Catedrală.
#642
Postat 06 iunie 2017 - 22:40
#643
Postat 07 iunie 2017 - 09:15

#644
Postat 09 iunie 2017 - 19:12
Citeaza
9 iunie, 2017 - 02:23 PMAutor: Daniel Balteanu Categorie: ADMINISTRATIE6
TIMISOARA. Intalnire la Bucuresti in problema vaporaselor de pe Bega ce stau agatate la mal sau in depoul RATT pentru ca nu pot incepe cursele de transport in comun din pricina legislatiei.
OT
No comment!
#645
Postat 09 iunie 2017 - 21:36


#646
Postat 10 iunie 2017 - 13:09
#647
Postat 10 iunie 2017 - 13:43

Citeaza
Oare Agentia de mediu care are cosmelia din Sagului nu apartine tocmai de Ministerul Padurilor si Apelor?...

Rezulta ca lucrurile se leaga, acelasi minister se tot opune iar primul ministru instalat de 150 de zile nu a reusit (inca!) sa-i puna la treaba pe subalterni, insa cum zilele prim-ministrului Grindeanu par numarate (chiar pe degete) pe functie, s-ar putea ca atat vaporasele cat si cosmelia din Sagului sa ramana mult si bine de-acum incolo pe loc!...

Deci avem motive serioase sa-l injuram pe Robu!...

#648
Postat 11 iunie 2017 - 10:06

Citeaza
De Marcel Hoster la 10. iunie 2017 12:31 Reactualizat la: 10. iunie 2017 21:04
Discuțiile purtate pe tema rezolvării problemei navigabilității Begăi s-ar putea să aibă o finalitate pozitivă. Titu Bojin, directorul Administrației Bazinale de Apă Banat, este optimist și crede că până la finalul anului se va găsi o soluție, cel puțin una provizorie.
tion
#649
Postat 11 iunie 2017 - 16:33
Citeaza
De Roxana Deaconescu la 11. iunie 2017 11:36
Vaporasele Timisoarei, vazute cu ochi rai de la Bucuresti. Deadline pentru o solutie, pentru transportul public pe Bega © Tion: Vaporasele Timisoarei, vazute cu ochi rai de la Bucuresti. Deadline pentru o solutie, pentru transportul public pe Bega
Reprezentanții Primăriei Timișoara și cei ai RATT s-au întâlnit cu oficialii Ministerului Transporturilor și cei ai Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, pentru a discuta despre problema transportului în comun cu vaporașe pe Bega. Lucrurile n-au mers ca pe roate, iar dacă se ajunge ca municipalitatea să piardă banii europeni pentru reabilitarea malurilor Begăi, primarul Timișoarei este hotărât să dea ministerele în judecată. S-a stabilit ca în curând să se găsească o soluție.
tion
Oricum trag concluzia ca subiectul se incinge si ca in curand se va rezolva favorabil!
Insa ramane in picioare intrebarea mea si anume ce se va face ca acostarea in statii sa fie una rapida ca altfel ...

#650
Postat 12 iunie 2017 - 09:27
Vad ca iar vor sa dea vina pe sarbi. Domnule Mile, ce se mai aude in presa sarbeasca despre proiect? Chiar nu au inceput sa faca pista?
#651
Postat 21 iunie 2017 - 14:22
Entitatea corespondenta RATT precizeaza ca este singura entitate de transport in comun care transporta si pe apa.
Asadar acolo poate fi rezolvarea problemei.
http://www.stp-tulce...rt-vladimirescu
#652
Postat 21 iunie 2017 - 20:09

Daca la ei lucrurile au decurs extrem de simplu, la noi se pare ca sunt multe persoane care pun mereu piedici, impiedicatori de meserie...
Iata cum a luat fiinta serviciul de transport public naval din Tulcea...
Citeaza
Aceasta activitate a fost atribuita spre executie societatii noastre din anul 2002 prin Hotararea de Consiliu Local nr.55 / 28.03.2002 .
De cine a fost atribuita, este intrebarea?...In rest e simplu, avem o Hotarare de Consiliu Local!...
In cazul nostru tot de o hotarare de consiliu local am avea nevoie in cazul in care vaporasele ar circula doar intre Uzina Electrica si Podul Modos, deci pe vatra orasului!
Mai apare intrebarea al cui este bratul Dunarii pe care circula (traverseaza) nava tulceana, adica ce relatie "contractuala" exista (daca exista) intre Transport Public SA Tulcea si administratorul caii navigabile?...Banuiesc ca este vorba de acelasi administrator, unul comun, respectiv Apele Romane...
Si atunci apare intrebarea finala in ce ma piveste, de ce la Tulcea se permite un transport public naval pe Dunare iar la Timisoara nu s-ar permite asa ceva pe Bega?...
Situatia este cumva sinonima cu deosebirea ca la Tulcea nu exista statii intermediare iar traseul lor are 250-300 m iar al nostru vreo 7 km...
Chiar ca ar trebui ca autoritatile locale din Timisoara sa ia legatura cu cele din Tulcea pentru o corecta informare...
Initial regia din Tulcea nu detinea nici o ambarcatiune, asa ca serviciul a fost atribuit intre 2002 si 2010 unei firme private. Abia din 2010 regia tulceana s-a ales cu o nava (Civitas) cu 30 de locuri comandata si achizitionata de Consiliul Local Tulcea si pusa pe apa.
Plecarile sunt stabilite din jumate in jumate de ora, la fix si la +30' (doar ultimele curse ale celor doua calupuri orare sunt la +20') cu pauza intre 13:30 si 14:30, prima cursa fiind la 5:30 iar ultima la 22:20 de pe malul tulcean...In perioada unor evenimente deosebite din oras, ultima cursa este programata la 23:50...
The Mechanic, la 12 iunie 2017 - 09:27, a spus:
Vad ca iar vor sa dea vina pe sarbi. Domnule Mile, ce se mai aude in presa sarbeasca despre proiect? Chiar nu au inceput sa faca pista?
Din cand in cand, fara sa caut informatii concrete pe acest subiect, aud prin mass-media lor diferite referiri la aceasta pista si la reluarea navigatiei transfrontaliere pe Bega...Insa doar vorbe fara nici o masura concreta...
#653
Postat 21 iunie 2017 - 22:01
#654
Postat 22 iunie 2017 - 05:11
Deci situația este similară doar că acolo șeful AR filiala Dobrogea Litoral n-a pus piedici inițiativei CL Tulcea și nici nu si-a pus problema luării cu japca a navei achiziționate de CL Tulcea...invocând lipsa regulamentului de navigație și a propriilor aprobări necesare pentru navigarea navei...
#655
Postat 22 iunie 2017 - 05:47
Pentru cei pasionati de istoria canalului nostru un document interesant care chiar merita citit..daca este timp si placere...
http://www.banaterra...atia%20bega.pdf
#656
Postat 22 iunie 2017 - 06:47
Transportul prin delta este alta mâncare de ... peste, se desfășoară sub alte reglementări...
În cazul de fata vorbim de transport public urban pe apa...Diferența față de Timișoara este că acolo nu exista alternative (și) pe uscat. În rest este aceeasi mâncare de pește...
Este chiar izbitoare asemănarea...
PS Nu mai cita postarea imediat precedenta. S-a precizat acest lucru de nenumărate ori...
#657
Postat 22 iunie 2017 - 14:21
reiau putin aici ce am scris acolo
OG 42/1997 republicata
(3) Apele interioare navigabile sunt constituite din:
a) fluviul Dunărea, râurile, canalele şi lacurile situate în interiorul teritoriului României, pe porţiunile lor navigabile
http://www.clr.ro/re...2_1997_rep1.htm
asadar care sint canalele navigabile?
HG 665/2008 vedem canalele navigabile, inclusiv bratele Dunarii, bratul Tulcea despre care vorbim
Canalul Bega De la Timisoara la frontiera cu Serbia
http://www.dreptonli...le_665_2008.php
ordinul 37/2014
Transporturile publice de pasageri și/sau de mărfuri pe căile navigabile interioare ale României pot fi efectuate numai de operatori economici autorizați în acest sens, persoane juridice sau fizice române care, potrivit legii, pot desfășura activități economice sub codul CAEN 5030 - Transport de pasageri pe căi navigabile interioare și/sau codul CAEN 5040 - Transport de marfă pe căi navigabile interioare și care dețin capacitățile și competențele necesare desfășurării acestora.
Art. 3. -
(1) Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea Navală Română, autorizează operatorii economici, la cererea acestora, pentru desfășurarea transporturilor publice de pasageri și/sau de mărfuri pe căi navigabile interioare și emite autorizația pentru desfășurarea activității de transport public de pasageri și/sau de mărfuri pe căi navigabile interioare, denumită în continuare autorizație.
Din ce inteleg eu mai jos administratiile pot fi portuare si/sau de cai navigabile, deci daca apa este la Apele Romane administratia portului nu e neaparat sa fie la Apele Romane
OG 22/1999
Art. 5. -
(1) Asigurarea funcționalității porturilor și a infrastructurii de transport naval, administrarea acestora, urmărirea sau asigurarea furnizării serviciilor de siguranță prevăzute la art. 19 alin. (1) lit.

(2) Administrațiile îndeplinesc funcția de autorități portuare și/sau de căi navigabile interioare, iar, după caz, și funcția de administrator al zonei
Si ajungem la articolul 22 din OG 22/1999 unde avem explicatia de ce la Tulcea s-a emis hotarire de consiliu.
Art. 22. - Jurisprudență (1)
Administrațiile prevăzute la art. 5 alin. (2) pot fi instituții publice, regii autonome, companii naționale sau societăți comerciale, aflate în subordinea sau sub autoritatea ministerului sau, după caz, a autorităților administrației publice locale.
Eu inteleg ca Navromul(daca mai exista) este in subordinea unui minister pe cind transportul efectuat la Tulcea de catre Transport Public Tulcea este in subordinea administratiei publice locale si efectueaza transport sun CAEN 5030 conform Art art. 5 alin. (2) din OG 22/1999, art 1 din ordinul 37/2014, autorizate conform Art 3 din ordinul 37/2014, coroborate cu art 21 aliniat 3 litera a0 din OG42/1997 care stabileste apele navigabile (Dunarea si bratele ei ...) si a HG 665/2008 art 1
Pina la urma RATT ar putea sa aiba si activitati CAEN 5030 sa aiba infrastructura portuara asa cum are infrastrcutura pentru transportul pe uscat si de acolo incolo ii poate invata Tulcea deoarece se observa ca la Timisoara nimeni n-are capabilitatea mintala sa demareze ceva concret in afara de deplasari la Bucuresti si aruncatul vinei pe unii si pe altii.
Sint absolut convis ca daca Crisul Repede ar fi navigabil pe portiunea oradeana, primaria Oradea avea de multa vreme vapoare functionale intr-un cadru legal.
transportul public de persoane este reglementat de legea 92/2007, rutier , pe cablu si chiar naval
CAPITOLUL IV
Alte servicii de transport public local
SECŢIUNEA a 3-a
Serviciul de transport public local de persoane şi mărfuri pe căile navigabile interioare
Art. 12
(1) Serviciile de transport public local de persoane şi mărfuri pe căile navigabile interioare, considerate servicii publice subvenţionate de transport, sunt reglementate în conformitate cu prevederile art. 2, cu prevederile Legii nr. 51/2006, precum şi ale altor reglementări în vigoare.
(2) Serviciul de transport public local de persoane pe căile navigabile interioare se poate realiza prin servicii de transport prin curse regulate, considerate servicii publice subvenţionate de transport şi prin servicii de transport ocazionale.
(3) Programele de transport public de persoane pe trasee la nivel local sau la nivel judeţean se realizează cu aprobarea consiliului local, consiliului judeţean sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz.
: http://legeaz.net/le...rt-public-local
Asadar nu prea exista referire la Apele Romane prin legislatie in calitate de administrator al apelor. Este adevarat ca nu mai am nici nervi sa stau sa caut acuma legislatia privind Apele Romane.
Aceasta postare a fost editata de timis2: 22 iunie 2017 - 14:26
#658
Postat 22 iunie 2017 - 19:03
Ca acest administrator o fi Ministerul Transporturilor, ca o fi Apele Romane sau o fi Autoritatea Navala Romana, este clar ca la aceeasi usa trebuie sa bata si oficialitatile noastre locale ca si cele din Tulcea...
Cum ziceam si mai sus, situatie este izbitor de asemanatoare...
N-am citit deloc pe site-ul Transport Public SA Tulcea ca ar avea vreo legatura de colaborare sau subordonare cu Capitania Portului Tulcea in cazul transportului naval...Nu exclud o astfel de posibilitate, doar spun ca nu se pomeneste nimic...
#659
Postat 22 iunie 2017 - 20:59
Citeaza
Pai, ai nostri (primarie si regie) au fost la minister si au venit cu raspunsul pe care l-ati vazut in presa...

#660
Postat 23 iunie 2017 - 05:04